Zakon spojenih posuda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    Zakon spojenih posuda

    Jedno pitanje ali za prave znalce. Da li i za TNG (u tecnom stanju) vazi zakon spojenih posuda?

    Hipoteticki:

    Ako bi povezali dve boce za TNG i jednu napunili, a druga da je povezana sa prvom, da li bi se boca napunila ako nije u istom nivou (postavljena je na višem nivou) kao boca koja se puni?
    Što više za što manje
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Da, pritisak bi se izjednacio.
    Problemcic je u tome sto je bocu lakse napuniti, nego isprazniti, tj. punjenje je kroz ventil koji ima veci protok, od onog koji je za praznjenje.

    Resenje je ili namontirati, dva odvojena punjenja (tako zakon i kaze) ili otici na pumpu sipati gasa koliko stane, provozati auto par minuta, pa ponovo dopuniti.
    U medjvremenu se pritisci u rezervoarima izjednace i mogu se dopuniti.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • @lix
      CBC Senator XXL
      • 17.12.2004
      • 875
      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

      #3
      Eh, mene u stvari zanima, ono o čemu smo ti i ja već pričali da LOVATO scooter sistem ne koristim uspravnu bocu već dve, jednu običnu toroidnu i jednu manju koja bi bila uspravna, kako bi do reduktora dolazila gasna faza plina. Jel može tako?

      Razlog za ovakvo muljanje je zbog uštede prostora. Toroidnu bocu mogu da stavim bez gubitka prostora u prtljažniku (skoro). Uspravna boca bi pojala prtljažnik što mi ne odgovara.
      Što više za što manje

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Nece biti da je tako. Zapravo. Kad je vise tankova vezano puni se na jednom mestu. E sad kako su povezani ne znam ali sam video vise puta kad pune one americke tzv. trucks (pick-up) koji svi imaju dva tanka i to montirana spolja ispod vozila obicno po duzini. Mozda su zapremine oko 60 litara bruto svaki. Verovatno postoji neka zakonska regulativa kako se to radi (povezuje) ali ne nalazim taj slucaj nikako. Sto se tice tecne faze gasa tu potpuno vazi pravilo spojenih sudova kao da je bilo kakva tecnost u pitanju a sto se tice izjednacenja pritiska to je Ivan rekao. Konkretno je veoma vazno da se shvati da su tankovi potpuno kompletni tj. da svaki ima pripadajucu opremu (sopstveni multiventil i ostalo). Verovatno ima neki T nastavak za punjenje i na izlazu takodje. U tom slucaju u principu sistem spojenih sudova ne igra nikakvu znacajnu ulogu a izjednacenje pritiska se vrsi kad se otvore oba izlazna ventila sto opet nema nekog posebnog znacaja u praksi.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Konkretan odgovor na Alix-ovo pitanje glasi da se gornja boca NE BI napunila.
          Pazi ovako Alix. Ako bi ti (mada za to nikada neces da dobijes atest) ali tehnicki hteo dve boce da povezes zajedno (redno) da jedna ima svu opremu a druga da nema nista (ili da ima svejedno). Onda bi ona gore trebala da je kompletna a donja da je samo obican tank (da nema plovak). Iz donje bi bio izlaz a ulaz moze da bude u bilo koju. Samo gornja treba da ima plovak ali podesen da je 80% zapremine oba tanka. Ako bi donja imala plovak nikada ne bi napunio gornju ako punis u donju jer bi plovak zatvorio punjenje kad se napuni donja boca i tu je kraj. Gasna faza ne moze da se "popne" gore i da postane tecna i ako se pritisak izjednacio. Ako bi obe boce bile kompletne i vezane na red morao bi da punis od gore. Zakonski se boce ustvari vezuju paralelno a ti si pitao za redno ako sam dobro razumeo. Kad su boce vezane redno postoji i problem prelivanja prilikom punjenja kao i promer cevi kojima su spojeni sudovi zbog brzine punjenja koja moze da bude veca nego mogucnost pretakanja. Jedino sto je najvaznije je da ti je izlaz prema potrosacima iz donje boce posto ti obavezno treba tecna faza na izlazu. Zbog svega ovoga se koristi paralelna veza dve kompletne boce pri cemu nema veze da li je jedna gore ili dole. Do izjednacavanja nivoa ne dolazi nikada i ne vazi pravilo spojenih sudova jer plovak to ne dozvoljava. Ma isto je kao da je voda nema veze sto je pod pritiskom. Samo ventili igraju ulogu.

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Dranix, sve sto si napisao stoji i tako je.

            Ima jedna mala "kvachica" u svemu tome. Uredjaj koji ce biti ugradjen u Alixov auto je mini reduktor za skutere. On za svoje napajnje koristi samo gasnu fazu i multiventil ce samo na boci koja se prva puni, imati cev za praznjenje koja ide do dna boce. Na drugu bocu se mora namontirati (koja btw ne moze da stiji uspravno, vec ce samo multiventil biti na vrhu boce) multiventil koji ce ispustati samo gasnu fazu.

            Druga varijanta je zajdnicko punjenje i praznjenje, sa T racvama. U tom slucaju oba multiventila prilikom praznjenja imaju samo gasnu fazu.

            Da ne komplikujemo mnogo, sve to moze da se uradi i vec je izprobano.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              Toooo!!!
              Što više za što manje

              Comment

              Working...
              X