Zimska voznja na gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cdr
    CBC Član
    • 13.12.2004
    • 22
    • Vracar

    Zimska voznja na gas

    Jos nema prave zime, pa taman da priupitam...

    Dakle pitanja:

    a) za ove koji imaju karburatore je otprilike jasno, mogu i zimi da pale na gas do neke određene temperature kada je ipak preporučljivo da prvo upale na benzin pa da posle nekog vremena pređu na gas. Pitanje je koja je otprilike ta spoljna temperatura (ono reda -5, -10...) ?

    b) za nas sa indžekšnima (što je zgodna reč ) pretpostavljam da je preporučljivije da iako se uvek pali na benzin, da zimi ipak ne pustimo da automatika prebaci na gas na 2000 i kusur obrtaja nego da se sačeka malko dok se motor ugreje. Pitanje je koja je tu granica spoljne temerature i koliko je preporučljivo da se sačeka pre prebacivanja na gas... odokativno, naravno.

    c) jel ima još nešto što je zanimljivo znati oko zimske eksploatacije...

    .
    Golf 2 GTI -> viewtopic.php?f=15&t=733
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    Pitanje je koja je tu granica spoljne temerature i koliko je preporučljivo da se sačeka pre prebacivanja na gas... odokativno, naravno.

    c) jel ima još nešto što je zanimljivo znati oko zimske eksploatacije...
    po mom iskustvu i na minus 5 moze odmah, reda 10 sekundi po paljenju, najnormalnije da se vozi na gas punim ritmom bez problema.
    neki kazu da se time vise opterecuje kruta i hladna membrana isparivaca i time smanjuje radni vek ali za mojih 35k km sa ovim isparivacem jos nisam primetio bilo kakav problem.

    za zimu napuniti rezervoar benzinom do vrha, sto vise, cime se umanjuje kondenzacija i sadrzaj vode u rezervoaru.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Zimska voznja na gas

      Originally posted by cdr
      Jos nema prave zime, pa taman da priupitam...

      Dakle pitanja:

      a) za ove koji imaju karburatore je otprilike jasno, mogu i zimi da pale na gas do neke određene temperature kada je ipak preporučljivo da prvo upale na benzin pa da posle nekog vremena pređu na gas. Pitanje je koja je otprilike ta spoljna temperatura (ono reda -5, -10...) ?.

      Pošto mi je rezervoar šupalj od prošle sad već pretprošle godine, ja palim kako god da je temperatura. Šta god da radiš membranama moraju izdržati dve godine ili bar 40000 km. Problem sa paljenjem na gas je u tome što teže upali ako je -10. Sa ispravnim akumulatorom i anlaserom to nije problem. Generalno dogod može da upali nije problem mada fabrika kaže drugačije čisto da sebe zaštiti od loših glasina.

      Par tips und triks:

      1. Iskustveno doći do toga koliko puta treba pritisnuti saug dugme i pedalu gasa. Obično dva puta kratko i pedala jedno santimetar do dva maksimalno.

      2. Kad je jako hladno nikako ne dozvoliti da se auto ugasi u prvih par minuta. Jako teško će da upali posle toga.

      3. Ako se stavka 2 desi, prebaciti prekidač u neutralni položaj, stisnuti gas do pola ili više i verglati, kad upali prebaciti na gas.

      4. Kad ipak ne može da upali na gas a niste spremili uveče za paljenej na benzin ide ovako. Prekidač na gasu i par puta pod kontaktom stisnuti saug dugme. Prebaciti na benzin i paliti auto. Auto će upaliti i verovatno se ugasiti. Ponoviti postupak ispočetka dok ne navuče benzin i nastavi da radi normalno.


      Originally posted by cdr
      b) za nas sa indžekšnima (što je zgodna reč ) pretpostavljam da je preporučljivije da iako se uvek pali na benzin, da zimi ipak ne pustimo da automatika prebaci na gas na 2000 i kusur obrtaja nego da se sačeka malko dok se motor ugreje. Pitanje je koja je tu granica spoljne temerature i koliko je preporučljivo da se sačeka pre prebacivanja na gas... odokativno, naravno..
      Da odgovorim i bricku, nije svejedno i zavisi od motora do motora to jest od mesta gde je isparivač, što je višlji u odnosu na hladnjak to će teže (sporije) da se zagreje. Generalno je dovoljno par minuta ma kolika minus temperatura bila. Par minuta je dva do tri. Iskustveno, koga ne mrzi može sam da pogleda. Kad se auto upali drži se prst na isparivaču ako može sa donje strane. Čim promeni temperaturu da nije leden kao okolina to je to. Čak i kad se odmah prebaci na gas, samo je bitno ne terati odmah prva 5000 pa druga 5000, opuštena vožnja tih par minuta da ne bi bila potrebna velika količina gasa. Ako se isparivač ipak smrzne, prebaciti na benzin i pustiti da se sam otopi. Nije dobro polivati ga vrućom vodom.

      Originally posted by cdr
      c) jel ima još nešto što je zanimljivo znati oko zimske eksploatacije...

      Poneti lance ako je sneg i skije ako se ide na skijanje
      .
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment


      • #4
        Ja vozim razne automobile na gas od '89 godine i NIKAD nisam palio na benzin.Kad je sve lepo ukmponovano,i kad nadjes sitne fore za tvoj auto,on pali i na -25 bez problema.Samo,sto i Dora kaze ne sme mu se dozvoliti da se ugasi,pogotovo ako zuris .

        Comment

        • -Vedran-
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 3255
          • Beograd

          #5
          Opet ja sam mojim verovatno glupim pitanjima...

          Ja palim uvek na benzin,sacekam 10-ak sekundi,ako auto nije paljen celu noc ili dan i onda na gas prebacujem.

          E sad desava mi se kada je jako hladno cak i posle minut grejanja na benzin da nece da prebaci na plin.Ustvari prebaci,ali potom odmah i vrati na benzin!I to vraca dok pustim na ler,ako je imalo dodat gas onda radi i na plin!

          Doro???
          Power of dreams !!!

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by Honda
            Opet ja sam mojim verovatno glupim pitanjima...

            E sad desava mi se kada je jako hladno cak i posle minut grejanja na benzin da nece da prebaci na plin.Ustvari prebaci,ali potom odmah i vrati na benzin!I to vraca dok pustim na ler,ako je imalo dodat gas onda radi i na plin!

            Doro???
            Ako je injection namešten kako treba onda i nemaš mogućnosti da pališ na gas sem nekih skrivenih metoda koje se preporučuju samo a uslučaju kvara benzinskog dela da bi došao do servisa.

            Prošlo je mnogo vremna od tvoje ugradnje gasa ali sam iščitao sve poruke i po njima video da je to ugradnja onako odoka. Vrlo nerado iznosim javno svoje mišljenje o konkretnom nekom servisu ali prateći tvoje putešestvije od ubacivanja gasa do sitnih problema koje si navodio uključujući i štelovanje od dva sata, moram ti reći da je to pacerski uradjeno. Posle bitke su svi generali pametni pa nemoj u tom smislu da shvatiš komentar, jednostavno konstatacija.

            Najgora stvar u ovom poslu je što oko 40 posto ljudi vozi na gas i ima nekih sitnih problema a pomiri se sa tim jer to tako treba pošto je jeftina vožnja. Ako im se ikad ili nekad ti problemi reše prosto im nije jasno kako im to do sada nije smetalo.

            Ugradnja gasa u kola zahteva poznavanje mehanike i elektrike (elektronike) u kolima. Ko nema to znanje ne može da ugradi gas kako treba i pored toga što to radi uporno. Kao i kod pecanja, neko zna, neko voli.

            Problem koji navodiš, može biti iz više razloga i mogu ga rešiti ali definitivno moraš doći da to sve vidim na licu mesta. Ovako mogu samo da nagadjam ili obučavam "majstore" što mi nije cilj. Radim od sledeće nedelje pa kad budeš hteo...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • -Vedran-
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 3255
              • Beograd

              #7
              Originally posted by Dora
              Ako je injection namešten kako treba onda i nemaš mogućnosti da pališ na gas sem nekih skrivenih metoda koje se preporučuju samo a uslučaju kvara benzinskog dela da bi došao do servisa.
              Da,samo na benzin i mogu da g palim,znaci to je ok...

              Originally posted by Dora
              Prošlo je mnogo vremna od tvoje ugradnje gasa ali sam iščitao sve poruke i po njima video da je to ugradnja onako odoka
              Tog sam i sam svestan...

              Sto se tice navedenog problema,uopste mi ne smeta,samo sam hteo da cujem tvoje misljenje...

              Pazi,u sustini problema nemam nikakvih,sem navedenog,i onog da kad ostane 2-3 litre plina u boci auto nece da prima gas na vecim obrtajima(i to sam cuo da je tako skoro kod svih,pa cak mi je i Brick na skupu rekao da je i kod njega tako)...

              Potrosnja u gradu je 11 litara okruglo,sto je sasvim ok,za ovo godisnje doba, i to da na predjenih 100km ponekad grejem auto i 10 puta...

              Na otvorenom trosi 8 litara!

              Mislim da je to OK!
              Power of dreams !!!

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Originally posted by Honda
                [
                Sto se tice navedenog problema,uopste mi ne smeta,samo sam hteo da cujem tvoje misljenje...!
                Nešto nije u redu. Ako ima NTC ne sme da prebaci dok ne može a posle radi, znači nema radi-neradi. Ako nema NTC onda kad jednom prebaci, nema nazad bez obzira na broj obrtaja.

                NTC= temperaturni otpornik.
                Originally posted by Honda
                Pazi,u sustini problema nemam nikakvih,sem navedenog,i onog da kad ostane 2-3 litre plina u boci auto nece da prima gas na vecim obrtajima(i to sam cuo da je tako skoro kod svih,pa cak mi je i Brick na skupu rekao da je i kod njega tako)...!
                Da ne tražim staru poruku, rekao si da ti se to dogadja sa opadanjem nivoa goriva polako pa sve više. To nije normalno. Ovo dve tri litre ja zovem ono "nemojte voziti na isparenja" i to je relativno OK.


                Originally posted by Honda
                Potrosnja u gradu je 11 litara okruglo,sto je sasvim ok,za ovo godisnje doba, i to da na predjenih 100km ponekad grejem auto i 10 puta...

                Na otvorenom trosi 8 litara!

                Mislim da je to OK!
                Ako auto ima performanse onda jeste u redu ako se vuče onda nije. Mnogo zavisi od stila vožnje i kvaliteta gasa.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • -Vedran-
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 3255
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by Dora
                  Da ne tražim staru poruku, rekao si da ti se to dogadja sa opadanjem nivoa goriva polako pa sve više. To nije normalno. Ovo dve tri litre ja zovem ono "nemojte voziti na isparenja" i to je relativno OK.
                  Pa da,samo sto sam ja ranije mislio da mi ostaje vishe goriva,a ono ustvari ostane od 2-4 litre...

                  Originally posted by Dora
                  Ako auto ima performanse onda jeste u redu ako se vuče onda nije
                  Pa sad...da ide kao na benzin,ne ide ni priblizno...


                  Nema veze,da sad pustim malo druge da zapitkuju,jer mi cemo mene resiti kada dodjem,a to ce biti posle praznika,a mozda cak i posle ispita...

                  Hvala / Pozdrav
                  Power of dreams !!!

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Pa sad...da ide kao na benzin,ne ide ni priblizno...
                    ne lici na dobro.
                    jeste da je Honda u pitanju koja je tanka sa snagom u nizim obrtajima ali morao bi da osetis da na gas ide cak i nesto bolje/tecnije u smislu da se motor manje muci i ima nesto malo bolje perfomanse u voznji, kada je sve tip top doterano.

                    cisto radi vizuelizacije imam merenja na jednom autu sa dyno na benzin i na gas i mogu da okacim, samo da neko uputi gde ima na raspolaganju neki server za slicice..
                    brojke sa dyno jasno pokazuju da motor pri radu na gas dobija na snazi u jednom opsegu rada i gubi sitno pri velikim (vecim ) obrtajima.
                    mislim kao primer sta se moze ocekivati i dobiti pri poredjenju benzin/gas kao pogonskog goriva.

                    meni auto ide isto ili neprimetno razlicito na benzin ili gas, ali ipak bolje prihvata stsak pedale na gasni pogon iz nizih obrtaja. osetno bolje i tecnije vuce motor na gas nego na benzin iako je max brzina dostiziva na benzin dok je na gas malo manje.
                    nemam jos GPS u autu da mogu da egzaktno izmerim max brzine na gas i na benzin. rekao bih da je razlika u okviru 5km/h po cajgeru otprilike.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Saabo
                      Moderator
                      • 29.09.2004
                      • 1724
                      • Vrbas
                      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                      #11
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      U Boostovom potpisu... eto ovaj gore sajt za slike...
                      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        eto ovaj gore sajt za slike
                        probao upload bez registracije, ne ide.
                        registrovao se, opet ne ide.
                        mozda sam lose srece danas pa cu probati ponovo za koji dan.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by brick
                          eto ovaj gore sajt za slike
                          probao upload bez registracije, ne ide.
                          registrovao se, opet ne ide.
                          mozda sam lose srece danas pa cu probati ponovo za koji dan.
                          Koliko znam, svi provajderi daju neki prostor za ličnu prezentaciju. Lepo FTP pa postaviš šta foćeš. Napraviš konekciju iz Total komandera i vozi miško. Prostor je ograničen ali za manje slike nije loše.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Saabo
                            Moderator
                            • 29.09.2004
                            • 1724
                            • Vrbas
                            • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                            #14
                            Originally posted by Dora
                            Koliko znam, svi provajderi daju neki prostor za li?nu prezentaciju. Lepo FTP pa postaviš šta fo?eš. Napraviš konekciju iz Total komandera i vozi miško. Prostor je ograni?en ali za manje slike nije loše.
                            A za ogranicenje, npr. eunet ne postuje, ja sam ga prekoracio za 50 mb i jos mogu, tako da...
                            SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Originally posted by Saabo
                              Originally posted by Dora
                              Koliko znam, svi provajderi daju neki prostor za li?nu prezentaciju. Lepo FTP pa postaviš šta fo?eš. Napraviš konekciju iz Total komandera i vozi miško. Prostor je ograni?en ali za manje slike nije loše.
                              A za ogranicenje, npr. eunet ne postuje, ja sam ga prekoracio za 50 mb i jos mogu, tako da...
                              Retko koji provajder ima softver za češljanje diskova tako da i drugi ne vode baš puno računa. Diskovi su danas džabe....
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X