Meni WD-40 radi posao...
Pravilo '' 2 Č ''
Collapse
X
-
+ + +
Što se značaja črstoce el. spojeva tiče, evo jednog primera i jednog pitanja.
Svojevremeno sam u auto ugradio uređaj (blokadu) za zaštitu od krađe vozila.
Radila je tako što sam blokadu deblokirao magnetom preko skrivenog rid kontakta (ampule), a blokiranje (onesposobljavanje) rada motora se vršilo gašenjem glavnog kontakta sa kontakt brave. Tako da je svaki gubitak kontakta duži od par milisekundi dovodio do blokiranja.
(Prosta stvar - ruši se samodržna veza releja unutar uređaja. Samodržna veza je ona kada se relej pobudi a potom sam sebe drži napojenim preko sopstvenog radnog kontakta.).
I sve je bilo u redu dok nisam jednom prilikom, u žurbi, uradio ono provizorno (labavo) postavljanje akumulatorske kleme, sa par uvrtanja levo desno. Tada se desilo da je prvi jači potres auta svega toliko uznemirio kontakt da je on izgubio napajanje za tih par dragocenih ms, i motor se ugasio.
Da nije bilo blokadnog uređaja, naizgled bi bilo sve u redu; takav se događaj ne bi nikako mogao prepoznati.
Imam pitanje za iskusne gasadžije:
U slučaju da se izvede relejni reset benzinskog ECU (radi brisanja njegove memorije), da li bi labava klema mogla da prouzrokuje istovrsni problem, da kratkotrajni prekidi napajanja memorije ECU ''posle svake veće rupe na koju naiđe vozilo'' dovode do resetovanja memorije ECU?
Pretpostavljam da ovo ne bi bio slučaj ako bi ECU imao kondenzator na memorijskom ulazu. (Cenim da ima.)
Ali, ako bi beznaponska pauza potrajala par sekundi?
Ili ako bi, nekom drugom potrebom, auto posedovao i blokadni relej sličan opisanom?
- - -
Comment
-
-
kod Bosch ECU je watchdog timer od 40 sekundi izostanka napajanja da bi se dogodio reset memorijskih postavki.
koji god bio spoj, uvek prvo mora biti uspostavljen a onda se kao drugi korak zasticuje dodatnim merama (recimo vazelinom, termo buzirom, samovulkanizujucom trakom i drugim sredstvima koja su za to izmisljena) od spoljanih uticaja.
postoje metode hermetickog zaptivanja elektricnih spojeva i nastavaka, odavno.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by zoranbga sta ce ova tema uopste u sekciji za autogas?
Odem kod ''majstora'' i on bez gledanja a sa informacijom da su gas-sistem montirali kragujevčani i to pre četiri godine kaže da je posao odrađen ''fušerski'' i da su kragujevčani poznati po tome. Otvara haubu i zabezeknuto konstantuje da su kragujevčani odradili posao profesionalno i sa BRC. Kaže, masa je u pitanju. Očisti kleme, stavlja ih natrag i opet isto. Kaže, crko ti prekidač u kabini. Dobro, velim ja, 15 evra i nov prekidač, kad ono opet isto. Počne sad ''majstor'' da se preznojava. Dok slučajno ne pomeri kućište osigurača od 7.5A vezanog za napajanje relea koji prebacuje benzin - gas. Pa dobro bre ''majstore'', onda je stari prekidač bio OK, velim ja. A on kaže kako je to tačno al' ne mora da znači nego da mi je i bobina sumnjiva. Sumnjiv si mi ti, kažem, al u sebi. I naredna dva meseca auto mi kilavi kad je na plin a kad je na benzin, gužva asfalt.
Pre neki dan ponovi se ceo ciklus kvara al bez odlaska majstoru. Podignem haubu pa drž' za osigurač a jedno kućište buksne istopljeno a osigurač jedva da ima kontakt sa buksnom. Zamenim buksne, nove a ono i dalje isto. Prebacim žice za masu na sveže, bušilicom izbušeno, očišćeno mesto i dobro pričvrstim (znači 2Č). A marea radi ko sat: prebaci na gas čim pređe 2000 obrtaja, uzbrdo prede, gužva asfalt. Ma milina.
I sve to zbog lošeg spoja mase sa buksnom. To je izazvalo veće zagrevanje na spoju kod osigurača, pa topljenje PVC kućišta osigurača, a samim tim i slab prenos napajanja relea.
A da je Perica na vreme...
Znači, ova tema ima i te kakve veze sa gasom, barem kod mene. A niški ''majstor'' se nalazi na kraju asfaltiranog dela gornjematejevačke. Zaobiđite ga.
Comment
-
Comment