fiat bravo 1.6 16v i tekuci problemi sa lerom gasenjem itd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yz1mo
    CBC Početnik
    • 12.08.2008
    • 6
    • kg

    fiat bravo 1.6 16v i tekuci problemi sa lerom gasenjem itd

    Znam da je ova tema izgleda interesantna a nisam video na forumu mozad vec neko jeste dao resenje za probleme sa tim autom sto se tice loseg rada loseg lera gasenja na leru ili izmedju saltanja na semaforu trokiranja na nizim obrtajima loseg sagorevanja itd.
    imao sam sve te probleme ...citao forum probao sve i svasta a nisam se oglasavao jer su ljudi vec sve o tome pisali pa nisam hteo i ja da gnjavim o tome i da ponavljam nesto vec receno.
    obisao sam sve servise navedene ovde i u mojoj okolini i nista.niko nije resio moj problem.
    promenio sam sve na autu...ler motor cistio dizne potenciometa gasa cistio usis menjao tri lambda sonde merio parametre menjao kompjuter menjao eprom u kompjuteru i neznam sta sve..
    auto je idalje nakon nekog cackanja radio dobro i nakon 50km ili ti dan dva voznje na benzinu pa na plinu opet prikazivao isto stanje o cemu su svi posetioci ovog foruma a koji imaju taj auto vec pisali...
    primetio sam da je potrebno kad kad a otprilike na mesec dva staviti malo wd40 spreja u step ili ler motor i povremeno ga rotirati za 180 stepeni jer se srafi na dva srafa pa je to moguce i to kod svakog podmazivanja i vise problema oko njega nema.radi svrseno.
    da se vratim na gas.
    lepo objasnjeno u predhodnim postovima da nesto gas buni ecu i otrilike to radi lambda.posao sam odatle.pokusao sam da resetujem racunar sa raznim dijagnostickim uredjajima koji nisu prijavljivali bilo kakvu gresku osim memoriske za lambda sondu koja se javi samo kad auto predje sa benzina na plin i izgubi se kad ponovo predjete na benzin.i original dijagnostik a i zadnja texa kazu da nema greski ali auto opet neradi kako treba..... i tako ja citam forum menjam ecu i on radi 50 -100 km i pocne da blesavi ja stavim stari i odma upalim auto i vozim dalje i opet isto posle 50-100km i opet promenim onaj predhodni ecu i opet 50-100km dobro pa opet nevalja jednostavno ludi obrtaljka.tu meni padne napamet da se racunar nekako sam resetuje na fabricke vrednosti i pocne da radi kako treba pa mu ja onda ukinem plin.jednostavno samo na benzin vozim 500 i kusur km po gradu na otvorenom i sve ok??????auto radi ko sat.zamenim opet onaj stari *ecu koji je dosao sa kolima* i vozim blizu 1000 km i SVE je OK??????znaci nesto gnjavi racunar kad radi na plin.
    e sad sta?normalno lambda sonda. da nebih nesto remetio oko sonde a nisam siguran sta ja ukinem samo signal od sonde prema ecu a grejanje ostavim.tacnije odsekao sam crnu zicu i stavio je preko releja tako da kad auto radi na benzin rele drzi spojenu sondu i ecu a na plinu odvoji sondu od ecu. i gle cuda nema vise problema sa autom???plin ili benzin sve jedno kad koliko dal je hladan vruc ili bilo kako vec nekih 2500km predjenih auto miran ko sat.nema ludovanja obrtaja gasenja i ostalog....
    normalno kao i svaki zanesenjak iako sve radi i dan danas tragam za resim do kraja pitanje tog problema jer nevolim kad je nesto budzeno na kolima kao taj relej jer da treba stavila bi ga fabrika. naletim na uputstvo za montazu plinskog uredjaj koji je na mojim kolima ali uputstvo proizvodjaca.i to mi resi sve dileme.nadam se da ce i vase kad vidite uputsvo... jos da resim pitanje zasto neko u srbiji prvo ne procita uputsvo ili ode na obuku nego odma ugradjuje plin a nema pojma sta radi osim sto mu auto radi a kako radi posle 100km nije bitno ...pare je uzeo i kaze to tako mora.a majstori iz servisa sa dijgnostikom kazu ma to ti je plin i tako ukrug vec oko 2 god.svi znaju a niko da resi problem.e ovako nadam se da cu pomoci nekom jer ste vi meni pomogli da resim ovaj bauk na fiatu .nadam se da je primenjivo i na ostale automobile..
    pozdrav svima nadam se da vas nisam ugnjavio ovolikim pisanjem zeleo sam da pomognem
    mozda nisam potrefio gde da postavim ovu temu pa ce admin to da namesti gde treba...
    hvala za strpljenje


    73 DE yz1mo
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Nisam sad baš razumeo šta je bilo pogrešno ili različito od ove šeme što si poslao. Tu ne vidim ni rele ni nešto posebno u vezi lambda sonde?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • yz1mo
      CBC Početnik
      • 12.08.2008
      • 6
      • kg

      #3
      na semi u donjem desnom cosku slike nalazi se konektor od lambda sonde i pise koja zica treba da se prekine a rele se nalazi u elektronici od gasa koju inace nasi ne ugradjuju u auto vec samo komandu sa tasterom ili ti obicni prekidac .ovde lepo pise a i nacrtano je da treba iseci tu zicu pa smatram da je to obaveza da zna onaj koji ugradjuje plin a ne ja koji treba da vozim i ne razmisljam dali je sve dobro uradjeno jer sam vec platio ugradnju
      pozdrav

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Šema koju si poslao je jedan od nekoliko tipova LCS (lambda kontrol sistem) od proizvodjača BRC.

        To što ti misliš da je tamo rele, nije tačno. Žica od lambda sonde ide u kontroler step motora koji na osnovu nje koriguje smešu u svim režimima rada motora uključujući i ler.

        Dakle ne isključuje lambda sondu kad je na plinu već naprotiv baš koristi signal sa nje.

        To što su neki majstori šalabajzeri pa stavljaju sve i svašta nema veze sa ovom šemom a ni sa životom.
        To na šemi i ono što ti imaš na autu (na nevidjeno) je razlika u otprilike 150 do 200 evra.

        Sa druge strane mušterija koja nazove nekoliko servisa i odluči se za najeftiniju varijantu, obično posle kaže pa nije moje da znam šta treba ali zato zasigurno zna da onaj najskuplji i oni malo do njega deru bezveze, tek tako može im se.

        Ukratko, promašena tema ali je dobro da se pročita.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • yz1mo
          CBC Početnik
          • 12.08.2008
          • 6
          • kg

          #5
          super.
          kazi mi samo zasto je onda isecena veza izmedju pina 9 od ecu i lampe za brizgaljke na istrumen tabli ako koristi signal sa lambde i step motor i kontrolere i emulatore dizni isve ostalo pa motor misli da je sve uredu kao da radi na benzinu a ipak upali gresku na tabli.

          inace ova musterija je platila ovaj brc u najboljem servisu malo ispod 500eura a dobila probleme.....

          izneo sam svoja iskustva i mislio da mogu da pomognem ostalima a dali sam promasio temu .....neka sam nema veze

          mozda ce ovo moje lupanje gluposti da pomogne nekome da resi svoj problem...
          pozdrav svima

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Nemoj odma da se ljutiš, promašio si temu ali se napisalo dosta korisnih stvari za ubuduće.
            Jel imaLCS ili ne? Mislim pitam verovatno glupost jer si spomenuo običan prekidač. Ako nemaš, odrali su te ko (izaberi sam).
            Vidi ovako, venturi pa čak i sa LCS-om je spor u odnosu na ono što treba benzinskom ECU-u tako da čak i kad dobro radi to niej dovoljno dobro za motor i pali se mil lampica. Druga stvar je emulator dizni, on ej univerzalan pa je često nedovoljno precizan da zavara ECU kako dizne nisu isključene pa se opet pali mil lampica.

            Iz tog razloga savesni majstori obavezno čitaju šeme ili iz iskustva znaju koje motore je teško prevariti pa stave rele koji fizički gasi lampicu pri radu na plinu da ne bi vozaču bola oči, što se lepo vidi kad se sa plina u toku vožnje prebaci na benzin i odmah se upali jer nema više dejstva relea. Ovo je ujedno odgovor i za susednu temu zašto se upali lampica pri toj operaciji.

            Ono što tebi treba je reset memorije koji se radi isto releom i to je dosta puta opisano a na tim kolima i ne treba rele, postoji suptilniji i sigurniji način.

            U pravu si da gas buni benzinski ECU i da je tu nešto sumnjivo ali nisi u pravu kad kažeš da si čitao forum jer sam ja bar 100 puta do sada opisao metodu reseta memorije a ti menjaš ceo ecu na svakih par dana.

            Zato je promašena ali korisna tema (101).
            Plus unosiš zabunu jer ljudi ne čitaju pažljivo i neko će krenuti tvojim stopama i stvarno preseći lambda sondu kad radi na plinu ali to kod nekih kola neće izaći na dobro. Starija kola tada šalju signal sve je ok idealno i nema varijacije ni na leru ni na opterećenju što nije dobro za motor. Novija kola će odbiti saradnju, spustiti se u limp mod i ićićeš 20 na sat do servisa...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • yz1mo
              CBC Početnik
              • 12.08.2008
              • 6
              • kg

              #7
              neljutim se daleko od toga
              nezelim samo da neko donosi zakljucke pre nego li bude upucen u sve podatke pa tek onda

              ovde smo da se pomazemo a ne nego da ocenjujemo neke stvari koje nisu za forum...

              tacno je da nisam video proceduru reseta ovde na forumu a relativno sam nov ovde
              posalji mi link da procitam

              imao sam trnovit pud dok nisam otklonio problem
              ako se vrati nemam vise ideju sta da radim

              a da su me odrali jesu to sad i ja vidim

              zanima me sta bi ti u mom slucaju uradio ?
              reset ecu? ili ?
              posalji bas da procitam.satima sam citao ali to nisam video iskreno receno
              pozdrav

              aha. uredjaj je obican vakumski a trazio sam da ugrade ovaj sa slike

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Originally posted by yz1mo
                neljutim se daleko od toga
                nezelim samo da neko donosi zakljucke pre nego li bude upucen u sve podatke pa tek onda
                Radim ovaj posao mnogo godina kao što i odgovaram mnogo godina.
                Znam iz prve da si se zezno jer mi je to posao, znam šemu napamet i znam da si poslao pogrešnu šemu jer si pomenuo i običan prekidač. Znam i problem napamet jer je puno puta obradjivan i doživljen u praksi. Znam i ko je ugradjivao BRC, nek se opet ne uvredi ono dva servisa što valjaju.
                Prema tome ne donosim zaključke napamet nego me mrzi da pišem jedno isto pa skratim a tebi izgleda kao da nisam saslušao do kraja i odmah pametujem.

                Tebi za početak u opciji "traži" napiši reset ecu i pročitaj malo šta naidješ pa onda malo promeni pa opet. Naćeš svašta i ono što nećeš

                Potroši jedno dva sata, to je korisnije iskorišćeno vreme nego zamena ECU-a isve akrobacije koje si izvodio i koje su te koštale novaca i živaca.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  zasto je onda isecena veza izmedju pina 9 od ecu i lampe za brizgaljke na istrumen tabli ako koristi signal sa lambde
                  veza je isecena bas zato da si odatle pokupio signal lambda sonde, i poslao u "ECU" plinske LCS kontrole.

                  to je potpuno razlicito od brisanja softverskih brljotina iz benzinskogECU, a sto se radi resetom.

                  tada svaki put ECU pobrise RAM i ocita ROM podatke, i radi sa fabrickim programom.

                  koristi se rele za prekid napajanja na kontaktu 30, ali to i ne mora tako.

                  moze i da se isece u zicanoj formi na samom ECU konektoru zica sa stalnim napajanjem (broj 30) i sa strane konektor prespoji na zicu napajanja sa kontakt brave (broj 15).

                  kraj zice broj 30 koji ide ka osiguracu se izoluje, i dalje zaboravi na njega.

                  slazem se sa tobom da ugadjivac gasnog sistema je trebao da uradi kompletnu ugradnju, a to znaci i elektricni deo ugradnje.

                  ali ovako ti si naucio nesto novo, i nadam se korisno.

                  kako ti nemas LCS i ta sema je pogresna, tako niti taj relej sto si stavio nije potreban (ni pozeljan) vec reset napajanja BENZINSKOG ECU.

                  to je elegantniji nacin od stalnog vadjenja ispravnih ECU i zamene ukrug, a svodi se na isti efekat- tj prekid stalnog napajanja pobrise greske u RAMu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • yz1mo
                    CBC Početnik
                    • 12.08.2008
                    • 6
                    • kg

                    #10
                    hvala za odgovore
                    ja se nebavim auto majstorlukom malo se bavim elektronikom pa u nedostatku majstora koji mogu da rese ovaj problem usudio sam se da krenem sam ali sam izgleda malo zalutao

                    imam jos jedno pitanje

                    kakve su posledice za ecu zbog stalnog reseta tj ukidanja napajanja ?
                    pitam zbog voznje po gradu posto dnevno upalim auto i do 50 puta a predjem do 50 km po gradu?
                    dali to ostavlja posledice ili se to elegantno resenje pokazalo kao sigurno?

                    shvatio sam jos nesto u medjuvremenu

                    moj pokusaj da resetujem ecu skidanjem kleme i cekanjem od sat dva nije uspevao zato sto u auto imam malko jace ozvucenje tako da nakon gasenja muzike i samog auta pa kad skinem klemu kondenzatori ostaju da kazem nabijeni a dovoljnog su kapaciteta da ecu ostane pod naponom jos dugo vremena i reset neuspeva ali je uspevao zamenom ecu
                    mislim da sam u pravu sta vi mislite?

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Česti reseti ne smetaju. Zbog kondenzatora se preporučuje kod sidanja kleme da se kratko spoje plus i minus klema ili da se posle skidanja jedne drži koćnica ili neki potrošač uključen da bi ispraznio kondenzatore.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • misko71
                        CBC Početnik
                        • 10.03.2008
                        • 4
                        • BGD

                        #12
                        Renault Megane 97 i ler i gašenje

                        evo danas celo popodne čitam CB Forum ... i ovaj problem sa Lerom ... nisam nešto upoznat sa terminologijom ali evo nekoliko činjenica:

                        Megan 1.6 8v 66kw '97
                        Tomasseto uređaj ugrađen kod Ivana u Junu 07

                        Tokom prethodne zime se desavalo da auto neposredno po prebacivanju na plin (automatski) se ugasi na prvi pritisak kvačila i kočnice ...
                        Obrazlozenje: zima je, nije se dobro zagrejao ... OK moz da prođe

                        Kada se auto zagreje nema ovog Gašenja !!! Ali :-)) ...

                        Kasnije tokom proleća ovaj problem ostaje da egzistira ali se pojavljuje drugi ... variranje ler gasa kada je auto baš zagrejan i problem više dolazi do izražaja što su spoljašnje Temp veće ... na 25-30-35 ne moze da omane a da ne brunda u leru na semaforu ...

                        Bio sam 4-5 puta kod Ivana i čovek se stvarno trudio da reši ova dva problema ali na moju zalost nije uspeo ... ustvari mozda je malo i ublazio variranje lera ... ali to je bilo u proleće kada su temperature bile niže, a ja se taman ponadao da je problem rešen ...

                        Molim za pomoć ... problem je iritirajući i ne zelim da ga imam ...
                        U međuvremenu sam dva puta bio kod majstora ... promena duhtunga glave i veliki servis ... i promena seta lamele ... i čovek je oba puta štelovao benzin ... tj proveravao i kaze da je sve u redu ... svećice su nove ... step motor je čišćen ... mozda još jedno čišćenje i mozda promena kablova ?? ... ali sve mi se čini da problem neće biti rešen ...

                        Comment

                        • yz1mo
                          CBC Početnik
                          • 12.08.2008
                          • 6
                          • kg

                          #13
                          znaci nesmeta reset.

                          dobro

                          pitao sam iz razloga sto je i meni to vec palo napamet jos ranije ali sam se vladao uputstvom koje sam nasao na nekim vec sajtovima na netu a i u nekom fabrickom uputstvu za taj auto a tamo pise uglavnom ovako:



                          This is the basic reset which will restore the various positions back to factory setting.

                          Disconnect the battery for a minimum of 45 minutes. Simply remove the earth side (-) and pull to one side.

                          When you reconnect the battery and start the car for the first time do NOT rev then engine for 5 minutes. This allows all the postioning motors to go back to default. Once the 5 minutes is up you may stop and restart the car then drive normally.

                          All the "reset" does is put the positioners such as the IACV back to factory setting. The car will then relearn the positions required for the conditions you put your car under. However if you drive your car hard from the off after doing this, it will expect to be driven like that al the time and therefore may feel a little sluggish unless really pushed. Also, whilst this relearning is taking place you may experience higher running costs.

                          You will not have to reprogramme any keys afterwards and your radio should not loose its code either. You will have to alter the time unless its a H2 where if you put it to an FM station it will pick up the time automarically.


                          jedan od izvora je:

                          The UK guide to Fiat Bravos and The Official Fiat Bravo / Brava Owners Organisation Website. Affiliation to the Fiat Motor Club (GB)


                          zato sam odustao od reseta ali ako vi tvrdite da radi reset bez posledica poslusacu vas.....


                          opet da kazem nemam iskustva sa auto elektronikom i automobilima i zato volim da pitam

                          vladam se i razmisljanjem da je to ako treba tako bilo naznaceno bar u nekom uputstvu a ja nisam video nikakvo uputstvo...
                          posaljite mi ako neko ima

                          hvala za pomoc

                          zanima me i vase misljenje

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Mišljenje je da odeš negde da se to pregleda i po mogućnosti da se dobro našteluje da bi bilo što manje grešaka u odnosu na benzinski deo, pre bilo kakvih zahvata na hardveru.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            Working...
                            X