Pitanja nakon ugradnje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gewra
    CBC Član
    • 06.07.2005
    • 34

    Pitanja nakon ugradnje

    Cao. Ja sam Ivan iz BGD-a.Evo pre par dana sam ugradio gas, a tek posle toga sam poceo da se interesujem za isti (reklo bi se glupak), pa tako naidjoh i na ovaj forum.
    Elem gas sam ugradio u servisu ispod pancevackog mosta, po preporuci prijatelja, pa me interesuje da li je neko ikad imao iskustva sa njima.
    E sad kako mi je ovo prvi put u zivotu da vozim na gas, neke stvari koje se desavaju sa automobilom mi lice na kvar, ali opet nisam siguran, mozda tako i treba (citao sam poruke na forumu ali na ove stvari nisam naisao). Da napomenem da se ove stvari mozda desavaju sto moj auto i nije bas u najmladjim danima: Golf 1 JL iz 80 godine, a ugradio sam Lovato sistem (bar se ja nadam, koliko sam video dok je auto radjen sve je bilo lovato), sa bocom olimpik od 60l.
    Dakle kad prebacim sa benzina na gas (normalno prvo vozim u onom medjustepenu, pa tek onda prebacim na gas), motor pocne da radi nenormalno, sa trzanjem jedno 30 sekundi do citav minut. Pa ovaj, jel ovo lose stelovanje ili tako mora.
    Drugo u kabini mi se oseca gas kad ujutru dodjem do automobila, u voznji ne. Inace imam rupu na auspuhu, bas na grani i majstor mi kaze da je zbog toga.
    Trece, ako izgasim auto na plin jako tesko mi pali na benzin.
    I na kraju jel ja moram da posedujem atest upisan u dozvolu, da bi vozio na plin, tj. da li milicija moze da me iskljuci iz saobracaja ako nemam isti. Ovo pitam zato sto za par dana idem u crnu goru na more, pa gledam da li da odlozim put dok ne uzmem atest ili da idem pa tek posle toga (u oktobru mi istice registracija) da uradim atest.

    Pozdrav!

    I da jos jedno pitanjce: onaj crveni prekidac je za hladan start, jel da?
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Dobro dosao na forum Ivane, a sto se tice gasnog uredjaja posto je manuelni sistem u pitanju, kada prebacujes sa benzina na plin, vozis u medjustepenu sve dok ne potrosi POTPUNO benzin koji je preostao u instalaciji (znaci par puta mu dodas gas pri kraju da izbaci sav benzin), i kada prestane da vuce prebacis na plin i nece biti cimanja i trzanja, bar bi tako trebalo ako je sve ispravno.
    Kada ga ugasis na plinu, normalno je da ne moze odmah da pali na benzin jer je instalacija prazna, tj. pumpa mora prvo da dovede benzin do filtera i karburatora pa tek onda pali auto, tako da je to normalno. Kada ga ugasis na plin, slobodno ga i pali na plin, nema potrebe da prebacujes na benzin u ovim toplim danima.
    Da bi sve bilo regularno moras imati uradjen atest, a sad mnogi jos uvek voze bez njega, i to je sad pitanje srece, sa milicijom i proverama s njihove strane.

    Comment

    • punto
      CBC Član
      • 02.07.2005
      • 21
      • Crna Gora

      #3
      Originally posted by dfast
      ...sto se tice gasnog uredjaja posto je manuelni sistem u pitanju, kada prebacujes sa benzina na plin, vozis u medjustepenu sve dok ne potrosi POTPUNO benzin koji je preostao u instalaciji (znaci par puta mu dodas gas pri kraju da izbaci sav benzin), i kada prestane da vuce prebacis na plin...
      Interesuje me ovo oko "medjustepena". Ja kad prebacim u medjustepen (fiat punto sx MPI, sistem landirenzo) mogao bih da vozim do sjutra nikako da potrosi taj benzin ili nesto nije u redu sa ventilom?
      Inace nemam nikakvih problema i auto radi normalno kako pri prebacivanju tako i u voznji.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Originally posted by punto
        [Interesuje me ovo oko "medjustepena". Ja kad prebacim u medjustepen (fiat punto sx MPI, sistem landirenzo) mogao bih da vozim do sjutra nikako da potrosi taj benzin ili nesto nije u redu sa ventilom?
        U redu je sve sa ventilom ali nije sa prekidačem, ne bi trebalo da imaš medjustepen. Verovatno je stavljen od karburatorskog sistema i zato ne raguje jer ništa ne prekida, tek kad prebaciš na gas ukida momentalno benzin a pušta gas.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Totalni Pocetnik

          Originally posted by gewra
          Dakle kad prebacim sa benzina na gas (normalno prvo vozim u onom medjustepenu, pa tek onda prebacim na gas), motor pocne da radi nenormalno, sa trzanjem jedno 30 sekundi do citav minut. Pa ovaj, jel ovo lose stelovanje ili tako mora.
          Drugo u kabini mi se oseca gas kad ujutru dodjem do automobila, u voznji ne. Inace imam rupu na auspuhu, bas na grani i majstor mi kaze da je zbog toga.
          Trece, ako izgasim auto na plin jako tesko mi pali na benzin.
          Pozdrav!
          I da jos jedno pitanjce: onaj crveni prekidac je za hladan start, jel da?
          Dobrodošao,
          Pročitaj one lepljive teme kako sa autom na gas i slično pa će ti biti jasnije neke stvari. Gas ne sme nikad da se oseća a pogotovo ne u kabini.
          Da bi lakše palio na benzin prebaci na ga na benzin pre nego ga ugasiš poslednji put u toku tog dana.
          Crveni prekidač je za hladni start ali ga treba koristii samo na kratko, jednom do dva puta pritisneš da dobije malo gasa pre paljenja.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • punto
            CBC Član
            • 02.07.2005
            • 21
            • Crna Gora

            #6
            Originally posted by Dora
            Originally posted by punto
            [Interesuje me ovo oko "medjustepena". Ja kad prebacim u medjustepen (fiat punto sx MPI, sistem landirenzo) mogao bih da vozim do sjutra nikako da potrosi taj benzin ili nesto nije u redu sa ventilom?
            U redu je sve sa ventilom ali nije sa prekidačem, ne bi trebalo da imaš medjustepen. Verovatno je stavljen od karburatorskog sistema i zato ne raguje jer ništa ne prekida, tek kad prebaciš na gas ukida momentalno benzin a pušta gas.
            E sve me to zbunjuje... Danas sam bas gledao i "pronasao" sve ostale plinske djelove ali nikako da vidim gdje je taj ventil koji zatvara benzin i nikako da ga nadjem. Pretpostavljam da je
            na dovodnom crijevu blizu "karburatora" al tu ga nema!?!?
            I jos nesto ima li uopste karburatora posto je MPI? Mene brate ispod filtera za vazduh izgleda kao da je karburator, u svakom slucaju moderniji od yuga ili lade ali mi izgleda kao to. Slikao sam sve to ali ne znam kako da slike prikazem ovdje. Bas bih volio da to pogledas da mi malo pojasnis? Kolko me prije to nije interesovalo sad "izgoreh" od znatizelje.

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Pa nemas ventil za benzin, jer ti je auto mono point injection, i prekidac ti samo iskljuci struju na brizgaljki i to je to.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Originally posted by punto
                E sve me to zbunjuje... Danas sam bas gledao i "pronasao" sve ostale plinske djelove ali nikako da vidim gdje je taj ventil koji zatvara benzin i nikako da ga nadjem. Pretpostavljam da je
                na dovodnom crijevu blizu "karburatora" al tu ga nema!?!?
                I jos nesto ima li uopste karburatora posto je MPI?
                Po opisu to je SPI a ne MPI, single i multi ono S i M, jedna centralna dizna (liči na karburator) ili više dizni na svaki cilindar po jedna.

                U oba slučaja tu se prekida struja na diznam i momentalno ukida benzin, tako da ti benzinski ventil nije potreban i zato ga nema. Iz istog razloga nema ni medjupoložaja jer nema šta da se "potroši" iz karburatora. Ukidanje benzina i puštanje gasa se obavlja u deliću sekunde.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • punto
                  CBC Član
                  • 02.07.2005
                  • 21
                  • Crna Gora

                  #9
                  Originally posted by dfast
                  Pa nemas ventil za benzin, jer ti je auto mono point injection, i prekidac ti samo iskljuci struju na brizgaljki i to je to.
                  Na kucistu filtera za vazduh pise MULTI POINT INJECTION???

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    Ok , moja greska, ali se svodi na isto kad je prebacivanje sa plina na benzin.

                    Comment

                    • punto
                      CBC Član
                      • 02.07.2005
                      • 21
                      • Crna Gora

                      #11
                      Da li pumpa za benzin radi i kad auto vozim na plin?

                      Comment

                      • dfast
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2005
                        • 1302
                        • Hoofddorp NL /Bgd

                        #12
                        Pa to bi trebao da ti kaze onaj koji je ugradjivao uredjaj jer od njega zavisi kako je povezao instalaciju, mada je najverovatnije da radi jer je iskljucivanje pumpe akcija vise za majstora, a gorivo se vraca povratnim tokom u rezervoar, tj kruzi. To je i jedan od razloga zbog cega bi trebalo da uvek imas goriva u rezervoaru da ti pumpa ne bi radila na suvo, posto imas manuelno prebacivanje i mozes da ga palis i na plin.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by punto
                          Na kucistu filtera za vazduh pise MULTI POINT INJECTION???
                          Piše i na tarabi čipka pa ja dobijem trn u jeziku
                          MPI nema ništa što liči na karburator, ono što si opisao liči na SPI a taj auto ima oba tipa ubrizgavanja. Trebalo bi više podataka, kubika, kilovata, godište. Mislim nije nešto bitno, samo radi preciznosti.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • dfast
                            CBC Senator XXL
                            • 26.05.2005
                            • 1302
                            • Hoofddorp NL /Bgd

                            #14
                            Originally posted by Dora
                            Originally posted by punto
                            Na kucistu filtera za vazduh pise MULTI POINT INJECTION???
                            Piše i na tarabi čipka pa ja dobijem trn u jeziku
                            ...... ........

                            Comment

                            • punto
                              CBC Član
                              • 02.07.2005
                              • 21
                              • Crna Gora

                              #15
                              Originally posted by Dora
                              Originally posted by punto
                              Na kucistu filtera za vazduh pise MULTI POINT INJECTION???
                              Piše i na tarabi čipka pa ja dobijem trn u jeziku
                              MPI nema ništa što liči na karburator, ono što si opisao liči na SPI a taj auto ima oba tipa ubrizgavanja. Trebalo bi više podataka, kubika, kilovata, godište. Mislim nije nešto bitno, samo radi preciznosti.


                              Na tarabi moze da pise cipka, cak i da stoji njena slika sa jezikom treba biti oprezan

                              Salu na stranu, evo podataka:

                              Fiat Punto sx, 1.2ccm, 75KS, klima, servo, god.proiz.1995.

                              Comment

                              Working...
                              X