Autogas kao dodatni injection sistem na TuRbo motor

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Autogas kao dodatni injection sistem na TuRbo motor

    Da postavim i ja jedno pitanje:

    kako izgleda situacija za razradjivanje sistema sa dodatnim ubrizgavanjem butana na jedan TuRbo motor.

    Dakle po prelasku odredjenog pritiska sa TuRbinom, da u trenutku kada injektori za benzin rade na max vrednostima, a nastavlja se sa povecavanjem pritiska TuRba da se u tom trenutku nastavi paralelno sa ubrizgavanjem benzina kroz jos jednu grupu injektora sa ubrizgavanjem gasa?

    Ovde pricam o ubrizgavanju gasa u usisnu granu , direktno u svaki port.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: Za Doru: Autogas kao dodatni injection sistem na TuRbo m

    Ako sam te dobro razumeo, hteo bi da dodaješ gas dok motor radi na benzin? To se tako već radi kod dizela. Momenat uključenja dizni za gas ne bi bio problem, sad na brzinu ne znam rešenje ali posle malo razmišljanja ne bi biolo problema. Problem bi bio da se napravi doziranje gasa da ne bude previše ali i to bi se dalo rešiti posle malo mozganja.

    Ako si na to mislio, možemo dalje razradjivati. Ubrizgavanje gasa bi bilo pod ventile ili najbliže što može sa svaki cilindar posebno. Ovi najnoviji sistemi imaju neki mali turbo efekat jer ubacuju tečni gas a on opet prilikom isparavanja smrzava sve okolo pa ulazi više vazduha, kao interkuler.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Da, da. Nego Boost, kazi nam sta je glavna ideja u vezi toga. Negde sam nasao nesto sto je neki tip radio sam za doziranje gasa u diesel. Pa ako hocete......u medjuvremenu cu potraziti da zalepim makar link od toga

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Re: Za Doru: Autogas kao dodatni injection sistem na TuRbo m

        Originally posted by Dora
        Originally posted by BOOST
        Da postavim i ja jedno pitanje:

        kako izgleda situacija za razradjivanje sistema sa dodatnim ubrizgavanjem butana na jedan TuRbo motor.

        Ovde pricam o ubrizgavanju gasa u usisnu granu , direktno u svaki port.
        Ako sam te dobro razumeo, hteo bi da dodaješ gas dok motor radi na benzin? To se tako već radi kod dizela. Momenat uključenja dizni za gas ne bi bio problem, sad na brzinu ne znam rešenje ali posle malo razmišljanja ne bi biolo problema. Problem bi bio da se napravi doziranje gasa da ne bude previše ali i to bi se dalo rešiti posle malo mozganja.

        Ako si na to mislio, možemo dalje razradjivati. Ubrizgavanje gasa bi bilo pod ventile ili najbliže što može sa svaki cilindar posebno. Ovi najnoviji sistemi imaju neki mali turbo efekat jer ubacuju tečni gas a on opet prilikom isparavanja smrzava sve okolo pa ulazi više vazduha, kao interkuler.
        Radi lakseg pracenja teme idemo sa konstantnim citiranjem.

        OK.. namera je da se izbace postojeci extra injektori i da se umesto njih dodaju 4 injektora za gas umesto za gorivo.
        Konstantno preko 1,6 Bara (dakle 2,6 bara apsolutnog pritiska) bi umesto extra benzina isao sa extra ubrizgavanjem GASA, a na cega sam se nameracio je upravo to sto spominjes , hladjenje.

        Samo sto nebi isao na alternativu sa ubrizgavanjaem pred ventile, vec sa rasprshavanjem na samom ulazu u port iz plenuma, gde bi hladjenjem smanjio zapreminu te omogucio istovremeno veci volumetricki novo punjenja cilindra.

        ECU za takvu nameru vec posedujem, baziran na MAP senzoru, gde bi se prema pritisku odredila pocetna tacka, a prema lambda vrednostima nastelovao DC injektorima (sirina pulsa) . ECU je multi point ali moze da radi i kao paralelni , sve zavisi od velicine injektora gde ja sam biram mode u kojem ce raditi.

        Dakle, prvostepeno je zamisao iskoristiti efekat hladjenja koji sa benzinim nemogu postici.

        Napera GASNOG injektion sistema je da da dovoljno gasa za razvoj od jos oko 200 KW. O kojoj velicini injektora govorimo?

        To je nesto specijalno , verujem da nemoze sa injektorima namenjenim za benzin?
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          evo linka
          www.mrsharkey.com/lpg.htm

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Znanje engleskog mi je ispod tarzanskog za ovako stručne teme. Pogledaće sin pa ću ti odgovoriti.
            Dodatno pitanje, šta podrazumevaš pod "port" i "plenum" to sam hteo već ranije da pitam
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Caos!

              Razlog je TUNING!

              Neko novo trziste za GAS?

              Sam sistem bi trebao biti odradjen na korekciji LAMBDA vrenosti prilikom opterecenja motora na MAX i prema temperaturi izduvnih gasova.
              Ta stvar sa elektonikom i odredjivanjem kolicine nije problematicna.

              PORT: CElokupna zapremina kanala prema ventilu od rezervara usisne grane (plenuma)
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Uh, nije to lako. Prvo, da bi dobio hladjenje treba da ze ubrizgava tecni gas a sve to u usisnu granu??????
                Drugo, gas ima prilicno visoki oktanski broj a ne bi bilo lose da sagoreva malo brze mada nije bas velika razlika.
                Ti mozes da programiras kako ti je volja sto se takta ubrizgavanja tice ali i odnos benzin-gas posto su sistemi paralelni. U tom slucaju bi mogao da vozis motor polako samo na gas sto je jevtino za krstarenje ili sa svakim trecim impulsom benzinske dizne ili bilo kako drugacije.
                Nadam se da ovo cita Dora. Nesto se mislim, zasto se ne bi hladilo ulje isparivacem gasa. Nista, ja samo to onako. Nemam nekih ambicija ali pisem ovo da ne bude da nekom nesto zatreba a da nije procitao sta sve moze da smisli "nezainteresovana" glava.

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Tebi Boost lambda sonda i cat ne odgovaraju radi tehnicke kontrole, tuninga itd ali sama sonda je veoma koristan senzor iz cijih podataka mogu da se izvuku svi zakljucci ali i da se njen signal koristi kao referenca za bilo koji deo LOOP-a ako je to potrebno. Saab je na srecu resio problem merenjem ionizacije ali sonda pokazuje stanje sagorelog goriva kroz analizu gasova. Ko kaze da lambda mora da bude 1.0 ? Moze biti koliko ti to hoces.....

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Pogledaj Doro, sve je jasno i bez engleskog. Imas i onu malu elektroniku.Covek je sve sto je radio dao a i veoma je sve primitivno i od prirucnih sredstava. Vazna je ideja i efekat....Ostalo, kako se ko snadje

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by BOOST
                      Caos!

                      Razlog je TUNING!

                      Neko novo trziste za GAS?

                      PORT: CElokupna zapremina kanala prema ventilu od rezervara usisne grane (plenuma)
                      He, He, sin me davi već mesecima sa ovakvom ili sličnom idejom On ti je u NOS, budž, kosfort ili abart varijanti, šta ga već trenutno strefi. Mislim da je poskidao sa interneta sve živo što ej mogao naći. Fali moje znanje mehanike da krene u poduhvate.

                      Da razjasnim sebi zbog dizni... Plenum je deo usisne grane koji je zajednički za sve cevi i iz kojeg polaze cevi prema cilindrima, a port su sve cevi koje idu na glavu?

                      Iz ranije poruke si rekao da bi stavio dizne na početak porta što znači najdalje od ventila a to bi opet značilo da imaš usisnu granu punu gasa kad budeš hteo.

                      Dizne za sadašnje sisteme u upotrebi su obične cevi odredjenog prečnika jer ide gas u gasovitom stanju. Koltek ima sistem sa elktričnim diznama.

                      Da li treba ubrizgavanej da bude sekvencijalno ili permamentno na sve dizne. Pogledao sam malo bolje onaj link. On je opisao klasičan sistem za dizel samo uradjen u kućnoj radinosti. Tu se uduvava gas u gasovitom stanju isto kao i kod benzinca samo što umesto čistog vazduha dobija mešavinu gasa i vazduha, otuda veća snaga. To je klasična ugradnja gasa u dizel bez prepravki motora.

                      Da li je gas u takvom stanju dovoljno hladan za to što tebi treba nisam siguran. Ako bi se zaobišao isparivač, temperatura bi ti sigurno odgovarala, ali je oonda vrlo bitno da li je sekvencijalno ili permamentno ubrizgavanje.

                      Sistem sa tečnim ubrizgavanjem gasa nisam još video uživo ali znam da postoji. Ne znam takodje koja je to količina gasa koja bi ti trebala pa bih mogao da probam sa ovim običnim diznama da li se smrzavaju kad pustim toliko gasa. Samo doziranje ne bi bilo problem ako bi se kombinovalo sa već postojećom opremom za ugradjivanje u automobile.

                      Uglavnom, gasa mora biti uvek dovoljno jer NE SME biti siromašne smeše.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Zamzavanje dizni bi mogao da bude problem. Nema veze to sto je pitao Boost sa sistemom za dizel bas sto posto. Mislim da je Boost mislio na sekvencijalnu kontrolu jer ionako ona prelazi u takoreci kontinuiranu ako su pauze dovoljno male.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Originally posted by dranix
                          Tebi Boost lambda sonda i cat ne odgovaraju radi tehnicke kontrole, tuninga itd ali sama sonda je veoma koristan senzor iz cijih podataka mogu da se izvuku svi zakljucci ali i da se njen signal koristi kao referenca za bilo koji deo LOOP-a ako je to potrebno. Saab je na srecu resio problem merenjem ionizacije ali sonda pokazuje stanje sagorelog goriva kroz analizu gasova. Ko kaze da lambda mora da bude 1.0 ? Moze biti koliko ti to hoces.....
                          Da Dranix, tu si u pravu.. kod mene lamda ide na 0,68 pod max opterecenjem , ili 12,6 , i to pod uslovima kad radim mascenje da bi drzao temperaturu izduvnih gasova u sahu.

                          Jonizacija je ti da bi resila pomeranje tacke paljenja na PPP vrednost ( tacka maximalnog pritiska u cilindru) sa individuelnom varijacijom paljenja od cilindra do cilindra u opsegu od +/-15 stepeni po originalnom progreamu , mada nije problem zakrenuti triger na radilici i prosiriti opseg.

                          Za Dora >> Malo mi je dunula ideja u glavu i mislim da u samom trenutku rasprsivanja da dolazi do naglog isparavanja gasa, i da bi elektro injektorima resio problem .

                          Posto sam se sad vec upustio u ovo, neodustajem dok se neresi

                          Sva potrebna elektronika i merne jedinice za korekciju svih parametara nisu ni malo problematicne, mislim da cemo imati jedan zanivljiv projekat kad se sretnemo
                          Probacemo pa da vidimo kako ide, naravno da cu da se upustim u teorijsko upoznavanje samog procesa sagorevanja gasa pod pritikom, na srecu nisam sam , tu vas je par Vas koji ste dobro upiceni .

                          Imas li kakav link za injektore koje si spomenuo!
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Originally posted by BOOST
                            [
                            Za Dora >> Malo mi je dunula ideja u glavu i mislim da u samom trenutku rasprsivanja da dolazi do naglog isparavanja gasa, i da bi elektro injektorima resio problem .

                            Imas li kakav link za injektore koje si spomenuo!


                            Sistem GSI, samo da vidiš otprilike kako izgleda a možda ti daju neko dodatno objašnjnje, naći ću i nešto bolje sa više vremena.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Hm..

                              Sistemi koriste Vaporizer gde se gas iz tecnog agregatnog stanja prebacuje u gasovito i dizne su distributori u gasnom stanju

                              Vaporizer radi na prncipu isparivaca a voda je zaduzena ( tecnost za hladjenje motora) da sam isparivac ne zamrzne. Dakle cisto na principu ispustanja tecnog gasa u komoru sa vecom zapreminom, i padom pritiska dolazi do promene agregatnog stanja.

                              Sad, taj proces bi trebao da se odvija kod mene u usisu, da bi uzimao toplotu od samog vazduha koji dolazi pod pritiskom od strane TuRba.

                              Mogucnost da se ipak iskoristi nesto postoji postavljanjem toplotnog izmenjivaca u samom plenumu ali izbacivanjem samog intercoolera.

                              Moram da razmislim sta u stvari dobijam

                              Sam Vaporizer ima verujem u ovim sistemima samo vodeno grejanje, jer se zamrzavanje izbegava posto relativno brzo po paljenju motora dolazi do proliva energije.

                              Rado bi uradio sistem po sledecem konceptu:

                              Izmenjivac toplote , dakle sam Vaporizer bi bio celijske strukture gde bi sav vazduh koji motor dobija bio usmeren kroz njega.

                              Sam gas bi se koristio i bio navodjen da u proporciji prema ocitanoj temperaturi u Vaporizeru bude usmerena proporcionalna kolicina gasa prema vladajucim uslovima temperature vazduha u plenumu .

                              Dakle, sto bi pritisak na TuRbini bio veci, to bi se vise gasa usmeravalo kroz Vaporizer sa ciljem oduzimanja temperature vazduha , ali do kranice na oko +4 stepena gde je gustina vazduha najveca .

                              Lambda i senzor za ocitavanje temperature izduvnih gasova bi vrsili istovremeno proporcionalnu promenu odnosa gas / benzin.
                              Dakle u trenutku kad bi se kontrolom temperature na Vaporizeru postigla staticka tacka temperature od +4 stepena iza u**** tada bi nastupalo do smanjenja protoka gasnog dela ali do povecanja benzina u smesi.
                              Jedan distres od izmedju +4-+10 stepeni bi bio solidan da se pokrije vremensko uticanje odziva senzora za merenje temperature Vaporizera.

                              Dobitak bi bio u sledecem.

                              Potrosnja gasa bi uvek bila prisutna jednim udelom u smesi .
                              Sa povecanjem vadjenja efekta iz motora, trosilo bi se vise gasa nego li benzina.
                              Sam sistem u sustini nije komplikovan za izvodbu .
                              Zahteva malo rada i izrade Vaporizera , gubitci koji bi se pojavili na aerodinamickom delu protoka kroz povecan otpor kroz Vaporizer bi bili jednim delom eliminisani kroz samo otklanjanje iInterCoolera.

                              Sta drustvo misli
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X