Metan na Butan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexa
    CBC Član
    • 16.09.2006
    • 11

    Metan na Butan

    Auto koje sam kupio je italijan Alfa. Opremljena je sistemom za Metan (LPG) fabricki ugradjen.
    Da li se moze i sto od tog sistema iskoristiti da bi se sistem prebacio na obican plin.
    Zanimaju me detaljniji odgovori a i to kako i sta treba da to sto bi se ugradio bude pod kontrolom lamda sonde.Lamda kontrol mislim da sada nema.
    Predstavite se i popunite lokaciju u profilu
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    kratak odgovor : Nemoze-ne isplati se-jednostavnije je izbaciti i ugraditi lpg instalaciju

    za detalje gore na sredini ekrana postoji dugme "FAQ", i dugme "Memberlist" e a izmedju njih je jedno dugme koje se zove "search" i koje cini cuda kad se pritisne.....
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • dexa
      CBC Član
      • 16.09.2006
      • 11

      #3
      Ok

      Hvala 944 za kratko objasnjenje, a ja vise nemam nedoumica.
      Ne zanima me mnogo plin u kolima.
      Leti sve naplje.
      Predstavite se i popunite lokaciju u profilu

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        Hm... zasto bi ga izbacivao, kada ce uskoro i metan moci kod nas (bar u BG-u) sasvim normalno da se sipa/koristi, cime ce voznja biti jos jeftinija nego na propan-butan (plin)?
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • dexa
          CBC Član
          • 16.09.2006
          • 11

          #5
          Safety first

          Vjeruj mi strah me je od pritiska u bocama.Koliko sam procitao jako je velik.Mozda tu nema mnogo mjesta za strah u prtljazniku su tri boce za jako mocne pritiske.al ipak ja im nevjerujem, zbog nedaj boze situacije.
          Posto sam dobro obavjesten sto je Metan kako se prevozi, skladisti i utecnjuje iz tih razloga odlucio bi se za ovaj sistem plina koji mi sada mozemo da tocimo al u mnogo jacim bocama.Ja mislim da bi boce od metana mogle ostati i za domaci plin.Neznam 100% koji je to gas al znam da se utecnjuje na mnogo manjem pritisku.Za ventile na bocama neznan. Ima tu jos par nekih solenoid ventija i za obican plin bez lamda kontrole treba valjda neki mjesac.
          Nisam poznavaoc tog sistema pa mi se ne lupeta nego eto da kazem sto mislim i da probam malo da naucim.
          Vjerujte mnogi su od ugradnje plina izmislili fakultet a kod nas su ogradjujem se od izuzetaka koje licno ne poznajem rekla kazala majstori, sa koljena na koljeno.
          Za kraj skinuti (LPG) instalaciju nije ni to posao za potcjeniti u slucaju kakve kago plinasi kazu "gas free" situacije lako mze doci do paljenja.Zato safety first, svaka tehnicka stvar radi i dobra je dok nesto ne zataji. Nemojte misliti da nisam pristalica plina za pogonsko gorivo u automopilu.
          Hvala.
          Predstavite se i popunite lokaciju u profilu

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #6
            Metan kako se prevozi, skladisti i utecnjuje iz tih razloga odlucio bi se za ovaj sistem plina koji mi sada mozemo da tocimo al u
            metan nije tecan.. skladisti se i toci u nadkriticnim uslovima, tj. strogo gledano nit je gas nit je tecnost (mada vise lici na gas
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • dexa
              CBC Član
              • 16.09.2006
              • 11

              #7
              Liquefied Gas

              Naslov znaci da ja bilo koji gas ne tecan vec utecnjen.
              Utecnjen je na sledeci nacin.
              Pod pritiskom. Pritisak zavisi od osobina gasa stoga se Butan utecnjuje na pritisak od oko 5 bara a Metan mislim da je na mnogo vecem pritisku tecan. Nemam vremena da se hvatam brojki i istrazujem koji su to tacno pritisci a i ne pamtim brojke.Izvinjavam se zbog toga.
              Drugi nacin je podhladjivanjem.Gas se dovodi zavisno od osobina odredjenog gasa na jako niske temperature na koje postaje tecan.
              U oba slucaja gas je tecnost i kao takv je u bocama.U boce se zove utecnjeni gas.U tecnom je stanju dok mu ne spadne pritisak ili poraste temperatura, zavisno od toga sto sa njim hocemo da radimo mijenjamo mu te dva parametra.Naravno ako temperatura pada tecnost se skuplja pritisak pada ako temperatura raste pritisak raste ista tecnost se siri.Promjene atmosverske temperature, odnosno temperature boce i gasa u njoj svakako uticu na promjenu pritiska u bocama al to je svakako sigurno proracunato da se u automobilu u bocama tesko tecnost pretvara u gas.Jedino u slucaju kad je boca prazna i nemoze dati potrebnu kolicenu goriva za auto.E onda je ona puna gasa.

              Pozdrav: iz Hong Konga odakle se javljam preko moje Wireless kartice second assistent enginer na brodu
              Advanced Training Programme on Liquefied Gas Tanker Operations
              Predstavite se i popunite lokaciju u profilu

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Možeš ti da se javlajš i sa Venere ali on je u gasnom stanju u tim rezervoarima i tačka
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #9
                  Naslov znaci da ja bilo koji gas ne tecan vec utecnjen.
                  sta sad ovo znaci ??? kad nesto utecnis, sta dobijes nego tecnost )

                  Pod pritiskom. Pritisak zavisi od osobina gasa stoga se Butan utecnjuje na pritisak od oko 5 bara
                  ovako, agregatno stanje fluida zavidi kako od pritiska tako i od temperature.
                  ako si video nekad t-s ili p-h dijagram bilo kog fluida onda ce ti biti jasno da ovo vazi za onaj deo u "zvonu".

                  Metan mislim da je na mnogo vecem pritisku tecan.
                  opet nepotpuno. metan moze biti tecan i na atmosferskom pritisku na dovoljno niskoj temperaturi. Poenta kod metana je da su temperature okoline na planeti zemlji dosta iznad kriticne tacke metana koja je na -xx C (mrzi me da sad kopam koliko, ali recimo -60 do -80).
                  To znaci , da iznad te temperature na koji god pritisak sabio metan on NE MOZE biti vise tecan. Ovo stanje fluida se naziva Natkriticno stanje, u kome ne postoji vise jasna razlika izmedju gasa i tecnosti, vec se fluid nalazi u komprimovanom stanju koje opet nama vise lici na gas, i nije neka greska u svakodnevnoj upotrebi ga nazivati gasovitim, jer tecan definitivno nije niti moze biti.


                  Pozdrav: iz Hong Konga odakle se javljam preko moje Wireless kartice second assistent enginer na brodu
                  Advanced Training Programme on Liquefied Gas Tanker Operations
                  pazi, neznam , mozda u hong kongu vaze neka druga pravila fizike, dok to ne dodje do nas, ja cu i dalje da pricam onako kako se uci na masinskom fakultetu u Beogradu..... uostalom pitaj ih malo o natkriticnim stanjima gasa, mozda jos niste stigli do te lekcije ??
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    i ja...... METAM I BUTAM ....

                    oppss .. ja reko neki sex ..a ono rasprava o gasu (opet) ...
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    Working...
                    X