Temperatura gasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deki
    CBC Senator XXL
    • 18.02.2005
    • 307
    • Beograd

    Temperatura gasa

    Na kojoj je temperaturi gas u rezervoaru?
    Na kojoj bi trebao da bude na pumpama u njihovom rezervoaru?
    Koliko varira zapremina gasa sa promenom temperature?
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #2
    Koliko se ja razumijem u fiziku (mozda se ispostavi da se bas i ne razumijem... ), gas u rezervoarima bi trebao biti na nivou temperature okoline... Bar dok je u rezervoarima, tj. u tecnom stanju...

    Comment

    • srle1
      CBC Senator XXL
      • 08.02.2005
      • 320
      • Beograd

      #3
      Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        ravnotezni pritisak u zavisnosti od temperature za propan:


        .. i butan:


        1MPa = 10 bar..

        pritisak smese u zavisnosti od udela propana i butana ce biti negde izmedju na odredjenoj temperaturi.
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          koji je ovo pritisak na grafikonima ?
          parcijalni (pritisak gasa) gasovite faze ili nesto drugo.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #6
            dijagrami se odnose na cist propan odnosno butan.(dakle ne radi se o parcijalnim nego o pritiscima zasicenja - saturated vapor pressure)
            linija na dijagramu je linija isparavanja, iznad linije su stanja koja odgovaraju parnoj fazai,a ispod tecnoj.

            opsirnije o ovome koga zanima.....da ne gusim sa temodinamikom ovde...

            Ce site web est à vendre ! elyenergy.com réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              ispravka
              iznad linije tecna faza, ispod parna
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ok, jasno sada.

                ali, ne vidim na dijagramu za cist butan podrucje temperatura ispod nule ( a tada jos isparava, barem moze da se koristi uz standardan radni pritisak od 30 (50)mili bara sto sam isprobao u praksi).
                moje merenje prirucnim metodama je oko -5C kao granica za cist butan da jos isparava pri uslovima 30mbara i protok 0.5kg/sat.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • marinac
                  CBC Senator
                  • 13.03.2006
                  • 277
                  • Beograd
                  • Alfa 156 JTS

                  #9
                  Samo da vam kazem, da je u srbiji smesa zimi 20 - 25 % propana, a ostalo butan, a leti cak 15 % propana. Propan je kvalitetniji i skuplji. Toliko o kvalitetu plina. U svetu je odnos oko 40/60.

                  Comment

                  • BLABLABLA
                    CBC Član
                    • 26.10.2005
                    • 78
                    • Ljubljana

                    #10
                    Originally posted by marinac
                    Samo da vam kazem, da je u srbiji smesa zimi 20 - 25 % propana, a ostalo butan, a leti cak 15 % propana. Propan je kvalitetniji i skuplji. Toliko o kvalitetu plina. U svetu je odnos oko 40/60.
                    A butan ima veču kaloričnu vrijednost, na volumsku jedinicu, što doprinese manjoj potrošnji v večoj snagi. Barem tada, kada je temparatura dovoljno visoka za potpuno isparivanje butana.

                    Toliko o kvaliteu plina.

                    Snabdjevači obično pretjeruju sa količinom propana u smjesi, jer ne žele imati problema sa mušterijama kad vreme iznenada zahladi u zimi. Možda je u Srbiji drugačije, ali ja nisam primjetio neke bitne razlike između Slovenačkog (našeg), Hrvatskog i Srbskog plina, kad sam bio u Srbiji pred jedno 2 tjedana.

                    Barem moja astra dobro prenosi mješavine plina koji su na razpolagu. Ja bih lično svakako poželio kod nas veši postotak butana u mješavini.


                    Pozdrav

                    Matjaž PLINFARER

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      ja bih pozeleo veci procenat propana
                      iako je butan nesto kaloricniji po zapreminskoj jedinici, propan je dosta kvalitetnije gorivo, u smislu oktanskog broja, sto omogucava kvalitetniji rad motorima koji mogu iskoristiti ovu prednost goriva.

                      zemlja, procenat propan/butan

                      Austria 50 50
                      Belgium 50 50
                      Denmark 50 50
                      France 35 65
                      Greece 20 80
                      Ireland 100 _
                      Italy 25 75
                      Netherlands 50 50
                      Spain 30 70
                      Sweden 95 5
                      United Kingdom 100 _
                      Germany 90 10
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • BLABLABLA
                        CBC Član
                        • 26.10.2005
                        • 78
                        • Ljubljana

                        #12
                        Originally posted by ale944
                        ja bih pozeleo veci procenat propana
                        iako je butan nesto kaloricniji po zapreminskoj jedinici, propan je dosta kvalitetnije gorivo, u smislu oktanskog broja, sto omogucava kvalitetniji rad motorima koji mogu iskoristiti ovu prednost goriva.

                        zemlja, procenat propan/butan

                        Austria 50 50
                        Belgium 50 50
                        Denmark 50 50
                        France 35 65
                        Greece 20 80
                        Ireland 100 _
                        Italy 25 75
                        Netherlands 50 50
                        Spain 30 70
                        Sweden 95 5
                        United Kingdom 100 _
                        Germany 90 10
                        Što če ti oktanski broj preko 100 (butan 102), kad ti motor nije prilagođen za iskorištavanje goriva sa večim oktanskim brojem. Večina svih motora je napravljena za benzin 95 ili 98 i maju stupanj kompresije oko 1:10 (moj opel 1:10,5). Moj auto inače pomiče automatski točku predpajljenja sa obzirom na oktanski broj, ali efekt poboljšanja snage ili smanjenja potrošnje sa gorivom preko 95 oktana težko je potvrditi.

                        Ako bih želeo izvuči više snave iz goriva sa 102 ili više oktana svakako je potrebno sniziti glavu motora, da se dobila stupanj kompresile 1: 12 ili čak 1:14. Sve ostalo je više manje bez velikog haska.

                        Jedini razlog za tvoje razmišljanje upučuje me na sumnji, da benzin sa 95 oktana nema 95 oktana i tako dalje i sa benziom od 98 oktana


                        Pozdrav

                        Matjaž PLINFARER

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #13
                          Matjaz, zaboravio si jos jednu stvarcicu.....t...u...r...b...oooooo
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • BLABLABLA
                            CBC Član
                            • 26.10.2005
                            • 78
                            • Ljubljana

                            #14
                            Originally posted by ale944
                            Matjaz, zaboravio si jos jednu stvarcicu.....t...u...r...b...oooooo
                            Da da stvarno sam zaboravio avte sa turbinom. Za one jeste najbolji propan u vidu kompresije. Samp podigneš pritisak punjenja na stepen koji dozvoljava gorivo.


                            Pozdrav

                            Matjaž PLINFARER

                            Comment

                            Working...
                            X