Mariniranje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #31
    Brick,
    Ne znam tacno sta planiras ali znam o cemu pricas. Ima samo dva resenja ili je toplotna pumpa za uzimanje energije iz zemlje npr. (zimi) ili su solarni kolektori sto se "strucno" zove sistem za dogrevanje vode. Ako postavljas kolektore postavi najmanje 4 komada (6+ kvadrata). Znam coveka koji preko leta nije mogao da potrosi toplu vodu sa 2 komada pa je imao vod prema ves masini koja je radila na mlaku vodu sve operacije (grejac skoro ne stigne ni da se ukljuci a proces pranja je nesto kraci). Bilo kako bilo glavna fora je dobra izolacija vodova i samog izmenjivaca kao i masa vode pa 300+ litara nije mnogo jer je potrebna i izvesna "akumulacija". Dobra strana ovog sistema niske temperature je da moze skoro direktno da se koristi za podno grejanje koje je idealno (treba max temp. oko 42°C na izlazu prema sistemu zbog plasticnih cevi i specificnosti grejanja). Na kraju bitan je i materijal od koga je kazan napravljen i sonda (anoda) da bude cista. Ako hoces najbolje sto postoji a plativo je kupi inox. Ne mogu bas tacno da ti kazem kako ces ga prepoznati. Ne mora taj kazan da bude bas od onog najskupljeg (austetnicnog) inoxa a verujem i da nije. Naime, bolji (na koroziju) inox nema magnetna svojstva jer je procenat Cr relativno veliki na racun Ni. Onaj losiji ima vise Ni manje Cr i ima slabija magnetna svojstva od celika ali ih ima i moze da se normalno oseti magnetom. Razlika je u boji. Bolji lici na srebro (sedefast sjaj) a losiji je vise siv kao zziva. Obrati malo paznje na pribor za jelo. Neka ti ko bude trening. Ako sumljas u oko probaj magnetom i kad jednom to zapamtis znaces uvek. Za to sto treba tebi nije mnogo vazno koji je inox jer je i najgori trajniji nego sto se iko nada na toj temperaturi i u obicnoj vodi i to sa sondom. Videces kojim se sporim tempom sonda razlaze. To je bar ocigledno a menja se kad ostane 30% od mase kad je bila nova. Nista posebno za pravog majstora sto se tice odrzavanja ali ne sme da se zaboravlja. Pitaj ako ti bilo sta sa sistemom nije jasno ili ako imas neke ideje koje nisu "konvencionalne".

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      ok dranix, puno si mi pomogao.
      imam neke nekonvencionalne ideje, pribavio sam i softver za kalkulaciju energetskog bilansa (profi, nudi nemacki univerzitet za solarnu primenu, po svim vazecim DIN normama, sa jaaako mnogo parametara koji se uzimaju u obzir) i planiram da preko njega uradim simulaciju rada sistema. (ima i simulator na osnovu meteo podataka za unete 3 godine za lokalno mesto primene).

      pravio bih termosifonski sistem, dakle apsolutno autonoman od struje ili bilo kakvog ulaganja energije i zavisnosti. radi se o prikupljanju solarne energije. bitno je da napravim dobar balans prirasta temperature u odnosu na protok i velicinu akumulatora tako da kolektori rade sa optimalnim iskoriscenjem a da izbegnem godisnje pikove- leti pregrevanje apsorbera i rizik od zapaljenja a zimi premali kapacitet da napuni akumulator i podigne T iznad minimalne.

      pri tome hocu da kolektore umerim i podesim tako da su pod uglom oko 60-70 stepeni da bi zimi hvatali najvise moguce energije, cak i kada je oblasno, a da leti to bude prihvatljivo dovolno. i to tako da kolektori ne gledaju tacno na jug, vec da imaju ofset na jugo zapad.

      ideja je da dobijem sto ravniju krivu konverzije energije posmatrano tokom cele godine tako da zimi "pojacam" prinos a da leti "oslabim" efikasnost a sto bi se kompenzovalo izborom optimalne povrsine apsorbera (nesto vece nego sto je uobicajeno kada se proracunava za letnju upotrebu).

      zavisno od dobijenih rezultata u kombinaciji sa efektom Trombeovog zida planiram sledeci nekonvencionalni korak koji je za sada samo u glavi.

      eh, znam odranije za CrNi celike pogotovu 18/10 ali mi nije palo na pamet da je to taj prohrom o kome pricaju trgovci. hvala na savetu kako da ih prepoznam na ekspresan nacin.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • maki
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 878
        • Budva, CG

        #33
        dranix,opet je jeftinije zamjena ili varenje propele nego nova turbina ,

        cini mi se iz price da je Dora od onih koji prave "kucu" na vodi,... ili grijesim....
        HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #34
          Pa sigurno Maki. Turbina je skupa. Ja sam ti sa Velike Morave i tu vladaju balvani koji plove ali ispod povrsine vode. Kad udaris......Takodje vladaju i sprudovi sa plicacima koji su nezravi za gaz vanbrodskog motora. Lako se spustis nizvodno ali kad treba natrag gore... Amazonski pogon kad udari samo skoci i vrati se. Nema sanse da dodirne elisu jer ima zastitu. Drugo je skroz ako Dora hoce plovecu kucu. Kod velike istisnine sve se menja. Korak elise, obrtaji, itd. Samo diesel je posao. Dora medjutim zna sa ce gas biti uvek jevtin a da to njegovo plovilo nece krstariti dugo (u satima) pa gas komotno moze da bude resenje. Uostalo moze se koristiti i otto motor sa vazdusnim hladjenjem pa da se eventualno hladi samo ulje a postoje resenja malo drugacija za hladjenje izduvne grane prskanjem izmedju slojeva duple (koaksijalne) cevi auspuha sto je zgodno i lako se pravi.

          Comment

          • maki
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 878
            • Budva, CG

            #35
            Pa dobro,nisam bas dobro upucen u rijeke i rijecni saobracaj,mada po takvoj Moravi kakvu je opisujes tesko je i sa malim camcem ploviti,poznato mi je to za balvane i grane pod vodom,prije neku gudinu kad sam bio kod prijatelja u BG-u ljeti,on je imao skuter i splav na N.Bg-u,i dok se vozio pri punoj brzini skuter zapne za neku granu ispod vode a ovaj kako je pao polomi nogu,4 rebra i ruku, tad je imao oko 50 god.,sreca da je pao blizu obale pa smo ga brzo izvukli iz vode
            HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Korito reke zna da bude nezgodno a i menja se. Leti kad je mali vodostaj je prilicno tesko proci bas svuda. Da bar nije velike brzine ne bi nista bilo ali ako se juri a ne zna se za sigurno sta je u vodi opasno je. Na moru opet, meteo je taj opasni faktor osim koralnih atola gde je strava opasno i po lepom vremenu. Znas kako Vlasi kazu. Pozdravljam s obale.

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #37
                Meni je jedan profesor jednom reko kome je sudjeno utopice se u plicaku,brod mu nista ne treba,nedaj boze nikom,ali ova tvrdnja se nazalost dokazala,jedan momak,samnom je zavrsio skolu i plovio par godina,i ove godine kad je bio neki sajam nautike on je ronio (inace se profesionalno bavio ronjenjem) da otkaci sidra nekim jahtama,kad mu je otkazalo dal nesto na opremi ili je puklo nesto u njemu i udavio se, skoro ispred kuce, uzas
                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #38
                  Originally posted by maki
                  Originally posted by dranix
                  I na kraju po mom misljenju plin i brod mrka kapa
                  Pa jel nije bilo smajlija, mada ko zna Vidiš kad radiš ovakav posao onda moraš da imaš prevozna sredstva na gas. Prvo pitanje je da li vi vozite svoja kola na gas. Kako ja sad da kažem ma jok imam dizel
                  Inače brodovi pa i gliseri na gas nisu retkost. Rezervoar od 100 litara je 1080 X 360 mm a težina praznog je oko 37 Kg. Najveće prevozno sredstvo u koje sam ugradio gas je autobus sa 35 sedišta ili tu negde. Možeš zamisliti lice pumpadžije kad smo se pojavili na pumpi. Kaže čovek pogrešili ste ovde nema dizela. A jok, ti si pogrešio. Nije čovek verovao čak ni kad je sipao gorivo.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #39
                    Originally posted by maki
                    dranix,opet je jeftinije zamjena ili varenje propele nego nova turbina ,

                    cini mi se iz price da je Dora od onih koji prave "kucu" na vodi,... ili grijesim....
                    Pa ne baš kuću ali brodić sa bar jednom kabinom onako za vikend da se odmori i peca a kad neide riba malo se premestiš ili odeš do neke čarde na klopu Uglavnom slušam vas i zapisujem
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #40
                      Originally posted by dranix
                      Pa sigurno. Aktivnost kao sto sam rekao postoji. Ali sonda mora da je gola sto znaci da mora da se povremeno cisti od kamenca ako ga ima. To je malo nezgodno.
                      Ja imam prohronski bojler ali nemam sondu jer ovdašnji majstori nisu čuli za to. Zato mi riknjava grejač svakih 6 meseci, izjede ga galvanska struja samo tako :x Gde god sam pitao niko nema a većina nije ni čula
                      Rešio sam pitanje kazana ali sad menjam grejače
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #41
                        Sonda je tipa kao jedna sajla na kojoj su okacene kuglice ..kaci se za vrh bojlera iznutra.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #42
                          Ja sam taman pomislio Doro da polako seckas sunku a ti zapisujes. Mani se olovke od nje koristi niko nije video. To za sondu sam pomenuo vec. Dobra fora Boost da visi sonda. Onda nema sta da se cisti jer je kamenac ako ga i ima na dnu. U Jugi su bile dole zasrafljene za sam nosac grejaca (to je ustvari bio jedan sraf). Doro, nadji negde tzv. STEATIT GREJAC koji nije spolja od golog metala. Skuplji jeste ako ga uopste nadjes u toj dimenziji ali je to najbolje sto se proizvodi. Najveci neprijatelj je ustvari kamenac koji kad i ima sonde vrlo brzo eliminise njenu funkciju a naivni misle da su se zastitili. Kad probije kosuljica grejaca i na kraju srkne i otvoris bojler a ono se sonda ne vidi a ne primecije se da je bas nesto pojedena. Znaju to majstori odlicno ali im ide na ruku i nisu nikada krivi (ovog puta zaista nisu). Ako me pamcenje jos dobro sluzi u papirima pise da se sonda kontrolise svakih 6 meseci. Ko to jos tako radi?
                          Nego, kakav ti je to tank 37kg od 100l. Nesto tanko ili ovi novi od ugljenicnog laminata Ko kaze da je pretezak tank kad znamo koliko meri svaki dizel motor. Camaca (glisera) posebno onih malo vecih ima jako mnogo na gas (Holandija) i bice ih jos vise pa tu nema dileme. Video sam na nekom site-u da neki manijaci (cicije) voze sasvim mali camac sa vandrodskim motorom od 4-5KS na gas iz kamping boce i to bez isparivaca nego samo sa regulacionim ventilom. Kad ne bi bio problem sa podmazivanjem moglo bi to da se radi i sa Tomosovom cetvorkom. Neke zanimjlive detalje vec imam na hd ali nista to jos ne vredi nego kad skupim vise poslacu ti postom cd pa gledaj sta Ameri rade i cime idu na pecanje i u lov. Svestan sam toga da poslati samo link za korisnike neta u SCG moze da bude nocna mora.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            nadji negde tzv. STEATIT GREJAC
                            kada si tu ajdde da te jos malo davim

                            je li to mozda ono sto kod nas zovu suvi grejac, dakle grejac koji nije direktno u vodi vec u posebnom cilindru. kada se menja takav grejac ne mora da se ispusta voda iz kazana. ima o toga ovde ali je takav bojler skuplji.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #44
                              Da Brick, skini ovaj pdf.
                              www.facq.be/Media/contentimg/professionnels/ catalogues/livrevert/eauchaude/accumulateurelectr.pdf

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #45
                                Originally posted by dranix
                                Ja sam taman pomislio Doro da polako seckas sunku a ti zapisujes.
                                Pa secka se, nije da se ne secka, samo još da ovi nemci odu sa bunara

                                Originally posted by dranix
                                Nego, kakav ti je to tank 37kg od 100l. Nesto tanko ili ovi novi od ugljenicnog laminata Ko kaze da je pretezak tank kad znamo koliko meri svaki dizel motor. Camaca (glisera) posebno onih malo vecih ima jako mnogo na gas (Holandija) i bice ih jos vise pa tu nema dileme. Video sam na nekom site-u da neki manijaci (cicije) voze sasvim mali camac sa vandrodskim motorom od 4-5KS na gas iz kamping boce i to bez isparivaca nego samo sa regulacionim ventilom. Kad ne bi bio problem sa podmazivanjem moglo bi to da se radi i sa Tomosovom cetvorkom. Neke zanimjlive detalje vec imam na hd ali nista to jos ne vredi nego kad skupim vise poslacu ti postom cd pa gledaj sta Ameri rade i cime idu na pecanje i u lov. Svestan sam toga da poslati samo link za korisnike neta u SCG moze da bude nocna mora.
                                Čelični rezervoar od 3 mm lima prva A klasa po zapadnim normama i regulativama. www.stako.com.pl i www.gzwm.com.pl pa možeš i sam pogledati, ima ih svakavih po obliku i veličini.

                                Pošto je ovo forum o automobilima neću da potežem pitanje gas u brodovima jer i ovako gušim sa automobilima Zato nisam hteo da nastavim diskusiju na tu temu. Koga zanima ima na lovato.com u šta se sve ugradjuje gas sa sve kraš testom za motor, skuter.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X