Rezervoar za gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cuore sportivo
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2005
    • 954
    • Bezanijska Kosa
    • Alfa Romeo 147 1.6

    Rezervoar za gas

    Pade mi nesto na pamet da Vas pitam;
    Posto su rezervoari za benzin u automobilima veci u odnodsu za gas( npr. ako uzmemo da vlasnik automobila ima rezervoar za benzin 70 litara a za gas u obliku rezervnog tocka 40 litara),da li je moguce zameniti ih?....sa svim prepravkama u vidu postvaljanja pumpe za gorivo i ostalog.
    Prioritetno mi je bilo na pameti to da ako se vec odlucujem za ugradnju gasa onda zelim i vecu autonomiju(sa vecim rezervoarom).
    Da li mislite da je to nepotrebno raditi jer vec postoje originalni rezervoari za oba pogonska goriva?
    U slucaju da se neko odluci na promenu rezervoara,na sta treb ada obrati paznju prilikom zahvata?

    pozdrav svima
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Ciao Cuore!


    Osnovna podela rezervoara za gas je na cilindrichne i toroidalne.

    Cilindrichni su prechnika (244, 270, 300, 315 i 360 mm)

    Duzine cilindrichnih rezervoara su od 680-1100 mm

    Samim tim i zapremine variraju pa ih ima od 28-100l



    Kod toroidnih sve zavisi od velichine rezervnog tochka, tj. mesta kojeg on zauzima.

    Zapremine toro rezervoara su od 28-59l.

    Pozdrav!

    P.S. Ne moze se zameniti mesto gasnog i benzinskog rezervoara, jer gasni moraju imati "cilindrichni" oblik, zbog ravnomerne raspodele pritiska na zidove rezervoara.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • cuore sportivo
      CBC Senator XXL
      • 16.01.2005
      • 954
      • Bezanijska Kosa
      • Alfa Romeo 147 1.6

      #3
      Da li je onda moguce da na nekim automobila postoje vec fabricki cilindricni rezervoari ili je to rariret?
      Drugo da li je postavljanje gasnog na mesto beznzinskog rezervoara posao koji ne predstavlja neki dobitak,vec samo gubljenje vremena?

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Da probam i ja da se umesam
        Da li je moguce spojiti dva gasna rezervoara da rade kao jedan?
        U tom slucaju bi mozda bio moguce da se dva toroidna stave na mesto benzinskog. Naravno, ako je fizicki moguce. Ili mozda dva cilindricna ako ima mesta.
        Ali benzinski su uglavnom dosta manje visine od gasnih tako da je to problem. Ako postoji tako tanak gasni rezervoar ne vidim zasto ne bi mogao da se stavi na mesto benzinskog. Ostaje pitanje da li mogu da se spoje dva ili vise gasna i koliko bi bilo povecanje zampremine (autonomije) tom kombinacijom.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          Da li je moguce spojiti dva gasna rezervoara da rade kao jedan?
          Moguce je, s`tim shto nash zakon propisuje da rezervoari moraju imati odvojeno punjenje odnosno praznjenje.

          Ali benzinski su uglavnom dosta manje visine od gasnih tako da je to problem.
          Bash tako. Toro rezervoari sa najmanjom visinom su 180mm, ali su i dosta male zapremine. Najveca zapremina sa tom visinom je 33l ali je prechnik 566mm pa je opet na vecini auta dva komada nemoguce smestiti.

          U principu nishta nije nemoguce, ali se vrlo brzo isprechi finansiska isplativost celog sistema.

          Gasnih pumpi vec ima u poprilichno velikom broju tako da po meni nije potrebno ni preterivati sa velichinom rezervoara i treba birati rezervoare od 30-60l zapremine, tj. od 24-48l plina koji se moze troshiti.

          Pozdrav Ivan.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by cuore sportivo
            Da li je onda moguce da na nekim automobila postoje vec fabricki cilindricni rezervoari ili je to rariret?
            Drugo da li je postavljanje gasnog na mesto beznzinskog rezervoara posao koji ne predstavlja neki dobitak,vec samo gubljenje vremena?
            Postoje razne izvedbe u fabričkim rešenjima, neki proizvodjači stavljaju rezervoare u delove šasije, tak oda praktično i nema rezervoara za gas.
            Takodje se proizvode rezervoarai koji su tipski prema prtljažniku i smeštaju se u bokove prtljažnika pa nema velikog gubitka.

            Postoje i "pločasti" rezervoari raznih oblika sastavljeni od više manjih cevi kao radijatori otprilike, koji opet zauzimaju malo mesta.

            Zbog specijalne konstrukcije su prilično skupi pa se kod nas ne mogu nabaviti a ne verujem da bi to neko i platio )

            Mislim da drugi deo pitanja nema rezona. Prepravka bi bila skupa ako bi se radila kako treba.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7
              Evo otprilike kako to izgleda u fabrichkom reshenju.




              Slichno je npr. i sa FIAT Multipla i drugim modelima.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • Ladislav
                CBC Senator
                • 14.12.2004
                • 223
                • Kragujevac
                • Lada Niva 1.7i

                #8
                Ha, kad nasi panduri budu poceli da naplacuju kazne vozacima bez atesta, naglo ce se povecati broj "nevidljivih" LPG rezervoara, isparivaca u obliku turbine i ko zna jos kakvih "srpskih" resenja )

                Ipak, nadam se da cemo moci lepo da se vozimo sa nasim "javnim" instalacijama jos bar nekoliko godina...

                Inace, u Kanadi je LPG uredjaj dozvoljen samo ako se ukloni benzinski! Vrlo cudan zakon, s obzirom na njihove zime; medjutim tamo skoro niko i ne tera na plin, "ima se - moze se", a i benzin im je jeftiniji nego kod nas

                Comment

                • Heinz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 1027
                  • Beograd, Voždovac
                  • Avensis 2.0 D4D

                  #9
                  Originally posted by Ladislav
                  medjutim tamo skoro niko i ne tera na plin, "ima se - moze se", a i benzin im je jeftiniji nego kod nas
                  Nije tačno Ortak je u Kanadi i vozi taxi, neko ogromno američko čudo, naravno na gas inače bi propao I da, sanja o tome da vozi Toyotu
                  Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #10
                    Inace, u Kanadi je LPG uredjaj dozvoljen samo ako se ukloni benzinski! Vrlo cudan zakon, s obzirom na njihove zime; medjutim tamo skoro niko i ne tera na plin, "ima se - moze se", a i benzin im je jeftiniji nego kod nas Zao ili jako ljut
                    Svi automobili iz drzavnih sluzbi USA i Kanade moraju imati pogon na autogas (LPG ili CNG). U zakon koji propisuje da se mora ukloniti benzinski sistem ne verujem.

                    Pozdrav
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Inace, u Kanadi je LPG uredjaj dozvoljen samo ako se ukloni benzinski! Vrlo cudan zakon,
                      koji tacno zakon.
                      jako bi bilo cudno da je bilo moguce doneti takav zakon u zemlji gde se LPG koristi na dizelskim motorima pa bi uklanjanje benzinskog po sili zakona bilo u domenu naucne fantastike. dakle, logika kaze da takav zakon ne bi bilo moguce u praksi sprovesti a Kanadjani ne vaze bas za takve "nebeske" smetenjake.
                      u Kanadi ima preko 200.000 LPG instalacija a to nije mali broj vlasnika koje bi Vlada mogla tek tako da maltretira, pa ne verujem u bas takav vazeci zakon.

                      ostaje mala sansa, da pogresno verujem
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Ladislav
                        CBC Senator
                        • 14.12.2004
                        • 223
                        • Kragujevac
                        • Lada Niva 1.7i

                        #12
                        Evo nekih diskusija autenticnih Kanadjana:
                        ********************

                        > --- In LadaSamaraLovers@yahoogroups.com, Derek
                        > <glamourpets@y...>
                        >
                        > > To clarify, LPG is Propane right? If yes, the
                        > > origional petrol system is disabled. There aren't
                        > > many propane vehicles left in Canada anymore.
                        > Natural
                        > > Gas is another option, and some conversions were
                        > done
                        > > for this. Most people seem to stick with normal
                        > > gasoline.

                        ********************
                        Can you DO this? -run on both gasoline and/or
                        propane? In Canada, the cars with propane have all
                        had their gasoline systems completely disconnected.

                        Derek
                        ********************

                        Nailazio sam na jos slicnih diskusija, tipa da je tamo zabranjeno parkirati kola na plin u javnoj garazi i tome slicno...

                        A sto se tice tih 200.000 vozila... Pa sta je za Kanadu 200.000 vozila? To je tamo manje od 1%, sto samo znaci da tamo SKORO niko ne ugradjuje plin.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          diskusija je sasvim ok i to sto si cititrao samo kaze da vecina vozila u Kanadi koristi benzin, sto nije nikakva novost.

                          tako je i kod nas, i u bilo kojoj drugoj zemlji na planeti. svuda je LPG ili CNG alternativno a ne glavno gorivo.

                          tih 200.000 je ogroman broj imajuci u vidu okolnosti Kanade poput ogromne a izuzetno slabo nastanjene zemlje sa neizgradjenom infrastrukturom u najvecem delu drzave, gde nema nikakvih pumpu ni za benzin a kamoli za gas. dodatni faktor je sto je decenijama u Kanadi kao i SAD benzin bio kao socijalna kategorija dotiran od strane drzave i imao poseban status pa je cena benzina bila bezobrazno niska (a jos uvek je benzin jeftiniji 3 puta od prosecne evropske cene, i 2 puta jeftiniji nego kod nas sto znaci da je cena benzina tamo kao cena gasa u Srbiji).

                          a mislim da si se malo prepracunao, ako je 200.000 samo 1% to znaci da Kanada ima 20 miliona vozila a sto je ravno cudu, jer bi podosta beba u kolicima morale da poseduju bar po 2 auta da bi na onako malo stanovnika moglo da se nabije toliko automobila

                          poenta je da zakon kojim se zabranjuje upotreba benzina nisi ponudio, a sto je receno.

                          btw, to sto je u mnogim zemljama zabranjeno parkiranje LPG auta u garazama ispod nivoa zemlje nije nista novo, a to dokazuje upravo da u Kanadi mora da postoji i upotreba benzina inace kako bi se auto parkirao u garazu. gurao ga Kanadjanin po snegu ? )

                          da pustimo sale, LPG i benzin su koegzistentna goriva i mogu uvek da se koriste u jednom te istom autu naizmenicno po potrebi.

                          inace kada bi recimo neko u Kanadi izvadio benzinski sistem iz prosecnog auta tamo, onda ne bi auto mogao da radi ni na LPG jer ne bi imao niti kompjuter paljenja niti kompjuter ubrizgavanja (koristi ga i LPG), niti gomilu senzora itd pa bi auto bio totalno neupotrebljiv. vec samo to pokazuje da ideja o vadjenju komplet benzinskog dela ne drzi vodu u praksi.

                          nezgoda je sto je Kanada kao celina saobracajno prilicno nerazvijena zemlja a to ne pogoduje primeni LPGa.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Ladislav
                            CBC Senator
                            • 14.12.2004
                            • 223
                            • Kragujevac
                            • Lada Niva 1.7i

                            #14
                            Originally posted by brick
                            a mislim da si se malo prepracunao, ako je 200.000 samo 1% to znaci da Kanada ima 20 miliona vozila a sto je ravno cudu, jer bi podosta beba u kolicima morale da poseduju bar po 2 auta da bi na onako malo stanovnika moglo da se nabije toliko automobila
                            Sad si se i ti malo preracunao, upravo pogledah po Internetu - Kanada ima 32.000.000 stanovnika. OK, priznajem da sam bio ubedjen da ima nesto vise, ali ako bas i nemaju 20M automobila, siguran sam da imaju preko 10M, jer tamo je potpuno normalno da prosecna porodica ima 2 komada, a nije normalno da porodica nema ni jedan.

                            Originally posted by brick
                            nezgoda je sto je Kanada kao celina saobracajno prilicno nerazvijena zemlja a to ne pogoduje primeni LPGa.
                            Ja pak mislim da je niska cena benzina osnovni uzrok malog procenta LPG vozila u Kanadi, a zatim sledi hladna klima.

                            Bas cu da se raspitam kod onih Kanadjana da mi posalju link na Zakon koji te interesuje...

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Ja imam drugaciju logiku. Stanovnistvo USA i Canade je uglavnom skoncentrisano u velikim gradovima gde je upotreba gasa sasvim jednostvana. Cena goriva je takva da niko sebi ne pokusava da zagorcava zivot ugradnjom gasne instalacije koja plus i kosta. Pitanje je i koliko pumpi za gas ima jer su i one skupe. Ako se bude moralo promenice se to preko noci. Imaju oni para za to

                              Comment

                              Working...
                              X