zabluda ili . . . ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MIRETOM
    CBC Član
    • 25.07.2008
    • 53
    • sremska mitrovica

    zabluda ili . . . ?

    treba mi konkretan odgovor na ove dve situacije :
    radi se o stelovanju venturija na "uvo"
    Kada ce biti veca potrosnja plina (u slucaju kada se auto nasteluje da ide isto)
    1. kada se zatvori dotok vazduha za 70% i zavrne sve dok auto ide dobro
    2. otvoriti redukciju(selotejp) i odvrce slavina dok ne pocne da vuce kao u prvom slucaju? U MOM SLUCAJU NEKOLIKO KRUGOVA
    Ja sam posle dugog eksperimentisanja uspeo da namestim pomocu "prvog nacina" i zadovoljan sam kako auto vuce ali sam negde procitao da prevelika redukcija u**** moze da steti motoru??
    Dali sam svo vreme bio u zabludi?
    Sada mi auto dobro vuce ali imam potrosnju od 16l prosecnu(od 13do20) STO PO MENI NIJE STRASNO ZA 2000ccm I 120KS
    Nisam od onih koji mere potrosnju svaki cas i pocnu da panice kada im auto potrosi 10l umesto 9,5 ALI MI JE BITNO AKO MI MOTOR RIKNE ZBOG TE REDUKCIJE VAZDUHA
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #2
    Mislim da bi ti za kvalitetniji odgovor ljudi koji s tim imaju vise iskustva bilo korisno i opis automobila, plinske instalacije i slicno... Mozda ni pokoji fotos ispod haube ne bi bio los...

    Comment

    • galileo5
      CBC Veteran
      • 31.03.2005
      • 131
      • Leskovac, South Serbi

      #3
      Sam mikser ili mesac ili... kako god, je vec neka vrsta redukcije i kao takav vec skodi motoru i njegovim performansama, tako da je bilo kakva naknadna redukcija jos veci problem, da crkne motor valjda nece, ali od motora sa cca100ks, dobices neki Ponny expres... ili slicno, ...
      Jako je bitno da mikser bude odgovarajuceg promera iz hiljadu razloga...

      Sto se potrosnje goriva tice, stvar nije jednostavna, opet se javlja sam faktor snage i iskoriscenja, sve u svemu dobar mikser sa recimo 36mm i mikser od 40mm + redukcija na usis ce mozda dati slicne rezultate u potrosnji, a o snazi i performansama nema potrebe diskutovati...

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        #4
        @miretom

        Probaj i "drugu varijantu", tj. bez restrikcije, sa otvaranjem slavine do dobrih rezultata, potrosi 2 boce plina, pa uporedi potrosnju. I ne zaboravi da napises rezultate
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • error
          CBC Veteran
          • 28.03.2008
          • 175
          • beograd

          #5
          kako god ali ja mislim da je ta potroshnja prevelika
          13l je ok, ali 20 tj. prosek 16 pa i nije bash...
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • rrapaic
            CBC Senator
            • 13.02.2008
            • 225
            • Beograd
            • Fiat Stilo 1.9 JTD

            #6
            miretom, ja sam tako vozio skoro godinu dana, hocu reci sa redukcijom u**** (pa otprilike isto tako, oko 70%). A sve to zato sto nisam umeo da nastelujem plin posle promene filtera za vazduh.
            I sta se desilo? Potrosnja je pocela polako da raste, iako je auto SVE vreme dobro vukao. Kad mi je dojadilo da se nerviram, skinuo sam redukciju i otisao da mi u servisu nasteluju kompjuterom.
            Da ne duzim, u servisu su mi odmah rekli da membrana nije dobra, i da, ako se posle stelovanja potrosnja ne popravi, mora da se menja. Na kraju, zamenio je i sve se (da kazemo) unormalilo.

            Sta hocu da kazem? Pa, ostao mi je tracak sumnje: da li je dugotrajna voznja sa redukcijom DOKUSURILA membranu? Jer, membrana nije bila ostecena, ali je visila k'o babin trbuh. Isparivac je stari RenzoMatic (LandiRenzo) i kako su mi u servisu rekli, "steta sto se vise ne prave". Trebalo je da membrana izdrzi jos... ali se ja igram majstora (pa cackam usis) .

            Pozdrav

            Rajko
            Fiat Stilo 1.9 JTD

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Naravno da je prevelika.
              Da bi se malo bolje razumelo da restricija NE STETI motoru u smislu unistenja osim ako smesa iz nekog razloga nije siromasna a zato se i stavlja restrikcija da bi lakse povlacio gas.
              Restrikcija sprecava motor da dise i time mu limitira snagu i to posebno u rezimu visokih odrtaja i prilikom ubrzavanja.
              Gas sa obicnom slavinom se podesava tako da je smesa dobra pri krstarecim brojevima obrtaja a to je negde oko 3000.
              Ako uspes to da dobijes i jos uspes da podesis ler gas da je stabilan ne treba ti restrikcija.
              Problem je najvise bas u nemogucnosti da se podesi ler gas a to je iz raznih razloga od neadekvatnog miksera za taj motor preko suvise retkog vazdusnog filtera.
              Ako se vec ne moze podesiti ler gas onda treba staviti restrikciju MINIMALNO pri cemu se moze podesiti stabilan ler.
              Upotrebom odgovarajuceg miksera obicno nema potrebe za redukcijom u****.
              To sto trosi malo vise nego sto je normalno ne steti motoru ali steti ekonomiji. Zavrni mu malo slavinu (pola kruga) pa testiraj. Ako i dalje ide lepo ostavi tako i potrosnja ce se malo smanjiti.
              Niko zivi ne zna koji auto vozis i kako ga vozis a ako volis voznju u obrtajima (preko 4500) onda nije ni cudo sto trosi toliko.
              Za to si ga i podesio da ide odlicno ali i da trosi.
              Potrosnja se smanjuje tako sto se vrsi drasticna restrikcija u**** ali se i slavina dobro pritegne pa auto ne ide bas sjajno, ne trosi previse i nema siromasnu smesu koja je opasna iz vise razloga. U tom slucaju taj motor nije ni blizu onome sto moze na benzin.
              Zbog toga i postoji sekvencijalno ubrizgavanje gasa.
              Potrosnja ce biti manja ako stavis restrikciju od 70% i podesis da ide "dobro".
              Naravno da se tolika restrikcija ne stavlja jer time smanjujes preformanse motora za 70% isto (uslovno receno). Kupi manji auto. Manje su dazbine i vise se isplati jer je laksi.
              Ako ti je dovoljna snaga i ponasanje auta sa redukcijom pokusaj sa redukcijom oko 50%. To ti je bolji kompromis.
              Uvek slavinu mozes da zategnes ali se to ne bi smelo previse a sve u skladu sa stilom voznje i opterecenjem. Potrosnju radije "podesavaj" nogom i promenom stila voznje jer je to jako korisno kad se vozi sa venturijem. Menjaj brzine optimalno takodje.

              Comment

              • error
                CBC Veteran
                • 28.03.2008
                • 175
                • beograd

                #8
                [quote="dranix"]
                Problem je najvise bas u nemogucnosti da se podesi ler gas a to je iz raznih razloga od neadekvatnog miksera za taj motor preko suvise retkog vazdusnog filtera.
                Ako se vec ne moze podesiti ler gas onda treba staviti restrikciju MINIMALNO pri cemu se moze podesiti stabilan ler.


                ler gas che se uvek podesiti i sa neodgovarajuchim mixerom i bez vazdushnog filtera
                problem kod oba navedena je odziv gasa na visokim obrtajima
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Ih, pa na visokim obrtajima ima cak dva velika problema. Ma sta dva? I vise.
                  Ko je rekao da se venturi uspesno vozi na visokim obrtajima pa jos i ekonomicno?

                  Comment

                  • MIRETOM
                    CBC Član
                    • 25.07.2008
                    • 53
                    • sremska mitrovica

                    #10
                    Automobil je mercedes 190 sa karbom stromberg(vec sam pisao o tome ovde)
                    Neko mi je vec rekao da je verovatno problem u membranama pa sam uzeo nov lovato isparivac i cini mi se da malo bolje radi ali i dalje imam potrosnju ???
                    A sto se stelovanja tice da napomenem i ovo da kada pokusam da smanjim dotok gasa na slavini cim ga okrenem da malo manje trosi auto trza i muci se(nema snagu) samo malo odvrnem i ide super(skoro kao na benzin) ali tada imam ovu potrosnju vec sam se pomirio sa tim
                    Nista skinucu sve redukcije pa probati da merim potrosnju kada ga nastelujem da ide dobro.
                    Mislio sam da ima nekog univerzalnog pristupa VISE VAZDUHA I PLINA (MANJE STISKANJE PAPUCICE GASA) IDE DOBRO ILI REDUKCIJA VAZDUHA ,MANJE PLINA (JACE STISKANJE PAPUCICE) i meni bi ako budem dobio iste rezultate vise odgovarao ovaj drugi pristup ali mislim da bez redukcije ovaj auto jednostavno nece da ide ...
                    I dalje mi nije jasno kako auto moze da ide kao na benzin a da mu je pritom zatvoren usis za 70%

                    Comment

                    • Dren
                      CBC Senator XXL
                      • 24.08.2005
                      • 1068
                      • Sarajevo

                      #11
                      Originally posted by MIRETOM
                      ali i dalje imam potrosnju ???
                      Javi kad postignes da je nemaš, ima nas puno koji bi voljeli prekopirati taj prvi upotrebljivi Perpetuum mobile...

                      Originally posted by MIRETOM
                      I dalje mi nije jasno kako auto moze da ide kao na benzin a da mu je pritom zatvoren usis za 70%
                      Pa i ne može da ide kao na benzin... Posebno ne sa tolikom restrikcijom...

                      Comment

                      • MIRETOM
                        CBC Član
                        • 25.07.2008
                        • 53
                        • sremska mitrovica

                        #12
                        Originally posted by Dren
                        Originally posted by MIRETOM
                        ali i dalje imam potrosnju ???
                        Javi kad postignes da je nemaš, ima nas puno koji bi voljeli prekopirati taj prvi upotrebljivi Perpetuum mobile...

                        Originally posted by MIRETOM
                        I dalje mi nije jasno kako auto moze da ide kao na benzin a da mu je pritom zatvoren usis za 70%
                        Pa i ne može da ide kao na benzin... Posebno ne sa tolikom restrikcijom...
                        mislio sam na potrosnju od 20 litara u gradu NA TU SAM POTROSNJU MISLIO

                        A sto se tice voznje eto moj auto je u pitanju i zato vam se i obracam za pomoc jer moj sa tolikom restrikcijom ide bolje nego bez nje
                        Nisam ga ja umotao selotejpom jer mi se tako svidja

                        Comment

                        • Dren
                          CBC Senator XXL
                          • 24.08.2005
                          • 1068
                          • Sarajevo

                          #13
                          Ma znam, zato sam ti u komentar i stavio ove smjeskove, da se ne ljutis odmah...

                          Znam i da nije auto "selotejpisan" iz zelje da ljepse izgleda, nego sto nesto ne valja... Ali mi se cini da uporno pokusavas lijeciti posljedicu lose ugradnje, umjesto samog uzroka, tj. popravke lose ugradnje u dobru... Cini mi se da uporno ne registrujes sta ti ljudi kazu, vazno bi ti bilo naci majstora koji to moze, zna, i hoce napraviti kako treba. Pa sta kosta, da kosta, jer ces to placeno dobrom majstoru da napravi KAKO TREBA, vratiti na par rezervoara potrosenog plina manje...

                          Comment

                          • MIRETOM
                            CBC Član
                            • 25.07.2008
                            • 53
                            • sremska mitrovica

                            #14
                            hvala svima na odgovorima
                            na osnovu vasih odgovora zakljucio sam sledece
                            Bez redukcije treba vise plina i dobijam punu snagu motora kao i punu potrosnju
                            sa redukcijom treba manje plina (minimum potrosnje) i slabe performanse
                            neka me neko ispravi ako gresim?
                            ostaje mi jos da probam (izmerim) pa se uverim
                            u svakom slucaju javljam rezultate

                            Comment

                            • Dren
                              CBC Senator XXL
                              • 24.08.2005
                              • 1068
                              • Sarajevo

                              #15
                              Ma tu si logiku skontao... E sad, auto ne moze da ide "na nista", pa su mozda ljudi smanjenjem u**** zraka pokusavali da dobiju manju potrosnju plina, i uz cijenu "da ne ide"... Tu ima jedan problem, a to je da kada "ne ide" kako ti treba u tom momentu, onda ti stisces gas jace nego bi trebalo da je sve "protocno", pa opet trosis vise nego je on sa tom restrikcijom "napravljen". Tako da ja mislim da tu nema neke velike srece sa takvim rjesenjem, nit' ide, nit' ne trosi...

                              Prosjek od 16 litara je mislim malo prevelik. Barem za neku normalnu voznju, bez naglih ubrzavanja, trkanja, i inih izivljavanja. Za tu karoseriju, sa tim motorom (mislim da ce me neko sa vise iskustva oko MB190 ispraviti ako grijesim) bi prosjek potrosnje oko 13 litara bio OK. Sa skokovima od npr. 16 litara po gradu i guzvi, i 10-ak litara otvorene ceste... Ako se sjecas potrosnje na benzinu, "pojacaj je" za 10-20%, i ne bi trebala biti veca, ako je sve ostalo OK... Sve ovo uz "neveliki" gubitak performansi...

                              Postoje 2 nacina da to postignes, prvi je da kao sto sam vec spominjao nadjes majstora koji ce znati, moci, i htjeti to napraviti kako Bog zapovjeda, a drugi je (dugotrajniji) da se ti zezas sa finim podesavanjem svega toga, i mjerenjem potrosnje/kilometrazu nadjes ono sto tebi bolje odgovara.

                              Ovdje na forumu (koristi Search opciju) postoji dosta puta opisan "idealan" nacin podesavanja motora sa karburatorom za rad na plinu, gdje moras imati asistenta koji ce drzati gas na oko 3.000/min. stabilno, pa onda odvrtanjem/zavrtanjem slavine za dotok gasa regulisati najbolji rad u tom opsegu. Sve ispod tih obrtaja ce ti biti bogatija smjesa, a iznad toga siromasnija, ali to daje neke najupotrebljivije (u svakodnevnom koristenju) performanse uz najpovoljniju potrosnju.

                              Ja bih (osim ako me jako dobar majstor ne bi razuvjerio) to probao napraviti bez tih "mega restrikcija" zraka...

                              Comment

                              Working...
                              X