Svećica bez rezistora-da li može

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristina990
    Banovan
    • 13.04.2009
    • 1066
    • Srbija

    Svećica bez rezistora-da li može

    konkretno u pitanju je kia sephia 1997 god 1.6 preporučene svećice od NGk je BPR6ES 11,pošto je u pitanju plin ide manji zazor znači BPR6ES bez ovog 11 kakva je i bila.Da li mogu da se koriste svećice iste toplotne vrednosti ali bez rezistora.Koliko sam shvatio čak je kod njih potreban manji napon da bace iskru jer je otpornik neka vrsta elektronske prepreke.Jedino me brine uticaj na računar.Ima li direktnih iskustava,dobrih i loših?

    Que
    stion:Why do I need resistor plugs?
    Answer:You don't always need to use resistor spark plugs. True, some electronic engine management systems are very sensitive to RFI or EMI and if non-resistor spark plugs are used the engine doesn't work properly. However, most engines will not experience any problems with non-resistor spark plugs, especially if there is some resistance in the spark plug cap or the wires.


    Question:So non-resistor spark plugs are better for performance?
    Answer:Yes. If you are looking for performance you want to use non-resistor spark plugs. A resistor is exactly what the word implies. When the spark crosses the point of resistance some of the spark energy is lost. A resistor is like an electronic obstacle and could be the cause for a weak spark. Non-resistor spark plugs deliver a more powerful spark.
    Last edited by kristina990; 12.01.2012, 00:21.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    Odg: Svećica bez rezistora-da li može

    Kao sto pise u engleskom citatu, elektricni otpornik utice na energiju koja se predaje svecici, i o tome treba voditi racuna kod sistema sa platinskim dugmetom koji je nisko energetskog tipa.

    To znaci, kod automobila iz doba pre 80tih godina, a naravno gotovo sam siguran iz opisa fabricke specifikacije svecice da pomenuti auto ima elektronski sistem paljenja pa to pitanje otpada.

    Inace, napon je skoro pa nebitna stavka i njegova visina nije ta koja odlucuje o uspesnosti paljenja gorive smese.


    Druga dilema oko uticaja na racunar svecice je mislim nepotrebna, sumnjam da to godiste i taj auto uopste ima jonizaciono ocitavanje izduvnih gasova preko svecice i adekvatnog kompjtera (ECU) na svecici.

    Pre bih rekao da Kia nema nista drugacije od drugih klasicnih vozila tog doba, znaci samo i jedino klasican ECU paljenja koji upravlja bobinom (ama) i nista vise (nema dodira ni u kakvom elektricnom smislu sa svecicama).

    Manje vise svi moderni sistemi paljenja sadrze u sebi otpornicke kablove bilo da su na bakru motani induktiviteti bilo da su grafitne mesavine, tek po pravilu otpornik kao elektricni element kola je vec uzet u fabrici pri dizajnu sistema kao sastavni deo.

    Otpornik u telu svecice ima prevashodno ulogu da umanji amplitudu indukovanih struja i time spreci stvaranje visokofrekventnih smetnji u radio opsegu da se prostiru kao stojeci talas duz VN kabla, efekat toga je da prakticno nema radio smetnji unutar kabine vozila niti u elektro instalaciji.

    Ako je iole korektno konstruisan i napravljen elektricni sistem Kia vozila ionako radio smetnje ne smeju niti mogu uticatu na rad kompjutera.

    Rezime, potpuno je kod elektronskog paljenja nebitno koji je elektricni tip svecice i svakako se moze uzeti sa ili bez topornika svecica bez ikakvih posledica ili smetnji u radu.

    ALi, ako je u vozilu ugradjena radio stanica (primopredajnik) moze se pojaviti problem na nekim frekvencijama, kao i na radio aparatu pri slusanju talasa sa amplitudnom modulacijom.

    Dakle, otpornik ne utice na napona paljenja smese iole vredno pomena, sam napon je nebitna kategorija u modernim automobilima ali jeste jako bitan sastav i duzina svakog VN kabla.

    Svecica moze bilo koja da se stavi sve dok je geometrija i toplotna vrednost po preporuci ali VN kablovi ne mogu bilo kakvi kao niti bobina (ili vise njih) vec tacno i specificno odredjeni bas za taj tip motora (godiste, broj sasije, par no, itd) kako je odredila fabrika.

    zazor od 1,10mm je tipican za visoko energetske sisteme paljenja (sa praznjenjem kondenzatora preko bobine) tako da i na plin ne bi smelo da postoji problema po pitanju dovoljne energije, pogotovu sto se goriva smesa sa plinom lakse pali i kontrolise od strane ECU paljenja. (visi oktanski broj, daleko manja sklonost samodetonaciji, daleko homogenija mesavina sa kiseonikom- sve u poredjenju sa benzinskim parama).

    probojni napon paljenja gorive smese je oko 5-7kV tipicno a prakticno svaki iole krsten sistem elektronskog paljenja stvara 25-40kV tako da je margina jaaaako velika (u praksi nemoguce je da na svecici ne preskoci varnica jer ima energije dovoljno i za zazor od 30-40mm u vazduhu)
    Ipak, ako u Kia servisnom uputstvu pise izricito da mora bas svecica sa otpornikom onda treba ispostovati fabricku preporuku kao sigurno resenje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • aleksd
      CBC Član
      • 15.03.2010
      • 55
      • Smederevo

      #3
      Odg: Svećica bez rezistora-da li može

      Moj rođak je vozio Punto par meseci sa svećicama bez rezistora, prodali mu pogrešne. Ništa se nije desilo ali ne znači da nebi da nisu promenjene. Koliko sam protumačio u onom što je napisano, nekim sistemima smeta, nekima ne. Lično ne bih eksperimentisao, korist je mala, a šteta može da bude velika.
      nikad se ne predati, osim kad moraš... (Otto Von Grunf)

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Odg: Svećica bez rezistora-da li može

        probojni napon paljenja gorive smese je oko 5-7kV tipicno a prakticno svaki iole krsten sistem elektronskog paljenja stvara 25-40kV tako da je margina jaaaako velika (u praksi nemoguce je da na svecici ne preskoci varnica jer ima energije dovoljno i za zazor od 30-40mm u vazduhu)
        Ipak, ako u Kia servisnom uputstvu pise izricito da mora bas svecica sa otpornikom onda treba ispostovati fabricku preporuku kao sigurno resenje.
        U poslednjo rečenici si dao tačan odgovor a pretposlednjoj si nekom ko neće znati omogućio da spali bobinu pa da kupuje novu ako bude probao 30-40 mm da prebaci varnicu.

        Jonizaciju je doskora imao samo Saab tako da je Kia kao i 99%ostalih sasvim sigurno nema.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • kristina990
          Banovan
          • 13.04.2009
          • 1066
          • Srbija

          #5
          Odg: Svećica bez rezistora-da li može

          Pre bih rekao da Kia nema nista drugacije od drugih klasicnih vozila tog doba, znaci samo i jedino klasican ECU paljenja koji upravlja bobinom (ama) i nista vise (nema dodira ni u kakvom elektricnom smislu sa svecicama).
          ...zapravo ima jedna tanka žica koja ide sa kabla druge svećice,da li je to tako originalno ili naknadno dodano neznam jer je spoj kabla i te tanke žice prelepljen izolir trakom?!e sad neznam čemu ona služi i da li može da pravi problem....

          ...ma šta da kažem slučaj je specifičan,za 300 dinara više ovog pitanja ne bi bilo,ali čovek je zadnji put kupio svećice kad su bile 70 dinara,i sad se jedva odlučio da izdvoji 500 din za bosch W7DC,naravno sve četiri...

          Comment

          • kristina990
            Banovan
            • 13.04.2009
            • 1066
            • Srbija

            #6
            Odg: Svećica bez rezistora-da li može

            stavljene danas,motor radi normalno...

            Comment

            • kristina990
              Banovan
              • 13.04.2009
              • 1066
              • Srbija

              #7
              Odg: Svećica bez rezistora-da li može

              a evo i linka,mnoga interesantna pitanja i odgovori
              car car parts part performance speed quick faster sport spark spark plug auto automobile fast drag race racing stock engine motor wires distributor cap

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Odg: Svećica bez rezistora-da li može

                naravno da motor radi normalno, otpornik ne utice na rad svecice vec rad uredjaja koji primaju radio signale, kako u vozilu tako i u okolini.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Odg: Svećica bez rezistora-da li može

                  Originally posted by Dora View Post
                  U poslednjo rečenici si dao tačan odgovor a pretposlednjoj si nekom ko neće znati omogućio da spali bobinu pa da kupuje novu ako bude probao 30-40 mm da prebaci varnicu.

                  Jonizaciju je doskora imao samo Saab tako da je Kia kao i 99%ostalih sasvim sigurno nema.
                  Svako slovo je napisano kako treba, niti igde pise da se bobina treba probati na nacin kako ti tumacis.
                  Uz to, niti bobina niti elektronika se nece spaliti kod iole krstenog fabrickog sistema jer ima upravo za tu namenu ugradjenu zastitu od nesrecnog slucaja da se prekine ili spadne VN kabl sa motora u radu.
                  To je reseno kod Boscha jos na paljenju kod GOlfa 2 benzinca pa ne verujem da je Kia pravljena 10tak godina kasnije bez sigurnosnih elemenata elektronike paljenja.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Odg: Svećica bez rezistora-da li može

                    Ti se extremni stručnjak da izvrećeš, prevrćeš i konstruišeš tako da ne bih se upuštao...
                    Malkic lupetaš, zato sam napisao...
                    Poruka od 700 reči da bi se jedino tačno reklo sledi fabrička uputstva i gde spominješ da može preskočiti 3-4 cm a posle kažeš da je zaštićeno od toga. Ako nije opasno što bi pravili zaštitu...
                    Nije i ne lupetaj jer će neko stvarno spaliti bobinu, ne kažem ja nego malo veći stručnjak od tebe i mene.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Odg: Svećica bez rezistora-da li može

                      Stariji si i trebalo bi iskusniji, a .....samo tako, sve napisano je tacno, i pise u servisnim uputstvima proizvodjaca.
                      Sistem paljenja ima daleko vise energije nego sto je nuzno potrebno za paljenje smese.
                      Tvoje tumacenje te cinjenice i tvoj zakljucak nema veze sa onim sto sam napisao.

                      Fabrike moraju da misle kako da zastite sistem, ne boj se mislili su oni na mogucnost da neko rezonuje na tvoj nacin.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Odg: Svećica bez rezistora-da li može

                        Pošto sam malo preusmerio onaj merač poena ispalo je da ti je SRI oteo titulu spamera što je ok jer to i jeste njegov posao, ali mu i dallje dahćeš za vratom a ova tema je primer. Zato sad imaš ekserčić
                        Ekserčić imaš ako ne shvataš zato što u mnogim temama imaš poslednju poruku. Da si bar malo svestan shvatio bi a ako si dobar neko kaže hvala i onda on ima poslednju poruku....Ovo znači da si dosadio i neće više niko da piše...

                        Za golfa dvicu me ne zanima kako je savremen sistem al ibobina nema zaštitu od preskakanja varnice izmedju namotaja a to se lako dešava kad varnica na kablu ili bilo gde drugde preskače više od 15-20 mmm
                        Samo sam to hteo upozoriti ali to se ne sme jer onda upadneš u mašinu i odgovaraš na ******štine kao ja sada...

                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p
                        p*

                        U poslednjih 15 dana si imao jednu stvarno dobru poruku, ostalo je duvanje...

                        Za ubuduće da znaš, brisaću svaku poruku koja nije u skladu sa temom.
                        Otvoriš temu o interfejsima i pišeš, biće dobra i svakom zanimljiva.
                        Otvoriš temu o bobinama i istemima, biće zanimljiva.
                        Ako si shavatio dobro, ako nisi šta da ti radim.

                        p* Ono izmedju sam obrisao jer si majstor da isprovociraš čoveka pa i mene koji te znam i sistem ti znam godinama.
                        No pasaran.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        Working...
                        X