Ako ovo udruženje ili bilo koje drugo koje ima ikakve asocijacije prema gasu ne pozove ljude na masovni štrajk i protest onda ne treba da se bavi gasom i to ozbiljno. Pogotovu ako šaka taksista izbori bilo kakve beneficije.
Prema nekim procenama trenutno u Srbiji ima oko 60000 vozila na TNG. Nijedan vlasnik takvog vozila nece biti odushevljen "nametom" od 18000 dinara(ako ikada bude uveden). Neka 1/4 vlasnika izadje sa svojim autom da protestuje, bice blokirani svi veci gradovi, pa samim tim taxa pada u vodu.
Prema nekim procenama trenutno u Srbiji ima oko 60000 vozila na TNG. Nijedan vlasnik takvog vozila nece biti odushevljen "nametom" od 18000 dinara(ako ikada bude uveden).
Ne sme pogonsko gorivo da bude razlog za taxu bilo koje vrste. Kao što kaže Dora, ako hoće neka zahvate iz cene gasa (ako već nije zahvaćeno, kao što brick tvrdi da jeste). Na taj način će i oni koji nemaju upisanu promenu pogonskog goriva u saobraćajnoj dozvoli biti opterećeni nametima prema državi.
Porez od benzina se, bar tako zvanicno kazu, velikim delom trosi za puteve (mora biti) a posto i vozila na gas habaju puteve nekako bi i to "treblo" oporezovati.
auto gas kao i butan gas u bocama je vec oporezovan, zato i kosta ovoliko skupo oko 30 dinara maloprodajne cene, u odnosu na samu cenu gasa kao goriva.
Da se oporezuje posebno auto gas ne vredi jer ce tada verovatno poceti kupovanje gasa za domacinstvo u bocama i presipanje u vozila sto se nekada masovno radilo a gas za domacinstva se nece dodatno porezovati
gas u bocam je vec oporezovan taksom za puteve jos odavno, tamo negde 96/97 i danas je cena autogasa u paru ista sa cenom butaa gasa u boci, barem u BG.
autogas je trenutno 29,90 dinara na pumpi, u butan bocu stane 17,50 litara tog istog gas sto posle matematike kaze da je cena u boci kao boci kupljenog gasa i cena gasa u boci napunjenog sa pumpe ista- sa ukjuecnim i porezom i taksom za puteve.
druga je stvar da li je bas neophodno da na benzinu i dizelu drzava danas ovoliko mnogo uzima i da je sam benzina kosta 25 dinara a takse, akcize i ostalo 45 dinara ili skoro duplo.
ako na gas uvedu takse od 45 dinara to bi odmah prakticno onemogucilo upotrebu gasa na dosadanjsi nacin. sve po litri goriva naravno.
Pa ako budu uveli toliku taxu, ja je prvi necu platiti!
Nesto mi se javlja da ako uvedu taksu (pu, pu, pu - daleko bilo), onda ce panduri da redovno vrse kontrolu saobracaja a narocito onih kod kojih se vidi da imaju prikljucak za gas... pa ce da bude:
- Dobar dan, vi imate prikljucak za gas, a jel vam to upisano u dozvolu? Nije, kazna je tolika i tolika plus vanredni tehnicki; ustvari - tehnicki verovatno nece biti obavezan, vec samo da se uzmu pare
Tako da za te eventualne scenarije vec vidim masovnu prodaju nalepnica koje ce prekrivati otvore za punjenje gasa
P.S. Sada kada sam cuo da benzin nece poskupeti, tj. da ce drzava dati deo svog kolaca iz budzeta ... nesto mi se cini da ce ipak morati da na nekoj drugoj strani to nadoknade, a druga strana je...
[P.S. Sada kada sam cuo da benzin nece poskupeti, tj. da ce drzava dati deo svog kolaca iz budzeta ... nesto mi se cini da ce ipak morati da na nekoj drugoj strani to nadoknade, a druga strana je...
Druga stran je minorna u odnosu na benzinsku i dizel populaciju tak oda bi morali dići gas na jedno 500 din, litar da bi pokrili razliku.
Procitao sam celu temu i mogu samo da kazem da bar za Beograd pouzdano znam postoji taksa na motorno vozilo koje ima ugradjen plinski uredjaj ali samo se naplacuje taksistima.
Moj drugar je kupio novog keca sa fabrickim plinom bar su mu ga tako prodali i isao je u Vincu zavrsio atest upisao u saobracajnu da vozilo vozi na plin pored svih troskova u Vinci i u MUPu ispostavili su mu uplatnicu na oko 3500 dinara na ime takse na takav vid agregata.
Procitao sam celu temu i mogu samo da kazem da bar za Beograd pouzdano znam postoji taksa na motorno vozilo koje ima ugradjen plinski uredjaj ali samo se naplacuje taksistima.
Moj drugar je kupio novog keca sa fabrickim plinom bar su mu ga tako prodali i isao je u Vincu zavrsio atest upisao u saobracajnu da vozilo vozi na plin pored svih troskova u Vinci i u MUPu ispostavili su mu uplatnicu na oko 3500 dinara na ime takse na takav vid agregata.
Pa ja rekoh davno da taksa postoji i da se naplaćuje samo za privredna vozila ili za vozila kojiam se zaradjuje. Do duše nisu je nplaćivali ali se neko izgleda setio da ta uredba postoji pa je počeo da je primenjuje.
Pa sta onda predlazete, da li da se vrsi atest i upisuje u saobracajnu ili ne, ima li neko da je to zavrsio i i upisao u saobracajnu ida je potom registrovao auto? Jel neko placao nesto extra?
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Pa sta onda predlazete, da li da se vrsi atest i upisuje u saobracajnu ili ne, ima li neko da je to zavrsio i i upisao u saobracajnu ida je potom registrovao auto? Jel neko placao nesto extra?
Atest izvrshi u svakom sluchaju, da sebi ne bi pravio probleme i da te ne cimaju panduri.
Taksu za sada placaju samo taxisti i to je na snazi poodavno.
To sam i planirao da me ne smaraju, svakako mi istice registracija za nekih mesec dana pa onda sve da zavrsim u isto vreme, da se ne bi cimao na vanredni teh.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Ja koliko sam razumeo, i kada izvadis atest moras da platis na godisnjem nivou za voznju na gas. Ne znam da li je 11000 din u pitanju nisam siguran. U svakom slucaju gde god stignes lupaj harac.
Ja koliko sam razumeo, i kada izvadis atest moras da platis na godisnjem nivou za voznju na gas. Ne znam da li je 11000 din u pitanju nisam siguran. U svakom slucaju gde god stignes lupaj harac.
Comment