Koje svecice?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nicolas
    CBC Veteran
    • 17.11.2007
    • 175
    • Beograd

    Koje svecice?

    Pretrazih forum, pa ne nadjoh adekvatan odgovor. Imam problema sa palenjem, pa ce u sklopu resavanja tog problema izgleda ipak morati i svecice da se menjaju. Za ovaj moj auto (iz opisa) uglavnom predlazu Motorcraft/NGK svecice.
    Pitanje je vezano za sledece. Posto nameravam uskoro da ugradim plin, zanima me koje svecice je najbolje da uzmem? To pitam iz razloga sto je moj brat imao cudan problem. U svoju Opel Vectru A (ugradjen Landi Renzo) je stavio orginal Bosch trokrake svecice i nije bilo sile da upali auto. Sta sve nismo pokusavali... na kraju mu je u jednom servisu majstor rekao da kupi Super-bosnu, jednokraku i Vectra pali na pola kljuca (i na benzin i na plin). S obzirom da je komplet svecica Motorcraft za mog Forda oko 30-ak evra, ne bih da bacam pare, u slucaju da odmah po ugradnji plina moram da stavim neke druge. Znaci... da li Motorcraft/NGK rade bez problema i na plinu?
  • deki-ascona
    Bio nam je drug! RIP
    • 10.04.2007
    • 2118
    • NI , Trosharina

    #2
    dranix:

    Kod NGK je veca cifra hladnija svecica a kod Bosch kontra.
    Za druge proizvodjace idi na njihov site pa pogledaj da ne sirimo temu.
    Postoji takodje tabela ekvivalenata odnosno za koji auto koja v-line odn. koju obicnu NGK menja koja v-line. Lako se nalazi na netu. Mig
    Pisali smo o tome, citaj forum.
    Hm, Superbosna.
    Ja bi smeo da vozim sa njima sto ne znaci da ih reklamiram. lool
    Jel i ti Lord vozis sa Superbosna na gas ili si njihov zastupnik ili mozda samo patriota? Cool
    Svecice su uglavnom najmanji razlog zasto dolazi do detonacija gasa.
    U principu nije mnogo vazno ni koja je toplotna vrednost ako se vozi samo na gas a motor ne trosi ulje. Kod benzina je toplotna vrednost malo kriticnija. Ako nisi siguran u kvalitet kablova i paljenja uopste ne koristi visekrake nikako a zazor smanji za 0,2mm od preporucenog za benzin preventivno.
    NGK toplotna vrednost 6 je ok za skoro svaki motor. 7 nema potrebe a 5 bi bila eventualno za benzin i ako se vozi pretezno po gradu i motor je dosta na leru ili ako trosi ulje pa da se svecica bolje samocisti (sagori masnocu sa sebe). Kod benzina se nije igrati napamet sa vrednostima svecica. Mora da postoji razlog zasto bas ta a ne neka druga u odnosu na preporucenu fabricku zlatnu sredinu.
    Originally posted by Valent Vudriga
    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Stavi te platine fabricki preporucene
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • JAPANX
        CBC Senator XXL
        • 10.08.2006
        • 2159
        • Beograd

        #4
        ja glasam za superbosnu!!

        i to one pravljene za plin... samo te za plin da se razumemo

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          poslusaj Nebojshu (M-Power)

          *nije isti motor ali da ti prenesem iskustvo iz prve ruke vezano za NGK platine. (AR155 1.8 16V, LandiRenzo LCS)
          stavio sam ne fabricke vec Laser Premium Platinum NGK (vise platine) i vozim 98% na gas. prezadovoljan sam i performansama i potrosnjom.

          **do pre par godina (Z101 1116ccm, Lovato LPG) sam se kleo u Bosnu jer su vrlo dobre a jeftine a onda sam probao NGK, V-line. razlika je bila toliko drasticna da je bilo nemoguce reci - rade isto. naizmenicno sam montirao nove jedne pa druge i - NGK je neuporedivo bolji. startovanje, ler, potrosnja.
          .

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Nekome je bitna i trajnost svecica a to zna bas mnogo da kosta ponekad.
            Iz prvog posta mi nesto nije jasno. Bez obzira koje su svecice mora da pali bez problema i na benzin i na gas.
            NGK power su mozda nesto najbolje sto novac moze da kupi osim sto nisu trajne ali to su ipak obicne svecice u kojima nema nista od plemenitih metala.
            U ukupnom zbiru vaznu ulogu igra i zazor ali veoma cesto i kvalitet kablova.
            Trebalo bi da se preventivno usklade svi uslovi a ne da se posle sumnja da je ovo ili ono.
            Odrzavanje sistema za paljenje je nesto sto je ISPLATI kroz garantovano smanjenu potrosnju skupog goriva ma koje bilo iako kablovi nisu uvek bas jevtini.
            Ovo vazi dakako samo za ivicu funkcionisanja paljenja a ne za normalan sistem koji pouzdano radi i realno je u dobrom stanju.
            Razumem ja da neko stedi ali i to treba znati na cemu se moze a na cemu se zapravo pravi steta umesto stednje.
            Ne bi nikako preporucio visekrake svecice za gas iako ako je sve ok moraju i one da rade solidno. Shvatite da su sve preporuke zbog margine sigurnosti a ne zato sto ne radi kad je novo. Pa necete valjda stalno da podesavate zazor? Kod visekrakih je zazor nekada dosta veliki i ne moze se smanjivati. Sta kad malo ostare kablovi ili kad je ujutru vlaga na kablovima i u motornom prostoru?
            Visekrake svecice nista ne znace za gas jer je smesa daleko homogenija nego benzinska jedino sto takve svecice a od obicnog bakra traju znatno duze nego obicne jednokrake.
            Fora je bila napraviti obicnu JEVTINU bakarnu svecicu da traje dugo i u tome su uspeli visekrakim konstrukcijama. Najbolje svecice su ipak one od veoma egzoticnih metala (iridijum ili eventualno platina) ali su one i veoma skupe mada traju celu vecnost pa na kraju i ne ispadne tako skupo.
            Postoje neki automobili kod kojih je muka ziva zameniti svecice pa je tamo prakticno obavezno koristiti neke koje traju preko 100 000km inace se ne isplati toliko trud a i kosta vreme servisa.

            Comment

            • nicolas
              CBC Veteran
              • 17.11.2007
              • 175
              • Beograd

              #7
              I ja sam mislio isto kao i ti dok se nisam uverio u suprotno.
              Posto su u Vectru bile stavljene nove Bosch svecice ni na kraj pameti nam nije bilo da pomislimo da one prave problem pri palenju. I onda je krenulo cesljanje svega redom, kablova, razvodne ruke, instalacija, slepan u auto-gas servis... ma sta sve nismo pokusali. Kada je burazeru serviser rekao da je potrebno da zameni svecice i stavi Super-Bosnu, pa ce proraditi, ja sam mislio da je to jedna od onih klasicnih majstorskih fora... samo da te skinu sa dnevnog reda. Ali dobro, posto su Bosna svecice jeftine, reko' daj da pokusamo pa da vidimo. Kada smo ih zamenili, Vectra upalila iz prve, ja nisam mogao da verujem. Vratimo Bosch svecice i nece da upali. Da mi je neko pricao, a da to nisam video... ne bih mu verovao.

              E sad, da se vratimo mom pitanju. Motorcraft (platinium) svecice, komplet je oko 30 evra (sa jednim krakom). U principu kazu da se sa njima prelazi i do 100.000 km. Ali, koliko znam to je vezano za voznju na benzin. Kada se vozi na plin svecice se menjaju cesce, a u nekim temama sam video da ucestalost ide na oko 10.000 km. Jel se to odnosi i na NGK svecica, jer davati 30-ak evra na svakih 10.000 km nije bas isplativo.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Za platinaste svećice to je prilično niska cena. Vek trajanja se ne smanjuje vožnjom na plin, nema razloga.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • nicolas
                  CBC Veteran
                  • 17.11.2007
                  • 175
                  • Beograd

                  #9
                  U prodavnici Fordovih delova, prodavac mi pokazao svecice koje su navodno po preporuci Forda i na njima pise "platinium", komad 625 dinara, znaci komplet mu dodje 2500 din (nesto malo vise od 30-ak evra). E sad da li su platinaste ili se tako zovu "reda radi", to ne znam.
                  Majstor kod koga sam poceo da odrzavam auto ima svoju prodavnicu autodelova i kaze da kod njega kompet NGK za Forda 5-icu kosta 2400 din.

                  E sad, po nekoj logici, sto se tice trajanja svecica... kada se vozi na plin trebalo bi cak da traju i duze (manje se prljaju, cistije sagorevanje). Medjutim, posto se ne razumem mnogo u tu problematiku, na forumu naleteh na neke postove u kome ljudi konstatuju da svecice traju krace zbog drugacijeg sastava smese kada se vozi na plin i drugacijeg sagorevanja u odnosu na benzin (mada bas po toj logici nema razloga da traju krace). Ali dobro, kad Dora kaze da se vek trajanja ne smanjuje, onda nema sta dalje da se raspitujem

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Zaboravih da napišem, Boš svećice su odavno izbačene iz upotrebe ili preporuke kod mene. Imao sam loša iskustva sa njima bez obzira što su kupljene tamo gde treba. Od 6 komada jedna ne radi a staviš staru motor radi normalno i tako više puta i gotova priča...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • dekideki
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1914
                      • Beograd

                      #11
                      ako je cela gornja polovina elektrode platina to su platinumske svecice. ako je cela bakarna a samo vrh joj presvuku platinom i to su - platinumske svecice. jel to isto? naravno da nije, zbog toga je i razlika u ceni...

                      napisao sam ti pojednostavljen primer. imas na netu i poprecnih preseka i dijagrama i testova... potrazi pa ces videti.

                      *to sa gasom i svecicama - to je samo jos jedna od zabluda vezano za gas. ne mogu duze da traju na benzinu. on je taj koji ostavlja talog na elektrodama a ne gas, nema tu mesta za raspravu.

                      edit: pozovi Nebojshu u CBC-Shop, uzeces NGK koje ti on preporuci i 100% si siguran da su original.
                      .

                      Comment


                      • #12
                        bosh je losh izbor...
                        NGK V-line 11 (BCPR6ES-11) i ne diraj zazor ako su ti dobri visokonaponski kablovi...

                        Comment

                        • Flavio
                          CBC Senator XXL
                          • 13.06.2006
                          • 1926
                          • 012 Centar
                          • KaraWagon 1.4T.Spark

                          #13
                          Originally posted by dekideki
                          *to sa gasom i svecicama - to je samo jos jedna od zabluda vezano za gas. ne mogu duze da traju na benzinu. on je taj koji ostavlja talog na elektrodama a ne gas, nema tu mesta za raspravu.
                          Upravo tako.
                          Moje iskustvo iz praxe.Vozio sam ranije Z-128 i Bosnu.U momentu ugradnje plina,svece su bile stare ~ 12k km.Vozio sam ih jos ~ 11k km.Jesu bas izgorele dotle al' su radile i dalje.Voznja na plin je dosta usporila propadanje sveca a ove sam skinuo zbog sramote .Mislim,jedna Bosna sveca ~1€ a ja ih vozim 20 i kusur hiljada km .Ponovo stavim nove Bosne i na kontroli stanja i zazora (posle ~6k km) vidim da izgledaju gotovo kao nove.Zazor veci za jedva 0.1 i skoro bez depozita.
                          Sad na Alfi imam NGK BCP6E.Posle 10k km,solidno su propale al ima jos "mesa" .Ne mislim da je Bosna bolja od NGK,naravno,vec da je ova masina puno kapacitetnija od Z-1.1 + koristi se vise benz no sto je na Z. tako da ... mislim da je to sve OK.Pomenute NGK sam ocistio (na 10k km),stavio nepunih 0.7 zazor pa cu ih voziti do daljnjeg.Nije do stednje,nove su <3€/kom,cisto sam radoznao kako i koliko ce potrajati.

                          Nadam se da nece biti prodornog kaabuuumm iz motornog prostora u neko zlo vreme .

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Naravno da ce NGK Power krace trajati nego klasicna svecica bilo koja da je. Zbog same konstrukcije power je prakticno oslabljena ali su zato napravljene ivice sto olaksava paljenje dok ostri uglovi postoje.
                            Uvek ce se vise promena videti na power V ali ni tada nece bas crknuti nego nece imati taj efekat kao da je nova.
                            V Power se preporucuju samo iz jednog razloga a to je LOSE odrzavanje paljenja a pre svega kablova a i tesko je ruku na srce odrediti stanje.
                            Nece majstori da se zezaju sa ljudima nego lepo zamene svecice za V Power preventivno i teraj. S obzirom kakvi se sve krsevi voze u Srbiji to je idealna svecica a nije tako skupa.
                            Za skroz ispravno paljenje je svaka dobra ako nije preveliki zazor.
                            Nikad za obicno paljenje ne bi preporucio zazor veci od 0,8mm iako gore vidim ima predloga da se kupi power v sa zazorom od 1,1mm.
                            U najmanju ruku preporucujem da predlagac vozi sam sa tim svecicama i da ne buni ljude da eventualno naprave stetu na recimo skupom protokomeru zbog veoma mogucih detonacija.
                            Ne mora da znaci ali je RIZICNO a nesto tako niko normalan ne bi trebao da preporuci obicnom korisniku automobila. Ja smem da stavim i veci zazor od 1,1mm ali nisam rekao da to rade i drugi posebno sto se time nista znacajno korisno ne dobija osim gore pomenutog rizika.
                            Radije pomerite staticko paljenje za 2-3 stepena pre ako vozite na gas i to je sve.
                            Vozio sam na gas sa razlicitim zazorima i sa razlicitim svecicama i onim "dobrim" i "ozloglasenim" i NIKADA nisam primetio nikakvu razliku osim u ceni svecica. Vise uopste ne razmisljam o njima i vozim sa obicnim jevtinim Champion. Zazor je postavljen na 0,70 kad su bile nove i bar 20k ne moram da ih gledam.

                            Comment

                            Working...
                            X