Ugradnja plina na Pinzgauera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    Ugradnja plina na Pinzgauera

    Pitanje A:

    Da li je moguce ugraditi plinski uredjaj na Pinzgauera? Motor je vazdusno hladjen...

    Pitanje B:

    Da li je moguce dobiti atest / registrovati takav auto u Srbiji?

    Malo sam trazio po temama, i kao odgovor pronasao (nacelno): na prvo pitanje "DA", na drugo pitanje "NE".

    E, sad... Sta me zanima? Kakav propis zabranjuje upotrebu plinskog uredjaja na motorima sa vazdusnim hladjenjem (zakon/uredba)? Da li je moguce 'pocimati se' vise oko atesta, pa ga ipak dobiti (ganjati ljude po Masinskom fakultetu, ili tako nesto)?

    Ja sam mislio da napravim (nadjuntam, nabudzim... :-) sistem vodenog hladjenja izduvne grane (pumpa za vodu - bakarne cevi duz izduvne - isparivac za plin - hladnjak & ekspanzioni sud). Sa ovakvom instalacijom bi plinski uredjaj funkcionisao na apsolutno isti nacin kao i na motoru sa vodenim hladjenjem: voda bi grejala isparivac.

    Naravno, ako je izvodljivo nekakvo jednostavnije resenje, predlazite...
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    A koje je pitanje B?
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Ako registrujes takvo vozilo nije nista drugo problem.
      U njemu bar ima mesta da se ugradjuje svasta pa i "vodeno hladjenje".
      Jel znas koliko trosi originalni motor i koje preformanse ima motor za sebe, transmisija i celo vozilo?
      Ako ne znas raspitaj se detaljno. Podataka na netu IMA i to veoma detaljnih.
      Ako bi hteo nesto skromnije a stvarno "pravo" onda pogledaj neki UAZ 469 ili njegove moderne derivate Hunter recimo. Ima i finijih modela, potrazi.
      Pinzgauer je za neke stvari super vozilo ali je malo veliko za uske puteve u Srbiji. Bar za vecinu njih.
      Ako si gledao one ruske video snimke zaboravi na to jer nije teren isti kao tamo.
      Racunaj za sta ustvari trosis toliko gorivo i racunaj na to da moras da mozes da ga poneses u dovoljnoj kolicini za punu zabavu.
      Jeste on daleko superiorniji od svih obicnih dzipova ali ima i ogromne tockove i vrlo specijalne gume za blato i slicno. Naravno i jos puno prakticnih "vojnih" dodataka koje civilna vozila nemaju.
      Ni pravi dzip nije za voznju po obicnom putu za pohvalu tako da racunaj i na to. Mnogi i ovde na zapadu imaju te krseve ali ih niko ne vozi (ne vidjam na putu) ali se zato redovno pojavljuju na izlozbama i vidi se da su vozila u super kozmetickim stanju sto znaci da se NE VOZE a tek ne po terenu za sta su predvidjena.
      Da se vratim na temu.
      U toliko vozilo je veoma lako ugraditi bilo koju gasnu instalaciju i dovoljan broj tankova u skladu sa potrosnjom goriva.
      I, da. Koje je pitanje B?

      Comment

      • Rubi
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 519
        • Beograd

        #4
        Izmenio sam prethodnu poruku, sad je jasno koje je pitanje "B"

        Sto se "opstih" rasprava o Pinzu tice, otvorio sam temu u CBC4X4, da ne offujemo ovde... Ipak malo da offujemo... Prvobitna ideja mi je bila da nabavim Pinzgauera u ne bas sjajnom, ali voznom stanju, da mu zamenim motor pogodnim dizelom i da ga dovedem u pristojno stanje. Prilikom potrage za istim, ponudjen mi je Pinzgauer u veoma dobrom stanju, ali za znacajno vece pare - sto ce reci da mi, ako ga kupim, ne ostaje para za zamenu motora. Zbog toga razmisljam o mogucnosti ugradnje plina - em bi trebalo da je jeftinije u startu, em vozilo zadrzava svoj autenticni motor (sto moze da mi znaci prilikom prodaje vozila, po mogucnosti nekom kolekcionaru iz EU).

        Sad malo o plinu... Srbija je mala zemlja, a LPG je popularan, tako da nemam gde da odem a da 'zaglavim' bez plina. Naravno, benzinski sustav ostaje funkcionalan, tako da, cak i ako negde ostanem bez plina (u nekoj nedodjiji) uvek mogu na benzin da se dovezem do sledece LPG pumpe. Naravno, ne bih kretao u nedodjiju sa praznim rezervoarom za benzin, a u krajnjoj liniji uvek moze malo rakije da se (teska srca) sipa u rezervoar i predje koja stotina metara...

        Zanima me pravna problematika. IvanT je naveo da vozila sa vazdusno hladjenim motorom i LPG ne mogu da prodju atest u Srbiji. Zanima me da li je to 'po sili zakona' (u nekom propisu eksplicitno pise "ne sme se ugradjivati LPG na vazdusno hladjene motore"), ili je to prakticna posledica starih, nedovoljno bezbednih LPG sistema (neko na Wartbourga nabudzi neki plin iz DDR, pa se nasi krste na atestu...)
        (\__/)
        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
        (")_(") your signature to help him gain world domination.

        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Uvek se eksplicitno pricalo na ovom forumu da je jos uvek NA SNAZI taj zakon. Na zapadu se daje "atest" za vazduhom hladjene motore.
          Racunaj da je cena Pinzgauera u ODLICNOM stanju na zapadu recimo oko 7000 eura.
          Odrzavanje takvog vozila moze biti prilicno velika avantura tako da je naspram toga ugradnja gasa na prihvatljiv nacin u skladu sa srpskim pravilima obicna decija igra.
          Ako racunas da bi te modifikacije (pripremu za gas) trebao da uradi neko drugi a ne ti sam onda to moze da kosta koliko TAJ drugi hoce.
          Ni na koji nacin ne vidim da bi za koriscenje takvog vozila bila dilema vrsta goriva jer se ionako u danas proizvedene modele ugradjuju iskljucivo dizel motori.
          Hteo sam da kazem da je to veoma skup "sport" i u vremenu i u novcu i da cena goriva igra mozda najmanju ulogu u celoj prici.
          Kolike su cene takvih vozila u Srbiji danas?

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #6
            Cena je 1500 do 5500 evra, ono sto sam do sada nasao...
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              u Pinzgauer se fabrički ugradjivao dizel motor poreklom iz VWa.
              inače se taj motor 2,4 litra koristio u VW LT familiji i svim RWD Volvoima od 1979-1998 godine pa od tih vozila možeš i da potražiš.

              naravno, turbo dizel verzija je išla u Pinza zbog mase mada može i atmo dizel jer paše šraf na šraf.

              uz dizel motor u Pinz je u paketu ugradjivan i zasebni dizel grejač koji radi i kada je motor isključen (tzv Standheizung).

              ne znam tačno koja godišta Pinza su dobila i dizel varijatnu, mislim da su pred kraj proizvodnje.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #8
                Ja sam gledao da pribavim Pinca posle bezuspesnih pokusaja da kupim G wagen-a.
                u svakom slucaju taj stajerov benzinac od 2.5l bi po meni leteo napolje. Lego bi tu neki normalan motor benzinac (sa manje karburatora) ili dizel folcvagenov ko sto rece brick.
                Inace Pinc se i dalje proizvodi ali u Engleskoj. Koriste neki TDI folcvagenov motor...
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • Rubi
                  CBC Senator XXL
                  • 06.05.2005
                  • 519
                  • Beograd

                  #9
                  Kad smo vec uveliko usli u off...

                  Sta da radim sa razlikom u radnom opsegu obrtaja izmedju benzinca i dizela?

                  Da ostavim tako kako jeste (dizel na prenosu za benzinski motor - odlicno za teren, manja brzina na putu, veca potrosnja)?

                  Ako bih nesto menjao, sta - menjac, 'kutiju' reduktora, centralni diff (ovo mi se vec cini mnogo komplikovano...)?
                  (\__/)
                  (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                  (")_(") your signature to help him gain world domination.

                  http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Taj benzinac se uopste nevrti puno brze od nekog modernijeg dizela. Trosi obican benzin... Joooj kako mi je bio lep kada me cale vozao u njemu (doduse bio je nov glanc). Samo znam da su ih prevrtali ko odsale...
                    U svakom slucaju ja bi ostavio menjac i diferencijale i uzeo neki brzi dizel
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Ja sam pomenuo dizel verziju SAMO zato sto je benzinac iz pinzgauera ZASTAREO motor u smislu sto sedista ventila nisu otvrdnuta za moderan bezolovni benzin (ili za gas) i zato sto je kompresija previse mala za danasnje pojmove i sto ima karburatore. To ima (imalo je) svoje rezone jer je mogao da trosi bilo sta od benzina sto je odlicno za jedno vojno vozilo.
                      Danas to ne igra nikakvu ulogu i jos je i mana u smislu efikasnosti a nije "zgodno" za koriscenje gasa kao goriva.
                      Krajnja brzina vozila je i pored petostepenog menjaca prilicno mala za upotrebu i transport autoputem do "mesta za zabavu". Hocu da kazem da je potreban dosta veliki broj obrtaja pri krstarecoj brzini sto utice na potrosnju ali ne zaboravimo da je vozilo prazno tesko skoro dve tone.
                      Kad bi to bio benzinac sa MPI ili bar EFI ili neki moderniji turbo diesel stvar se DRASTICNO menja u svakom smislu.
                      Ne zaboravite na EURO standarde. Nije Srbija tamo neka nedodjija u Juznoj Americi, Aziji ili Africi.
                      Nije toliki problem izvrsiti modifikacije sto se samog motora tice jer bi se nasao sraf na sraf dosta lako nego sto to nesto i kosta a pitanje je ko je spreman za takve investicije i sa kojim ciljem.
                      Za razliku od laksih tuninga i modifikacija obicnih automobila ovo je ipak malo OZBILJNIJA stvar u smislu da se vozilo ne vozi svaki dan i da stoga svaka parica ulozena u njega izgleda kao baceni novac. Tehnicki aspekt nije neki problem vec uglavnom finansije.
                      Sto se tice prodaje vozila na zapadu. Paznja ovde. Ako je vozilo VEC bilo registrovano na zapadu nije frka ali ako nije nece ni moci da bude sve dok ne zadovoljava odgovarajucu EURO normu. NEMA uvoza za takva vozila prakticno cak i da su NOVA. Zato postoje recimo u Rusiji verzija za njih ali sa drugim motorima za zapad. Pogledajte malo UAZ recimo.
                      Promenice se sve to i na bolje nadam se, ali je za sada ovako.
                      Sto se prevrtanja tice... Pa naravno. Takvo vozilo sa takvim mogucnostima treba znati voziti pre svega ili biti umeren u testiranju maksimalnih nagiba. Odgovor je i bez probe u 99% slucajeva da MOZE ali za one koji znaju kako to da urade. Treba vezbati, kao i sve drugo. Ipak je to neka vrsta sporta.
                      U svakom slucaju je menjac i transmisija u celosti nesto sto je najgenijalnije i svi koji su kasnije napravili nesto da valja su napravili tako ili samo gore. Boljeg NEMA. Vozilo je upravo zbog toga to sto jeste i prezivelo ovoliko vremena BEZ znacajnih modifikacija osim u vezi pogonskih agregata.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        i ja bih rekao da je koncepcija vozila u smislu pogona izvanredna.

                        nisam ga srećom nikada vozio ali se jesam vozio, terenom gde kao pešak treba da se maltene puzi, tj toliko strmo da sa 2 noge teško može da se napreduje.

                        ja sam mislio da se Pinz ne bi ni koristio na javnom putu. za javni put mislim da je potpuno neprimeren gde bi potrošnja goriva bila najmanje bolna stvar.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          I na kraju jel neko odgovorio čoveku u vezi propisa? Atestirci gde ste
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Pa evo ja znam da postoje vlanici CITROEN GS-a koji imaju vazdusno hladjenje a dobili su atest. Znam za 1 dijanu iz zrenjanina koja ima atest i naravno vazdusno hladjen motor...
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              U našoj državi sve može da bidne ali ne mora da znači
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X