Prvo pa (nije) musko.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nicolas
    CBC Veteran
    • 17.11.2007
    • 175
    • Beograd

    Prvo pa (nije) musko.

    Radi se o mom Escortu MK5, 1992, benzinac, 1.8 16v, EFI, 105KS...
    Pre 10-ak dana sam ga odvezao u AC Rasic, gde mi je serviser rekao da u ovaj model mogu i venturi i sekvent, ali s obzirom na raspored elemenata u motoru (pogotovo plasticni usisnik za vazduh), on ne zeli da mi ugradjuje venturi jer najverovatnije nece dobro raditi i da mi je jedino pravo resenje sekvent (koji je duplo skuplji).
    Nisam u mogucnosti da trenutno dam oko 700 evra za sekvent, a auto mi treba (dok mi je voznja na benzin po ovim cenama benzina cist luxuz).
    Onda sam porazgovarao sa bratom i caletom i oni mi dadose savet da odem kod Bode (mesto Banatski Brestovac, kod Panceva). Brat u svoju Vectru A i cale u svog Yuga su ugradili venturi uredjaje i stvarno nisu imali problema. Vrlo brzo su zavrsili i sa dobijanjem atesta na masinskom fakultetu. Cuo sam jos dobrih reci o ovom autogas servisu, pa sam ih pozvao i rekli su mi da i pored toga sto su u AC Rasic u pravu, oni u svom servisu (Boda) ugradjuju venturi u ovaj model Escorta koji ja imam.
    Odem danas (zakazao pre toga), za nekih 5 sati su sve zavrsili. Ugradjen Lovato sistem, boca u tocku, 40 litara.
    Prvi veliki propust je bio sto su ostali bez gasa u servisu, tako da nismo mogli da probamo auto. Odvezao sam se do prve pumpe sa gasom i u bocu nije moglo da stane vise od 25 litara. Da li je to normalno za prvo tocenje?
    Nakon sto je skinut pistolj za gas sa auta culi smo neko sustanje, pa sam sklonio tapacirung u gepeku i ustanovio da gas curi na spoju dovodnog bakarnog creva i onog "mernog" sata na tocku.
    Odvezao sam auto nazad u servis, svi majstori su vec otisli, ali sreca u nesreci je sto sam uspeo da nadjem jednog (koji na zalost ne radi na ugradnji boca, vec instalacijama u motoru). Decko je bio ljubazan i pokusao da pomogne. Tri puta je bonsekom skracivao crevo i stavljao nove prstencice koje bi pri zasrafljanju na ventil napravili konus i time sprecili curenje plina.
    Nakon toga sam se uputio ka Bg i kako sam prebacio na gas, motor je poceo da se muci. Stao sam, ugasio motor, prebacio na benzin, podigao na 2500 o/min, automatski je prebacio na gas (tako je bio dogovor da prebacuje) i ostavio sam ga malo na leru. Pri samom prebacivanju, spusti broj obrtaja na 500, malo se pomuci i vrati na oko 900 kao kada radi na benzinu.
    Krenuo sam i onda sam primetio da pri promeni brzine gas prihvata nekih 3-4 sekunde nakon stiskanja papucice i pri tome katastrofalno cimne motor, ceo auto skoci. Pri pritiskanju kvacila, motor se 2-3 sekunde muci i UVEK se ugasi. Vratio sam na benzin, radi sve ok.
    Sutra ponovo moram kod njih, ali me zanima sta bi moglo da bude uzrok svemu ovome. Ocigledno nesto nije dobro podeseno. Pokusavao sam da regulisem onaj tockic za ler gas, nije bilo promene. Tokom voznje motor radi normalno samo pri konstantnom dodavanju gasa... cim pokusam da odrzim konstantnu brzinu, motor stuca, skace i ako malo oduzmem gas ili pritisnem kvacilo ugasi se u sred voznje.
    Lepo su mi u AC Rasic rekli da sa venturi sistem verovatno nece raditi kako treba, ali ja nisam imao drugo resenje
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Ne znam kakav sad savet ili sugestiju ochekujesh od nas kad nisi poslushao savet i sugestiju od kog je trebalo...

    Vectra i Yugo su jedno, Escort je neshta drugo, ali to za majstor Bodu ochigledno ne pravi problem, radi se po shablonu pa cemo lako posle da skracujemo creva gde treba...

    Znam da je sad najlakshe da pametujemo, ali ne ostavljash nam puno drugih opcija Shta da ti kazhem, srecno u nameri da ushtelujesh taj motor sa venturi sistemom, a kako je pochelo...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • nicolas
      CBC Veteran
      • 17.11.2007
      • 175
      • Beograd

      #3
      Nije se radilo o tome da li sam ja hteo nekoga da poslusam ili nisam. I sam znam karakteristike sekvent uredjaja i znam koliko je bolji, da cak iako ne mora u neki auto da se ugradjuje, ukoliko coveku novac nije problem... treba ga ugraditi.
      Objasnio sam razlog zasto sam, da kazem "morao", da uzmem venturi... da imam koju stotinu evra vise u dzepu, ne bi bilo razmisljanja.
      Posto je ovaj venturi bio "nuzno zlo", s obzirom da mi auto stvarno treba... cisto me je zanimalo sta je moguc uzrok ovog problema, tj. sta nije dobro nastelovano. Mislim, ako neko ima ideju i zna ok... ako ne, opet ok.

      Sto se tice tog servisa Boda, vlasnik je na moru, pa su se izgleda majstori malo opustili. Inace, znam dosta ljudi koji su otisli na masinski fakultet u Bg kako bi dobili atest za svoj autogas i ljudi sa masinca su ih upucivali cak kod Bode (inace taj autoservis ima sve potrebne sertifikate i ugovor o poslovno-tehnickoj saradnji sa masinskim fakultetom, a i mnogi Pancevci su uspesno ugradili plin u svoje automobile kod njega). Servis izgleda svetski, krajnje uredan i na vrlo profesionalnom nivou. Izgleda da ja nisam neke srece Videcemo sutra...

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Nemoj da padaš odmah u bedak Možda je samo do štelovanja, otidji tamo pa nek pogledaju malo...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • uglavnom.bezopasni
          - 42 -
          • 03.02.2005
          • 2235
          • Novi Sad

          #5
          Nije vezano direktno za tvoj problem ali... drugar je svojevremeno našao u BG računar za 70DEM jeftiniji od moje ponude (normalne cene su bile 1500-2000DEM, i ako je bilo i za 1300 sa curiks CPU). Prvi odlazak po računar ga je koštao (30DEM), drugo nije dobio to što je trebalo nego intel celeron CYRIX (podvaljivali su svašta tih godina), drugi odlazak za BG, posle dve nedelje nešto crklo, treći odlazak, nisu imali odmah da poprave, četvrti odlazak... i dalje je bio ubeđen da je kupio jeftinije?!?
          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
          11.04. 0:12 #2
          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #6
            Dobro, ne pristajte covjeku na muku, fino je pitao za pokusaj procjene gdje da se trazi problem, pa bi se toga trebalo i drzati...

            Comment

            • nijebitno
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2006
              • 629
              • Modrica

              #7
              Jos je rano za kukanje, vrlo je vjerovatno da ce se auto srediti stelovanjem, eventualno treba osvjeziti i sistem paljenja.
              Difference between man and boys is the price of their toys

              Comment

              • nicolas
                CBC Veteran
                • 17.11.2007
                • 175
                • Beograd

                #8
                Sistem paljenja je osvezen pre ugradnje plina, zamenjeni svi filteri, svecice, kablovi i ostalo sto je bilo potrebno. Sad upravo krecem do servisa pa cemo da vidimo sta ce da urade...

                Comment

                • nicolas
                  CBC Veteran
                  • 17.11.2007
                  • 175
                  • Beograd

                  #9
                  Evo, vratio sam se iz servisa. Na kraju je sve ispalo dobro. Objasnio sam momcima u cemu je problem i odmah su poceli da traze uzrok (nisam cekao, iako su vec imali tri auta na dizalici). Dok su oni cackali, ja sam primetio da je ono "harmonika" crevo sa plasticnog usisnika za vazduh skoro sasvim spalo, jer je bilo zategnuto. Namestili su kako treba, stegnuli selne i to je to. Provozao sam auto i primetio da je ostao problem gasenja pri kocenju (tj. stiskanju kvacila). Nakon toga su mi namestili i ler gas i mogu da kazem da sam zadovoljan. Ne primecujem nikakvu razliku u voznji na benzin i gas. Ostaje mi samo jos da izmerim potrosnju gasa. Eto, u pitanju je bila sitnica, koju sam i sam mogao da resim, ali sinoc po mraku nisam video da je to crevo bilo na ivici spadanja (pa je motor vukao fals vazduh i pravio losu smesu), a jutros nisam ni otvarao haubu, vec pravo otisao u servis.
                  Neka samo nastavi da radi ovako kao sada i od njega vise nista ne trazim

                  Comment

                  • Dren
                    CBC Senator XXL
                    • 24.08.2005
                    • 1068
                    • Sarajevo

                    #10
                    Super !

                    Gasenje pri kvacilu na kocenju hoce biti od toga da ti je "truba" crijeva u**** zraka okrenuta direktno u struju vazduha kada se auto krece, a stisnes kvacilo... U tom slucaju probaj ga zaokrenuti prema kabini, ili na stranu ako moze, samo da ne duva u njega...

                    Comment

                    • nicolas
                      CBC Veteran
                      • 17.11.2007
                      • 175
                      • Beograd

                      #11
                      Da, to sam zaboravio da napisem... trubu u**** za vazduh su okrenuli ka unutrasnjosti motora, to je u stvari prvo i sto su uradili - dok su se oni baktali sa tim, ja sam video da je crevo u**** skoro spalo, tako da smo u kombinaciji zajedno resili jednostavan uzrok velikog problema... Sad nema ni gasenja pri kocenju ili stiskanju kvacila.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Eto, a tolko si se uzrujavao
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • nicolas
                          CBC Veteran
                          • 17.11.2007
                          • 175
                          • Beograd

                          #13
                          Morao sam
                          Posto su mi vec u Rasicu rekli da su velike sanse da venturi sistem nece raditi lepo na mom motoru, mislio sam da se to i desilo i da sam bacio skoro 400 evra. Ali, za sada deluje sve ok. Ako bude frke, eto mene opet... ali nadam se da nece

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            tacno je to sto su ti rekli da venturi mozda nece raditi, jer je to priroda venturija nekada na dva ista auta radi razlicito
                            super sto si resio problem koji kao sto vidis i nije bio strasan...
                            u svakom slucaju kad dodjes do nekih para prebaci ga na sekvent, ako zadrzavas auto duze vreme, jer i dalje postoje sasnse da te venturi neprijatno iznenadi u nekim situacijama
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • nicolas
                              CBC Veteran
                              • 17.11.2007
                              • 175
                              • Beograd

                              #15
                              Da sam imao odmah nekih 700 evra, ne bih ni razmisljao, stavio bih sekvent... sto ja volim da kazem "cim pre"
                              Ovog Escorta planiram da zadrzim nekih... ne vise od 5 godina, ako me bude lepo sluzio za to vreme i ne bude nekih neprijatnih iznenadjenja, koja bi me naterala da ga prodam ranije.
                              Videcemo, ako dobijem 7-icu na lotou, mozda se 'otvorim' i ugradim sekvent

                              Comment

                              Working...
                              X