Zavoli elektronac venturi podesavanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jovans
    CBC Član
    • 14.09.2009
    • 37
    • Vrsac
    • PEZO 307 1.6HDI 90ks

    Zavoli elektronac venturi podesavanje

    Ja se izvinjavam, ali, ljudi su postavljali teme za podesavanje svojih isparivaca i dobijali odgovor da potraze na sajtu posto je ta tema razradjena dosta puta. Ja trazim vec dva dana kako na sajtu tako i na netu i ne mogu da pronadjem tacno objasnjeno, t.j. nema nikakva slika kako bi se videlo sta i kada odvrcemo i zavrcemo. U temi: http://cbc.rs/showthread.php/12018-P...ec-isparivača
    je IvanT objasnio kako se podesava BRC, ali da li to isto vazi i za Zavoli elektronac ? I ako vazi da li na kraju Ivanovog postupka treba da se sprovede Dorina metoda na 3000 obrtaja sa ventilom izmedju isparivaca i mesaca (nemam plin sa lambda kontrolom) ?
    Ono sto je najvaznije: koje je sraf za podesavanje ler gasa, a koje je sraf za podesavanje osetljivosti ?
    Kako bi nam bilo lakse iskoristicu vec postojecu sliku sa sajta od Lovato isparivaca na kojoj su obelezeni srafovi.

    Umalo da zaboravim:
    Dora je kazao da se na ler srafu na isparivacu pronadje maksimalno miran i stabilan rad (to sam shvatio da budu maksimalni obrtaji motora), dok je IvanT kazao da se ler podesava samo pomocu tog srafa (da moze i da se smanji broj obrtaja lera ako je visok). Kako je onda bolje ?

    Fiat Brava 1.4 12V 59kW, monopoint + Zavoli elektronac venturi bez lambda kontrole
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Odg: Zavoli elektronac venturi podesavanje

    Piše na linku i neka crvena slova u podnaslovu samo se ne čita, to važi i za Zavoli jer je vrlo sličan Lovato isparivaču.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • jovans
      CBC Član
      • 14.09.2009
      • 37
      • Vrsac
      • PEZO 307 1.6HDI 90ks

      #3
      Odg: Zavoli elektronac venturi podesavanje

      To onda znaci da se primenjuje Dorina metoda ?
      Ali tu nije opisan postupak sa onim metalnim srafom koji je na izlazu isparivaca, to je na slici pozicija br.2
      A i kada namestim ler sraf na isparivacu (pozicija br.3) na maksimalne obrtaje na leru, znaci, da i pri pomeranju srafa ulevo ili udesno obara obrtaje, ima suvise velike obrtaje, mozda i oko 1500 min-1 (ne znam tacno jer mi ne radi obrtomer) i ler na plinu je drasticno veci nego na benzinu, i ne mogu tada da nastelujem ler na karburatoru (t.j. da ga smanjim) pri radu motora na plinu zato sto imam monopoint benzinski.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Odg: Zavoli elektronac venturi podesavanje

        Istina, pozicija broj 2 nije opisana
        Zavrneš skroz (ne krvnički) pa onda odvrneš otprilike 1,5 krug. Nije baš tako ali... U principu služi da kad naglo otpustiš gas ima normalan povratak na ler obrtaje bez padanja ispod normale...

        Da si čitao forum, piše na jedno 2000 mesta ISPARIVAČ NE DIKTIRA LER I NA NJEMU SE NE PODEŠAVA LER... Isparivač služi da redukuje pritisak iz boce, ispari tečni plin i dovede dovoljno plina u motor. Isparivač niej čarobni deo koji popravlja motor i u njemu nema ama baš niejdan bitan deo za pravilan rad motora, kao što je lambda sonda, šoferka itd... Kad budeš pritiskao benzinsko crevo da smanjiš ler onda ćeš i na isparivaču to isto uraditi da smanjiš ler.
        Pošto to ne radiš sa benzinom onda nemoj ni sa plinom. Popravi zašto se dere.

        Svo ovo podešavanej služi da se dobije dovoljno goriva u motor a da ne bude previše.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • jovans
          CBC Član
          • 14.09.2009
          • 37
          • Vrsac
          • PEZO 307 1.6HDI 90ks

          #5
          Odg: Zavoli elektronac venturi podesavanje

          Hvala na odgovoru, sada imam informacije kojima mogu da povezem sve opisano u ranijim diskusijama.
          Citao sam dosta i procitao sam razne izjave. Cak je i IvanT napisao u tom linku da ler na kraju treba podesiti na tom srafu br.3. Citat:"podesiti ler gas SAMO pomocu tog srafa". Zbog cega svi zovete sraf br.3 "ler sraf".
          Sto se tice srafa br.2 nasao sam na netu negde gde kaze da se otkaci crevo koje ide sa isparivaca, potopi u casu vode, da se skroz zavrne ler sraf br.3 i sraf br.2, da se otvore svi plinski ventili spajajuci zicom + sa akumulatora, i da se polako odvrce sraf br.2 dok ne pocne da izlazi na svakih par sekundi po jedan mehur plina. Tada je taj sraf nastelovan.
          Zatim se vrati crevo i otkaci premoscena struja, upali auto i drze se obrtaji na 3000 min-1, i tada se primenjuje Dorin postupak koji je opisan na linku a vezano za ventil izmedju isparivaca i karburatora. Tek tada se steluje sraf br.3, naravno po Dorinom postupku koji je opisan na linku.
          Ako tada na plinu imam veliki ler gas treba traziti problem u benzinskom sistemu, t.j. ili imam veci ili manji dotok vazduha ili benzina pri radu na benzin, a benzinski ler se usaglasio da radi na normalnim obrtajima bez obzira sto nesto nije u redu. I komp se u toj situaciji prilagodio da drzi pravilan broj obrtaja pri radu na benzin. Ali zato plinski ler ludi.

          Da li sam u pravu ?
          Zakljucak: primetio sam da mnogo bolje prima gas i nema delimicnog gusenja pri ubrzavanju na malim ortajima kada sraf br.3 stelujem sto vise po Dorinoj metodi.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Odg: Zavoli elektronac venturi podesavanje

            Neverovatno... jedan koji se nije izvredjao inastavio je da čita... lepo si to sve opisao i tačno. Metoda čaše i mehura je orijentaciona kao i moje 1.5 kruga, to ej bajpas kad ide gas bez obzira na podešavanje, stalna količina i sasvim sigurno nije isto čak ni za ista dva auta a kamoli za jedan od 1600 i drugo od 2500 kubika. No to je to otprilike i ne treba dirati puno ak ose baš ne zna šta se radi a ono se zove ler šraf za to što treba to žvalaviti i pričati godinama jedno isto a nema ko da čita pa je lakše reći ler šraf što u nekoj meri i jeste ali je njegova funkcija daleko važnija kao odredjivanej protoka u odnosu na potpritisak koji vlada u usisnog grani a time se odredjuje i potrošnja a time.. Zato je bitno da niej pretegnut ili prelabav a oba smera će dovesti iz suprotnih razloga do smanjenja broja obrtaja.
            Sad je jasno zašto se zove ler šraf

            Što se Ivanovog citata tiče, mrzi me da tražim ali ako se odnosi na BRC isparivač onda je u pravu i to je skroz drugi pristup podešavanju tog isparivača jer je konstrukcijski različit od Lovatolikih isparivača.

            Zaboravih, ako imaš više obrtaja na plinu onda imaš negde rupu pa vuče falš vazduh ili je plin sludio ler motor pa je otvoren i onda kroz nejga ide "falš" vazduh. Proverava se lako resetovanejm računara ili vožnjom na benzin nešto kilometara.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            Working...
            X