Pokretanje motora na gas: da ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diplomirani Duduk
    CBC Član
    • 21.06.2013
    • 29
    • Smederevo
    • -

    Pokretanje motora na gas: da ili ne?

    Klasika je da se motor pokrene na benzin a onda ručno ili automatski prelazi na gas (TNG).
    Koliko znam to je zato što gas nije dovoljno isparljiv dok se motor ne zagreje.
    Znam čoveka koji je prijavio patent i napravio prototip električnog grejača koji, čak i u sibirskim uslovima, vrlo brzo zagreje gas toliko da se motor može pokrenuti. Već sam bio u fazi "prodaću kola" pa nisam probao taj grejač.
    To bi učinilo benzin sasvim nepotrebnim u vozilima sa TNG uređajem.

    Zanima me da li postoje neke prepreke takvom načinu pokretanja motora?
  • slavko_bgd
    CBC Senator XXL
    • 24.03.2009
    • 771
    • Batajnica
    • Stilo 1.6 16V MW

    #2
    Ako znaš čoveka koji je prijavio patent, napravio prototip, testirao ga u sibirskim uslovima i došao do zaključka da se gas vrlo brzo zagreje toliko da se na taj način može pokrenuti motor, ne razumem čemu sumnja u takav način pokretanja motora?

    Pozdrav.
    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

    Comment

    • tomamega
      CBC Senator XXL
      • 19.03.2009
      • 715
      • Beograd / Crna burma, prim. prev.
      • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

      #3
      Pre svega, nisi bio potpuno precizan u svojoj konstataciji. Znači, ako neko ima venturi uređaj za gas (starija vozila), benzin im skoro nije ni potreban, jer venturi pali i na -10C na plin, provereno. I većini koja ima venturi, benzinska instalacija ne radi već ohoho.

      Drugo, čak i da postoji takav grejač (u šta sumnjam), koja bi bila svrha svega toga, jer u tom slučaju gubi se primarno gorivo - benzin. Ako se dugo auto vozi samo na plin, benzinska instalacija postaje neupotrebljiva. A to normalan vozač teško da bi želeo. Uvek je dobro imati obe instalacije funkcionalne, u slučaju da ne možete da nadjete autogas pumpu, kao u Grčkoj recimo.

      Treće,

      Originally posted by Diplomirani Duduk View Post
      To bi učinilo benzin sasvim nepotrebnim u vozilima sa TNG uređajem.
      Ovo nije u skladu sa zakonom, jer gas je samo alternativno gorivo, mora postojati i primarno pogonsko gorivo. Zato na saobraćajnim dozvolama piše - pogonsko gorivo: benzin-gas. To što se kod nas to ne poštuje, to je sasvim druga stvar.

      Ali, javiće se Cincilator sa detaljnijim informacijama

      Comment

      • potyo
        CBC Član
        • 30.04.2013
        • 97
        • Ada
        • Laguna 1.6 16V 1999

        #4
        Originally posted by tomamega View Post
        jer venturi pali i na -10C na plin, provereno.
        Pali i na -27, tokom zime 2012 moj kadett 1.3 palio je i radio bez problema.

        Inace i ja sam razmisljao o tome, da nekako bi trebalo grejati isparivac tokom zime, da bi ranije presao na plin. Kao prvo, staviti termoizolaciju na isparivac. Ali mozda ne bi bilo lose ugraditi nekoliko pomocnih grejaca (takvih ima na modernijim dizel motorima) u crevo, koja dovodi toplu vodu u isparivac, i nekako regulisati kolicinu vode, koje ulazi u isparivac, radi povecanja efikasnosti grejanja. Glupo je vodu zagrevati na npr. 40C, a onda da to prolazi punom parom kroz isparivac, i sa 38C ide nazad u motor. Onda je bolje smanjiti protok vode kroz isparivac, i ohladiti vodu na recimo 30C i tako pustati nazad. Naravno o ovome treba vise rasmisljati, nije ovo tako jednostavno, kao na prvi pogled mislimo.

        Medutim, ja u LPGTech kontroleru imam opciju "fast start", i ako je ova opcija uljucena, onda motor odmah pali na plin, ako je temperatura isparivaca iznad 40C. U servisu nisu ukljucili ovu opciju, ali ja jesam, i vozio sam do sada nekih 2000km ovako. Da li ima nesto protiv ovoga? Laguna 1999 1.6, sekvent uredaj.
        Last edited by potyo; 05.07.2013, 14:23.

        Comment

        • Diplomirani Duduk
          CBC Član
          • 21.06.2013
          • 29
          • Smederevo
          • -

          #5
          Originally posted by tomamega View Post
          Drugo, čak i da postoji takav grejač (u šta sumnjam), koja bi bila svrha svega toga, jer u tom slučaju gubi se primarno gorivo - benzin.
          Grejač postoji imao sam ga u rukama. Ne znam tačno kolika mu je snaga. Prečnika je poput olovke a dužine oko 4 cm. Serija je rađena po narudžbini i pronalazač tvrdi da je jako dugotrajan - da će nadživeti auto.
          Naravno, to još nije dokazano jer patent ne postoji dovoljno dugo.
          Nisam znao da zakon ne dozvoljava isključivo korišćenje plina. Obzirom na moje kretanje rado bih se odrekao benzina.
          Hvala svima na odgovorima!

          Comment

          • banekg
            CBC Senator XXL
            • 06.09.2010
            • 1274
            • Nis
            • Toyota Carina e 2.0

            #6


            Ugradjeno poodavno u bubin kombi, vazdusar - elementi: posuda za antifriz (vrlo male zapremine), dva grejaca od dizela, pumpa 12v, nesto elektronike za ukljucivanje i iskljucivanje grejaca na odredjenoj temperaturi i naravno nesto creva.

            Samo da dodam, da je ovaj izum patentiran u patentnom zavodu, covek koji je zastitio patent je iz Mladenovca.
            Long Live CBC!!!

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              dozvolicu sebi da kazem ,da bespotrebno komplikujete.

              nadje se mesto na isparivacu gde moze da se usrafi grejac od dizela,izvuce se prekidac u kabinu.
              da se kontakt i upali se taj grejac na nekih 20 sekundi, i pali te odma na gas.
              ako je meni X puta bilo dovoljno da ga polijem sa 300 grama tople-vrele vode i da upalim bez problema na -20 C.
              ondaovo sto sam ja dao kao resenje je svemirska tehnologija,
              nema potrebe za dodatnim sudovima,grejanjem,hladjenjem itd...
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • banekg
                CBC Senator XXL
                • 06.09.2010
                • 1274
                • Nis
                • Toyota Carina e 2.0

                #8
                Mislim da je prednost ovog izuma, sto radi nezavisno od rashladnog sistema auta i zagreva vrlo malo antifriza, tako da veoma brzo postize temperaturu. Ne znam koliko bi efikasno, jedan grejac zavijen u isparivac na mom autu, zagrevao tecnost u protoku, jer isti sadrzi 12l rashladne tecnosti.
                Long Live CBC!!!

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  taj uredjaj koji si ti prikazao,je napravljen da se koristi na vozilima sa vazdusnim hladjenjem,koja nemaju svoj antifriz.
                  ti imas 12 litara,ja mozda 5, ali ne vazno, dok ne otvori termostat ne cirkulise sva tecost,
                  kazem da je prekomplikovano, u smilu da su vrlo retke situacije kada je to potrebno cak i na automobilima sa venturijem kojima ne radi benzinski deo .
                  grejaci od dizela su 100 wati komad. tako da za odmrzavanje i blago pre-grejanje bi verovatno zavrsilo posao. jer i dzezva vrele vode spolja kad se naliva, zavrsi posao i na -15 -20 C .bar je meni zavrsavala preko 10 god na Yugu,korsi,pezou.
                  a vrlo vrlo retko mi je i trebala.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Originally posted by zoranbg View Post
                    dozvolicu sebi da kazem ,da bespotrebno komplikujete.

                    nadje se mesto na isparivacu gde moze da se usrafi grejac od dizela,izvuce se prekidac u kabinu.
                    da se kontakt i upali se taj grejac na nekih 20 sekundi, i pali te odma na gas.
                    ako je meni X puta bilo dovoljno da ga polijem sa 300 grama tople-vrele vode i da upalim bez problema na -20 C.
                    ondaovo sto sam ja dao kao resenje je svemirska tehnologija,
                    nema potrebe za dodatnim sudovima,grejanjem,hladjenjem itd...
                    Grejač koji radi 20 sekundi na -20 ili više, može toliko ojaditi akumulator da posle neće upaliti.

                    Prečnik kao olovka i dužina 4 cm ne znači ništa ako se ne zna snaga grejača.

                    Grejač u cevi pred isparivačem ne zagreva 12 ili 112 litara vode nego samo ono što prelazi preko njega i ide u isparivač koji je inače malog kapacitetam decilitar dva. Koliko će se ta tečnost ohladiti i vratiti u motor je nebitno.

                    Grejač sa malom nezavisnom količinom tečnosti je idealan za vadušare ali potpuno nepotreban za motora hladjene tečnošću, bar na našim prostorima sa našom klimom a plus na današnje aute teško da bi imao gde da se smesti.

                    Malo je konfuzno ali je odgovor na više poruka.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #11
                      pa to jeste. cela tema je postala malo konfuzna,zato sto je postavljeno pitanje u vezi obicnog venturija kome ne radi benzinski sistem. a onda neko postavi resenje koje je dobro i neophodno za neku vazdusaru.
                      a onda na kraju se nabaci da taj ima i vrlo los akumulator , jer ako mu je problem 100 wati ekvivalent dve sijalice srednjeg svetla na 20 sekundi ,onda je prnuo u cabar.
                      ja sam to onako lupio 20 sekundi. ko ima nameru da pravi nesto slicno nek testira koliko podigne temperaturu grejac koji radi 10 sekundi u naprimer casi antifriza koja je izvadjena iz zamrzivaca.ja racunam da ce prebaciti 0 C za to kratko vreme.
                      a i bolje je da se ne busi isparivac,nego neki tako grejac sa nekim adapterom u crevo dovoda antifriza tik pred isparivac.proba se pa se vidi,koliko vremena i tako to.
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • banekg
                        CBC Senator XXL
                        • 06.09.2010
                        • 1274
                        • Nis
                        • Toyota Carina e 2.0

                        #12
                        Nedostaci ovog uredjaja su gabarit i potrosnja odredjene kolicine struje, i slazem se da je potpuno nepotrebno ugradjivati ovako nesto na ispravan auto sa vodenim hladjenjem. Ovo je bio samo odgovor na postavljenu temu.

                        Problem je samo sto je zalivanje vrucom vodom u zimskom periodu, vrlo cesta pojava u mojoj okolini, pa se pitam koliko ima ispravnih auta na ulici sa pogonom na TNG, ili su mozda ispravni, ali ljudima tesko pada cena benzina, makar i za paljenje i zagrevanje auta. Paljenje na plinu na -20 stepeni i "super rad", nije za komenntarisanje, iako radim isto.

                        Za onoga ko voli da se igra, jos prostije resenje je bakarno crevo oko cevi izduva, posudica i pumpica, ali to nisam probao i ne znam efekte, a po forumima vidim da sistem koriste motoristi koji su ugradjivali plin i kazu da su zadovoljni.
                        Long Live CBC!!!

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Originally posted by banekg View Post
                          Za onoga ko voli da se igra, jos prostije resenje je bakarno crevo oko cevi izduva, posudica i pumpica, ali to nisam probao i ne znam efekte, a po forumima vidim da sistem koriste motoristi koji su ugradjivali plin i kazu da su zadovoljni.
                          I, ponovo, na najbolje rešenje! I, najprostije: palenje na benzin. Kako Bog i Dora zapovedaju! Ili obrnuto?

                          Da bi koristili toplotnu energiju sa izduva, mora motor da radi!

                          Ono rešenje sa posebnim (pred)grejačem nije loše i nije potrebna tolika energija (struja). Samo, treba ispravan accu i alternator! Slično rešenje je kod nekih motora (laguna), kod kojih ceo sistem hlađenja-grejanja, radi bržeg postizanja temperature do 20 C, pri hladnom startu - uključuje el.grejač.

                          Inače, tema je slična onoj sa HHO, ali konkretnija. Sve u svemu, ne vredi truda.
                          Last edited by Franjo; 06.07.2013, 09:42.

                          Comment

                          • banekg
                            CBC Senator XXL
                            • 06.09.2010
                            • 1274
                            • Nis
                            • Toyota Carina e 2.0

                            #14
                            Da bi koristili toplotnu energiju sa izduva, mora motor da radi!
                            ...i potrebno mu je vremena u sekundama da zagreje...

                            I ajde kao u skupstini, da se vratimo na temu, procitajte prvi post postavljaca teme i odgovorite mu na pitanje. Ostali komentari nisu argumentovani. Ja pisem na osnovu merenja koja radim godinama jer mi je to hobi. Resenje paljenja na benzin, sa ekonomske tacke gledista vecine gradjana je lose resenje, ali je i najprostije moguce i ostavlja auto ispravnim u potpunosti i na glavno i na alternativno pogonsko gorivo.
                            Medjutim, covek je pitao da li moze ovo ovako ili onako, i odgovori su da moze i to na vise nacina i nije nikakva nauka, niti je jako komplikovano za izvedbu, a daleko je elegantnije od flase vruce vode. Usput, venturi sistem kome i na -20 stepeni treba flasa vode da bi upalio, nije ispravan, tj. ima neki nedostatak.
                            Mora upaliti bez ikakvih pomagala, ali merenjem potrosnje tecne faze uz pomoc specijalno pravljenog i bazdarenog protokomera, sa digitalnom obradom podataka i prikazom na displeju, na uzorku od nekoliko automobila, ustanovio sam enormnu potrosnju na leru pri niskim temperaturama atmosfere, pa je zakljucak, da je daleko isplativije paliti na benzin nego na plin u zimskim uslovima. Stradanja membrana i slicno, nisu uracunati.

                            Najveci problem je sto kod vecine novijih automobila, pod haubu ne mozete ni iglu spustiti, a kamoli ugradjivati neke dodatne uredjaje.
                            Long Live CBC!!!

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Ja bih odgovorio kad bi se znala snaga grejača.
                              Lak ose izračuna koliki je protok tečnosti na recimo leru i potrebna snaga grejača da održi bar 10 stepeni temperaturu tečnosti koja ulazi u isparivač.

                              Što se tiče isplativosti, pouzdanosti i ostalog, da neko misli o tome ne bi pravio euro 55 motore nego bi i dalje terali karburatore ali na plin bar tamo gde može a na ovaj ili onaj način bi se našlo načina da se isparivač zageje u veoma kratkom roku da daje normalne rezultate.

                              Što se tiče mora biti ispravan na osnovno gorivo, pa naravno da mora. Šta kad nema plina, terali bi na ... Ode se na vreme ili se odšlepa kod majstora pa se popravi. Isto tako bi bilo kad bi plin bio osnovno pogonsko gorivo ili jedino kao neki viljuškari ili radne mašine.

                              Ako je akumulator, anlaser i motor ispravan kao i pripadajuće paljenje auto mora upaliti na plin i na -15 i više stepeni bez polivanaj i dodatnih grejača. Naravno da to nije dobro raditi ako baš nema potrebe ali je sa druge strane jako dobro jer znači da je auto ispravan..
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X