...Prekidaci se programiraju da prebace automatski sa benzina na gas kad se ispune dva uslova. Jedan je neka minimalna temperatura rashladne tecnosti (recimo 40-tak°C) a drugi je da motor postigne odredjeni broj obrtaja koji mi "programiramo". To je obicno najmanje 2500 da bi mogli lagano da se vozimo na benzin dok se motor greje. Na ulazu u taj elektronski deo prekidaca postoji komparator koji uporedjuje ono sto smo mu mi zadali (broj obrtaja) sa signalom koji dolazi iz tog kabla. Znaci. Sto je veci broj obrtaja motora veci je napon u tom kablu i jednom kad predje zadatu vrednost prekidac da signal koji upravlja releom i prebaci na gas i nikada se vise ne vraca na benzin dok ne ugasimo motor kad se ceo sistem resetuje. Ovo zadnje pod uslovom da je sve u redu.
Posto kazes da si tehnicki tip pokusacu da objasnim sta se verovatno desava kad ti prekidaci crkavaju. Prvo postoje kablovi sa razlicitom izolacijom i po debljini ali i po kvalitetu dielektrika, paljenja sa razlicitim naponom itd. Pod normalnim okolnostima kad je zazor svecice normalan i svaki put baca varnicu jos je sve pod kontrolom. Vremenom kako se svecice trose a ako ih ne kontrolisemo dolazi do toga da ne baca varnicu ponekad pokoja svecica. U tom slucaju napon na kablu od bobine je daleko veci nego kad se energija istrosi na svecici. I normalno, ako takav signal (previsok napon) dodje u prekidac postoji rizik da ga osteti. Nacin da se napon "krade" sa visokonaponskog kabla bobine je takodje nestabilan u smislu da se vremenom menja kako stare kablovi, temperatura ima uticaj, vlaga itd.Zato je bolje da se taj signal uzme sa minus prikljucka bobine gde je situacija uvek stabilna i konstantna.
Ja zaista nisam imao prilike da imam u rukama uputstvo za montazu prekidaca nikada ali majstori jesu pa bi zato morali to dobro da znaju. Licno smatram da je neozbiljno (neprofesionalno) uzimati "signal" sa kabla bobine mada moze i tako da radi. Ako bi neki proizvodjac napisao da se to tako radi zaista bi imao razloga da sumnjam u njegovu tehnicku kompetenciju u svakom smislu. Smatram da je tehnika nesto malo ozbiljnije od madjionicarskih trikova i cirkusa. Svasta moze da prodje ali se zna kako se to ustvari radi.
Ovaj @dranix mi je toliko ucinio u zivotu da cu morati da pobegnem ako ga nekad sretnem.
Ko zna kol'ko para ce da mi trazi za sve ove usluge
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
Moz' da ti se lako desi da te navatam u Nish.
Dugujes da ispricas neki novi vic ili neku zanimljivu pikanteriju.
Nego ti li si taj sto znas gde stanuje "chicha"? Ne plasi se odmah. Potrebno je samo da pokazes put.
error: da desava mi se kad ugasim na plin da malo jos radi i ugasi se! Zato ja prebacim na benzin pa ugasim auto
Aj jel moze moj auto da se pali na plin?
mixer za plin bi trebalo prebaciti skroz dole ispred klapne gasa i nechesh vishe imati taj problem.
a na plin mozesh da ga upalish tako shto chesh dati kontakt, drzi ono dugmence na prekidachu, skini sa kontakta, o5 daj kontakt i zaverglaj.
s tim shto ti ja ne bi preporuchio da ovo palish na plin, bar ne dok je mixer tu gde jeste. postoji moguchnost da che ti se rascvetati onaj rebrasti deo creva posle mixera
Rečeno ti je.
Moraš proveriti signal obrtaja koji dolazi na centralinu. Crna žica koja ide od prekidača do munus pola bobine. Ako je signal slab prekidač misli da je motor ugašen i prebaci na benzin za ponovno paljenje. Moguć uzrok, nedovoljan signal ili crkao prekidač.
Taj prekidač se pali direktno na plin tako da se pre davanja kontakta stisne dugme za prebacivanje i odmah pali auto po davanju kontakta sa i dalje stisnutim dugmetom dok ne upali.
Kako je već rečeno nije uopšte preporučljivo sem ako baš nema drugog načina da se auto upali a u blizini gori kuća pa se mora.
Comment