Potrošnja plina sa obzirom na uslove vožnje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BLABLABLA
    CBC Član
    • 26.10.2005
    • 78
    • Ljubljana

    Potrošnja plina sa obzirom na uslove vožnje

    Na ovome mjestu bih zamolio Doru ili Ivana, da mi ako mogu pokomentiraju taj fenomen potrošnje plina sa obzirom na potrošnju benzina.

    Moja kola Opel Astra Caravan 1,8 16V 115 CV, Motor C18XEL sa Lovato Fast 90.

    Nakon od prilike 15 potrošenih rezervoara (cca 6000 km) na plinu, primjetio sam sljedeče ponašanje potrošnje.

    Cjelokupna potrošnja plina mi dolazi sa 50% vožnje u gradu i 50% vožnje na zaobilazni cca 9 l plina, i cca 0,5 litara benzina.

    U ovakvoj situaciji bi bila potrošnja benzina između 8-8,5 litara.

    Kad vozim autoputom potrošnja plina kod konst cca 100 km/h skoro je identična potrošnji u gradu, samo je za koji dl manja od vožnje u gradu i uz to, da ne trošim benzina.

    Kad bi ja sa ovakvim tempom vozio na benzin, auto bi mi trošio manje od 7 litara/100 km. Uspio sam jedanput postiči i potrošnju od 6,1 l/100 km na putu u Njemačku.

    Dakle, da završim.

    Razlika u potrošnji plina sa obzirom na režim vožnje na benzin osjetno je manja nego kod vožnje na benzin. Zašto dolazi do toga.

    Vožnja sa plinom po autoptu , daleko je manje isplatljiva od vožnje na plin u gradu.

    Zašto tako.

    Molim za komentare.



    Pozdrav

    Matjaž


    Pozdrav

    Matjaž PLINFARER
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Ukratko, plin je takva vrsta goriva koja bolje sagoreva (bez ostatka) od benzina. To jeposebno izraženo na manjem broju obrtaja i u nižem stepenu prenosa, otuda veća snaga (obrtni momenat) na nižim brojevima obrtaja u odnosu na benzin.
    Da nije tako bilo bi mnogo veće razlike izmedju benzina i plina jer je plin dosta manje energetsko gorivo od benzina.
    Zato opet plin ima manje snage na višim brojevima obrtaja u odnosu na benzin pa ga treba više za isti učinak.

    Benzin lošije sagoreva na nižim obrtajima i pod opterećenjem a mnogo bolje na višim obrtajima kad se postigne brzina i nema opterećenja. Kod plina je to više ujednačeno.
    Zato je manja razlika izmedju gradske i vangradske vožnje u odnosu na benzin.
    Opet sa druge strane, verovatno bi se moglo dobiti štelovanjem manja potrošnja u višim brojevima obrtaja ali je to problem kod vas očigledno.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Matjaz, ovko stoji stvar.

      Neko ce sad da pomisli da ja namerno krivim vase majstore za sve probleme. Doduse ni neznam gde si ugradio gas.

      Za takav odnos potrosnje grad-otvoreno je zasluzan lose kalibrisan sistem. Mapa ubrizgavanja nije dobra.

      Sistem mora da se kalibrira u voznji, da bi se svi parametri benzinskog ubrizgavanja pravilno ocitali, a nakon toga napravila dobra mapa ubrizgavanja gasa.

      Pravljenje dobre mape je majstorstvo, a ovo sve ostalo moze da uradi i mali Perica.

      _________________
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Rekao bih da sam ja mali Perica ali nisam siguran za username
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • BLABLABLA
          CBC Član
          • 26.10.2005
          • 78
          • Ljubljana

          #5
          To oko sagorjevanja plina i benzina djelomično tumači manju razliku u potrošnji plina i benzina, sa obzirom na energijsku vrijednost.

          Ali se mi razlika svejedno čini prevelika.

          Recimo ovako

          Potrošnja plina u gradu je cca + 12% + 0,5 lit benzina = cca + 20% od oka
          Potrošnja na autoputu +35% + ništa benzina

          Moram napisati, da stvarno nisam brz vozač, pa je zbog toga absolutna potrošnja goriva još uvjek relativno mala, da nebi netko mislio, da se samo žalim i to bez veze.

          PS Plin mi je ugradio g. Tomaž iz PROTONA



          Pozdrav

          Matjaž


          Pozdrav

          Matjaž PLINFARER

          Comment

          • BLABLABLA
            CBC Član
            • 26.10.2005
            • 78
            • Ljubljana

            #6
            Kao što je razvidno iz prošlih posta koje sam napisao.

            U početku sam imao probleme sa paljenjem lampice za elektroniku. Uzrok je bila siromašna smjesa, uzrokovana nizkom pritiskom na izlazu iz isparivača. Smjesa je obogatila sa otvaranjem mesingastog šraufa na vrhu uplinjača. Posle toga lampica se nije više palila. (palila se samo zbog motorčiča ler gasa, ali sam ga očistio i sad je vipe ne javlja)

            Kad smo gledali mape na kompjutoru, te su bile po obliku dosta jednakomernije kao one na plinu, ali auta nismo vozili sa priključenim kompjutorom.

            Nakon otvaranja na uplinjaču imam mišljenje, da se je potrošnja nešto popela. Možda je sad čak previše otvoren.

            Baš zbog svega što je gore napisano odlučio sam, da si nekako pribavim software i interface, da barem vidim što se događa sa mojim plinskim uređajem. Več sam dobio neku ponudu iz njemačke, jer mi ga naši majstori neče kopirati ni prodati

            Kod nas je težko, čak da predlažeš, što da majstor popravi ili podesi, jer nememo dovoljno ljudi, koji se razumiju u ugradnju plina, pa je zbog toga težko oponirati majstoru.



            Pozdrav

            Matjaž


            Pozdrav

            Matjaž PLINFARER

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Originally posted by BLABLABLA
              PS Plin mi je ugradio g. Tomaž iz PROTONA
              Pozdrav

              Matjaž
              Pfuu, sad mi je lakše
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • BLABLABLA
                CBC Član
                • 26.10.2005
                • 78
                • Ljubljana

                #8
                Originally posted by Dora
                Originally posted by BLABLABLA
                PS Plin mi je ugradio g. Tomaž iz PROTONA
                Pozdrav

                Matjaž
                Pfuu, sad mi je lakše
                Ne ja samo oču da sam objektivan i neču nikoga da ocrnim. Tomaž se je uvjek ponašao fer prema meni i nikad nije odbio pomoč ili doštelovanje. Samo moraš me razumjeti i ja sam inženjir i plin me interesuje i sa tehničkog stava.

                Više glava više zna i forumi su zbog toga, da se na nijma iznosi probleme i predlaže rješanja i opisuje osobna iskustva.

                PS Ja sam bez obzira na sve sveusvemu zadovoljan plinom. Jedino što ne volim je cijena plina kod nas u Sloveniji, koja je vrijeme potrebno za amortizaciju uređaja produžila na sam limit ekonomske isplatljivosti. Zbog toga se novi kandidati skoro više ni ne odlučuju za ugradnju plina. Majstori su (tih par koji postoje) zbog toga skoro ostali bez posla. Ostali upotrebnici pa neče imati koristi od izkustva majstora, koji nemaju šta da rade.



                Pozdrav

                Matjaž


                Pozdrav

                Matjaž PLINFARER

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Me ne, ono je bila šala jer je Ivan kao mladji odma opalio packe A radio sam jedan takav auto za SLO
                  Što se tiče isplativosti pa to je diskutabilno i nejasno ali spada u domen politike pa nebih o tome pošto je ovo miroljubiv forum.
                  Uglavnom dok neko stvarno ne primeni teoreme o ekologiji u koju se svi busaju ako ima odgovara biće i cene takve kakve su.
                  I kod nas je situacija znatno gora u odnosu na pre tri meseca recimo. Plin neopravdano znatno skuplji a kvalitet na nivou barskog gasa.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • BLABLABLA
                    CBC Član
                    • 26.10.2005
                    • 78
                    • Ljubljana

                    #10
                    Originally posted by Dora
                    Me ne, ono je bila šala jer je Ivan kao mladji odma opalio packe A radio sam jedan takav auto za SLO
                    Što se tiče isplativosti pa to je diskutabilno i nejasno ali spada u domen politike pa nebih o tome pošto je ovo miroljubiv forum.
                    Uglavnom dok neko stvarno ne primeni teoreme o ekologiji u koju se svi busaju ako ima odgovara biće i cene takve kakve su.
                    I kod nas je situacija znatno gora u odnosu na pre tri meseca recimo. Plin neopravdano znatno skuplji a kvalitet na nivou barskog gasa.
                    Mi smo jedino to profitirali, da smo nakon 1000 godina dobili u Ljubljani mogučnost sipanja plina 24 sata 7dana 54 tjedana u 1 godini.

                    Barem ako se mjeri napredak tu smo išli naprijed za 1.000.000 Posto.

                    Htio sam napisati, da sam imao najbolju potrošnju plina poslije 1 (prvog) sipanja, poslije toga je išla više manje samo prema gore. (Malo je krivo vreme, jer je zahladilo, malo jer se snizila temperetura prebacivanja 2 puta, sad je 35°C i motor ne zagrijava više tako dugo na benzin). Na svim forumima čitam, da potrošnja pada sve dok ima u rezervoaru zrak i dok se na ne odtera u motor, ali kod mene je sve okrenuto. Nadam se, da kad stiže prolječe trend potrošnje če se okrenuti.



                    Pozdrav

                    Matjaž


                    Pozdrav

                    Matjaž PLINFARER

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      U rezervoaru za gas, nema vazduha!

                      Prilikom prvog sipanja "vazdusni" prostor se popunjava tecnim gasom i njegovim isparenjem!

                      Povecanje potrosnje u zimskim mesecima je relativno normalna stvar, ali u nekim granicama do 5-7%.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • BLABLABLA
                        CBC Član
                        • 26.10.2005
                        • 78
                        • Ljubljana

                        #12
                        Originally posted by IvanT
                        U rezervoaru za gas, nema vazduha!

                        Prilikom prvog sipanja "vazdusni" prostor se popunjava tecnim gasom i njegovim isparenjem!

                        Povecanje potrosnje u zimskim mesecima je relativno normalna stvar, ali u nekim granicama do 5-7%.
                        Ja se nebi složio sa tom, da pre prvog punjenja plina nema zraka u rezervoaru. Valjda nije u rezervoaru vakuum.

                        Sigurno nije, jer se mora saviti u njega multiventil.

                        Tako, da ima sigurno 1/8 volumena zraka u rezervoaru nakon prvog punjenja.

                        Parcialni pritisak zraka isti je parcialnom pritisku plana. Pa ako plin ima recimo 8 bar, onda ima i zrak 8 bar. Nemože da je dragačije, ne ide protiv fizike.

                        Zrak se onda mješa sa plinom več u rezervoaru sve dok poslije nekoliko punjenja njegov dio ne ide prema 0(nuli).



                        Pozdrav

                        Matjaž


                        Pozdrav

                        Matjaž PLINFARER

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          #13
                          UUUUU Matjaz???

                          Naravno da pre prvog sipanja u rezervoaru postoji vazduh. Ali gas se puni pod pritiskom od 10 bara i naravno da "vazdusni" deo popuni gas vec prilikom sipanja prvog litra u rezervoar. Jedino ako spoljna temperatura u Sloveniji nije ispod -43C`, pa mozda zato.
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Originally posted by BLABLABLA
                            Parcialni pritisak zraka isti je parcialnom pritisku plana. Pa ako plin ima recimo 8 bar, onda ima i zrak 8 bar. Nemože da je dragačije, ne ide protiv fizike.

                            Zrak se onda mješa sa plinom več u rezervoaru sve dok poslije nekoliko punjenja njegov dio ne ide prema 0(nuli).

                            Pozdrav

                            Matjaž
                            U pravu ste obojica
                            No, sasvim je svejedno što se tiče vazduha jer se gas uzima odole u tečnom stanju, gas ili vazduh iznad služi samo da nabioje pritisak. Taj početni vazduh može izaći jedino ako se vozi na isparenja, to jest do kraja. Ne znam da li se nešto iz vazduha jedini sa propanom ili butanom pa da odlazi polako
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #15
                              Gasovi propan i butan se u potpunosti sjedinjuju sa vazduhom, tako da vec kod prvog punjenja, samo u zavisnosti od kolicine sipanog gasa zavisi koliko ce smesa u gasnoj fazi rezervoara biti koncentrovana.
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              Working...
                              X