Mariniranje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    posto je vec pomenut Prohrom imam jednu dilemu- da li je to potpuno nerdjajuci materijal u obicnoj vodovodnoj vodi ?
    ako nije koliko bi se mogao ocekivati radni vek kazana bojlera/izmenjivaca toplote napravljenog od prohroma?
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Ivvan
      Moderator
      • 29.09.2004
      • 1574
      • Nis
      • SAAB 9000

      #17
      Po onome sto znam radni vek je mnoogo dug da ne kazem vecan

      Pozdrav
      Turbos make torque,and torque makes fun

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Brick,
        Ima mnogo vrsta prohroma. Na grubo se prepoznaju na one koji imaju magnetna svojstva i one koji nemaju. Recimo 314 i 316 razlika je ogromna zbog razlicitog ucesca Cr u leguri pre svega. Ne govorim sada o vrstama koje su posebno otporne na jace hemikalije itd. Elektroliza uvek postoji izmedju razlicitih metala a brzina zavisi od Ph faktora elektrolita temperature itd. Obicna pijaca voda je po tome jako slab elektrolit u odnosu na morsku pa moze da se kaze da je prohrom vecan ali je i bakar takodje u vodovodnoj instalaciji ili grejanju. Tacno je da je bakar toksican ali brzo i on uhvati kamenac iznutra i onda je ok za vodu za pice iako nije pokalajisan iznutra. Ne znam kakva je bila ideja kad si pitao Brick a ako imas nesto konkretno onda reci. Pozdrav

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          Hehe.. cak i kad se prica o ANODNIM delovima, u pitanju je opet okolina. U Svedskoj u slanoj vodi su anode kako rece Dranix od Zinka ali samo na zapadnoj obali gde je vise soli. Na istocnoj su od Magnezijuma gde je manje soli. Sta je pravilo kod slatke vode, nisam nasao podatak, ali mi se cini da bi MG vise odgovarala.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Maki,
            Potpuno si u pravu oko izbora motora za mariniziranje. Moderni su brzohodni i skoro svi turbo dizeli ali je recimo spori LISTER car motora. Jeste da ima tezak zamajac ali trosi sta sipas i prakticno je vecan. Nazalost, odlika dizela je da su veoma teski i da uglavnom stvaraju dobre vibracije. Ako bi mene neko pitao za manji camac ja bi koristio benzinski motor za vazdusnim hladjenjem i po mogucstvu jet turbinu za reku ili onaj tzv. amazonski pogon sa dugom osovinom iza camca. Varijante poput "AIR BOATS" i slicno nisu za evropsku klimu a stvara i strasnu buku mada ima gaz od cak i manje od 15cm. Dora je ranije pitao za neki camac sa kabinom od oko najmanje 6 metara sto znaci i relativno tezak pa onda dolazi nabolje u obzir neki veci motor a zasto da ne i izmenjivac toplote. Tacno je to da motori na vodi trose dosta goriva ali ne mora da znaci da tankovi za gas moraju da budu teski. Mogu se koristiti i obicne boce ako se zna sta se radi. Tankanje je problematicno ako nema pumpe pored obale svakako. Ja sam u toku da sesljam net pa kad skupim jos linkova nalepicu pa neka Dora vidi neke stvari kako drugi rade i neka odluci sta je za njega najzgodnije. Najvazniji je izbor samog camca i namena.

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #21
              Da Prezo,
              Za slatku vodi (reke, jezera, itd) se koristi Mg jer se tako stvara balans potencijala. Sve je isprobano i lokalni korisnici znaju sve sto treba u vezi zastite podvodnog dela trupa.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                dranix, imam neke ideje i planove kako da iskoristim vreme u sledecoj godini pa razmisljam o izboru materijala za izmenjivac toplote voda/ antifriz za primenu zagrevanja potrosne vode. obicno se nude koaksijalni kazani izradjeni od celicnog lima prevuceni/ emajlirani staklenim cesticama i ti tzv prohromski.

                input je alkohol - antifriz sa radnom temperaturom od oko 30 do 140C i protokom oko 50 litara na sat a output je vodovodna voda temperature pri ulasku oko 10-12 C a izlazne oko 45-75C pri protoku od 150 litara na dan (12 sati).

                posto je sistem kazan u kazanu sa ekspanzionim sudom to podrazumeva da je odzracen tako da nema direktnog dodira sa vazduhom/ kiseonikom.
                pitanje i moja dilema se odnosi da li je neophodan prohrom a inace kako proveriti da je materijal izrade stvarno prohrom a ne nesto slicno?
                pomenuo si magnetni i nemagnetni, moze malo opsirnije da mo pojasnis razlike/ prakticne posledice, razlike, ...
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  i da ne zaboravim, ti kazani imaju Mg sondu ugradjenu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #24
                    Pa sigurno. Aktivnost kao sto sam rekao postoji. Ali sonda mora da je gola sto znaci da mora da se povremeno cisti od kamenca ako ga ima. To je malo nezgodno.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      bice kamenca. da li je vaznije to redovno ciscenje sonde ili sam materijal kazana za dugotrajnost ?

                      da li je realno ocekivati trajnost kazana od 20+ godina uz redovno odrzavanje Mg sonde ?

                      nemam iskustva pa ne zameri ako su pitanja neumesna
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #26
                        Zaboravih jos nesto. Ako je bojler u pitanju a raspolaze se sa dovoljno novca i prostora. Preporucujem bojler od 300 litara i temperaturu koja ne prelazi 60°C. Pozeljno je ako se moze da se jos dodatno izoluje i da se koriste steatit grejaci a ne obicni metalni. Previse, ali i najbolje i najekonomicnije jer energija nikada nece biti jevtinija nego sto je sada.

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Sto posto moze da traje i vise od 20 godina. Nekada su se pravili kazani od gusa i trajali su vise od 15 godina (posle toliko sam ga bacio a bio je jos ceo).

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            mesta se ima para nikad previse
                            nema grejaca osim izmenjivaca sa antifrizom kao medijem u primarnom krugu.
                            300 litara mi se cini malo preskupo investiranje u potencijalnu rezervu a temperatura ce se drzati u opsegu 45-55C diferencijalnim termostatom/automatikom upravo zbog kamenca kao problema.
                            sam kazan je termo izolovan sa 100mm purpene po celom obimu i oblogom od lima 1,5 mm.

                            energija za izmenjivac sakupljace se besplatno
                            uz malo srece narednih 20tak godina bez kvarova osim redovnog odrzavanja anode, da ostanemo pri auto terminologiji. nadam se
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • maki
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 878
                              • Budva, CG

                              #29
                              Originally posted by dranix
                              Tacno je to da motori na vodi trose dosta goriva ali ne mora da znaci da tankovi za gas moraju da budu teski. Mogu se koristiti i obicne boce ako se zna sta se radi. Tankanje je problematicno ako nema pumpe pored obale svakako.
                              Nisam mislio na tezinu nego na velicinu,kabasti su,zasto taj prostor neiskoristiti za nesto drugo, na kraju moze i izmjenjivac toplote (kotao,ako si na to mislio) ekonomajzer,ima ih raznih velicina a moze da sluzi za grijanje vode,prostorija...

                              Sto se tice vibracija dizel motora,sve moze da se napravi da se uopste i ne osjeti i ne cuje.

                              Jet turbina nebi bila bas najbolja za slatku vodu kao pogonsko sredstvo jer je slatka voda manje gustoce,a brod je tezak tako da bi tu potrosnja goriva bila abnormalna,za skutere i manje camce OK,a za brod nikako,a i ima dosta mulja i prljavstina sto ona ne podnosi bas najbolje, za brod je propeler najbolje rijesenje,e sad ima ih raznih izvedbi,svaki valja za onu plovidbu za koju su pravljeni,to treba izabrati po prioritetima.

                              I na kraju po mom misljenju plin i brod mrka kapa
                              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #30
                                U redu je Maki sve to ali reke znaju da vuku za sobom granje i svakojako djubre a to elise ne vole zato sam rekao i naravno samo za lakse camce da turbina nije losa mada je skupa. Jos uvek nije jasno opredeljenje za vrstu camca-broda (pilotine). Reka je bitno razlicita od mora cak i kada je velika a glavna prednost je odsustvo talasa. Na vibracije sam mislio da su ekstra nepozeljne za bas mala (laka) plovila a hidraulicki nosaci su papreno skupi. Dunavska plovila bi trebalo da budu malo snaznija i brza pa je i to nepovoljno sto se tice potrosnje goriva. Znam samo da sin jednog mog drugara ima Glastronov gliser od 6m sa sestakom benzincem od 170ks i plovi max 90km/h sto je enormno za vodu a ceo camac ima oko 2 tone mada je takve konstrukcije da posebno lako glisira. Po meni ne ne isplati nista ispod 60-80ks a sto da ne i benzinac.Zasto da ne "amazonski pogon" ako je camac uzan to je idealno. Za more ne bi nikako izabrao nista osim dizela ali za reku rado benzinca. Sve zavisi od camca i namene.

                                Comment

                                Working...
                                X