Plin & Karburator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • omBRE
    CBC Član
    • 11.09.2005
    • 90
    • Zemun/Chicago

    Plin & Karburator

    Imam nekoliko pitanja koja verujem interesuju i druge, a k'o sto kaze naslov radi se o plinu na karburatorskim motorima...

    1. Vazduh uvek treba uzimati sa hladne strane?
    2. Zazor svecica za voznju na plinu treba da bude manji nego za benzin?
    3. Paljenje treba da bude ranije za plin?
    4. Valjalo bi izbaciti iber, a zacepiti rupu na kucistu filtera?
    5. Koliko cesto treba ispustati ulje na onom donjem srafu?
    6. Koliko cesto treba menjati filter za plin?

    Ako se neko seti jos nekog pitanja, nek' pise, a majsotri ce, nadam se, pomoci. Pa bi mogli da napravimo neki FAQ...
    a vi kako te?
  • Zmaj KV
    CBC Senator
    • 05.10.2005
    • 202
    • Kraljevo

    #2
    1. Ovo je diskutabilno da treba koristiti hladan vazduh za voznju na gas ali na dosta vozila koja su dosla iz Italije sa ugradjenim gasom nasao sam da je hladan vazduh bio totalno zaglavljen (sto znaci da je vozilo koristilo samo cirkulaciju toplog vazduha sto je na neki i nacin logicno jer koliko ja znam tada je bolje sagorevanje);
    2. Izuzetno je vazno da za voznju na gas kompletan sistem paljenja bude 100% ispravan i redovno odrzavan, sto se tice svecica za bolji rad na gas-u mozda bi trebalo malkice smanjiti zazor u odnosu na benzin, i ako je moguce izbegavati svecice sa vise krakova, takodje je bitan izbor svecice (PREPORUKA: za vozila bez elektronskog paljenja uzimajte one bez otpornika, za vozila koje imaju elektronsko paljenje uzmite one sa otpornikom u sebi, takodje po mom misljenju NGK su najbolje svecice);
    3. Za optimalni rad na gas-u paljenje treba da bude pomereno na ranije i to za ne vise od 3 stepena (mada u nekim starim literaturama nasao sam i podatak od 7 stepeni);
    4. To zavisi od stanja u kojem je motor odnosno ako mnogo izbacije ulja na crevu od iber-a onda ga definitivno izbacite (a rupu na filteru svakako zatvorite, CREVO OD IBER-a NIKAKO NE ZATVARAJTE!) ako je motor u dobrom i normalnom stanju preporucljivo je da iber ide na filter (tako bi isparenja od ulja iz motora malo doprinela da mesavina vazduha i plina ne bude skroz suva);
    5. i 6. po potrebi (zavisi koliko vozite i gde sipate gas, nije problem odviti sraf i ispustiti ulju koje se vremenom nakupi u isparivacu isto tako nije problem ni zameniti filter u plinskom ventilu i pri tom odstraniti metalne opiljke iz istog plinskog ventila).

    Nadam se da sam bio kratak, jasan, tacan i naravno od pomoci.
    Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

    Comment

    • Zmaj KV
      CBC Senator
      • 05.10.2005
      • 202
      • Kraljevo

      #3
      Naravno ako se neko ne slaze sa gore napisanim neka me ispravi.
      Ipak smo ovde na ovom forumu da bi razmenili iskustva i nesto naucili
      Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        pod broj 1. apsolutno naopako.
        a za ostalo se slazem.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Plin & Karburator

          Originally posted by omBRE
          1. Vazduh uvek treba uzimati sa hladne strane?
          2. Zazor svecica za voznju na plinu treba da bude manji nego za benzin?
          3. Paljenje treba da bude ranije za plin?
          4. Valjalo bi izbaciti iber, a zacepiti rupu na kucistu filtera?
          5. Koliko cesto treba ispustati ulje na onom donjem srafu?
          6. Koliko cesto treba menjati filter za plin?
          1. Uvek znači odavde do večnosti, tačnije bi bilo u većini slučajeva. Topao vazduh razredjuej plin a ima manje kiseonioka jer ga manje stane u cilindar, bez kiseonika nema sagorevanja pa ... A italijani su seronje, naši fuš majstori su za njih velemajstori Venturi sistem ima manu da se gasi kad se ide na leru većom brzinom. Iz tog razloga se skida crevo koje ide prema masci da se spreči dotok previše vazduha. Talijanima je lakše da zapuše to a ostave u****vanje sa tople strane.

          2. Ne manji nego na benzin (nije bitno) ali ne veći od 0.8 mm.

          3. Da ali sa našim gorivom (benzinom) ne preporučuje se jer će dolaziti do detonacije. Ko vozi samo na gas kao ja može kako hoće

          4. NE, kad se iber izbaci i motor je zreo za izbacivanje.

          5. Nema pravila ali ne smeta povremeno ili na 10.000 km.

          6. Na 10.000 Km.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Ajmo 101. put!

            Ukoliko koristite svecice proizvodjaca NGK, Denso, BOSH, zazor na svecicama neka bude na meri propisanoj za rad motora na benzin.

            Naravno NEBITNO JE DA LI JE SVECICA SA JEDNIM, DVA, TRI ILI CETRI KRAKA.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            Working...
            X