Problem sa lerom na plinu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djavomali
    CBC Početnik
    • 30.06.2008
    • 3
    • Beograd

    Problem sa lerom na plinu

    Da li je neko imao slicno iskustvo:

    Skoda Felicia, 1.3 karburator 43kW, Landi plinski uredjaj ugradjen pre 2 godine, sve redovno...

    U poslednjem mesecu sam 2 puta stelovao plin i opet mi se javlja isti efekat:

    Ler se spusta ispod 500 obrtaja u min. (normala je oko 700). Pali se lampica na istrument tabli da ne puni akumulator i ponekad se pali lapmica da nema podmazivanja ulja u motoru. To se dogadja pogotovu posle voznje na uzbrdici i pod vecim gasom, kada posle takve voznje npr stanem na semaforu. Ali kako stojim duze u mestu (u leru) tako se ler povecava i posle oko 1min se vrati u normalu na 700 obrtaja u min.

    Auto je pregledan u poslednjih 2 meseca vise puta, zamenjenje svecice, filter za vazduh, filter za plin, redovan servis, pogledano paljenje... (Cirinac-Karaburma i Andjelkovic-Senjak) - sve je OK.

    Na bezinu je sve OK, ler je oko 700 obrtaja

    Sta moze biti, jer da opet teram na stelovanje ili je problem mozda u isparivacu?? Koji servis preporucujete?

    Hvala
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Proveri nivo tečnosti u motoru, možda se motor pregreva a isparivač smrzava.
    Kako se ponaša kazaljka za temperaturu?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Djavomali
      CBC Početnik
      • 30.06.2008
      • 3
      • Beograd

      #3
      Temperatura je uvek u granicama normale (nema znakova pregrevanja i po gradskoj voznji na 45 stepeni). Redovno pazim da na osnovne tekucine u motoru...

      Hvala na sugestijama.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Onda možeš probati opet štelovanje jer je moguće da imaš viška gasa posle većeg opterećenja.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Djavomali
          CBC Početnik
          • 30.06.2008
          • 3
          • Beograd

          #5
          Re: Problem sa lerom na plinu - Felicia 1.3 karburator 2001.god.

          Ajde da pokusam jos jednom da li neko moze da mi pomogne i da dam jos inputa.

          Problem sa lerom je nastavio da se desava, plus je poceo da se gasi motor i to uglavnom bez nekog (meni) logickog reda.
          Neki dan (ili deo dana) sasvim lepo radi, a nekad se br. obrtaja drzi na 100-200. Nekada se stalno gasi... Npr. vozim gradom, stanem na jednom semaforu, ler je na 600 obrtaja, sledeci semafor - posle 500m, ler na 100 obrtaja i zeli da se ugasi....
          Gasenje motora se najcesce desava na dugackim putevima (magistrale, auto put..), kada drzim gas neko vreme.... posle neke duze uzbrdice ili sl.... i kada onda pustim menjac u ler.. gasenje.

          Crkao mi termostat u oktobru i nakon promene termostata, problem sa lerom je nestao (ler je radio savrseno)..... ali se ponovo vratio posle 1.5 meseci.
          U decembru sam promenio vakum pumpu (korektor sauga) i problem je takodje nestao... ali samo na 15tak dana.

          Promenio sam hladnjak (curkao malo) i problem se malo utisao (ne gasi se tako cesto) ali jos uvek mi je ler cesto na 100-200 obrtaja.

          Takodje se pojavio problem kada palim na gas na hladan motor - upalim motor uvek iz prve, ali posle 30 sekundi se ugasi i onda NEMA sanse da ga ponovo upalim na gas. Prebacim na gorivo... posle 1km, prebacim na gas i vozim.... Ovo mi se nikada ranije nije desavalo uvek sam mogao da upaim hladan motor na plin.

          Posetio sam 3 majstora za karburator, 2 majtora za plin..... svi pricaju suprotne price...

          Podesio sam ler na zimski rezim - 900 obrtaja. Na benzinu je OK 800-900 obrtaja.
          Na plinu mi drzi tih 900 obrtaja nakon sto mi ih majstor (za plin ili karburator) namesti ali odmah posle jednog kruga voznje vrati se stara prica (ler na 200-300 obrtaja).

          Ono sto ja mislim jeste da odradim servis isparivaca.... ali nisam siguran jer neki majstori za plin kazu da se tako isparivac samo unistava i posle 6 meseci moram da ga menjam celog...
          Ali onda neki drugi majstori kazu da servis isparivaca MORA da se radi na svakih 2-3 godine....

          Na benzinu je sve OK.

          Ako neko ima dobar savet.. cekam.

          Hvala dobrim ljudima...

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Re: Problem sa lerom na plinu

            Da li je fiksirana klapna za topao i hladan vzduh, treba da je na hladnom fiksirana. To što upališ i posle kratkog vremena se ugasi a onda neće da upali je posledica viška gasa, koji je zbog podešavanja il ismrzavanja isparivača. Probaj tada da prebaciš na neutral prekidač i pališ sa punim gasom, ako upali, ima viška gasa. Ti što pričaju da se posle remonta isparivača mož baciti za mesec dva, su iz one priče za decu "patuljci pojma nemati".

            Variranje podešenog lera može biti iz više razloga, neki od njih su:
            Klapna toplo-hladno nije fiksirana.
            Neka membrana na karburatoru ili od servo kočnica propušta vazduh.
            na nekom crevu vuče falš vazduh.
            Neispravan isparivač
            itd..
            Pogledati tim redom.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • ragazzoni
              CBC Senator XXL
              • 24.02.2009
              • 774
              • Obrenovac i okolina
              • Opel Omega 2.0i-16v

              #7
              Re: Problem sa lerom na plinu

              Koji je LANDI?? - oznaka, tip.......
              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

              Comment

              • ingvlajko
                CBC Početnik
                • 16.05.2009
                • 2
                • Svemir

                #8
                Re: Problem sa lerom na plinu

                Tacno je da se servis isparivaca radi na svake 2-3godine,i neophodan je ,a shvatices i zasto kada otvoris isparivac.Probaj da izvadis crevo za vazduh iz motora (to je ono crevo koje ide od motora do filtera za vazduh),ako to vec nije uradjeno.Cuo sam da to kod nekih plinskih uredjaja utice mnogo na rad motora,odnosno da utice na broj obrtaja.

                Comment

                Working...
                X