Nova pravila za TNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • little
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 912
    • BGD
    • Lancia Ypsilon 1.2 8V

    #16
    sto da bacam pare dzabe na atest, kad ja znam da li je dobro uradjeno ili ne.
    Oprosti, nije da sumnjam u tvoju stručnost, samo prosto ne verujem u teoriju zavere države protiv vozača..
    Atest je obavezan, između ostalog, da bi STRUČNA lica ocenila da li si ti bezbedan za ostatak sveta...

    a sto se tiče TNG uređaja, postoji gomila propisa. Atestiranje je praktično provera da li si ugradnjom ispoštovao najosnovnije.
    U Pravilniku o ukupnim masama i osovinskom opterećenju vozila i o osnovnim uslovima koje moraju da ispunjavaju uređaju i oprema na vozilima u saobraćaju na putevima je jasno definisano sve što se tiče ugradnje uređaja za TNG.

    U članu 68 je tačno određeno gde rezervoar mora da se postavi, od čega treba da se sastoji ...
    u istom članu piše da
    "uređaji za pogon na sabijeni ili tečni gas na motornom vozilu mogu se ugrađivati i upotrebljavati samo po predhodno izvršenom ispitivanju i proveri ispravnosti ugradnje tih uređaja na vozilu od strane za to ovlašćenje organizacije"
    "zensko si brate"

    Some people are wise and some.. Otherwise..

    Comment

    • nijebitno
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2006
      • 629
      • Modrica

      #17
      @little
      ali se to kod vas (mislim na Srbiju) svede na (cast izuzecima koji potvrdjuju pravilo) na daj para znam da imas cim si do sada vozio na benzin.
      Kod nas (Republika Srpska) das pare i dobijes atest od recimo XXXXX privatne firme a auto nije niko ni poprijeko pogledao. Iako 206 rece da samo njegova privatna firma moze da daje ateste i da je to pravo kostalo ko ona nebeska kajgana.

      Ispade kod vas bolje, barem pare idu drzavi. U stvari nije, jest da su se moje odlile u privatni dzep ali me barem nisu maltretirali, platis 50 evra i dobijes papir, i jedan mali plastificirani da mozes da drzis u autu

      Difference between man and boys is the price of their toys

      Comment

      • little
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 912
        • BGD
        • Lancia Ypsilon 1.2 8V

        #18
        Na šta se svodi, iskreno me ne interesuje. Povelo se pitanje da li je uopšte regulisano pitanje atesta za TNG.. Jeste..
        Ko ga i kako primenjuje.. Ne znam, ne zanima me..
        Parice idu ustavnovi koja je obavila atest

        Takođe nije bitno ni da li je bolje kod vas ili kod nas.
        Čak i da jeste boje kod vas mi odvade možemo da obrišemo zadnjicu sa tim listom 'artije..
        "zensko si brate"

        Some people are wise and some.. Otherwise..

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          @little, sve se cini da nisi imala vremena/ prilike da procitas tu dokumentaciju koju navodis, vezano za TNG.
          ako jesi, onda znas da 99,98% vozila koja su pregledala kako ih nazivas "strucna lica" nije u skladu sa tim pravilima po pitanju ugradjenog TNG.
          i da ta strucna lica su izdala atest neispravnim TNG uredjajima, prema tim zakonima i pravilnicima.

          konkretno, atest se ne moze izdati za vozilo koje nema fizicki metalnom nepokretnom pregradom razdvojen deo za putnike (kabina) i deo za prtljag (gepek).

          prevedeno, to znaxi da niti jedan auto sa 3 ili 5 vrata i nijedan sa 4 vrata kome se obaraju sedista ne moze da legalno prodje atest.

          a to su prakticno 100% automobila konsturisanih i napravljenih od tamo negde 71-72godine pa do danas.

          da ne nabrajam, VW, Fiat, Reno, Pezo, nijedan japanski, nijedan korejski, prakticno svi auti ne mogu da prodju atest.
          ako je neko dobio atest, a jeste to znamo, strucna lica nisu strucna ili su strucna lica namerno lazirala rezultate pregleda u odnosu na zakonske norme.

          ovde je vec bilo nn primera da ateste obavljaju uglavnom nestrucna lica, sto je i logicno jer atest izdaju oni koji niti imaju iskustva, niti ikakve prakse, niti ikakvu licencu, niti ikakvu obuku/ skolu zavrsenu za TNG.
          makar neki kursic od 5 dana...

          iz ovoga izuzimama AMSS CMVkoji je nesto drugacija firma od raznoraznih fakulteta.

          ja imam cvrste dokaze da atest apsolutno nista ne govori o stanju ispravnosti ugradnje TNG uredjaja.
          vec sam pisao o tome, postoje dokazi cak i za sud, utvrdjeni od nezavisne institucije.
          imao sam auto sa atestom koji je imao i laiku ocigledno neispravno ugradjen TNG, overeno i potpisano od strane (navodno) strucnog lica koje je izvrsilo atestiranje.
          naravno, ja sam organizovao da se to popravi i dovede u aposlutno ispravno stanje zbog sebe a ne zbog papirica.


          dakle, kada jednoga dana propisi za ugradnju TNG budu normalizovani sadasnjem stanju auto industrije i tehnickom dostignucu postojanja karavan vozila, minivan, sa 3/5 vrata, kada onaj ko izdaje atest ima pojma o cemu se tu radi, i stoji krivicno pravno iza tog pecata i potpisa, kada tog nekoga kao strucno lice neko obuci za posao i izda mu licencu za rad....onda mozda atest kod nas postane verodostojna isprava u koju nece biti sumnje da je realno stanje.
          a pre tog famoznog atesta mora da se razresi uvoz, prodaja i ostale prethodne radnje pre samog atesta.


          atest je svakako potreban ali kao tehnicka mera a ne kao finansijska mera/ harac gde su iskljucivo pare i nista vise jedini kriterijum svrhe.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • little
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 912
            • BGD
            • Lancia Ypsilon 1.2 8V

            #20
            slažem se sa tobom u potpunosti što se ispravnosti tiče i imala sam priliku da vidim šta je sve prošlo atest.. Nažalost
            Ne tvrdim da su stručna lica "stručna" već kažem
            da postoje propisi po kojima TNG uređaj mora da bude ugrađen, ili bar OSNOVNI propisi koji se moraju poštovati.
            Takođe, da si imao vremena da pročitaš to što sam napisala
            shvatio bi da govorim o zakonu koji propisuje kako se uređaj ugrađuje,
            a ne o tome kako, ko i nakoji način se atest sprovodi.
            Dakle, da ne bi bilo zabune ti si 100 odsto u pravu, samo molim te, sledeći put bar pročitaj šta sam napisla,
            jer definitivno ne pričam/pišem napamet.
            Konkretno, pravilnik koji sam, između ostalog i citirala koristi i AMSS CMV...
            "zensko si brate"

            Some people are wise and some.. Otherwise..

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              da postoje propisi po kojima TNG uređaj mora da bude ugrađen, ili bar OSNOVNI propisi koji se moraju poštovati
              pa upravo to.

              u niti jedan auto napravljen u zadnjih 20-30 godina po tim propisima nije moguce ugraditi TNG.

              auto mora da ima metalom oblozena i hermeticki zatvorena sedista pozadi prema gepeku, a to odavno ne postoji u auto industriji.

              drzati se tih propisa po meni ne odgovara danasnjem vremenu i nacinu kako se prave automobili.

              da ne pricamo da sekvent sistemi u propisima ne postoje, te su automatski zabranjeni za upotrebu strogo formalno.

              itd, ceo sistem u vezi TNG je off kod nas, pregazilo vreme odavno...
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                #22
                Zakon koji je izašao 1967. god. je više puta dopunjen, pa je i deo koji se odnosi na pregradnu metalnu ploču u gepeku, davno izbačen iz pravila. Naša zemlja je obavestila UN da se prihvatamo smernica pravilnika ECE E 67 R01 još 2004. godine, tako da je još tada trebalo početi sa pridržavanjem tih pravila. Nažalost, takvi propisi će zvanično stupiti na snagu 01.01.2008. godine, samo ostaje pitanje, šta će biti sa vozilima koja gas imaju ugrađen pre tog datuma, a nisu izvršila atest do tada.
                Izjava servisera će takođe biti obaveza od tog datuma, što je još jedan bitan korak u zaustavljanju crnog tržišta i ugrađivanja opreme koja ne zadovoljava 67R01.
                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #23
                  dali vec postoji spisak servisera koji ce moci da ugradjuju(citaj .. da daju izjave) .. ili ce to moci da radi svaka registrovana automehanicarska radionica?
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #24
                    Izjavu će moći da izda svaki registrovan servis, što je ipak pomak u odnosu na ovo do sada, u najavi su licence za servisere, što će verovatno još malo popraviti situaciju. Čekamo prvo da vidimo kako će izjave "funkcionisati".
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #25
                      super... nadam se i da ce biti ukinut " zahtev" po koji se ide u Ljermontovu i slicne gluposti...da ce atest da bude dosta jeftiniji .. .a da ce deo ugradnje opreme da subvencionise drzava
                      iskreno se nadam ,da je neko i o tome nesto "progovorio"
                      ovako "Voda" ide samo na "mlin" drzave i odredjenih servisera...
                      dali neko uopste razmislja o "korisniku usluge"..

                      kod nas birokratija uvek iskopa iz zapadnog sveta ono sto njima odgovara
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • uglavnom.bezopasni
                        - 42 -
                        • 03.02.2005
                        • 2235
                        • Novi Sad

                        #26
                        Originally posted by sw.brick
                        a to su prakticno 100% automobila konsturisanih i napravljenih od tamo negde 71-72godine pa do danas.
                        Ovako na brzinu i što znam 100%... BMW E21, E30, Audi 80,100, Lada, Opel senator, ... ima sigurno još dosta.
                        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                        11.04. 0:12 #2
                        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Originally posted by zoranbg
                          super... nadam se i da ce biti ukinut " zahtev" po koji se ide u Ljermontovu i slicne gluposti...da ce atest da bude dosta jeftiniji .. .a da ce deo ugradnje opreme da subvencionise drzava
                          iskreno se nadam ,da je neko i o tome nesto "progovorio"
                          ovako "Voda" ide samo na "mlin" drzave i odredjenih servisera...
                          dali neko uopste razmislja o "korisniku usluge"..

                          kod nas birokratija uvek iskopa iz zapadnog sveta ono sto njima odgovara
                          I tamo je nekad bila pištolj privreda pa je polako izrasla...
                          Ove izjave neće nešto posebno promeniti, bar se ja ne nadam nešto posebno.

                          Što se tiče korisnika, mušterija... Ovako su najmanje zaštićeni. Ovaj forum i internet je minoran deo ukupne populacije gasadžija majstora i korisnika usluge. Svakodnevno se srećem sa mnogim korisnicima usluga koji su blago rečeno nahebali po nekom pitanju.

                          Korisnik sada nema baš nikakva prava ako je prevaren po bilo kom pitanju od toga da nije uradjeno dobro do direktne prevare da dogovori i plati jedno a dobije drugo. Izjavom se bar na ovo poslednje možda može nekom potužiti, na ono prvo nema kome.
                          Država za sada nema interesa ili vremena da brine tu brigu kao ni ukupnu politiku oko ove teme od toga što si pomenuo da subvencionira na neki način ekologiju do toga da odredi cenu goriva da se zna ko kosi a ko vodu nosi.

                          Servisi će i dalje postojati, verovatno ne u tom broju ali će morati da se pridržavaju pravila igre. Oni koji su to i do sada radili samo će imati neku satsfakciju od toga pa verovatno i nešto veću zaradu nego do sada a kvalitet ili bolja ponuda će presuditi a drugi će morati da dignu kriterijum toliko da se nekima neće isplatiti da rade kako treba.

                          Ovo sada trenutno odgovara samo lošim servisima a posredno time i državi jer ubire prihod od sve većeg broja korisnika i pumpadžijama iz istog razloga.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            @bezopasni, Lada pouzdano nema metalnu hermeticku pregradu izmedju gepeka i kabine.
                            nesto se ne secam ni da ostali sa spiska imaju hermetizovanu kabinu.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #29
                              Dobro Brick ne preteruj, ni tenk nema hermetičnu kabinu i oni moraju da dišu na nešto Dobro... znam da kad ide pod vodom...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                pa preterujem, u meri koliko je apsurdno kod nas regulisano pitanje TNG-a. zakon koji mi imamo je u teskom zaostatku sa 21. vekom i stanjem tehnike danas, potrebno je sasvim novo iz pocetka regulisanje te oblasti.
                                od temelja.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X