Potrosnja ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Potrosnja ulja

    Skoro mi je jedan drugar pomenuo da je negde na Internetu procitao da je normalna pojava da motor na autogas trosi ulje.
    Meni to malo neverovatno zvuci, ali bih bio srecan da je to tako, jer je moj motor poceo od pre godinu dana da "trosi" ulje.
    Imam obican motor, LADA 1600, vozim na gas skoro dve i po godine, ali nisam u pocetku primetio da motor trosi ulje.
    Nisam ni pomisljao da bi to moglo da bude zbog voznje na gas.
    Ima li neko slicna iskustva, ili da spremam pare za remont motora.
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    #2
    nema direktne veze jedno s drugim.

    polako planiraj temeljne preglede, pa po dobijenim rezultatima i mogucnostima uradi sto se mora. proveri kompresiju u cilindrima, pogledaj da li i koliko dimi na auspuh, da li duva na iberlauf i koliko.

    inace, nisi rekao koliko ti trosi ulja?
    .

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Ja mislim da si pogresio mesto gde da stavis topic. Kakve ima veze gas sa potrsnjom ulja? Daj nam objasni logiku kakva je razlika izmedju vatre na drva i vatre na ugalj?
      To sto pada nivo ulja u karteru na gas a ne na benzin ne znaci da motor trosi ili ne trosi ulje. SVAKI MOTOR TROSI ULJE manje ili vise. Kad vozis na gas to se samo malo bolje vidi jer se gas ne mesa sa uljem. Kad vozis na benzin ono sto je motor potrosio je nadoknadio benzin time sto je ****o pored karika prilikom hladnih startova. Moze se desiti ako je motor star da posle izvesnog vremena imas i vise ulja nego sto si sipao na pocetku. Kazi ti tvom drugaru ako vozi na benzin da mu super podmazuje to ulje rastvoreno benzinom
      Odgovori Dekiju na pitanje pa da vidimo da li je ta potorsnja normalna za tvoj motor. Ne zaboravi da navedes ni predjenu kilometrazu (za motor) kao i to da ne pusta mozda na nekom semeringu, dihtungu i slicno. Zna se tacno koliko se predvidja potrosnja ulja za koji motor kad je u normalnom stanju.

      Comment

      • fantastik
        CBC Senator XXL
        • 28.07.2005
        • 417
        • Novi Sad

        #4
        meni je potrosnja motul ulja na bmw-u 7 deci posle predjenih 6000 km, vozim na plin jel to uredu

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          @ fantastik:

          To je maalko preko neke ochekivane potroshnje. Nisi naveo koji Motul si sipao, mozhda je problem u gradaciji Inache sa Motulom imam samo najboja iskustva i vec 4 godine ne koristim nishta drugo

          Moj lichni primer, a imamo isti auto (sa razlikom u motoru): na 10000 km je potroshio nekih 5 dl, u pitanju je Motul X-Cess 5W40. Mislim da je to OK, a istog mishljenja je i moj prijatelj, automehanichar, koji ima podosta lichnog iskustva sa BMW-om.

          BTW. Potroshnja ulja nema direktne veze sa vozhnjom na plin, ali jedno od objashnjenja mozhe da bude to shto je auto na plin malo "tromiji" pa ga ljudi vishe gaze na vecim obrtajima, shto indirektno mozhe (ali ne mora) da poveca potroshnju ulja. Na primer... I u mom sluchaju je navedena potroshnja sa ugradjenim plinom, mada sa njim vozim tek nekih 1500 km ne vidim povecanu potroshnju ulja u odnosu na ranije.
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #6
            Normalno je da svaki motor trosi ulje, nevezano za to vozi li se na plin, benzin, dizel...

            Svaka fabrika u svojim papirima deklarise tu potrosnju kao normalnu, naravno, "podebljaju" je masno da bi izbjegli potencijalne tuzbe kupaca...

            Ta potrosnja ovisi o mnogo cemu, starosti i stanju vozila, viskozitetu i kvalitetu koristenog ulja, opterecenosti vozila, nacinu voznje, itd...

            Kod benzinaca i dizelasa, kao sto ti vec rekose, desava se da se nesagorjelo gorivo, pogotovo kod hladnog starta ( saug ) zbog bogatije smjese, slijeva niz stijenke cilindara u karter, te time kvare kvalitet ulja za podmazivanje... Mada se kolicinski tog goriva u ulju moze naci i pokoji decilitar nakon duzeg vremena... Samim tim je moguce da se potrosnja ulja slabije primjeti na sipci za kontrolisanje...

            Napisi pored stanja auta, koliko je to ulja dosuto, nakon koliko predjenih kilometara, u kakvom je stanju motor, koje ulje koristis i sl...

            Mislim da s obzirom na pretpostavljenu starost tvoje Lade, ne bi trebao biti problem ako dosipas 0.5-1 litar ulja na 10.000 km...

            Meni je svojevremeno BMW 316i trosio oko 0.7-0.8 lit. ulja ( 10w40 ) na 10.000 km... Kada sam ga odlucio "obradovati" full-sintetikom ( 5w40 ), potrosio mi je 1 litar na nekih 4.000 km... Radilo se o motoru koji je sasvim dobro vukao, nije pustao bijeli-uljni dim, ali je do tada presao nekih 240.000 km... Kad se vratih na 10w40, i potrosnja ulja se vratila na prijasnji nivo... Znas onu: "Sta zna svinja sta su biseri...?"

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              Mada sam ja davno imao isti simptom na Passatu benzincu 1.8. Posle ugradnje plina, naglo je poceo ulje da trosi, a sve u redu. Ispostavilo se da je zbog razlicitog goriva koje sagoreva doslo do razlaganja cadji na nekim mestima gde je u stvari sluzilo za dihtovanje pa je poceo da izbacuje ulje, ali presao je preko 280k koliko se secam i to u najtezim uslovima eksploatacije!!!!
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • oliver
                CBC Član
                • 18.02.2005
                • 69
                • montenegro

                #8
                U mom slucaju prilikom voznje na benzin koju inace vise na praktikujem uvijek sam imao vise ulja (citaj benzina i ulja) nego sto uspem prilikom mijenjanja. Inace prilikom voznje kroz grad zimi na kracim ralacijama nivo se primijetno povecavao i onda opicim jednu turu recimo do HN i nazad i nivo se smanji. Moja laicka pretpostavka je bila da benzin ispari prilikom duzih relacija, napominjem da mi je regulator sauha bio neispravan tako da je gradska voznja bila vrlo nezdrava za motor mog autica ali je ipak prezivio.
                Od kada vozim na plin potrosnja ulja je oko 0,7 litara na 10.000km.
                ne popravljaj ako nije pokvareno

                Comment

                • fantastik
                  CBC Senator XXL
                  • 28.07.2005
                  • 417
                  • Novi Sad

                  #9
                  Originally posted by overspeed
                  @ fantastik:

                  To je maalko preko neke ochekivane potroshnje. Nisi naveo koji Motul si sipao, mozhda je problem u gradaciji Inache sa Motulom imam samo najboja iskustva i vec 4 godine ne koristim nishta drugo
                  sipao sam motul 8100 5w 40 mislim da je to jako retko za njega, sipacu sledeci put 4100 15w 40 pa ce se potrosnja svest na nekih 0,5l sto je normalno

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Dakle, koristimo isto ulje

                    Mada je kod mene u pitanju motor M43 (kod tebe M40, ako se ne varam), a verovatno i razlika u km ima udela.

                    U svakom sluchaju bih ti preporuchio 6100 umesto 4100, mislim da ce potroshnja tada biti prihvatljiva.
                    http://www.bmw.tv

                    Comment


                    • #11
                      Potrosnja ulja

                      Nisam merio kompresiju jos, verovatno je poceo da duva na iberlauf, bar malo. Motor ima snagu, dobro vuce.
                      Od kako sam ugradio plin, presao sam 20.000 km, a ulje nisam menjao, vec sam dva puta dolivao po 1kg.
                      Na auspuh ponekad "dimi", cini mi se kad je lose paljenje, jer kad ga podesim, nema "dima".

                      Comment

                      • nikolapanic
                        CBC Senator XXL
                        • 16.10.2005
                        • 657
                        • Petrovac

                        #12
                        Auto mi je trosio ulje i pre nego sto sam ugradio gas.U razgovoru sa drugarom koji vec dugo vozi na gas a i automehanicar je(jer ja nisam iz te struke pa prenosim) doslo se do sledeceg:
                        Auto koji trosi ulje,na benzinu ga trosi vise nego na plinu jer se ulje benzinom spira a plinom ne,sto znaci da bi potrosnja ulja trebalo da se mozda i smanji prilikom voznje na plin.Ono sto moze da se desi,mada treba dugo vremena da auto radi na gas,jeste da vremenom propadnu gumice ventila pa mozda auto poveca potrosnju ulja zbog toga.

                        Sad ja licno da kazem,auto mi je trosio i po 500-600ml na 1000-1500km i bilo mi je vrlo zabrinjavajuce jer istu kolicinu ulja je trosio i kod mog caleta dok je bio skoro nov.Onda mi je on rekao da ga je jos tada zbog iste stvari reklamirao u servisu u CH i da je dobio sledecu informaciju,otpr.ovako:Gospodine,pre izvesnog vremena sam bio na seminaru a vezano za agregate Renaulta.Neki automobili trose ulje a neki ne.Dva agregata kada izadju iz fabrike jedan za drugim,mogu da trose ili ne trose ulje i to je tako-rece serviser.I stvarno jeste.Auto ima dobru kompresiju,nigde ne curi ulje,a on troskari.
                        Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          I sad je to fenomen ili magija? Dva ista nova motora a jedan trosi ni manje ni vise pola litra ulja a drugi ne. Jel to reklama za Renault? Verujem da je tacno ali bi bas voleo da procitam neko tehnicko objasnjenje za to ako neko zna o cemu se radi BAS kod tih motora. Nije to samo pomiris se sa sudbinom. Tehnika nije sudbina. Doduse, situacija kad kupis takav auto jeste sudbina ali mi smo tehnicki forum pa smo znatizeljni uvek

                          Comment

                          • nikolapanic
                            CBC Senator XXL
                            • 16.10.2005
                            • 657
                            • Petrovac

                            #14
                            JBG,da ne pricam kako ni ja nisam verovao u to pa sam isao u razne servise,skidao menjac,gledao zadnji semering(koji su mi cak u jednom servisu zeznuli pa sam morao da ga menjam),proveravao dihtunge sve,merio kompresiju na autu,stavljao gusce ulje i sve je ostalo isto.Tada sam shvatio i ja da su verovatno u pravu pa cutim,teram i dolivam po potrebi.A sto se specifikacija tice,brat mi vozi golf I dizel i u knjizici o autu pise kolika mu je potrosnja ulja na 1000km,da ne slazem ali negde oko 700ml i vise.
                            Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                            Comment

                            • Dren
                              CBC Senator XXL
                              • 24.08.2005
                              • 1068
                              • Sarajevo

                              #15
                              To ti je ono sto sam napisao da MASNO podebljaju uobicajenu potrosnju ulja, da izbjegnu moguce tuzbe... Ja sam vozio VW Jettu 1, benzin, 1.5, i mislim da je u VW teh. knjizici pisalo da je potrosnja ulja do 0.7 lit. / 1.000 km normalna...

                              Comment

                              Working...
                              X