Pravilnik o ispitivanju vozila
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Pravilnik o ispitivanju vozila
Uvoz polovnih vozila
Čitajući, po ko zna koji put aktuelni Pravilnik o ispitivanju vozila, primetio sam odredbu, o kojoj je više puta bilo reči, ali se olako i bez mnogo buke prelazilo:
Član 4.
Одредбе овог правилника односе се на испитивање моторних и прикључних возила:
1) која се појединачно производе, а за које није издато уверење о усклађености са прописима о хомологацији;
2) која се преправљају;
3) која се увозе као употребљавана;
који су уписани у саобраћајну дозволу са подацима из Базе података о возилима.
ii) Пре стављања у промет, односно пуштања у саобраћај возила из става 1. тач. 1), 2) и 3) овог
члана, мора се утврдити и да ли ова возила испуњавају услове у складу са прописима о
техничким условима за возила.
Pošto se radi o robi u ogromnim količinama, nisam našao objašnjenje, tko je ovlašten od strane Agencije za ispitivanje tih vozila prilikom uvoza. Siguran sam, da će ostati kao i do sada, ali to se mora nekim aktom izričito odrediti. Do sada je to bio svaki servis ovlašten za obavljanje tehničkog pregleda vozila pri prvoj registraciji.
Međutim, novim Pravilnikom situacija je složenija! Ispitivač garantuje sve, kao za novo vozilo i u slučaju nesavesnog rada, oduzima mu se ovlaštenje. I do sada su upoređivani podaci iz dokumenata sa stvarnim stanjem na vozilu. Pitanje je, da li će servis odgovarati, ako "previdi" prepravku VIN broja i broja motora, što se dešavalo. Niko nije odgovarao, jer servisi nisu opremljeni za to - iako je to najčešće očigledno (brušenje, kucanje broja). Posebnu težinu odgovornosti, snose radi činjenice, da se, uglavnom, radi o kradenim vozilima.
-
Comment