Vrlo cudna situacija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    @Podbagdalac
    Ne sumnjam da ti pomaže a pogotovo ako imaš iskistva sa njim i ostalim segmentima rada motora.

    Sumnjam u to da se venturi može pomoću toga kvalitetno naštelovati, pogotovo krševi od karburatora. Da budem dobar, 50% automobila ima makar neku rupica bocu na auspuhu, stavljanejm sonde na kraj auspuha kako mora da se radi, dobijaš smešu koja nije baš onakva kako je izašla iz motora.

    I drugo najvažnije ako držiš na 2000 obrtaja i našteluješ kako treba, na 4000 će biti ćorak i obrnuto, isto tako u vožnji neće biti ista stvar ako ide 2000 nizbrdo ili uzbrdo.

    Zato je izmišljen LCS da bi imao stalno podešavanje u zavisnosti od uslova vožnje i opterećenja motora. Da se može fino podesiti samo sa lambda sondom na kraj auspuha, ne bi bilo potrebe za LCS.

    Ukratko ne kažem da nije korisno pogledati kako u nekim režimima stoji smeša i da to ne pomaže majstoru u radu ali nije ni približno onome kako ljudi misle o "kompjuterskom" štelovanju a ni kako majstori koji zadivljuju ljude sa "kompjuterom" predstavljaju.
    Za nekog ko ima iskustva je isto naštelovati sa ili bez toga. Za nekog ko nema istkustva je isto raštelovati sa ili bez njega...

    Gas analizator ima veliko polje primene u dijagnostici ali uz praćenje i ostalih parametara. Za štelovanje auta koji nemaju fabričku sondu pa time ni povratnu spregu da se koriguje to što je loše, nema nikakvog smisla ali ostavlja utisak na vlasnike tih automobila, nekad toliko kao u susednoj temi da čovek baci 250 evra jer mu neko kaže nema plina a pri tome ne odvrne ni malo slavinu jer se ne razume u gas.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • error
      CBC Veteran
      • 28.03.2008
      • 175
      • beograd

      #17
      gas analizator je odlicna stvar
      ako je malo ozbiljniji pored co, co2, hc i o2 sadrzi jos par opcija pomocu kojih se moze videti i da li je auspuh negde "vrisnuo"...
      iz njega se moze cak videti i nepravilan rad motora tipa: nije uzupcen kako treba, ako zeza nesto sa visokim naponom i sl...

      ovo gore tesko da moze da se nazove gas analizatorom

      ne kazem da nije od pomoci ali je naprava stara ko biblija
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Kad sam počeo da radim Eurogas je još radio sa BRC-om, nudili su jednu takvu spravu kao da je spejs šatl po istoj ceni, uvidom u napravu, utvrdio sam da je obična lambda sonda uturena u adapter za kraj auspuha i da ima nekoliko redova dioada koje sugerišu na osnovu napona siromašnu ili bogatu smešu. Normalno da je nisam kupio ali od onda imam tešku averziju na te "pametne sprave" koje nam uvaljuju trgovci gasnom opremom misleći da smo indijanci i na majstore koji time mašu kao da barataju bar sa komandama asuanske brane...

        Najnoviji slučaj je da se prodavala mala kutijica koja meri trim goriva dugi i kratki i napon lambda sonde. maksimalno osakaćen OBDII skener, igračka. Gledam kolegu koji je dao za to 650 evra i neverujem ali ćutim. Za dosta manej pare uzeo sam previ OBDII skener koji je verovanto po grafici najači od svih i koji radi sve.
        Pojenta je bila da se noviji auti moraju tako štelovati jer pale mil lampicu. Mislim turim nitnu u sekvent koji moraš tako štelovati, za početak....pa idemo dalje...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #19
          Venturi se moze stelovati sa L-sondom,ali samo u voznji.Bitno je da u dodavanju gasa sve vreme imamo bogatiju smesu,ako jos pri krstarecoj brzini imamo priblizno idealnu smesu,onda smo uspeli.Siromasna smesa ce se javiti samo u startu iz niskih obrtaja i vrlo brzo ce uci u bogatiju i ostace takva do punog broja obrtaja.Tako podesen ce zavrtanjem stel srafa za 30 stepeni sve vreme biti u siromasnoj smesi.U oduzimanju gasa ili rasterecenju na nizbrdicama ce zbog slabog venturi efekta biti u siromasnoj,ali koga to zanima.Eto mojih iskustava,ali mereno i podesavano na autima koji vec imaju L-sondu.

          Comment

          • Citroen BX
            CBC Član
            • 20.08.2005
            • 27
            • Beograd

            #20
            Danas je obavljeno novo merenje: 111 km, 13 litara, što mu dođe 11,7 u proseku. Ali, moraću da probam ovu varijantu koju je Dren pomenuo, jer smo mi samo zavrnuli šraf, bez držanja broja obrtaja na 3000. Kad bude izvršeno novo merenje, javljam se, nadam se da će ovo biti od pomoći, jer ja prihvatam vaše savete pošto ima dosta iskusnih ljudi koji se razumeju u ovu problematiku.

            Comment

            • Plinadzija
              CBC Senator XXL
              • 29.07.2008
              • 1514
              • Paracin

              #21
              Vec dugo drzim servis i nikada nisam imao fancy opremu za stelovanje karburatorskih sistema. Sasvim dobro moze da se podesi i na uvce! Tolerancija postoji i potrosnja ne moze da bude drasticno promenjena ako odvrnes pola kruga (180 stepeni u stepenima ). Nagledao sam se krseva koji trose mnogo i samostalno podesavanih automobila, moja su iskustva da
              1. kad se zavrne sraf za stelovanje na crevu (tako je najrazumljivije) auto POVECA potrosnju a izgubi snagu i posle autotuner psuje i sebe i gas kad ne moze da pretekne biciklistu
              2. u 90% slucajeva razlog velike potrosnje je LOSE PALJENJE, tj kasno paljenje tj. lose podesen ugao pretpaljenja (za one sa skupljim ulaznicama) Vecina automobila trazi da ugao pretpaljenja bude na 10 pa i 12 stepeni. Gas podnosi i ranije. Napomenucu floridu koja trazi i do 25 stepeni. Problem nastaje kad se paljenje podesava na uvce, jer tu nema tolerancije.
              3. U samo 10% slucajeva potrosnja se javila zbog falsiranja, loseg zazora ventila, ne-funkcionisanja cilindra (i to se desava da ljudi ne provale da im auto radi na 3 cilindra) itd

              Mada, pre neki dan mi prijatelj kaze da mu portosnja varira pod istim uslovima voznje i bez ikakvog stelovanja od 10 do 16 l/100. Kvalitet gasa i stil voznje.

              Najpouzdaniji uredjaj za kontrolu i smanjenje potrosnje je lako napraviti:

              Pak treger vezati za rukohvat iznad zadnjih vrata, a drugi kraj zakaciti za nogavicu desne noge tako da kad god krenes da stiskas gas uredjaj opominje i vraca da ti se povecava potrosnja.
              UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

              Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

              Comment

              • Duke
                CBC Senator XXL
                • 16.01.2006
                • 753
                • Urbs Naissus

                #22
                Originally posted by Plinadzija
                Tolerancija postoji i potrosnja ne moze da bude drasticno promenjena ako odvrnes pola kruga (180 stepeni u stepenima ). ... moja su iskustva da
                1. kad se zavrne sraf za stelovanje na crevu (tako je najrazumljivije) auto POVECA potrosnju a izgubi snagu i posle autotuner psuje i sebe i gas kad ne moze da pretekne biciklistu...
                Hnje... zanimljivo, moje iskustvo od pre jedno mesec i kusur dana je upravo dijametralno suprotno...

                Zavrtanjem slavine za tacno pola kruga u odnosu na prvi stel, auto mi ide marginalno slabije, a potrosnju sam smakao za 20-25%??? (i sada se nalazi u okviru fabrickih vrednosti...)
                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                Comment

                • Dren
                  CBC Senator XXL
                  • 24.08.2005
                  • 1068
                  • Sarajevo

                  #23
                  Ovaj uredjaj bi trebao patentirati, ako vec nisi...!

                  @Duke

                  Jel' moguce da ti je u startu bila prebogata smjesa, pa nije sve dogorijevala ?

                  Comment

                  • error
                    CBC Veteran
                    • 28.03.2008
                    • 175
                    • beograd

                    #24
                    gas analizator je neophodan ALAT svakom autogas servisu

                    uzmite za primer neki auto kome je prljav filter vazduha
                    da li i tu vazi pravilo da ga na turazi treba zavrtati sve dok ne spusti obrtaje? vazi naravno. a da li vazi pravilo da ga posle toga treba odvrnuti za pola kruga i da je to to? ne. jer, imajuci u vidu da je auto poceo spustati turazu zbog nedostatka vazduha tek kada je racva bila maltene skroz zavrnuta. i ako se odatle ta ista racva odvrne za pola kruga auto ce trositi jer mu je tih pola kruga tada previse.

                    gas analizator protiv stelovanja na uvce?
                    mislim, primer kao stelovanja paljenja na strob ili na uvce...

                    nema tu bitke. unapred se zna ko ce pobediti
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Duke
                      CBC Senator XXL
                      • 16.01.2006
                      • 753
                      • Urbs Naissus

                      #25
                      Originally posted by Dren
                      Ovaj uredjaj bi trebao patentirati, ako vec nisi...!

                      @Duke

                      Jel' moguce da ti je u startu bila prebogata smjesa, pa nije sve dogorijevala ?
                      Si, mi compadre...! Zapravo, tu je bilo vise problema opisanih i resenih u jednoj drugoj temi (npr LCS koji je crkao ko zna kad, a zaglavio se u nekom moronskom polozaju, osigurac plinskog sistema koji je smercovao), ali vishnjica na vrhu shlaga od torte je bila smesha (kad sam skinuo LCS) prebogata u toj meri da se auto gasio kad pustish pedalu gasa, od prevelike kolicine plina, koju ukljucivanje ler motora nije moglo da iskompenzuje na vreme. Pola kruga zavrtanja je resilo i ovo povremeno gasenje i momentalno paljenje SERVICE lampice, i drasticno smanjilo potrosnju. Sad je otprilike onako kako je trebalo biti u startu... Such is life (sigh!)...

                      Sorry za off-topic, pit'o me co'ek...
                      "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        gas analizator protiv stelovanja na uvce?
                        mislim, primer kao stelovanja paljenja na strob ili na uvce...

                        nema tu bitke. unapred se zna ko ce pobediti

                        mislim da se masi poenta koju je Dora objasnio.

                        stelovanje venturi sistema je samo po sebi uzaludan posao, jer sistem nema povratnu spregu i prakticno ma koliko se koristio analizator smesa nikada nije nastelovana shodno trenutnim potrebama motora.

                        stelovanje venturija u servisu vazi samo i jedino za bas te uslove rada motora, cim se motor optereti vise ili manje, ili jednstavno napolju zahladni ili se popne na brdo, to stelovanje u servisu je postalo netacno, i prakticno bezvredno.

                        problem venturija je isti kao i problem karburatora bez dodatnih sistema (za obogacivanje smese, za ler posebna dizna, za hladan start motora, za nadmorsku visinu, za maximalni rezim motora itd) odnosno obicnom prostom venturiju u karburatoru sa 1 jedinom diznom benzina.

                        takav karburator je izbacen pre 100 godina iz upotrebe, i takav se prakticno nikada ne moze nastelovati da radi za sve rezime motora.

                        LCS je resenje ako se zeli kontrola smese na gasu a prema potrebama motora, sistem gde postoji nekakva regulacija smese.

                        kod venturija sa slavinom prakticno ne postoji regulacija smese u voznji pa je i podesavanje te regulacije upitno.

                        da ne pricamo da je svako sipanje LPG kao goriva samo po sebi takvo da bi zahtevalo podesavanje venturija -analizatorom recimo- da bi smesa bila podesena bas za to konkretno gorivo koje je trenutno sipano.

                        ali, niko prakticno ne vrsi stelovanje venturi plina i slavine svaki put kada ode na pumpu i natoci gorivo, jednostavno gubi se smisao.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • TECA
                          CBC Senator XXL
                          • 14.10.2007
                          • 2355
                          • Oz

                          #27
                          Gas analizator je korisna sprava kod podesavanja plina ali ne ako se to radi u mestu.Zbog venturi efekta stalno cemo imati siromasnu smesu,osim na leru.Ako i podesimo da na 3000 obrtaja imamo dobru smesu u vozni ce to biti mnooogo plina.U voznji je to druga prica jer se povecanjem opterecenja povecava i venturi efekat i ko ima mobilni gas analizator moze podesiti uredjaj da u vecini slucajeva ima predstavu da li ima optimalnu smesu.Vec sam napisao da ce na manje od cetvrt kruga imati ili voznju sa siromasnom ili bogatom smesom.Ako sam tako video na L-sondi ne vidim razlog zasto to ne bi moglo i sa mob.analizatorom.Podrazumeva se da je uredjaj za gas ispravno ugradjen,sa odgovarajucim mikserom,bez kojekakvih restrikcija na usisu.Inace ja ih ne stelujem na uvce vec vozim i na osnovu voznih karakteristika odvrcem ili zavrcem stel sraf.

                          Comment


                          • #28
                            Plinadzija
                            Napomenucu floridu koja trazi i do 25 stepeni.
                            bas bih voleo da vidim i cujem tu floridu kada joj nestane gas pa krene da se vozi na benzin

                            Ovaj gas analyzer jeste star kao biblija ali meni sluzi i vise je za dijagnostiku nego za fino podesavanje. Ovde kod nas je svako majstor jer im narod(musterije) dodeljuju tu titulu pa mozete misliti onda kakvih sve problema imam da ono sto je neko zas...,a ja da ga popravim i dovedem u normalu. Posebna prica je sto ima more krseva od automobila

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              jer se povecanjem opterecenja povecava i venturi efekat
                              zar nije obrnuti odnos ?
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Plinadzija
                                CBC Senator XXL
                                • 29.07.2008
                                • 1514
                                • Paracin

                                #30
                                Boli me paja kako ce da ide na benzin, svaki od tih koji dodju da ugrade gas benzina se seti tek kad ostane bez gasa u pripizdincu pa nema gde da natoci! I tada na benzin (ako uspe da vozi, mislim nije crkla pumpa, zapusen karb) vozi do prve gasne stanice.

                                Sad bez zezanja, ide auto i tako na benzin te podatke sam ja dobio jos ranije od automehanicara. Cudne se stvari desavaju sa tom floridom ali to nije tema. Oko zastavinih vozila mozemo da svanjavamo godinama i necemo razresiti misteriju kako to u stvari radi!

                                @ Duke
                                najverovatnije ti je smesa u startu bila prebogata...
                                Probaj pa ces videti, prebogata ili presiromasna smesha = lose iskoriscenje motora
                                lose iskoriscenje motora = velika potrosnja goriva
                                UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                                Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                                Comment

                                Working...
                                X