autogas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milorad
    CBC Početnik
    • 30.05.2006
    • 3

    autogas

    postovanje svima
    saznao sam da bi vozila na TNG trebalo da imaju svecice sa jednim krakom.
    moze li mi neko objasniti zasto, jer imam vozilo opel astru 1.6 8 ventila gde su ugradjene svecice sa dva kraka . Vozilo se sasvim lepo ponasa i radi. interesuje me da li mozda svecice imaju uticaj na potrosnju.
    pozdrav svima i molio bih vas za odgovor, hvala
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Da bi sve bilo kako treba potrebno je zadovoljiti uslov da do paljenja dodje UVEK. Gasna smesa se malo teze pali nego benzinska a kod svecica sa jednim krakom se lakse ionizuje zona izmedju elektroda nego kod onih sa vise krakova.
    Najopasnije je sto nesigurno pâljenje kod gasa moze izazvati detonacije sto se kod benzina ne desava vec i ako toga ima jednostavno motor lose vuce i vise trosi a mozda i sagori katalizator pre vremena. Uglavnom su to neprimetne pojave pa koje neki manje iskusni vozaci i ne obracaju paznju.
    Ipak, kad gas pukne onda se to i cuje a ponekad bas dobro pa dodje i do skupe stete.
    U principu su svecice sa jednim krakom manje rizicne nego one sa vise njih. Pod uslovom da je sve u perfektnom stanju uvek (kablovi i ostalo) nema preterane bojazni da ce imati problema sa originalnim benzinskim svecicama sve dokle paljenje ima snage da sigurno baci varnicu. Pitanje je kod koje faze istrosenosi svecica ce doci do promasivanja varnice a tada obicno pocinje dolazi i do detonacija.
    Govorim o obicnom venturi sistemu. Kod sekventa nece biti takvih problema ali ce se mozda primetiti nepravilnosti posebno u radu motora na leru. Naravno da ce i potrosnja verovatno biti nesto veca zbog nepotpunog sagorevanja vec u****ne smese.
    Zbog homogenije gasne smese efekat zaklanjanja varnice katodom obicne svecice ne postoji tako da visekrake ne znace nista pozitivno dok kod benzina igraju vaznu ulogu pa su zato i odabrane bas takve za takav motor. Nije u pitanju nikakvo izivljavanje proizvodjaca vec potreba koju su opet proizvodjaci svecica ispratili tako sto su proizveli sve moguce oblike i vrste.
    Gorivo je skupo (i gas isto) pa se isplati samo zbog potrosnje odrzavati sistem paljenja u perfektnom stanju tako da nema dileme oko toga a u tom slucaju se komotno mogu zadrzati originalne benzinske svecice uz nesto cescu kontrolu istrosenosti nego kad se vozi na benzin. Niko zivi ne moze znati koja je margina sigurnosti jer tu i stanje kablova igra mozda i vecu ulogu nego same svecice jer su na njima ili zbog njih najveci gubici energije.

    Comment

    Working...
    X