Check Engine, samo na plinu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sivik
    CBC Početnik
    • 06.09.2008
    • 5
    • Novi Beograd, Srbija

    Check Engine, samo na plinu!

    Pozdrav svima! Pre malo vise od mesec dana sam postao ponosni vlasnih Honde Civic 1.6i SR, u pitanju je motor D16Y8. Odmah da napomenem da je u pitanju obican venturi sistem. Od pre par dana je pocela da mi se pali "check engine" lampica i to iskljucivo prilikom voznje na plin. Auto normalno pali ali posle nekih 10ak minuta voznje lampica se pali i to svaki put dok je na leru. Inace ler mu je na nekih 900-950rpm...e sad...primetio sam da prilikom svakog usporavanja, odnosno stajanja, ler malo zastane na nekih 1300-1400 i posle par sekundi se spusta na normalno stanje. Nakon nekog vremena se pali se "check" i ler skace na konstantnih 1500rpm. Nakon toga cak i kada prebacim na benznin, situacija ostaje ista, dok se to nikada ne desava ukoliko vozim iskljucivo na benz. Ono sto sam ja uradio je sledece:

    1. Resetovao ECU (nije pomoglo).
    2. Ocistio leptir u**** (u konkretnom problemu, nije pomoglo).
    3. Ocistio motor ler gasa (takodje, nije pomoglo).
    4. Stelovao smesu (nije pomoglo osim sto mi se ucinilo da se "check" javljao malo kasnije u toku voznje).


    Slusam vas...
  • error
    CBC Veteran
    • 28.03.2008
    • 175
    • beograd

    #2
    daj neku sliku...
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Proveri sva crevca da ne vuče negde falš vazduh...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        #4
        Jedno pitanjce :

        Kad ce check engine GASI samo izmedju 2500-3000 rpm, a stelovan je na 3000 rpm, jel' to bogata il' siromasna smesa? Venturi, normalno.
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ne može se odgovoriti bez stanja lambda sonde u tom trenutku.
          Ček se pali u oba slučaja a gasi samo kad je dobro.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Check engine lampica se ne pali odmah kad nastane stanje siromasne ili bogate smese. Stanje po mojim saznanjima iz prakse mora da traje bar 2-3 minuta konstantno. Sta to znaci? To da se noga drzi mirno na gasu dovoljno dugo bez menjanja brzina.
            Veoma je redak slucaj da je smesa bogata a lampica se pali na otvorenom putu a jos cesce (skoro obavezno) na autoputu.
            Znaci da je siromasna.
            Pisao sam vec da tacno moze da se CUJE gde je ta granica. Probajte u petoj na autoputu pazljivo pa cete cuti. Ja to znam sigurno jer pratim voltmetrom napon lambda sonde i tacno se jasno cuje gde je taj prelaz.
            Najbitnije je koliko je to smesa siromasna. Za moj auto bi trebala da bude ok sve do negde 120km/h. U tom slucaju auto ide normalno i trosi isto tako normalno.
            Siromasna je vec na 130 a na 140 svetli jos samo jedna dioda ali i dalje motor vuce samo uz onaj "suvi" zvuk .
            Sa receptom na 3000rpm plus pola kruga na slavini sve gotovo garantovano u sigurnosnoj zoni OSIM onih koji voze na 5000-6000 rpm.
            U tom slucaju preporucujem NAJMANJE LCS. Isplati se brzo sigurno.

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #7
              Check engine lampica se ne pali odmah kad nastane stanje siromasne ili bogate smese. Stanje po mojim saznanjima iz prakse mora da traje bar 2-3 minuta konstantno.
              Hm, ja svoju lampicu ugasim cim krenem uzbrdo, na 2500, posle 5-6 sec se ugasi. Svaki dan idem na posao preko nekog mosta uzbrdo, duzina uzbrdice je oko 1000m. Kako lupim po gasu tako mi se ugasi check. Cim izadjem na ravno, pada broj rpm i lampica se pali.

              I naravno na otvorenom opet preko 2500 se gasi sigurno, samo mi se cini da se tad gasi bas kako si naveo : posle par minuta.

              A stelovano je bas po propisu.

              Ipak je LCS resenje za ovakve motore.
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Uzbrdo sigurno treba više goriva tako da verovatno imaš višak kad se pali u normalnoj vožćnji.

                LCS je sastavni deo opreme za svaki ventuiri sistem ali se to kod nas ne pošruje.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Sivik
                  CBC Početnik
                  • 06.09.2008
                  • 5
                  • Novi Beograd, Srbija

                  #9
                  Originally posted by Dora
                  Proveri sva crevca da ne vuče negde falš vazduh...
                  Zar se to onda ne bi manifestovalo i prilikom voznje na benzin?

                  Comment


                  • #10
                    LCS je i "izmisljen" bas zbog takvih situacija koje se desavaju pri voznji na auto-gasu. Vremenom ce sam ECU da zabrlja i neces vise moci normalno da ga vozis na auto-gasu, a kamo li i na benzinu
                    Poslusaj nas i ugradi LCS...

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by Sivik
                      Originally posted by Dora
                      Proveri sva crevca da ne vuče negde falš vazduh...
                      Zar se to onda ne bi manifestovalo i prilikom voznje na benzin?
                      Mnogo puta je ponovljeno da motor na benzin ima sve instrumente da održi ler i smešu kako treba jer je tako konstruisan. Kad mu staviš glupi venturi on nema ništa od toga i možeš samo da se nadaš da ide u odredjenom opsegu koji neće praviti problem.

                      Podizanje ler gasa može biti samo zbog falš vazduha ili zbog toga što se benzinski ECU zbrljao pa sam podigne obrtaje jer nešto nije uredu.

                      Kad radi na benzinu ako ima malo falš vazduha motor će to znati i korigovaće sa ler motorom i ubrizgavanjem da sve ostane u granicama normale što se lera tiče. Kad radi na plinu, motor će to isto pokušati ali nema načina da zaustavi dotok plina iz isparivača, to jest da ga koriguje.

                      Obzirom da prelaskom na benzin ostaje stanje povišenog lera (nisi naveo koliko to traje) mislim da je ECU zbunjen.

                      Uzrok ovome može biti svašta i teško je dati ovako bez dijagnostike neki pametan odgovor. Može recimo neki cilindar da ne pali dobro,a utomatski imaš bogatu smešu na plinu, kad razvučeš po gasu onda se guta sve što udje u motor ili lambda sonda nema funkciju ako je u rič modu pa se gasi lampica.
                      Ovo je samo jedna mogućnost od mnogoh.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Sivik
                        CBC Početnik
                        • 06.09.2008
                        • 5
                        • Novi Beograd, Srbija

                        #12
                        Danas sam isao redom u potrazi za problemom i izgleda da je ipak motor ler gasa. Prvo sam skinuo konektor sa lambda sonde, upalio...naravno ECU je odmah nakon paljenja prijavio gresku a situacija sa ler gasom je ostala ista. Prikacio sam nazad sondu i otkacio motor ler gasa, upalio auto..."check" se javlja, a problemi sa ler gasom nestali...Definitivno je to u pitanju..bice da ga nisam dobro ocistio a mozda je i riknuo..

                        Dori hvala na savetima!

                        Comment

                        • hondaholic
                          CBC Senator
                          • 20.09.2007
                          • 201
                          • Beograd
                          • 1993 Honda CIVIC 4x4

                          #13
                          motor ler gasa

                          imam i morot lera. mozda je i to u pitanju. pozdrav
                          1979 Chewrolet Camaro (for junk!!) but with potencial, 1974 Jaguar HE v12, Honda Civic Shuttle 4wd slamed, in perspecitve 2000 Mustang GT

                          Comment


                          • #14
                            Ima jos nesto u vezi zadrzavanja ler gasa ali sam zaboravio da ti napisem... kod nekih automobila koji su pravljeni za Svedsko ili Svajcarsko trziste,dodatno je ugradjen uredjaj ili podesen program u ECU da namerno pri oduzimanju gasa zadrzi isti da se ne bi naglo spustio. Primera radi sa 2800rpm na 850rpm bez zadrske na 1500-1600rpm! Auto se pri oduzimanju gasa ponasa isto kao kada si pritisnuo kocnicu na ledenoj podlozi pa se to resava "usporavanjem" opadanja ler gasa.
                            Proveri da li je tvoj auto mozda pravljen za Svedsko trziste

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Deki, ti onda imas normalno bogatu smesu.
                              Posto uvek vozis isto svakog jutra nije problem da probas. Zavrni cesmicu za pola kruga pa ces videti sta ce se desiti. Bar ti to nije problem.
                              Pola kruga je mozda i mnogo ali je to samo da bi se uocila razlika.
                              Koga ne mrzi da se bakce trebalo bi da se proba za po 1/4 kruga jer je to dovoljno precizno u proseku.
                              Gledaj da test bude UVEK na skroz zagrejanom motoru zbog uniformnosti rezultata.
                              To kao ti kazes treba da znaci da se iza tebe oseca mozda i nesagoreli plin. Bogata smesa je pozeljnija tako da ako ti ne trosi previse i ide super mozes komotno da ostavis tako.
                              Predlog za probu je cisto da zadovoljis znatizelju a posle mozes i da vratis na isto ili jako slicno.
                              Stanje moze da varira malo ili cak i prilicno u zavisnosti od stanja filtera vazduha ali i od njegovog kvaliteta tj. gustine kad je nov.
                              Moze da bude i do kvaliteta gasa ali da sad ne preterujemo previse.
                              Ipak ma koliko gloop LCS ipak ima prednost jer "misli" o svemu tome time sto prati stanje sa lambda sonde.
                              Sta god da je, lambda ipak pokaze. Nije te ni briga ZASTO je to tako.
                              Zaboravlja se da Lovato ma koliko primitivan i relativno jevtin ima i mode za ucenje i svasta nesto sto bi moglo da bude veoma korisno.

                              Comment

                              Working...
                              X