Pali - gasi, pali - gasi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yvan
    CBC Veteran
    • 01.03.2008
    • 195
    • Kragujevac

    Pali - gasi, pali - gasi...

    BMW 316 '87 Landirenzo + StagXL LCS. Do sada je radio odlično, a od kada je zahladnelo kada upalim odmah se ugasi.

    Znači - kontakt, sačekam par sekundi, "klik" - isključi se plin, lagani "zvrr" - step motorić dođe u startni položaj, mali gas, start, motor proradi, radi jednu sekundu i ugasi se. I tako još tri - četiri puta dok ne prebacim na benzin. Kasnije u toku dana (posle osam sati stajanja napolju) upali odmah.

    Ranije je samo prvo jutarnje paljenje trajalo par sekundi duže nego paljenje kasnije u toku dana.

    Ne verujem da se zaledi tako brzo, a i odmah posle gašenja upali. Proveriću sutra ujutru da negde ne gubi kontakt pa prekine dovod gasa.

    Ima li ko ideje šta može biti?
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: Pali - gasi, pali - gasi...

    Nije mi jasno iz ove poruke da li pališ na plin ili na benzin?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Yvan
      CBC Veteran
      • 01.03.2008
      • 195
      • Kragujevac

      #3
      Re: Pali - gasi, pali - gasi...

      Palim uvek na plin, ali (zbog opisanog problema) sada moram ujutru na benzin. Nije problem, i paliću na benzin, počinje hladno vreme, samo razmišljam u čemu je problem, da nešto ne crkne... Desilo mi se isto jednom pre jedno mesec dana kada nije bilo ovako hladno, ali se posle nije javljalo, pa nisam obraćao pažnju.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Re: Pali - gasi, pali - gasi...

        U principu i treba uvek da ga pališ na benzin. Uzrok problema je verovatno neodgovarajuća smeša kod prvog starta, višak ili manjak goriva ili vazduha. Lambda sonda svakako ne radi prvih nekoliko sekundi pa smeša mora biti podešena "napamet".
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Yvan
          CBC Veteran
          • 01.03.2008
          • 195
          • Kragujevac

          #5
          Re: Pali - gasi, pali - gasi...

          Probao sam, ne gubi nigde kontakt. Jutros kada sam upalio, odmah se ugasio, i tako par puta. Prebacim na benzin, odem do prodavnice, malo manje od 1km, prebacim na plin (počeo je već da duva mlakušno u kabini) i ugasim motor.

          Vratim se, kresnem, upali odmah i ugasi se. Još jednom. Treći put nisam vratio ključ, nastavio sam da verglam i kada je upalio i kada se ugasio, onda je ponovo upalio i nastavio da radi. Par kilometara dalje slična situacija, a dalje u toku dana nisam imao problema.

          Da napomenem da imam prekidač koji dovodi +12V na ventile plina pa mogu da pustim plin i kada ga standardni prekidač (plin-benzin) posle par sekundi isključi kada motor ne radi. Probao sam da držim plin pušten malo duže pre startovanja, ali nema razlike.

          Može li da se desi da se step motor ne otvori dovoljno, pa ne može motor da "povuče" dovoljno plina? Problem mi je da prikačim LCS na računar, jer je on na spratu (napravio sam poduži kabl). A i ne mogu istovremeno da palim i da zevam u monitor.

          Ili možda neko misli da imam višak plina, pošto je na niskim temperaturama gušći?

          A kako se podešava smeša na leru? Ja sam je kao podesio na šrafče na isparivaču sa uključenim LCS-om. Može li ovako: lepo se zagreje motor, i ja ga ugasim. Onda otkačim konektor sa step motora da bi ostao u položaju u kome je, pa probam ujutru da upalim. Pretpostavljam da se step motor ne vrti nazad sam u neki levi položaj kada isključim kontakt? Onda (ako radi) lepo zapišem položaj step motorića pri gašenju kada je zagrejan motor, i postavim ga kao start poziciju.

          Ili ide nekako drugačije.

          P.S. Uvek se dešavalo da se motor ugasi ako samo zaverglam motor bez čekanja par sekundi kada dam kontakt - čuje se vrlo tiho zvrrrr step motora. Ako sačekam da stane ovo zvrrr pa onda upalim ne gasis se, ako ne, obično se ugasi.

          Comment

          • Yvan
            CBC Veteran
            • 01.03.2008
            • 195
            • Kragujevac

            #6
            Re: Pali - gasi, pali - gasi...

            Evo parametara StagXL LCS-a:

            TPS type 0-5V
            TPS treshold 1.1V
            TPS Histeresis 0.04V
            Enrichment 50
            Weakening 50
            Actuator speed 250
            Opening option Yes
            Actuator at position 105

            Actuator speed 250
            Lambda sensor type 0-1V
            Lambda sensor Standard
            Actuator speed above TPS 255
            Actuator speed below TPS 255
            Simulation Disconnected
            Switching position 125
            Max level for actuator 155
            Min level for actuator 25

            Treba li šta menjati? Pretpostavljam da je ovo crveno seting za start. Možda je 105 mnogo?

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Re: Pali - gasi, pali - gasi...

              Što se parametara tiče ne znam nisam video softver, imam ga ali nisam instalirao nikad. Aktuator (step motor) uvek zauzima početni položaj koji si mu zadao, njegovom promenom moraš i ostale parametre prilagoditi. Gasi se zato što mu nedaš vremena da zauzme početni položaj, ugašen ide na dole, zatvara se.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • duh koji hoda
                CBC Veteran
                • 10.03.2009
                • 123
                • djavolja varos

                #8
                Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                Mislim da je jednostavnije da "ukloniš" step motor i probaš kako radi sa štel šrafom pa vidi kako reaguje.

                Comment

                • Yvan
                  CBC Veteran
                  • 01.03.2008
                  • 195
                  • Kragujevac

                  #9
                  Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                  Znači kada ugasim motor on se vrati u zatvoren položaj iako je isključen sa napona? Mislio sam da step motor ne može da mrda bez kontrolera, a kamo li bez struje.

                  Inače ne gasi se zato što mu nema vremena da zauzme početni položaj, obično (da ne kažem uvek) dam kontakt, pa ga sačekam (ono lagano zvrrr koje sam pominjao), pa tek tada palim. Samo sam uzgred napomenuo da se gasi ako ne sačekam (što mi se dešavalo neposredno posle ugradnje LCS-a).

                  Još neka ideja?

                  P.S. Malo sam se zainteresovao - prisetio, i video da sam pogrešio. Ovo označeno crvenom bojom je opcija u kojoj se setuje položaj step motora kod naglog dodavanja gasa. Početni položaj step-a je verovatno "Switching position".

                  Comment

                  • Yvan
                    CBC Veteran
                    • 01.03.2008
                    • 195
                    • Kragujevac

                    #10
                    Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                    Zaboravih da napišem da sam pronašao u čemu je problem. Otkačio sam LCS, stavio običnu slavinicu, i sada je sve kako treba, kada otopli videćemo šta ne valja, sada je suviše hladno za zezanje

                    Comment

                    • slavko_bgd
                      CBC Senator XXL
                      • 24.03.2009
                      • 771
                      • Batajnica
                      • Stilo 1.6 16V MW

                      #11
                      Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                      Skini i operi klip step-motora. Ako ima naslage, kada je hladan, ne može da otvori da pusti plin. Kada se ugreje(ugreje ga gas iz toplog isparivača), naslage malo omekšaju i on radi normalno.
                      Ako posle pranja problem nije rešen, kvar je u step-motoru (prošlajfovao navoj) i on se menja, ne popravlja se.

                      Kad otopli, probaj pa nam javi...
                      Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                      Comment

                      • Yvan
                        CBC Veteran
                        • 01.03.2008
                        • 195
                        • Kragujevac

                        #12
                        Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                        Mislim da nije problem u step motoru. Gledao sam klip, liči da je čist. Pored toga vidim da se pomera (nisam ga otkačio, samo sam stavio običnu slavinicu) dok radi motor.

                        A i ranije, čim upali na benzin, odmah ga prebacim na plin i sve radi bez problema, i na vrlo niskoj temperaturi (kontrolisao sam kvalitet smeše preko instrumenta).

                        Comment

                        • slavko_bgd
                          CBC Senator XXL
                          • 24.03.2009
                          • 771
                          • Batajnica
                          • Stilo 1.6 16V MW

                          #13
                          Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                          'Ajde razmisli logično:
                          ako si skinuo step-motor,stavio slavinu i problem je nestao, onda je problem u step-motoru.
                          Ako nije, onda u čemu je?

                          Pozdrav
                          Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                          Comment

                          • Yvan
                            CBC Veteran
                            • 01.03.2008
                            • 195
                            • Kragujevac

                            #14
                            Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                            Elektronici? Lambda senzoru? Bilo čemu što je ispred step motora? A najverovatnije amatersko podešavanje parametara

                            Comment

                            • slavko_bgd
                              CBC Senator XXL
                              • 24.03.2009
                              • 771
                              • Batajnica
                              • Stilo 1.6 16V MW

                              #15
                              Re: Pali - gasi, pali - gasi...

                              Originally posted by Yvan
                              Elektronici? Lambda senzoru? Bilo čemu što je ispred step motora? A najverovatnije amatersko podešavanje parametara
                              Virus, kolega, virus...
                              Baš tako, kako si naveo:elektronika,lambda senzor...
                              Podešavanje bilo kog uređaja preko foruma mislim da nije moguće.
                              Ima u BG, Obrenovački drum 3 odličan servis koji je opremljen za servisiranje STAG50,100,XL i ostalih uređaja, vrlo verovatno imaju i delove i mogu da reše problem.
                              Pozdrav!

                              E,da,zamalo da zaboravim da ti kažem da "switching position" treba da bude veći od 125 da se ne bi gasio(oko 195 za SE81 na BMW 316 1,6 '87/'89).
                              Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                              Comment

                              Working...
                              X