Toplota sagorevanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vlada jovic
    CBC Član
    • 25.11.2006
    • 80
    • Leskovac

    Toplota sagorevanja

    Da krenem od pocetka.Dosta puta sam do sada cuo (procitao) pricu kako plin pri sagorevanju u benzinskom motoru stvara vecu toplotu negoli benzin i to ne bi bilo nista bitno da ta cinjenica ne vuce neke stvari sa sobom.Prvo i najbitnije je to da zbog vece toplote sagorevanja ulje brze gubi svoja mazivna svojstva pa mora brze i da se menja i jos mali milion stvari.A tu meni nesto vec ne stima.Naime,uzmimo u obzir da identican motor trosi 10 litara benzina ili 12 litara plina ili jos bolje, izrazicemo gore navedene velicine u kilogramima jer litar nije bas najpodesnija jedinica mere za plin,jer bismo u tom slucaju morali da definisemo i atmosferski pritisak i temperaturu.Znaci 1 litar benzina ima specificnu masu od 0.76 kg,dok za 1 litar propana iznosi 0.51kg.Sto nas dovodi i do rezultata potrosnje merene u kg. i koja iznosi 7.6kg benzina ili 6.12kg propana.Dalje,kaloricna vrednost 1kg propana jeste veca od iste kolicine benzina i iznosi 11000Kcal po kilogramu za propan i 10650Kcal za benzin.Sto nas vodi do toga da je isti motor sagorevanjem 7.6 kilograma benzina dobio toplotu od 80940Kcal ili 67320Kcal za propan ili plin.Znaci vecu kolicinu toplote izrazenu u kilo kalorijama stvorio je benzin a ne plin.Ako sam nesto prevideo ili lose sabrao naka mi neko pokaze ili objasni u cemu gresim pozdrav u svakom slucaju.
    Alfa Romeo 75 1.6 I.E
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    I? Sta si hteo da nam kazes?
    Kakve to sve ima veze sa toplotom plamena u motoru?

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Uzeo si u ra?un Propan a on je manji deo autogasa, bar kod nas. Ve?i deo je Butan.
      Ono što ti kvari ra?unicu je da svaka te?nost gasi vatru pa makar se zvala i benzin. Deo temperature odlazi na isparavanje benzina.
      Ovo naravno ne zna?i da vatru treba gasiti benzinom

      Autogas je dosta slabiji kao energent u odnosu na benzin ali je u prednosti jer u cilindar ulazi kao gas, homogenije se meša i bolje sagoreva u odnosu na benzin, zato je mala razlika izmedju vožnje na gas i na benzin ina?e ako bi se gledalo samo energentski bilo bi loše za gas
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Moram da dodam i ovo jer je jako vazno.
        Gas ima prednost kod losijih zastarelih konstrukcija motora jer povecava iskoristivost zbog u****vanja homogene smese. Po tom pitanju ogroman je broj losih konstrukcija koje se jos uvek kotrljaju putevima. Kod benzina je brzina vrtlozenja (mesanja) veoma bitan faktor za potpuno i brze sagorevanje. Kod gasa je to gotovo savrseno samo po sebi.
        Faktori koji u praksi odredjuju koliki je odnos po kg utrosenog gasa ili benzina su mnogobrojni. Benzin je bolji a gas ima vise prednosti pa se u konkretnom slucaju odnos smanjuje u korist gasa. Energetski faktor jeste najznacajniji ali ima niz drugih koji delimicno kompenziraju tu razliku.
        Jos uvek nije jasan topic.
        Toplota (temperatura) sagorevanja zavisi najvise od odnosa vazduha i goriva a ne od toga koje je gorivo. Takodje nema veze sa kalorijskom vrednoscu.
        Sta cemo sa oktanskim brojem koji takodje ima znacajnu ulogu u ovoj prici?
        Hocu da kazem da nije sve bas tako jednostavno.
        Suvise je faktora u igri pa lici na uporedjivanje baba i zaba mada na prvi pogled izgleda da je za direktno poredjenje.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Znaci vecu kolicinu toplote izrazenu u kilo kalorijama stvorio je benzin a ne plin.Ako sam nesto prevideo ili lose sabrao naka mi neko pokaze ili objasni u cemu gresim
          ne grešiš, benzin sadrži više energije a i posledi?no kroz sagorevanje oslobodi više toplote.
          deo te toplote ostane unutar cilindra (naše toplotne mašine) a deo nesagorelog benzina naknado sagori/ dovrši sagorevanje negde u izduvu i tamo oslobodi toplotu.

          sa druge strane, gas daje višu temperaturu sagorevanja.
          negde oko 50C što nije veliko pove?anje.

          na benzin temp je oko 800C a na gas oko 850C.

          toplota i temperatura su potpuno razdvojene fizi?ki veli?ine koje nemaju medjuosobnu direktnu vezu.

          konkretan primer- ve?a je toplota potrebna/utrošena da se zagreje 1kg vode od 20-50C nego toplota da se zagreje 0,5kg vode od 40-90C.

          pri tome na dostizanje 90C je manje toplote utrošeno nego na dostizanje 50C, u konkretnom primeru.

          ovo ?isto da se pokaže poreklo razlike pojmova toplota (koja je vezana za masu ne?ega) kao osnove i temperature koja je samo posledica razmene toplote.

          a šta je u stvari tvoje pitanje ?

          temperatura sagorevanja je promenljiva u našem motoru zavisno od smese gorivo-vazduh, i raste kod benzinaca sa siromašnijom smesom a opada kod dizela sa siromašnijom smesom.
          u odnosu na optimalnu smesu.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Re: Toplota sagorevanja

            Ni meni nije jasno shta je ustvari u tvom postu pitanje, ako ga uopshte ima?!

            Elem, samo kratak komentar na jednu rechenicu koju si napisao a koja mi je "upala u ochi" jer sa sa istom ne slazhem:

            Originally posted by vlada jovic
            Prvo i najbitnije je to da zbog vece toplote sagorevanja ulje brze gubi svoja mazivna svojstva pa mora brze i da se menja i jos mali milion stvari.
            Temperatura sagorevanja "plina" (meshavine propana i butana) u SUS motoru je (kao shto meko vec napisa) maltene zanemarljivo veca u poredjenju sa sagorevanjem benzina u tom istom motoru. Nevezano za sam motor, toliko povecanje temperature sagorevanja ne shkodi samom ulju u meri u kojoj bi se taj uticaj mogao smatrati ozbiljnim. Moderna ulja, sintetichka pre svih, zadrzhavaju svoja svojstva u shirokom opsegu radnih temperatura, a povecanje od 40 ili 50 stepena Celzijusova zasigurno nece uticati na to da ulja toliko brze izgube svoja mazivna svojstva, odnosno da bi shodno tome ulja u motorima koji sagorevaju plin morala da se menjaju cheshce.

            Situacija je upravo suprotna, odnosno motorna ulja u motorima koji sagorevaju plin imaju znatno i znachajno olakshan posao jer nisu izlozhena vodi, fosforu, sumporu i svemu ostalom chega u benzinu ima u manjim ili vecim kolichinama, ali uvek ima. Chistija smesha za sagorevanje - manje otpadnih materija, organskih i neorganskih - manje, odnosno usporeno "prljanje" ulja, njegovo "koksanje" a samim tim i gubitak fizichko-hemijskih osobina i radnih karakteristika...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            Working...
            X