Pravilo '' 2 Č ''

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blackeyed
    CBC Senator XXL
    • 06.07.2005
    • 402
    • Novi Sad

    #16
    Meni WD-40 radi posao...
    "You are reading this for the wrong reason..."

    ENDYMION, Dan Simmons

    Comment

    • vujke
      Admin
      • 29.09.2004
      • 1673
      • Mladenovac
      • Daewoo Lanos 1.5SX

      #17
      Ko poznaje nekog ko ugradjuje gromobrane moze da se 'ogrebe' za cink sprej, sluzi upravo da zaustavi oksidaciju kontakata
      while(!asleep()) {sheep++;}

      Comment

      • joca
        CBC Član
        • 18.01.2008
        • 28
        • Beograd

        #18
        + + +
        Što se značaja črstoce el. spojeva tiče, evo jednog primera i jednog pitanja.

        Svojevremeno sam u auto ugradio uređaj (blokadu) za zaštitu od krađe vozila.
        Radila je tako što sam blokadu deblokirao magnetom preko skrivenog rid kontakta (ampule), a blokiranje (onesposobljavanje) rada motora se vršilo gašenjem glavnog kontakta sa kontakt brave. Tako da je svaki gubitak kontakta duži od par milisekundi dovodio do blokiranja.
        (Prosta stvar - ruši se samodržna veza releja unutar uređaja. Samodržna veza je ona kada se relej pobudi a potom sam sebe drži napojenim preko sopstvenog radnog kontakta.).

        I sve je bilo u redu dok nisam jednom prilikom, u žurbi, uradio ono provizorno (labavo) postavljanje akumulatorske kleme, sa par uvrtanja levo desno. Tada se desilo da je prvi jači potres auta svega toliko uznemirio kontakt da je on izgubio napajanje za tih par dragocenih ms, i motor se ugasio.
        Da nije bilo blokadnog uređaja, naizgled bi bilo sve u redu; takav se događaj ne bi nikako mogao prepoznati.

        Imam pitanje za iskusne gasadžije:
        U slučaju da se izvede relejni reset benzinskog ECU (radi brisanja njegove memorije), da li bi labava klema mogla da prouzrokuje istovrsni problem, da kratkotrajni prekidi napajanja memorije ECU ''posle svake veće rupe na koju naiđe vozilo'' dovode do resetovanja memorije ECU?
        Pretpostavljam da ovo ne bi bio slučaj ako bi ECU imao kondenzator na memorijskom ulazu. (Cenim da ima.)
        Ali, ako bi beznaponska pauza potrajala par sekundi?
        Ili ako bi, nekom drugom potrebom, auto posedovao i blokadni relej sličan opisanom?
        - - -

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          kod Bosch ECU je watchdog timer od 40 sekundi izostanka napajanja da bi se dogodio reset memorijskih postavki.

          koji god bio spoj, uvek prvo mora biti uspostavljen a onda se kao drugi korak zasticuje dodatnim merama (recimo vazelinom, termo buzirom, samovulkanizujucom trakom i drugim sredstvima koja su za to izmisljena) od spoljanih uticaja.

          postoje metode hermetickog zaptivanja elektricnih spojeva i nastavaka, odavno.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • vrnica
            CBC Početnik
            • 09.05.2008
            • 5
            • Nis

            #20
            Originally posted by zoranbg
            a sta ce ova tema uopste u sekciji za autogas?
            Tema je passe al da se javim. Na fiat marei pre dva meseca u toku vožnje isključi se sistem za gas i prekidač u kabini počne da cakće. Ugasim auto i ponovo ga startujem na benzin i povećanjem broja obrtaja prekidač ponovo počne da cokće i odbija da se uključi na gas.
            Odem kod ''majstora'' i on bez gledanja a sa informacijom da su gas-sistem montirali kragujevčani i to pre četiri godine kaže da je posao odrađen ''fušerski'' i da su kragujevčani poznati po tome. Otvara haubu i zabezeknuto konstantuje da su kragujevčani odradili posao profesionalno i sa BRC. Kaže, masa je u pitanju. Očisti kleme, stavlja ih natrag i opet isto. Kaže, crko ti prekidač u kabini. Dobro, velim ja, 15 evra i nov prekidač, kad ono opet isto. Počne sad ''majstor'' da se preznojava. Dok slučajno ne pomeri kućište osigurača od 7.5A vezanog za napajanje relea koji prebacuje benzin - gas. Pa dobro bre ''majstore'', onda je stari prekidač bio OK, velim ja. A on kaže kako je to tačno al' ne mora da znači nego da mi je i bobina sumnjiva. Sumnjiv si mi ti, kažem, al u sebi. I naredna dva meseca auto mi kilavi kad je na plin a kad je na benzin, gužva asfalt.
            Pre neki dan ponovi se ceo ciklus kvara al bez odlaska majstoru. Podignem haubu pa drž' za osigurač a jedno kućište buksne istopljeno a osigurač jedva da ima kontakt sa buksnom. Zamenim buksne, nove a ono i dalje isto. Prebacim žice za masu na sveže, bušilicom izbušeno, očišćeno mesto i dobro pričvrstim (znači 2Č). A marea radi ko sat: prebaci na gas čim pređe 2000 obrtaja, uzbrdo prede, gužva asfalt. Ma milina.
            I sve to zbog lošeg spoja mase sa buksnom. To je izazvalo veće zagrevanje na spoju kod osigurača, pa topljenje PVC kućišta osigurača, a samim tim i slab prenos napajanja relea.
            A da je Perica na vreme...
            Znači, ova tema ima i te kakve veze sa gasom, barem kod mene. A niški ''majstor'' se nalazi na kraju asfaltiranog dela gornjematejevačke. Zaobiđite ga.

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #21
              Kaže, masa je u pitanju.
              Ipak je majstor bio u pravu, samo je mislio na masu na drugom mestu
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              Working...
              X