Dizel ili gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skakica
    CBC Član
    • 19.04.2006
    • 48
    • Nis

    Dizel ili gas

    Interesuje me vase misljenje da li biste radije kupili auto koji trosi dizel ili auto koji ide na gas(zbog cega jedno a zbog cega drugo).
    Izvinjavam se ako je ova tema vec bila ali koliko sam ja trazio nisam je nasao.Predlog za moderatore:mozda ne bi bilo lose da se u "searchu" napravi kao na google napredno pretrazivanje da bi se suzio broj nadjenih pogodaka.
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    zavisi koji dizel, i opet, koji benzinac +gas, ali generalno ja bih se pre odlucio za benzinca+gas, prvenstveno zbog performansi benzinca po ceni voznje dizelasa. prema novijim dizelima sam pomalo skeptican zbog njihove osetljivosti na gorivo i komplikovane elektronike koja donosi samo glavobolju i prazan dzep kad nesto krene naopako.
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Čiča
      CBC Senator XXL
      • 14.12.2005
      • 1621
      • Beograd, Vidikovac

      #3
      Delim misljenje, znaci benzin + plin. Jedina mana je smanjeni prostor gepeka. Jedan krovni box to savrseno resava. Ako se uzme pravi uredjaj, i ako se sve lepo odrzava, vozis benzinca po ceni dizelasa.
      Takodje dizela te ima, te nema, komplikovani ili sve su komplikovaniji za odrzavanje, sa nasim kvalitetom dizela, nemas garancije... Mislim prosla je era dizela sa golf II motorom koji je isao i na uljanu repicu.
      Za razliku u ceni koju doplacujes za dizela, mozes uzeti ili mladjeg benzinca i ugraditi plin, ili uzeti auto koji je manje presao i bolje ocuvan. Ako se auto uvozi od preko, sto je uglavnom slucaj, tamo niko ne kupuje dizela da ga drzi u garazi vec da ga vozi i vozi ivozi i vozi...

      Dosta od mene (neko bi rekao i previse)
      Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???

      Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci
      "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        na gas.
        neuporedivo je pouzdanije svih 365 dana za upotrebu od dizelasa (modernih koji su veoma osetljivi sami po sebi na mnogo sta), cena goriva po predjenom km je ista ili vrlo slicna (cak i jeftinija) a samo vozilo benzin+konverzija na gas je mnogo jeftinija od istog vozila po tipu sa dizelom, iste predjene kilometraze i opsteg stanja.

        odrzavanje je takodje mnogo jeftinije od dizelasa.
        mana je daleko manji broj pumpi koje nude gas u odnosu na pumpe sa dizelom, od modela do modela potencijalni gubitak prostora u gepeku (ne gubi se kod svih auta), generalno odbojnost kod nas i strah od upotrebe gasa pri eventualnoj prodaji kasnije auta i time vezano gubitak cene u odnosu na dizela je osetno veci sa protokom vremena/godista.

        trenutno dizel 80 a gas 33 dinara , u proseku. razlika dovoljno velika da potire povecanu potrosnju gasa.
        6 litara dizela <> 15 litara gasa potrosnje na 100km po ceni.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #5
          Varijanta na gas je ekonomicnija jer se za manje pare moze naci bolji i jaci benzinac nego dizelas. Ali ako se zanemari ekonomski momenat, prekticnost je po meni ipak na strani disela. Savremeni diseli su ipak sve jaci i ekonomicniji, ne moras da juris gasne pumpe, ajde da pomenem i prtljaznik sto zna da zasmeta. Ali ukoliko se poseduje benzinac pravo je rasipanje voziti ga na benzin ali ima ljudi kojima to ne smeta, s obzirom na cene koje ce na zalosti i dalje ici na vise.

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Preferiram benzince, ali nemam averziju (ili barem me nije "stid" da to priznam) ni prema ovim novijim dizelima. Kad bih kupovao nov auto, pretpostavljam da bih uzeo neki CR, iz prostog razloga shto su performanse diesela sada daleko od onih "drevnih" dieselasha, a za (meni interesantne) motore od recimo 2 litra je neki prosek potroshnje 5,5-6 litara, shto mu sa ekonomske strane dodje isto kao i potroshnja plina za neki benzinac iste/slichne zapremine.

            Medjutim, kupovina polovnog diesela koji na satu ima "pravih" 100000 km mi je "u startu" sumnjiva rabota i iz tog razloga nikad ne bih uzeo polovnu dieselku, pa neka je i 3 godine stara. Pre svega zbog toga shto je 90% dieselki iz uvoza preshlo mnoooogo vishe od kilometrazhe prikazane na km satu, shto znachi da su problemi i krupna ulaganja vec u najavi... Znachi, benzinci imaju realno vece shanse da su "preko grane" preshli mnogo manje (bez obzira na km sat), pa je shodno tome realnije i ochekivati da necesh da zavrshish sa "limunom" u garazhi. Zet u shvabiji je jedno vreme radio u "Auto Teile Unger" (www.atu.de) servisu, i po lichnom priznanju on i njegove kolege u servisu su "vratili" kilometrazhu na "par stotina" diesel automobila za nepune 4 godine dok je radio tamo!?! U sluchajevima kad je taj auto i dalje bio vozhen u nemachkoj to se moralo naznachiti u saobracajnoj i servisnoj knjizhici (narochito tokom garantnog roka) a shto je bio sluchaj nakon zamene motora (koji se tamo ne popravljaju - potroshni materijal). Medjutim, servisu su se za tu "uslugu" (na crnjaka) obracali ljudi kad bi auto vec bio predodredjen za prodaju "napolje", i to uglavnom "nashi" gastarbajteri, rachunajuci ljude iz svih drzhave bivshe YU, bugare, narochito turke... Zakon tu "cuti", prodavac srecan jer odmah ima auto "skuplji" za par hiljada evra pa mu se i "isplati" da iskeshira 50-ak evra za "podmladjivanje". Na moje pitanje kakva je situacija sa benzincima - rekao je da ih je bilo "zanemarljivo malo", neuporedivo u poredjenju sa dieselkama...

            E sad, obzirom da nov auto necu da vidim josh neko vreme u garazhi, znachi ako je "polovnjak" opcija - onda defintivno benzinac + plin. Pre svega jer su performanse realno gledano zanemarljivo "narushene" (nekoliko konja manje, primetno na vishim obrtajima, odnosno par km/h manje maksimalne brzine, uz max Nm na neshto nizhim obrtajima - sve u svemu prihvatljiv kompromis). Mozhda se razlika i primeti kod slabijih motora, za sve preko 100-110 ks realno gledano razlika je zanemarljiva. Sem toga, ekomomski momenat veoma povoljan, investicija se isplati relativno brzo, niski troshkovi odrzhavanja, i benzinca vs diesel, ali i plinske instalacije. Ako nekome znachi, i ekologija... Inache, "problem" sa prostorom u gepeku i nije neki argument, uz malu doplatu toro boca reshava stvar, i apsolutno je vredna dodatnog troshka (potpuno dostupan gepek), tako da to i ne uzimam kao neki ozbiljan "problem" plinske instalacije na automobilu.

            Ono shto planiram (u nekoj blizhoj buducnosti) je da opet uzmem benzinca (polovnjaka), zapremine oko 2 litra, i ponovo ugradim plin. Shto dovoljno (barem meni) govori o opravdanosti i isplativosti konverzije. =]
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • TAZZ
              Banovan
              • 30.05.2005
              • 1409
              • NBGD,SERBIA

              #7

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                Moze se dati i ovaj odnos dizel 73 plin 37din bar ovde u Nisu,kad sam ja uzimao auto plin nije bio nesto popularan a dizel vrlo ,sada bih i ja uzeo neku jacu turbo benzinjaru

                Comment

                • Goranp
                  CBC Senator XXL
                  • 28.06.2006
                  • 436
                  • Banja Luka

                  #9
                  S obzirom da se sada otvaraju Stanice sa Plinom na svakom korku definitivno moj glas ide Benzin+Plin.
                  Ja sam relativno kratko vrijeme korisnik istog i do sada sam prezadovoljan.

                  Danas i dizeli imaju previše elektronike pa se i oni opasno vole pokvariti dok prije to nije bio slučaj....
                  Banjaluka Blog
                  http://gradbanjaluka.blogspot.com
                  Tattoo Picture
                  http://tattooaco.blogspot.com

                  Comment

                  • nikola_VUK
                    CBC Senator XXL
                    • 20.09.2005
                    • 317
                    • Podgorica - Novi Sad
                    • Mercedes vaneo 1.7

                    #10
                    Po meni plin je stvarno isplativiji i trebalo bi da je jeftiniji za odrzavanje, ali posle svih "gremlina" koje sam video na ovom sajtu i moji drugovi koje su doziveli nisam siguran da je najsrecnije resenje. Jer opet dizel povedes kod majstora proveri ti kilometrzu, motor i znas sta kupujes ovako ugradis plin pa onda pocnu problemi...

                    Comment

                    • MOSLER
                      CBC Senator XXL
                      • 27.05.2005
                      • 1064
                      • Niš

                      #11
                      Koliko god da imas dobrog majstora,nikada ne moze sa sigurnoscu da ti kaze da li je neki auto presao 150 000 ili 250 000 km narocito ako je dobro nasminkan.
                      Prost primer je i sluzbeni auto firme u kojoj radi moj drug.Nova Skoda Octavia 1.9tdi za 1,5god.presla je oko 250 000km ali je redovno odrzavana tako da kad bi neko smanjio kilometrazu na 50 000 ne bi nasao razloga da ne verujes.

                      A problem sa nestrucnom ugradnjom plina je najlakse resiti,i to odlaskom u neki od poznatih i proverenih servisa za ugradnju istih. =]

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Originally posted by nikola_VUK
                        Po meni plin je stvarno isplativiji i trebalo bi da je jeftiniji za odrzavanje, ali posle svih "gremlina" koje sam video na ovom sajtu i moji drugovi koje su doziveli nisam siguran da je najsrecnije resenje.
                        Probleme imaju samo stipse ili neobavešteni što mu na kraju dodje na isto.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Dren
                          CBC Senator XXL
                          • 24.08.2005
                          • 1068
                          • Sarajevo

                          #13
                          Bez dileme, benzinac sa puno kubika...

                          Jedino kada bih kupovao nov auto, mozda bi dizel bio opcija, zbog za*ebancije oko onoga: Vazi li fabricka garancija kod ugradnje plina u nov auto...???

                          U svim ostalim varijantama, kubici, konji i sl...

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            Bez dileme, benzinac sa puno kubika...
                            neznam kako je u bosni, ali ovde te rigorozno kaznjavaju (udaraju po dzepu) prilikom registracije ukoliko vozis bilo sta preko 2000ccm....skoro sam dao 350 eur za registraciju auta do 2500 ccm....
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • Dren
                              CBC Senator XXL
                              • 24.08.2005
                              • 1068
                              • Sarajevo

                              #15
                              Ma suti, sve ti je to ista skola... Sjecas li se svojevremeno carine na preko 1600ccm... Oko 100%...

                              I ja sam neki dan BMW 525i, 24v, registrovao... 630 KM iliti 322 EUR... Da je mladji od 7 godina, bila bi i pokoja dodatna kinta kao "nagrada" za luksuz na auto mladje od 7 god...

                              Comment

                              Working...
                              X