Koliko smanjiti precnik usisne grane zbog plina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MirkoDamnjanovic
    CBC Senator
    • 26.09.2008
    • 291
    • Srbija
    • Cetvorotockas

    Koliko smanjiti precnik usisne grane zbog plina

    Mislim da su mi previse suzili kapacitet usisne grane kada su mi namestali plinski sistem na kola.

    ovo je usisna grana:


    a ovo je posle suzenja:


    Interesuje me kako odrediti koliki je otvor vazduha potreban da bi se dobio optimum i izvukao maximum iz motora.

    Motor je zapremine 2 litra i snage 101kw tj 137ks[/url]
  • grnca
    CBC Veteran
    • 13.03.2005
    • 139
    • Zrenjanin
    • Vectra1.6&Citroen C2

    #2
    Meni se cini da je ovo kod tebe preterano uradjeno. Ako zelis neki optimum onda bi trebalo da otvor na difuzoru bude polovina precnika usisne grane nikako manji , moze samo veci.
    Ja sam kod mene stavio mesac fi 45 a precnik grane je 62 i imam i koliko toliko dobru potrosnju ali imam i dobar odziv na papucicu.
    Trojke su Djuro sta???

    Osnovne jedinice diverzantskih grupa!!!

    Opel Vectra 1.6 16v + 20% gratis

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Ne verujem da te je razumeo uopste.
      Cilj ove restrikcije sa slika je bio da se kompenzira neodgovarajuci mikser.
      Mi ovde ne vidimo koliki je precnik samog miksera. Zato se odlicno vidi da je motor poprilicno udavljen a verovatno tako i ide mada ima dobru snagu pa se to mozda manje oseca.
      Ne bi rekao da je redukcija veca od mozda 30% povrsine u**** potrebna da bi se motor podesio da radi dobro na leru i na manjim obrtajima.
      Potrebno je UVEK koristiti odgovarajuci mikser za odredjeni motor i u tom slucaju normalno nije potrebna NIKAKVA dodatna restrikcija jer mikser vec ima svoju restrikciju koliko treba da bi uopste postojao venturi efekat i da bi mogao da povuce dovoljno gasa za skoro sve rezime voznje osim maksimalnih obrtaja jer gusenje po prirodi stvari ipak postoji pa postoji.
      Eventualno moze biti problem i velicina ili cak i vrsta isparivaca u smislu osetljivosti membrana. Uvek se bira isparivac da moze da da onoliko koliko ima motor snage a ne znatno jaci. Primera radi. Za motor od 110kw bolje je odabrati isparivac za do 100kw nego onaj za do 150kw ili cak do 200kw mozda. Cisto fiktivno jer i nema konkretno toliko da se bira.
      Osetljivost reduktora takodje mora da bude adekvatno podesena sto NE ZNA svaki "majstor" kako treba a amateri jos manje pa i to moze da pridonese problemu u odredjenoj meri.
      Iskusni i dobri majstori odaberu restrikciju tek kad se iscrpu SVE druge mogucnosti lokalnog trzista a oni to znaju odlicno sta gde i da li uopste ima da se kupi od mesaca.
      Ja verujem da je taj auto ako vec ima 100+kw i dosta tezak a i da je veoma trom u voznji na gas sa tim stanjem kao na slici.
      U slucaju kad je precnik grane 62 a mikser 45 mm redukcija je nesto manje od 50%.
      Reci nam ili sam izracunaj kolika je kod tebe ta izbusena okrugla plocica.
      Od oka se cini da je otvor prilicno mali. Mozda tako lepo radi ali je gusenje motora ogromno.
      Da bi dobio maksimalni kapacitet motora vozi na kvalitetan benzin ili ugradi sekvencijalni gas. Venturi nije za to mada ces se isto voziti odlicno.
      I dobre ali i lose navike su cudo. Plus sto su ljudi jako prilagodljivi.

      Comment

      • Flavio
        CBC Senator XXL
        • 13.06.2006
        • 1926
        • 012 Centar
        • KaraWagon 1.4T.Spark

        #4
        @Dranix je skroz u pravu.Bio sam prisutan u servisu kad je na isti takav R-21 TXI 2.0,ugradjen obican Venturi uredjaj.Restrikcija nije postavljana vec samo mixer ciji je precnik neznatno manji od usisnog creva.Odokativno,manji izmedju 10 i 20% recimo.

        Comment

        • MirkoDamnjanovic
          CBC Senator
          • 26.09.2008
          • 291
          • Srbija
          • Cetvorotockas

          #5
          Extra, ne secam se da me neko skoro tako obradovao.

          Majstori nisu mogli da nadju mikser dovoljno kratak ( posto je malo prostora od u**** do lima - vidi se na prvoj slici ) pa su nasli neki i to skarabudzili. A da su skrabudzili shvatio sam sada posle Vasih postova.

          Znaci da bi se uradilo kako treba stavi se odgovarajuca mikser klapna bez biiip redukceije usisne grane.

          Hvala momci

          PS. jos jedno iskustvo. Suzenje je stavljeno posle filtera za vazduh i auto je trosio oko 9 litara. Na prvom besplatnom servisu posle 1500km stave mi jos jedan pre filtera za vazduh. Rezultat je bio da auto jaaaaako lose ide i trosi 12 litara. Skinem redukciju pre filtera i auto spusti potrosnju na 10l.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            E pa ako je vec drugi put ugusio motor trebalo je da zategne slavinu malo.
            Ne radi se tako nego samo komentarisem nelogicnu potrosnju.
            Nije fora da auto ne ide nikako a da trosi previse.
            Za sagorevanje nije potrebno samo gorivo nego i MNOGO vise vazduha.
            Restrikcija se stavlja ako ne moze da se podesi ler gas jer tada je najslabiji vacuum. Ako je ler stabilan ne verujem da je restrikcija uopste potrebna sa takvim mikserom.
            I ako se restrikcija vec stavlja treba staviti NAJMANJE moguce tek koliko mora da bi usao u dijapazon podesavanja a ne da se gusi motor bez potrebe.
            Ako hoces da stedis gorivo ne stiskaj naglo i do daske gas i ne vozi pod velikim obrtajima i brzo.

            Comment

            • MirkoDamnjanovic
              CBC Senator
              • 26.09.2008
              • 291
              • Srbija
              • Cetvorotockas

              #7
              Zategao je slavinu i rezultati su pad snage i povecanje potrosnje. Moj zakljucak je da ne moze da se smanjuje dovod vazduha i dovod plina i da u nedogled smanjujes potrosnju i snagu. Snagu smanjujes ali postoji donja granica restrikcije plina i vazduha posle kog se potrosnja ponovo povecava. Svaka kubikaza ima svoj optimum i ja pokusavam da tako nastelujem svoj motor.

              A pricam o minimalnoj potrosnji - lagana ubrzanja, otvoren put 80 km/h.

              Meni je stabilan ler i kad izvadim ovo suzenje ali jako slabo vuce. Nisam hteo da cackam oko zavrtnjeva da ne bih napravio dar mar sa potrosnjom.

              Znaci ako izvadim suzenje za vazduh i pojacam dovod plina auto ce ici dobro pitanje je samo kako ce se to odraziti na potrosnju. Ima li neko iskustvo s'tom kombinacijom?

              Meni nije cilj da zadrzim snagu a da ga vozim na plin, plin sam ugradio da bih smanjio troskove goriva sa razumljivim padom snage motora. Ovo sto je kod mene mislim da uopste nije uradjeno kako treba tj mislim da mogu da imam vise snage i manju ili istu potrosnju.

              Trenutno stanje snage je da u prvoj i drugoj ima solidno ubrzanje a li zato treca tuga, cetvrta jos veca a petu bi mogao i da izbacim iz upotrebe. Zalosno za auto koji je napravljen da ima 100 kW. Kad je bio na benzinu plasila su me maksimalna ubrzanja a sada je pravi penzionerko.

              Hvala na odgovorima pozdrav

              Comment

              • Dren
                CBC Senator XXL
                • 24.08.2005
                • 1068
                • Sarajevo

                #8
                Originally posted by MirkoDamnjanovic
                Ovo sto je kod mene mislim da uopste nije uradjeno kako treba
                Nisam stručnjak, ali ovdje si sigurno u pravu... U startu su ga napravili kako ne bi trebalo, jer nisu imali odgovarajući dio, pa su onda liječili posljedice toga, umjesto otklanjanja uzroka problema...

                Kao da su ti pokušali spriječiti prehladu grla guranjem zgužvane čarape u grlo, da ti od manje hladnog zraka manje nazebe grlo...

                Ili nake ti ovi koji su ugrađivali plin urade kako treba, ili nađi majstora koji će to napraviti da ne primjetiš veliku razliku u performansama... Nekoga ko zna, i hoće... A mora oba ova uslova ispuniti istovremeno, nije dosta samo 1...

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #9
                  Znaci ako izvadim suzenje za vazduh i pojacam dovod plina auto ce ici dobro pitanje je samo kako ce se to odraziti na potrosnju. Ima li neko iskustvo s'tom kombinacijom?
                  Imam ja. Kupio sam auto sa slicnom restrikcijom na usisu, potrosnja oko 14l. Skinuo restrikciju, okrenuo crevo u**** u stranu, zamenio filter gasa, PRESTELOVAO samo pomocu slavine za potrosnju, i evo vec 2 godine ne prelazi 12/100.

                  Pokusaj bez restrikcije, potrosi 2-3 boce, pa vidi kako se potrosnja krece.
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • MirkoDamnjanovic
                    CBC Senator
                    • 26.09.2008
                    • 291
                    • Srbija
                    • Cetvorotockas

                    #10
                    Hvala na savetima.

                    Inace provalim da su mi izbacili fabricki difuzor ( koji je suzenje specificnog oblika i postavljen blizu motora i sluzi za poboljsanje rasprsivanja goriva ) koji je suzavao za oko 30% u**** i to su mi ladno izbacili a nisu mi rekli. To im je pretpostavljam smetalo da bi nabudzili mikser.

                    Comment

                    • deki-ascona
                      Bio nam je drug! RIP
                      • 10.04.2007
                      • 2118
                      • NI , Trosharina

                      #11
                      Upitao bih nesto, a da ne otvaram novu temu, posto se ovde diskutovalo i o odgovarajucem mikseru.

                      Posto je danas bio lep dan, resih da ocistim "vazdusni put" do motora, uzmem wurth carb cleaner i krenem redom. Posto sam imao vremena, skinem 1. put u zivotu i mikser (posle oko 70.000 km) da bih mogao da ocistim i klapnu protokomera, pa ga lepo osmotrim : precnik u**** je 62mm, a miksera (konusnog) na najuzem delu je 30mm. Mikser je napravljen iz jednog komada, debljine oko 1cm. Pogresio sam sto ga nisam slikao, pa moram da opisujem.

                      Buni me sto je jedno od 2 creva sa t-racve ugurano u mikser pomocu neke cevcice sa spoljnim navojem, a drugo samo navuceno na nastavak-cevcicu koja strci iz miksera. I oba ulaza su sa iste strane miksera. Creva su toliko blizu jedno drugog na samom mikseru da nikako ne moze da se stavi npr. selna da se crevo osigura.

                      Pitanje: jel to tako treba da stoji bez selne? I zasto jedno crevo ima navoj a drugo ne? Kako da osiguram creva selnama, kad su creva skoro sastavljena?

                      Jos nesto : kad-tad cu morati da promenim i ta creva od t-racve do mesaca, i kad dodje taj trenutak jel izvodljivo da sa starog creva skinem tu cevcicu sa spoljnim navojem pa da je prebacim na novo ?

                      Inace , ciscenje miksera se isplatilo : isprasio sam ga sprejom iznutra i spolja i sad sija kao nov.
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                      Comment

                      • MirkoDamnjanovic
                        CBC Senator
                        • 26.09.2008
                        • 291
                        • Srbija
                        • Cetvorotockas

                        #12
                        Cekam lamdatron pa da skinem restrikciju i nastelujem pa javljam rezultate.

                        Izvinjavam se svima sto je tema ostala nedovrsena, ne daju mi se pare plinadzijama na experimentisanja oko u****. Da su znali kako da urade vec bi uradili kako treba.

                        Comment

                        • shone190
                          CBC Senator XXL
                          • 10.12.2004
                          • 1877
                          • Beograd
                          • Dodge Charger 8.1l

                          #13
                          Re: Koliko smanjiti precnik usisne grane zbog plina

                          Malo da ozivim temu pitanjcem

                          Jel' svakom karb motoru potrebna restrikcija u**** i kako generalno "provaliti" da je uopste i potrebna?

                          Da li jednostavno probas prvo bez restrikcije da nastelujes, vidis kako ide i koliko trosi, pa onda pocnes da petljkas sa restrikcijama i podesavanjima i pracenjem ponasanja auta i potrosnje, pa skontas da je trebalo suziti usis ili ne?

                          Pozzzz

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Re:

                            Originally posted by deki-ascona
                            Upitao bih nesto, a da ne otvaram novu temu, posto se ovde diskutovalo i o odgovarajucem mikseru.

                            Buni me sto je jedno od 2 creva sa t-racve ugurano u mikser pomocu neke cevcice sa spoljnim navojem, a drugo samo navuceno na nastavak-cevcicu koja strci iz miksera. I oba ulaza su sa iste strane miksera. Creva su toliko blizu jedno drugog na samom mikseru da nikako ne moze da se stavi npr. selna da se crevo osigura.

                            Pitanje: jel to tako treba da stoji bez selne? I zasto jedno crevo ima navoj a drugo ne? Kako da osiguram creva selnama, kad su creva skoro sastavljena?

                            Nisam ovo video, to jest propustio sam...
                            To crevo što ima cevčicu, služi za rad na leru, trebalo bi da ide na ler motor. Kad ih menjaš, ostaju te cevčice u mikseru a sam ocreva zameniš. Ak onema mesta za stege ili nemaš one limene stege (tanke) stavi makar dva kruga paljene žice i zavrni krajeve, ne preteruje da ne pokidaš creva.[quote="shone190"][quote="deki-ascona"]Upitao bih nesto, a da ne otvaram novu temu, posto se ovde diskutovalo i o odgovarajucem mikseru.



                            @ Shone 190

                            Većini ne treba restrikcija, samo za pojedine motore sa velikom usisnom granom ili ako je jako dugačak put vazduha. Večinom se restrikcija stavlja kad je neodgovarajući mikser ili montaža, tako je majstorima lakše...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • MirkoDamnjanovic
                              CBC Senator
                              • 26.09.2008
                              • 291
                              • Srbija
                              • Cetvorotockas

                              #15
                              Re: Koliko smanjiti precnik usisne grane zbog plina

                              Stigao lambdatron ali mi je beskorisan za stelovanje plina. Naime kada pustim gas on padne an prvu lampicu (ona bi trebala da bude 100 mV) i na najmanje dodavanje gasa pretrci preko svih lampica (znaci od 100 mV do 1000mV) i ugasi se i ta poslednja kao da je izasao iz mernog opsega. Ili nije dobro kalibrisan ili moja sonda salje voltaze preko 1000mV kad je na plinu. Dolazim na ideju da ga rekalibrisem samo da se konsultujem sa Gumetinom kako da uradim.

                              Elem, smucilo mi se cekanje pa sam skinuo restrikciju i otvorio ventil (posto kad prosiris kapacitet usisne grane nije vise ta sila vakuma od isparivaca tako da mnogo manje plina uvlaci nego ranije) sa 2,5 obrtaja na 5 obrtaja.

                              Prvi rezultat je sa predjenih 190km je potrosio 11,17l plina (120 km pod restrikcijom pa skinuo stelovao). Sa restrikcijom mi je trosio 11,2 - 12 l. Mislim da ce smanjiti potrosnju jer sam dosta vremena potrosio dok sam stelovao a tih 120 km je bilo gradske voznje pa sam ocekivao povecanje potrosnje.

                              Svaki dan prelazim 80km do posla i kuce pa znam tacno koliko je trosio (11,2l voznje od 80 - 100km/h a 12l kad dosta preticem i vozim 130-140km/h), javljam rezultate za par dana.

                              Bi li neko podelio informacije na koju vrednost se steluje plin? Kapiram da je ona budza sto gurnu u auspuh lambda senzor i da steluju na 3000 rpm na osnovu voltaze koju vraca sonda. E koja je to vrednost?

                              Comment

                              Working...
                              X