Da krenem od pocetka.Dosta puta sam do sada cuo (procitao) pricu kako plin pri sagorevanju u benzinskom motoru stvara vecu toplotu negoli benzin i to ne bi bilo nista bitno da ta cinjenica ne vuce neke stvari sa sobom.Prvo i najbitnije je to da zbog vece toplote sagorevanja ulje brze gubi svoja mazivna svojstva pa mora brze i da se menja i jos mali milion stvari.A tu meni nesto vec ne stima.Naime,uzmimo u obzir da identican motor trosi 10 litara benzina ili 12 litara plina ili jos bolje, izrazicemo gore navedene velicine u kilogramima jer litar nije bas najpodesnija jedinica mere za plin,jer bismo u tom slucaju morali da definisemo i atmosferski pritisak i temperaturu.Znaci 1 litar benzina ima specificnu masu od 0.76 kg,dok za 1 litar propana iznosi 0.51kg.Sto nas dovodi i do rezultata potrosnje merene u kg. i koja iznosi 7.6kg benzina ili 6.12kg propana.Dalje,kaloricna vrednost 1kg propana jeste veca od iste kolicine benzina i iznosi 11000Kcal po kilogramu za propan i 10650Kcal za benzin.Sto nas vodi do toga da je isti motor sagorevanjem 7.6 kilograma benzina dobio toplotu od 80940Kcal ili 67320Kcal za propan ili plin.Znaci vecu kolicinu toplote izrazenu u kilo kalorijama stvorio je benzin a ne plin.Ako sam nesto prevideo ili lose sabrao naka mi neko pokaze ili objasni u cemu gresim pozdrav u svakom slucaju.
Toplota sagorevanja
Collapse
X
-
Uzeo si u ra?un Propan a on je manji deo autogasa, bar kod nas. Ve?i deo je Butan.
Ono što ti kvari ra?unicu je da svaka te?nost gasi vatru pa makar se zvala i benzin. Deo temperature odlazi na isparavanje benzina.
Ovo naravno ne zna?i da vatru treba gasiti benzinom
Autogas je dosta slabiji kao energent u odnosu na benzin ali je u prednosti jer u cilindar ulazi kao gas, homogenije se meša i bolje sagoreva u odnosu na benzin, zato je mala razlika izmedju vožnje na gas i na benzin ina?e ako bi se gledalo samo energentski bilo bi loše za gas
Comment
-
-
Moram da dodam i ovo jer je jako vazno.
Gas ima prednost kod losijih zastarelih konstrukcija motora jer povecava iskoristivost zbog u****vanja homogene smese. Po tom pitanju ogroman je broj losih konstrukcija koje se jos uvek kotrljaju putevima. Kod benzina je brzina vrtlozenja (mesanja) veoma bitan faktor za potpuno i brze sagorevanje. Kod gasa je to gotovo savrseno samo po sebi.
Faktori koji u praksi odredjuju koliki je odnos po kg utrosenog gasa ili benzina su mnogobrojni. Benzin je bolji a gas ima vise prednosti pa se u konkretnom slucaju odnos smanjuje u korist gasa. Energetski faktor jeste najznacajniji ali ima niz drugih koji delimicno kompenziraju tu razliku.
Jos uvek nije jasan topic.
Toplota (temperatura) sagorevanja zavisi najvise od odnosa vazduha i goriva a ne od toga koje je gorivo. Takodje nema veze sa kalorijskom vrednoscu.
Sta cemo sa oktanskim brojem koji takodje ima znacajnu ulogu u ovoj prici?
Hocu da kazem da nije sve bas tako jednostavno.
Suvise je faktora u igri pa lici na uporedjivanje baba i zaba mada na prvi pogled izgleda da je za direktno poredjenje.
Comment
-
-
Znaci vecu kolicinu toplote izrazenu u kilo kalorijama stvorio je benzin a ne plin.Ako sam nesto prevideo ili lose sabrao naka mi neko pokaze ili objasni u cemu gresim
deo te toplote ostane unutar cilindra (naše toplotne mašine) a deo nesagorelog benzina naknado sagori/ dovrši sagorevanje negde u izduvu i tamo oslobodi toplotu.
sa druge strane, gas daje višu temperaturu sagorevanja.
negde oko 50C što nije veliko pove?anje.
na benzin temp je oko 800C a na gas oko 850C.
toplota i temperatura su potpuno razdvojene fizi?ki veli?ine koje nemaju medjuosobnu direktnu vezu.
konkretan primer- ve?a je toplota potrebna/utrošena da se zagreje 1kg vode od 20-50C nego toplota da se zagreje 0,5kg vode od 40-90C.
pri tome na dostizanje 90C je manje toplote utrošeno nego na dostizanje 50C, u konkretnom primeru.
ovo ?isto da se pokaže poreklo razlike pojmova toplota (koja je vezana za masu ne?ega) kao osnove i temperature koja je samo posledica razmene toplote.
a šta je u stvari tvoje pitanje ?
temperatura sagorevanja je promenljiva u našem motoru zavisno od smese gorivo-vazduh, i raste kod benzinaca sa siromašnijom smesom a opada kod dizela sa siromašnijom smesom.
u odnosu na optimalnu smesu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Re: Toplota sagorevanja
Ni meni nije jasno shta je ustvari u tvom postu pitanje, ako ga uopshte ima?!
Elem, samo kratak komentar na jednu rechenicu koju si napisao a koja mi je "upala u ochi" jer sa sa istom ne slazhem:
Originally posted by vlada jovicPrvo i najbitnije je to da zbog vece toplote sagorevanja ulje brze gubi svoja mazivna svojstva pa mora brze i da se menja i jos mali milion stvari.
Situacija je upravo suprotna, odnosno motorna ulja u motorima koji sagorevaju plin imaju znatno i znachajno olakshan posao jer nisu izlozhena vodi, fosforu, sumporu i svemu ostalom chega u benzinu ima u manjim ili vecim kolichinama, ali uvek ima. Chistija smesha za sagorevanje - manje otpadnih materija, organskih i neorganskih - manje, odnosno usporeno "prljanje" ulja, njegovo "koksanje" a samim tim i gubitak fizichko-hemijskih osobina i radnih karakteristika...
Comment
-
Comment