bezbednost u garazi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • swiftko
    CBC Početnik
    • 21.03.2005
    • 7
    • Beograd

    bezbednost u garazi?

    Najpre, kao novi clan, pozdravljam sve clanove foruma i poznavaoce ove problematike . U premisljanjima sam da li ugraditi plin. Imam swifta 1.3 s repom i konkretnu ponudu (kargas) za 300 E (single point) i tocak bocu. I to je O.K. Ne ocekujem da trosi vise od 10l u proseku. Ali zbog nesigurnosti u kvalitet delova-instalacije plasim se pre svega sto bi se plin usled eventualnog curenja mogao akumulirati u garazi. Savet da pri dnu garaznih vrata probusim rupe za ventilaciju zvuci mi neozbiljno. Da li postoje detektori plina koji bi zvucno indikovali opasnost, poput detektora dima?
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Ja ne bi Kargas. Sto se bezbednosti tice ako imas elektro ventil na boci bar na zapadu je dozvoljeno koriscenje podzemnih garaza. Naravno, taj ventil je od 2001 ionako obavezan. Do propustanja gasa bi teoretski moglo da dodje samo ukoliko bi recimo imao pun tank, napolju bilo jedno -20°C pa naglo usao u zagrejanu garazu na +15°C ili vise. Na boci zapravo postoji sigurnosni ventil koji reaguje na pritisak veci od 28 bara. To je razlog zasto i kad auto gori ne moze da eksplodira tank. Jos jedna stvar se desava ako se zapali. Na 160°C se taj ventil otvara potpuno i gas samo izlazi i gori. Otisao sam malo u sirinu da bi bilo jasno a o ovome nije bilo pisano nikada. Na kraju odgovor u obliku pitanja. Ima li ko isecena vrata ili detektor gasa kad drzi plinsku bocu u sobi u kojoj spava ili u kuhinji? Zato gas mora da smrdi da bi znali da li curi, inace nema ni miris ni ukus. U skladistima plinskih boca ako su zatvorene prostorije je ipak obavezno da postoje otvori i to na zidu dole. To su vec zakonske norme zbog velike kolicine smestenog gasa

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: bezbednost u garazi?

      Originally posted by swiftko
      trosi vise od 10l u proseku. Ali zbog nesigurnosti u kvalitet delova-instalacije plasim se pre svega sto bi se plin usled eventualnog curenja mogao akumulirati u garazi. Savet da pri dnu garaznih vrata probusim rupe za ventilaciju zvuci mi neozbiljno. Da li postoje detektori plina koji bi zvucno indikovali opasnost, poput detektora dima?
      Ako nisi siguran u kvalitet uredjaja nemoj ni ugradjivati gas. Kar gas će ti pravitti problema. Krštena oprema nema za tu cenu koju si naveo i to nije Ok, možda je tebi Ok što se cene tiče ali što se opreme tiče da je Ok nije sigurno.

      Dva ventilaciona otvora pri dnu vrata uopšte nisu neozbiljna stvar nego sasvim dovoljno da se ne stvori potrebna koncentracija za eksploziju.
      Da nije tako ne bi toliko bilo propisano zakonom. Sa druge strane ventil koji je naveo Dranix čini svoje, samo da dodam da Livato ventil otvara na 120 stepeni.
      Postoje detektori gasa koliko znam pravi ih AMS pa se njima obrati. Ja imam takav jedan mobilni za proveru instalacije.

      Za 300 evra, sumnjam da ćeš dobiti takav ventil a i da ga Kargas ima uopšte.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        konkretnu ponudu (kargas) za 300 E (single point) i tocak bocu. I to je O.K.
        Dobrodoshao!

        Kargas za taj novac predstavlja totalno neozbiljnu varijantu. Verovatno ti se nudi kit sa vakumskim isparivachem sa kojim cesh imati mnogo problema, pa cesh verovatno proklinjati dan kada si ugradio plin.
        Izaberi ozbiljnijeg proizvodjacha uredjaja!

        Predlog za rupe u garaznim vratima je skroz OK!

        P.S. Nemoj da se plashish plina pre nego si ugradio uredjaj. Predostroznost nije na odmet ali strah ne trba da postoji!

        Pozdrav Ivan
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • swiftko
          CBC Početnik
          • 21.03.2005
          • 7
          • Beograd

          #5
          o rupama i jos o koje cemu

          Hvala vam na konkretnim odgovorima.

          Nemam ja nista protiv rupa ... u garaznim vratima (samo da nisu od kakvih metaka). Metalna vrata sam cak izolovao stiroporom zbog termike pa bi zimi kroz te rupe duvalo i hladilo mi garazu? Koliko veliki treba da su ti otvori? Za Kargas sam ponudu dobio od servisa u Bul. V. Misica kod sajma koji cini mi se radi duze vreme, a u Landirenzu kod Ade traze mi 370 E. Zanima me i sledece: koliko bi realno motor od 1.3 (68hp) izgubio na snazi usled konverzije na plin i koliko stetno bi nuzna voznja na vecem broju obrtaja (zbog vece kompresije) uticala na dugotrajnost motora? [/quote]

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Re: o rupama i jos o koje cemu

            Originally posted by swiftko
            Hvala vam na konkretnim odgovorima.

            Nemam ja nista protiv rupa ... u garaznim vratima (samo da nisu od kakvih metaka). Metalna vrata sam cak izolovao stiroporom zbog termike pa bi zimi kroz te rupe duvalo i hladilo mi garazu? Koliko veliki treba da su ti otvori? Za Kargas sam ponudu dobio od servisa u Bul. V. Misica kod sajma koji cini mi se radi duze vreme, a u Landirenzu kod Ade traze mi 370 E. Zanima me i sledece: koliko bi realno motor od 1.3 (68hp) izgubio na snazi usled konverzije na plin i koliko stetno bi nuzna voznja na vecem broju obrtaja (zbog vece kompresije) uticala na dugotrajnost motora?
            [/quote]

            Dovoljni su mali otvori na dnu vrata pošto je gas teži od vazduha. Takodje mu se dodaje smrad i nema dileme čim udješ u garažu da li ga ima ili ne.

            Taj servis ugradjuje Kargas ali moje mišljenje sam već rekao o tome.

            Ako je sve dobro stavljeno i naštelovano nema nikakve opasnosti po motor u bilo kom režimu, bar ne neke veće od vožnje na benzin.
            Sa druge strane auto koji troši oko 8 litara benzina uštedi na 40000 Km više od 100.000 dinara. Prosudi sam.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            Working...
            X