Imam problem sa grejanjem isparivača. Postavio sam sondu termometra na isparivač i pratim šta se dešava. Recimo (ovih dana nije bilo hladno) ujutru temperatura isparivača 13 stepeni. Upalim na plin i krenem. Temperatura opada lagano... Kada dođe do 6-7 stepeni prebacim na benzin (izađem i pipnem oba creva ka isparivaču, postoji mala razlika u temperaturi, ali su oba slične temperature kao i crevo koje vodi do termostata (koji nije u motoru, povezan je sa tri debela creva). Istovremeno creva ka hladnjaku su hladna => termostat je ispravan.
Dalje rad na benzinu... Temperatura prema pokazivaču na instrument tabli raste skoro do radne, a isparivač se tek lagano greje - moguće da se iznutra već zaledio, a ja merim spolja, pa ide lagano. Na oko 12 stepeni prebacim na plin, temperatura neko vreme stagnira, pa krene da se lagano penje.
Slično se dešava i ako krenem na benzin pa prebacim na plin. Znači temperatura raste, pa opada i opet posle raste. Zvuči normalno, ali ranije sam vozio samo na plin i nisam imao problema, a ako je baš mnogo hladno, pređem jeno minut - dva na benzinu, prebacim na plin i sve je OK. Sada i na mnogo višoj temperaturi dođe do zaleđavanja isparivača.
Posumnjao sam na slab protok antifriza, ali u tom slučaju bi trebalo da je odvono crevo mnogo hladnije od dovodnog (ka isparivaču). Motor se ne pregreva, sve ostalo funkcioniše kako treba. U pitanju je Tomasetti isparivač (čini mi se da na njemu piše 100kW ili 100 PS) i stavljen je pre oko godinu dana).
Napominjem da vozim uglavnom kratke relacije, oko 3km.
Malo duži opis problema, nadam se da će eventualne sugestije biti prostije.
Dalje rad na benzinu... Temperatura prema pokazivaču na instrument tabli raste skoro do radne, a isparivač se tek lagano greje - moguće da se iznutra već zaledio, a ja merim spolja, pa ide lagano. Na oko 12 stepeni prebacim na plin, temperatura neko vreme stagnira, pa krene da se lagano penje.
Slično se dešava i ako krenem na benzin pa prebacim na plin. Znači temperatura raste, pa opada i opet posle raste. Zvuči normalno, ali ranije sam vozio samo na plin i nisam imao problema, a ako je baš mnogo hladno, pređem jeno minut - dva na benzinu, prebacim na plin i sve je OK. Sada i na mnogo višoj temperaturi dođe do zaleđavanja isparivača.
Posumnjao sam na slab protok antifriza, ali u tom slučaju bi trebalo da je odvono crevo mnogo hladnije od dovodnog (ka isparivaču). Motor se ne pregreva, sve ostalo funkcioniše kako treba. U pitanju je Tomasetti isparivač (čini mi se da na njemu piše 100kW ili 100 PS) i stavljen je pre oko godinu dana).
Napominjem da vozim uglavnom kratke relacije, oko 3km.
Malo duži opis problema, nadam se da će eventualne sugestije biti prostije.

Comment