80% sigurnosni ventil - kako radi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Za te pare se ne gleda baš na preciznost izrade plovka. Sigurnosni mehanizam rano dodje u položaj da zatvori ventil. Pomaže jedino krivljenje žice koja drži plovak ili promena ugla boce.
    Od dva zla, manje je krivljenje plovka.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • dandy
      CBC Senator XXL
      • 09.12.2005
      • 513
      • Bijeljina-Beograd Medakovic

      #17
      Hvala puno na pomoci, iskreno nisam uopste do sada ni kontao kako felcera to zatvaranje multiventila. Probacu malo da se poigram i skratim zicu od plovka i da je malo iskrivim da plovak ide visocije do zatvaranja, cim ispraznim bocu, pa da nariktam to kako valja. Svakako sam se opremio sa buricima i ostalim dijelovima da mogu par puta da skidam, jer je bas nezgodno onako vizuelno procijeniti dokle plovak treba da ide da bi zatvorio. Bemliga, ja sam mislio da je Atiker kao neka bolja marka, kad sad malo kad sam usao u problematiku vidim da je dosta ljudi imalo problema sa tim multiventilima po pitanju sipanja.
      Doduse, prvi multiventil koji je bio montiran na bocu, bio neko tursko s*anje i on je pustao na sigurnosnom ventilu, i u bocu od 20l je uvijek stajalo punih 20l, ali je nekoliko puta pustao na sigurnosnom ventilu cim zima dodje i smrzne malo, mijenjao gumice, riktao, ali mrka kapa, pa je odmah izbacen, posle toga zadnjih 6 godina atiker je radio posao.

      Jos me zanima, ako je neko raspolozen da podijeli informaciju samnom, da li ima uticaja i onaj filtercic na kraju cijevi, posto je on oko 2-3 cm duzine i cijev fakticki ne kupi plin sa dna boce, posto je filter uspravno kao neko sito valjkasto. Koliki je uopste uticaj nivoa cjevcice u odnosu na dno boce, jer kod mene u koji god ugao ga stavio, a postavio sam jednom maltene u horizontalu multiventil da probam, opet je sipano 30tak litara i potrosio je sve iz boce, iako je cjevcica sigurno stajala 10tak cm iznad dna.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Atiker je isto turski. ako skratiš žicu biće još gore.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Nelson
          CBC Senator
          • 01.08.2017
          • 211
          • selo
          • Fiat Stilo 1.9 JTD

          #19
          Originally posted by dandy View Post
          Hvala puno na pomoci, iskreno nisam uopste do sada ni kontao kako felcera to zatvaranje multiventila. Probacu malo da se poigram i skratim zicu od plovka i da je malo iskrivim da plovak ide visocije do zatvaranja, cim ispraznim bocu, pa da nariktam to kako valja.
          Bukvalno kao vodokotlić. Nikakvo skraćivanje i slično , samo savij plovak na više / sam plovak će biti na većoj visini kad zatvori i dozvoliće više goriva.

          Comment

          • dandy
            CBC Senator XXL
            • 09.12.2005
            • 513
            • Bijeljina-Beograd Medakovic

            #20
            Ok, onda cu samo da probam da krivim pa cu pratiti rezultate. A kao sto se vidi na slici ispod, prostom racunicom dosao sam do zakljucka za plovak udara u zid boce, jer kao sto rekoh, cudno mi je bilo sto je plovak iste duzine kao i cijev za plin. Nacrtao sam ugrubo, ali iste su duzine linija, i vidi se da plovak ne moze nikako da dodje do 80% boce kad malo preko polovine vec udara u zid boce. Zato sam mislio da se mora malo skratiti, mada i kad se iskrivi zica ona ce da se skrati fakticki
            Click image for larger version

Name:	boca 2.jpg
Views:	1
Size:	16.5 KB
ID:	882401
            Attached Files
            Last edited by dandy; 23.08.2019, 20:40.

            Comment

            • Nelson
              CBC Senator
              • 01.08.2017
              • 211
              • selo
              • Fiat Stilo 1.9 JTD

              #21
              Da plovak u svom hodu udari u zid boce i tu ostane onda bi on ostao svo vreme u otvorenom položaju i prepunio bi bocu. Tako da ti ta teorija ne pije vodu.
              Ne razvijaj glavu , uradi kako ti je napisano.

              Comment

              • zeljkoci
                CBC Veteran
                • 12.05.2008
                • 143
                • La
                • Fiat Punto. 1.2

                #22
                Prijatelju, AMAN-ZAMAN!!!

                Lepo sam ti gore odgovorio, a ti udaras u zid. Uzimas pogresan ugao sve vreme.

                Uostalom...
                Originally posted by slavko_bgd View Post
                Ugao se meri u odnosu na podlogu a ne na dno gepeka, na sledeći način:

                Prvo velikom vaser-vagom ( L= 2m minimalno) proveriti da li je podloga na koju treba da stane vozilo idealno horizontalna.
                Zatim parkirati vozilo na proverenu,idealno horizontalnu podlogu.

                Dalje je potreban trougao 30/60/90 stepeni(raznokraki) i vaser-vaga (libela) manje dužine (30 - 60 cm) . Hipotenuzu trougla okrenuti na gore i na nju staviti libelu.
                Kraću katetu prisloniti na poklopac multiventila. Kada mehur libele pokaže horizontalni položaj hipotenuze-ugao ventila je naštelovan.

                Ima i metoda sa istim trouglom i viskom, ali je komplikovana za objašnjavanje.
                U nedostatku trougla i libela, moguće je koristiti i uglomer (analogni, manje precizan i laserski-extra precizan).

                A moguće je otići u najbliži autogas servis...

                Pozdrav,

                Comment

                • dandy
                  CBC Senator XXL
                  • 09.12.2005
                  • 513
                  • Bijeljina-Beograd Medakovic

                  #23
                  Ma danas nema potrebe drug moj da se pati sa libelama i viskovima kad imaju ovi pametniji od nas telefoni, pa sve rade sami. Ima aplikacija za mjerenje ugla, koju sam testirao sa jako skupim gradjevinskim laserskim uglomjerom i preciznost je tu negdje do 1 stepen plus minus, sto nije veliko odstupanje kad je podesavanje boce u pitanju.

                  Danas sam ostao bez plina, pa posto smo na moru i tek krenuli na plazu, morao sam da sipam, nisam imao kad da vadim multiventil i nabrzaka sam oborio bocu na 30 stepeni od horizontale, i stalo 32 litra, a bio prazan skroz. Sad cemo vidjeti kako se ponasa, jer ne sumnjam u strucnost, ali po onome sto sam ja vidio kad sam ubacivao multiventil, imam utisak da cijev nije ni blizu dna boce kad se postavi 30 stepeni u odnosu na horizontalu. No za koji dan ce se pokazati u praksi. Ja sam uvijek da se isprobaju sve opcije, i ako bilo koja dovede do rjesenja problema, pun pogodak.

                  Jedino bi bilo dobro da moze boca nekako da se puni vodom i da se podesava kolicina dok je voda unutra, lako se mjeri i lako prazni, ovako sa plinom treba cekati i riktati tajming, jer ovo moje cudo (a6, 1.8t 150ks, quattro) jede benzin ko da je sluzbeni auto
                  Bemliga, do sada sam ubacio i zamijenio sigurno 15tak plinskih boca i multiventila, sto torusa, sto cilindara, iako se ne bavim time, i nikad nije bilo nikakve potrebe da se bilo sta podesava i koriguje pa se nisam nikad ni upustao dublje u problematiku kako to radi, kontam, podeseno sve, ubacis, zavrnes, napunis, provjeris dal pusta i udri,,,kad ono corak...

                  U svakom slucaju hvala na konstruktivnim savjetima, i razmjeni misljenja, svaki dan covjek ponesto nauci

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Sve to sa nivelacijom auta i ravnanjem betona pa onda viskom, libelom, laserom, indijanskom metodom i ostalim merenjima je bila ironija. PoJenta poruke je bila poslednja rečenica.
                    Što se tiče ugla, čaša može biti do pola puna a može se reći i od pola prazna. Ugao može biti 30 stepeni ako gledaš od horizontale ili 60 ako gledaš od vertikale.. Čudna posla.
                    Ukratko, ventil je njesra, polumesec koji zatvara nije dobro namešten a i ugao boce je sumljiv...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #25
                      Hvala na odgovoru, nego jebiga Bosanac, ko Bosanac, pa bi da rascivijamo konkretno da ne bude zabune oko 30, 60 stepeni i slicno, koji polozaj na slici je pravilan za multiventil koji nosi oznaku 300/30 gornji ili donji. Mislim da je lakse kad se konkretizuje da znamo o cemu govorimo
                      Click image for larger version

Name:	boca3.jpg
Views:	1
Size:	16.4 KB
ID:	882403

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        Donji...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • dandy
                          CBC Senator XXL
                          • 09.12.2005
                          • 513
                          • Bijeljina-Beograd Medakovic

                          #27
                          Hvala drug moj. Meni je bilo nelogicno da bude taj ugao jer je cjevcica za plin u odnosu na osu multiventila pod uglom od 30 stepeni, i kad sam mjerio ugao ploce multiventila u odnosu na vertikalnu osu, 30 stepeni je bio ugao u odnosu na vertikalu, tj 60 u odnosu na horizontalu, da bi cjevcica stajala vertikalno i isla do dna boce, tj kao na prvoj slici.
                          Danas je pomjeren ugao kao na drugoj slici pa vidjecemo sta se desava. Ako i dalje bude pravilo probleme mijenjacemo multiventil ili podesavati. Posto je nov lakse mi ga je zamijeniti ako je neispravan i nepodesen kako valja. Bitno je da ja otklonim sve greske koje su do mene.

                          Comment

                          Working...
                          X