Koju struju dobijaju injektori sa ECU?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Koju struju dobijaju injektori sa ECU?

    Interesovalo me kako to majstori koji ugradjuju plin prekinu prekinu struju u injektorima preko 1 releja.

    Pitao sam prijatelja koji ugradjuje plin i dobio odgovor koji nisam ocekivao.

    Naime reko mi je pa preseces samo zicu kojom se napajaju dizne.

    Ja sam mislio da svaki injektor ima svoj tajming a ne da su svi paralelno povezani.

    Sta je istina?
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Oboje.

    Injektori, odnosno ubrizgavanje moze da radi u batch (odnosno grupno okidanje, kad okine jedan, okinu svi) ili sekvencijalnom (svaki injektor radi samo kad je red na njega da opali) modu.

    Ako je batch u pitanju, pretpostavljam da ceo red injektora ima samo jedno napajanje koje se dalje grana na 4 (ili koliko vec) injektora. Kod sekvencijalnog postoji onoliko napajanja koliko i injektora.

    Mada, iskreno ne znam zasto bi se skidalo napajanje, odnosno +, kad svaki ECU okida injektore preko mase, dakle sve sto bi trebalo uraditi je da se skine masa sa injektora, odnosno staviti relej koji bi sprecavao ECU da okida masu i to je to.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      OK znaci + je konstantan a masa se prekida.

      Koliko u procentima fabricki auti koriste batch a koliko sekv.?

      I da koja struja se koristi za injektore?

      Jednosmerna pretpostavljam! Koji napon?

      Verovatno jos nekoga ovo interesuje pa eto radi nase edukacije odgovorite!!!

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Koliko god injektora da je i koji god da je sistem svi se napajaju sa jednog istog plusa a triguju se uzemljivanjem prema masi.
        Da li je paralelno ili sekvencijalno trigovanje nemenja stvar, plus je i dalje jedan isti.

        Jedino sto fizicki taj spoj pluseva stoji u razvodu na maticnoj ploci u ECU jedinici i slobodno se moze odseci sva 4 plusa sa ECUa i uzeti jedan sa glavnog kontakt relea i razvesti posle dodatog relea paralelno na injektore.

        Jednosmerna struja, sistemski napon.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Velika vecina novorpoizvedenih auta koristi sekvencijalno ubrizgavanje.

          Napon je 12V, struja do 3.5A.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            racunaj da je napon 14V a omski otpor brizgaljke je 2-16 oma zavisno od modela.
            prevedeno u struju 1-6Ampera po svakoj brizgaljki.

            ali, posto nikada ne radi 100% vremena vec se koristi sirinska modulacija, to je i srednja efektivna struja manja.

            i da, uvek se prekida napajanje dakle + kada se zeli iskljuciti rad brizgaljke bilo da je grupno bilo pojedinacno upravljanje brizgaljkama.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              prevedeno u struju 1-6Ampera po svakoj brizgaljki.
              Taj raspon je prevelik. Obicno 0.7-1.2 amper na visokoomskim i 4 ampera na niskoomskim. Naime niskoomski imaju ugradjeno ogranicenje amperaze; jednom kad se otvore nije potrebno vise od jednog ampera da se drze otvorenim. Na visokoomskom grupnom sistemu 6 ampera moze onesposobiti sistem da nece upaliti motor.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Ovo 3.5A sam video iz kontrolnog programa za NIRU, radni i dozvoljeni raspon amperaze je 0.1-3.5A.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  A sto se smejeta mom neznanju evo vec sam se postideo

                  A zar ECU nema stabilizator napona?

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Ma druze niko se ne smeje tebi ili tvom neznanju, to ovde nikad nije bio slucaj niti ce biti, nego Boost malo zeza Valenta i mene jer obicno i najjednostavnija pitanja nekako zakomplikujemo vise nego sto je potrebno

                    Ti slobodno pitaj sta god ti i dalje nije jasno
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      ECU ima stabilizatore napona za rad mikrokontrolera i logickih kola ali je napon za brizgac "sirovi" napon iz sistema posto je brizgac isto sto i rele (elektromagnet) pa nije osetljiv na male promene napona. Vrsne vrednosti struje okidanja su daleko vece nego srednje a struja drzanja je uvek znatno manja i od srednje struje.
                      Ako pitas zbog snage tranzistora za okidanje racunaj da budu od najmanje 10 ampera po brizgacu mada se ne retko koriste i oni za 30 i vise ampera jer oni imaju mali otpor u ukljucenom stanju pa se podrazumeva da mogu da izdrze dosta veliku struju kroz sebe.
                      I dalje se signal za okidanje baze ili gate-a prekidackog tranzistora uzima iz stabilisanog dela, plus na brizgac, druga strana brizgaca na kolektor a emiter na masi (npn). Kad otvoris bazu brizgac dobije masu i otvori se protok goriva.

                      Comment

                      Working...
                      X