Radi se o mom Escortu MK5, 1992, benzinac, 1.8 16v, EFI, 105KS...
Pre 10-ak dana sam ga odvezao u AC Rasic, gde mi je serviser rekao da u ovaj model mogu i venturi i sekvent, ali s obzirom na raspored elemenata u motoru (pogotovo plasticni usisnik za vazduh), on ne zeli da mi ugradjuje venturi jer najverovatnije nece dobro raditi i da mi je jedino pravo resenje sekvent (koji je duplo skuplji).
Nisam u mogucnosti da trenutno dam oko 700 evra za sekvent, a auto mi treba (dok mi je voznja na benzin po ovim cenama benzina cist luxuz).
Onda sam porazgovarao sa bratom i caletom i oni mi dadose savet da odem kod Bode (mesto Banatski Brestovac, kod Panceva). Brat u svoju Vectru A i cale u svog Yuga su ugradili venturi uredjaje i stvarno nisu imali problema. Vrlo brzo su zavrsili i sa dobijanjem atesta na masinskom fakultetu. Cuo sam jos dobrih reci o ovom autogas servisu, pa sam ih pozvao i rekli su mi da i pored toga sto su u AC Rasic u pravu, oni u svom servisu (Boda) ugradjuju venturi u ovaj model Escorta koji ja imam.
Odem danas (zakazao pre toga), za nekih 5 sati su sve zavrsili. Ugradjen Lovato sistem, boca u tocku, 40 litara.
Prvi veliki propust je bio sto su ostali bez gasa u servisu, tako da nismo mogli da probamo auto. Odvezao sam se do prve pumpe sa gasom i u bocu nije moglo da stane vise od 25 litara. Da li je to normalno za prvo tocenje?
Nakon sto je skinut pistolj za gas sa auta culi smo neko sustanje, pa sam sklonio tapacirung u gepeku i ustanovio da gas curi na spoju dovodnog bakarnog creva i onog "mernog" sata na tocku.
Odvezao sam auto nazad u servis, svi majstori su vec otisli, ali sreca u nesreci je sto sam uspeo da nadjem jednog (koji na zalost ne radi na ugradnji boca, vec instalacijama u motoru). Decko je bio ljubazan i pokusao da pomogne. Tri puta je bonsekom skracivao crevo i stavljao nove prstencice koje bi pri zasrafljanju na ventil napravili konus i time sprecili curenje plina.
Nakon toga sam se uputio ka Bg i kako sam prebacio na gas, motor je poceo da se muci. Stao sam, ugasio motor, prebacio na benzin, podigao na 2500 o/min, automatski je prebacio na gas (tako je bio dogovor da prebacuje) i ostavio sam ga malo na leru. Pri samom prebacivanju, spusti broj obrtaja na 500, malo se pomuci i vrati na oko 900 kao kada radi na benzinu.
Krenuo sam i onda sam primetio da pri promeni brzine gas prihvata nekih 3-4 sekunde nakon stiskanja papucice i pri tome katastrofalno cimne motor, ceo auto skoci. Pri pritiskanju kvacila, motor se 2-3 sekunde muci i UVEK se ugasi. Vratio sam na benzin, radi sve ok.
Sutra ponovo moram kod njih, ali me zanima sta bi moglo da bude uzrok svemu ovome. Ocigledno nesto nije dobro podeseno. Pokusavao sam da regulisem onaj tockic za ler gas, nije bilo promene. Tokom voznje motor radi normalno samo pri konstantnom dodavanju gasa... cim pokusam da odrzim konstantnu brzinu, motor stuca, skace i ako malo oduzmem gas ili pritisnem kvacilo ugasi se u sred voznje.
Lepo su mi u AC Rasic rekli da sa venturi sistem verovatno nece raditi kako treba, ali ja nisam imao drugo resenje
Pre 10-ak dana sam ga odvezao u AC Rasic, gde mi je serviser rekao da u ovaj model mogu i venturi i sekvent, ali s obzirom na raspored elemenata u motoru (pogotovo plasticni usisnik za vazduh), on ne zeli da mi ugradjuje venturi jer najverovatnije nece dobro raditi i da mi je jedino pravo resenje sekvent (koji je duplo skuplji).
Nisam u mogucnosti da trenutno dam oko 700 evra za sekvent, a auto mi treba (dok mi je voznja na benzin po ovim cenama benzina cist luxuz).
Onda sam porazgovarao sa bratom i caletom i oni mi dadose savet da odem kod Bode (mesto Banatski Brestovac, kod Panceva). Brat u svoju Vectru A i cale u svog Yuga su ugradili venturi uredjaje i stvarno nisu imali problema. Vrlo brzo su zavrsili i sa dobijanjem atesta na masinskom fakultetu. Cuo sam jos dobrih reci o ovom autogas servisu, pa sam ih pozvao i rekli su mi da i pored toga sto su u AC Rasic u pravu, oni u svom servisu (Boda) ugradjuju venturi u ovaj model Escorta koji ja imam.
Odem danas (zakazao pre toga), za nekih 5 sati su sve zavrsili. Ugradjen Lovato sistem, boca u tocku, 40 litara.
Prvi veliki propust je bio sto su ostali bez gasa u servisu, tako da nismo mogli da probamo auto. Odvezao sam se do prve pumpe sa gasom i u bocu nije moglo da stane vise od 25 litara. Da li je to normalno za prvo tocenje?
Nakon sto je skinut pistolj za gas sa auta culi smo neko sustanje, pa sam sklonio tapacirung u gepeku i ustanovio da gas curi na spoju dovodnog bakarnog creva i onog "mernog" sata na tocku.
Odvezao sam auto nazad u servis, svi majstori su vec otisli, ali sreca u nesreci je sto sam uspeo da nadjem jednog (koji na zalost ne radi na ugradnji boca, vec instalacijama u motoru). Decko je bio ljubazan i pokusao da pomogne. Tri puta je bonsekom skracivao crevo i stavljao nove prstencice koje bi pri zasrafljanju na ventil napravili konus i time sprecili curenje plina.
Nakon toga sam se uputio ka Bg i kako sam prebacio na gas, motor je poceo da se muci. Stao sam, ugasio motor, prebacio na benzin, podigao na 2500 o/min, automatski je prebacio na gas (tako je bio dogovor da prebacuje) i ostavio sam ga malo na leru. Pri samom prebacivanju, spusti broj obrtaja na 500, malo se pomuci i vrati na oko 900 kao kada radi na benzinu.
Krenuo sam i onda sam primetio da pri promeni brzine gas prihvata nekih 3-4 sekunde nakon stiskanja papucice i pri tome katastrofalno cimne motor, ceo auto skoci. Pri pritiskanju kvacila, motor se 2-3 sekunde muci i UVEK se ugasi. Vratio sam na benzin, radi sve ok.
Sutra ponovo moram kod njih, ali me zanima sta bi moglo da bude uzrok svemu ovome. Ocigledno nesto nije dobro podeseno. Pokusavao sam da regulisem onaj tockic za ler gas, nije bilo promene. Tokom voznje motor radi normalno samo pri konstantnom dodavanju gasa... cim pokusam da odrzim konstantnu brzinu, motor stuca, skace i ako malo oduzmem gas ili pritisnem kvacilo ugasi se u sred voznje.
Lepo su mi u AC Rasic rekli da sa venturi sistem verovatno nece raditi kako treba, ali ja nisam imao drugo resenje

Comment