temperatura sagorevanja, odnos plin:vazduh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    temperatura sagorevanja, odnos plin:vazduh

    Vidim ovih dana ovde na forumu se puno prica o gasu i njegovom uticaju na motor i tako dalje i tako blize.....

    Posto ja ne znam mnogo o tome (u stvari nista) ako ste raspolozeni za malo objasnjenja, neku raspravu i tome slicno....

    Primer je sledeci:

    pre tri godine drugar je na opela sa c20xe motorom ugradio plin, i posto je bio letnji period dosta se prelazilo i nikada nije bilo dovoljno gasa resio je da malo "zavrne slavinu". Da napomenem da je gas bio ekstra podesen, majstor je to veoma dobro uradio, performanse auta su ostale iste, potrosnja negde oko 15-16l plina sto je ekstra usteda u odnosu na 12L benzina ali njemu zinulo d.... pa je hteo jos manje.....
    I tako mi krenemo na malo dalji put oko 300km, on "zavrne slavinu" auto se jedva vuce po zemlji, tacnije puni on obrtaje do kraja u svakoj brzini ali to traje vecnost, i sa tako "ustrojenim" autom i nas cetvoro u njemu on napuni 200km/h auto putem, kada smo stali ja pogledam auspuh kad on beo kao MLEKO, ali bukvalno, tako nesto u zivotu nisam video!!!
    I tada mu je trosio oko 12l plina....
    Auto je tako vozen par meseci dok mu nije dosadilo da mili po putu i onda ga je "malo" prestelovao ali i dalje nedovoljno od onoga kako ga je majstor ustelovao!
    Po onome sto sam procitao ovde na forumu ukapirao sam da je tada u motoru ekstremno visoka temperatura i pretpostavljam da je to razlog totalnog unistenja gumica ventila jer mu sada auto tori 1l ulja za 7 dan....


    Mozda ovo nekome bude od koristi, pa dobro razmisli pre nego sto "zavrne salavinu" da ustedi jos koji dinar....
    3SG(T)E EXPERT

    MAN service
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    #2
    Ne da ga je zagrijao, nego svaka cast
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Mozes da ga zavrnes ukoliko neces da stiskas auto.....pogotovu ne da radis to da ga vozis skoro maximalnom brzinom na maximalnom opterecenju sa ne dovoljnim dotokom gasa u motor.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        postoji hemija sagorevanja za dato gorivo.
        to je unapred poznata stvar koju vlasnik ne moze da menja.
        stehiometrijski odnos.

        dalje postoji zakon odrzanja energije, znaci nema varijante ja zavrnuo dovod goriva a motor puca od snage (ide, vuce, bilo koji opisni izraz).

        sa manje unetog goriva prosto motor ima manji efekat, jos jedna unapred poznata cinjenica.

        dakle, kome smeta dovod goriva u auto ne moze smanjiti potrosnju a zadrzati perfomanse vozila.

        a moze prepodesavanjem motora u neku samostalnu novu kosntrukciju vrlo lako da ga unisti.

        neinformisanost uz laicki pristup problemu je obicno skupa skola.
        svuda, pa i sa autom nije izuzetak.


        samo da ne bude pomisli da je plin uzrok problemu, ipak je covek taj koji je svesno odlucio kako da koristi osobine plina.

        ali prica je poucna, kako od dobrog auta napraviti problematican..
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          za razliku od benzina, siromasna smesa kod lpg-a ne proizvodi vece temperature od optimalne. kod benzina bogata smesa smanjuje temperature zbog toga sto je benzin tecan, i isparavanjem smanjuje temp sagorevanja.
          kod gasa ovo nije slucaj, zato sto je gasovit ...imalo bi smisla kod tecnog ubrizgavanja gasa, sto ovde nije slucaj..
          ...a druga je prica kad se sa osiromasenom smesom traze performanse od motora, pa se stalno vozi sa nogom na patosu, a slavina zavrnuta, "da manje trosi" )) za eventualne stete nije gas krivac, vec pirocanska filozofija.
          da je istu stvar uradio na benzinu (osiromasio drasticno smesu), motor bi se vec raspao.
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • Type_R
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2007
            • 900
            • Valjevo

            #6
            samo da ne bude pomisli da je plin uzrok problemu, ipak je covek taj koji je svesno odlucio kako da koristi osobine plina.

            ali prica je poucna, kako od dobrog auta napraviti problematican..
            Naravno, zato sam i napisao sve ovo, jer obicno ljudi traze u gasu krivca sto im je auto povecao potrosnju ulja, a non stop zavrcu po pola kruga ne bi li ustedeli jos koji dinar.

            E ovaj je lepo ustedeo, sada kada sipa gas na pumpi obavezno kupi i 1l ulja
            3SG(T)E EXPERT

            MAN service

            Comment

            Working...
            X