Liquid propane injection

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Probisvet
    CBC Senator XXL
    • 07.06.2005
    • 423
    • FRANCUSKA

    Liquid propane injection

    Posto nisam bas nasao na ovako nesto , znali neko dali ovaj sistem postoji od skora i dali se odnosi samo na propan, kako i sam naslov kaze, ili se moze koristiti i mesavina propana i butana u proporciji koja se prodaje na pumpama.

    Kako sam citao sistem je skoro isti kao i za benzin stim sto koristi tecni gas i nema potrebe za programiranjem modula.
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Sistem ubrizgavanja gasa u komoru za sagorevanje u tećnom stanju postoji već odavno,ali kod nas još nije zastupljen(najveći razlog je cena uređaja).Ima velike prednosti u odnosu na seqvencijalne sisteme koji su trenutno kod nas u primeni.Inače koristi se isti gas propan-butan kojeg imamo na pumpama.

    Comment

    • BARTONE
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2006
      • 398
      • Bor

      #3
      ako sam dobro shvatio crtez radi se o multi piont sistemu
      ima li stogod za monopoint sisteme?

      Comment

      • Probisvet
        CBC Senator XXL
        • 07.06.2005
        • 423
        • FRANCUSKA

        #4
        Ovaj sistem ubrizgavanja koliko sam video na internetu je u stvari vise razradjivan za Dizel motore najnovije generacije, nego za benzinske motore, mada patent ne datira da je star ideja je potekla negde '80 godina a patent je negde 2005 izveden mada ih ima mnogo vise. naszao sam i ovo koje je malko komplikovaniji sistem:

        Comment

        • speedplus
          RIP Bio nam je drug!
          • 15.01.2007
          • 2419
          • LAZAREVAC

          #5
          Ovde vam je to bolje objasnjeno

          Comment

          • rascho123
            CBC Član
            • 26.01.2007
            • 30
            • Dugo Selo, Hrvatska

            #6
            Originally posted by speedplus
            Ovde vam je to bolje objasnjeno
            http://www.permo.hr/
            He, he, taj tip se javlja na hrvatskim autoplin forumima i totalno je nepismen, a i ne ulijeva neku sigurnost ono što on govori.

            Uglavnom, koliko sam ja shvatio, LPI ima puno prednosti u odnosu na klasične sisteme kada se ugrađuje u tvornici i kada se motor posebno prilagodi za LPI, ali kada se ugrađuje naknadno onda i nema puno prednosti u odnosu na klasični sekvent, osim manje temperature u cilindrima jer se dio topline koristi za pretvaranje plina iz tekućine u plin, pa je toplinska opterećenost ispušnih ventila nešto manja.
            Još se nije javio nitko na hr forumu tko ima taj sisitem ugrađen.

            Comment

            • Probisvet
              CBC Senator XXL
              • 07.06.2005
              • 423
              • FRANCUSKA

              #7
              Čivijaš ‌ 24.08.2007 ‌ 15:16 Odgovor
              Vialle LPI sistem koristim i ja u Kia Sportage V6:
              Odlicno iskustvo i mogu da ga preporucim svim zainteresovanima. U tekstu piše i greška da je potrošnja ista kao na benzin, to nije tacno, potrosnja se ne moze štelovati jer zavisi od motor-menadzmenta i u porseku je 20% viša. Snaga motora je ista ili cak je motor jaci. Naprimer: Moj sportage na benzin ide 185 km/cas, na plin ide 193 km/cas, na istoj deonici, u isti dan testirano (Autobahn A31 Meppen - Oberhausen, ravan kao daska). Rad motora je odlican i cim se isprazni tank, automatski prebacuje na benzin. Jeste skup sistem ali nema premca.
              Ovo sam nasao (Vecernji list - hr) kao primer da ima i onih koji vec voze sa ovim sistemom. Bogme Hrvati su vec poceli da ugradjuju u svoje automobile ovaj sistem.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                u HR se ne ugradjuje (legalno) takav sistem, i nije (do pre par meseci bio, sada kako je ne znam) na listi dozvoljenih u Hrvatskoj.
                postoji jedan probni auto (barem javno deklarisan da je LPi) i nista vise.

                inace, naknadna ugradnja van fabrike je gotovo nemoguca, rasklapa se motor (kompletan usis) i na posebnom sablonu se obradjuje usisna grana/ glava motora.
                koliko znam sabloni postoje za nekih reda 25 tipova motora do sada.


                sistem nije nov, ugradjuje se vec vise od 10 godina, tacnije 11 godina.
                postoje verzije do 1999. godine i jos 2 novije, medjusobno nekompatibilne.

                kao sto je receno, ima na forumu hr "stiva" na tu temu.

                uglavnom Viale sistem je po ceni slican ugradnji metana tako da je prilicno nategnuto pitanje isplativosti.

                pricali smo i mi o Viale u vise tema, kao i LPi od firme Icom.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #9
                  Sistem ubrizgavanja gasa u komoru za sagorevanje u tećnom stanju postoji već odavno,
                  ....ne bih rekao da se ubrizgava u komoru za sagorevanje vec klasicno u usisnu granu...

                  dizne za ubrizgavanje direktno u cilindar su malo specificnije, i koliko znam ne postoji lpg sistem za direktno ubrizgavanje, samo benzinski (fsi, gdi...)
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Vidoh kod nas u nekom auto casopisu da se reklamira neki Prins ili tako nesto. Jel to kod nas pocelo sa ugradnjom ili ne. Nazalost nemam skener da vidite. Bila je reklama u zadnjem Autobildu ili Sat plus.
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      da mogu sada da biram, rado bih uzeo Prinsov sistem.
                      zapravo to je japanski Keihin u bazi, pravi se u Kini.

                      vazi, koliko ljudi hvale javno, za jedan od najboljih sistema i po perfomansama daleko iznad kod nas poznatih italijanskih imena poput BRC, Landi renzo, Tomaseto, Zavoli, Lovato itd...

                      prave brizglajke sa kojima se nista ne busi na usisu, jednostavno plug& play sistem kao lego kockice.

                      koliko znam, cena Prins sistema je oko 1.600 evra u Nemackoj , neto odnosno oko 2.500 evra sa ugradnjom. (maloprodajna).

                      ako se znacajnije po obimu poveca kineska produkcija za ocekivati je i da ce cena ici nadole.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #12
                        Sta cini taj Prins toliko boljim od ovih do sada poznatih i na koji nacin on moze da postigne bolje performanse nego postojeci sekventi? Koliko vidi na sajtu sve je isto/slicno sa postojecim proizvodjacima, nista revolucionarno pa me zato interesuje zasto se Prins izdvaja kao nesto extra?
                        Evo i sajt:
                        www.prins.eu
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13


                          Ima tu par problema, prvo boca nije standardna vec ima poklopac ili veliku rupu kroz koju ulazi pumpa, dalje ista ta pumpa radi u surovim uslovima (nepodmazanim) potopljena u tecni gas, sa svojim spremistem maziva itd. podlozna je crkavanju. onda imamo problem sa diznama koje su side-feed radi boljeg trpljenja hladnoce te samim tim traze specijalnu magistralu (fuel rail) koja opet treba da se namontira na usisnu granu poput benzinskih injektora sto zna da bude krajnje bolan posao.

                          Cena sistema kao sistema je sigurno visoka, ali je problem sto sistem ne moze da se kupi, vec samo ugradi kod ovlascenog instalatera a to kosta jako puno. sto je i normalno za takav posao.

                          Onda imamo problem sto je podrzana samo shachica automobila, posto dizne moraju da budu dovoljnog kapaciteta za odredjeni motor, a sa diznama menja se i mapa otvaranja/zatvaranja dizni u rezimu razlicitog pritiska (posto pritisak nije konstantan nego je 5bara iznad onog u boci) pa se te razlike peglaju kompenzacionom mapom. znaci i ECU je specifican za od vozila do vozila.

                          Na sve to dolazi nasa zakonska regulativa 100 godina iza majmuna.

                          Zakljucak, nacekacemo se jos dugo dugo dugo... Velika steta

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            upravo je cinjenica da pritisak u railu mnoooogo varira u zavisnosti od vremenskih uslova glavna prepreka za neki DIY vezno za lpi...
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              obicni sekventi imaju negde izdvojeni elektro ventil koji se gumenim crevom povezuje sa diznom a ta dizna se pod pravim uglom negde usrafi (ubusi) u usisnu granu.

                              Prins ima brizgaljku koja direktno ide u usisnu granu na identicno mesto gde je fabrika motora odredila mesto za ubrizgavanje ( i gde je benzinska brizgaljka).
                              i to pod tacnim uglom za tu usisnu granu.

                              rezultat bi trebao da bude preciznije doziranje, i daleko brzi rad sto opet u krajnjem znaci bolje odmeravanje LPG.
                              istovremeno, usled bolje tj optimizovane pozicije brizgaljke i ometanje protoka vazduha bi trebalo da bude manje a samo mesanje u gorivu smesu takodje bolje.

                              e sad, ja nemam iskustva niti isprobavanja sistema prakticno da bi mogao da ti ponudim nesto opipljivije, pa uzimam slobodu da prihvatim mnogobrojna pozitivna tudja iskustva.
                              sa sve slikama.

                              obicni ljudi koji nemaju finansijski interes ni da favorizuju ni da ocrnjuju pa time iskljucujem svaki motiv za laziranje osobina.

                              sa druge strane Keihin je globalna firma sa pedigreom i visedecenijskim iskustvom sa sistemima goriva dok ostale firme koje se bave sekventom su tek nedavno pocele da rade sisteme ubrizgavanja.
                              i obicno i ne rade ceo sistem vec samo neke sitne manje delove a ostalo kupuju na pijaci kod drugih.

                              slicno je i sa softverima, manje vise se vrti isti softver kod razlicitih firmi gde su nijanse u grafickom dizajnu i rasporedu komandi po ekranu a opcije podesavanja gotovo iste i sa istim opsegom podesavanja.

                              e sad, mozda su pozitivne preporuke za Prins i prenaduvane, pogotovu u Nemackoj gde ima bitno manjeg prisustva italijanskih sekvent sistema a preovladjuju holandke i poljske firme.

                              osnovna razlika na koju sam mislio je stabilnost potrosnje kod Prinsa koja je sudeci po merenjima ljudi vrlo bliska idealnoj (u smislu povecanja u odnosu na benzin).

                              opet, da kazem dok se ne stekne prakticno iskustvo negde kod nas treba sve dobro pronalizirati i proveriti i za nase uslove voznje, klime i goriva.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X