Peugeot 406 i izbor sistema za plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CikaKure
    CBC Senator XXL
    • 14.08.2005
    • 668
    • Beograd

    Peugeot 406 i izbor sistema za plin

    Zdravo svima, prvi post na forumu, i odmah vrlo konkretno pitanje.

    Peugeot 406, godiste 1998, motor 2000ccm, 16V. Slike motornog prostora prilozene (ulinkovane)

    http://img356.imageshack.us/img356/9366 ... r017bh.jpg
    http://img352.imageshack.us/img352/6231 ... elf5ps.jpg

    Pre nekih godinu i po dana ugradio plin i brze-bolje ga skinuo (pisao o tome na forumu 'vrele gume', ukratko ponavljam pricu ovde) usled detonacije koja je polomila rezonator vazduha i onesposobila auto za voznju do izvrsenja popravke/zamene rezonatora
    Jos par cinjenica.

    - Ugradnja uredjaja prvobitno odradjena u Jugogasu u Krnjaci (kasno shvatih to i sam, los izbor) nakon pregleda neiskusnog majstora koji je utvrdio da moze "obican uredjaj sa kontrolom lambda sonde"

    - Kad se desila prva detonacija, polomio se rezonator izradjen od plastike, na prilozenim slikama se vidi ispod usisne grane. Plin sam skinuo, vratili su mi pare, nisam hteo da izvrsim prepravku u sekvencijalni sistem koja mi je sugerisana od gazde Jugogasa, prosto nisam imao poverenja vise u njih.

    - Detonacione klapne (2 komada) su stavljene na filter za vazduh (jedna sa zadnje strane, ne vidi se na slici).

    - Usisna grana je metalna, nema klasicnih kablova - modul je u pitanju, vidi se na fotografijama.

    - Vozilo se do pojave tog problema ponasalo normalno, pri voznji na benzin i pri voznji na plin, presao sam bio nesto oko 2000km na gas za nekih mesec i po dana. Po skidanju uredjaja, vozilo na benzin radi bez problema.


    Ponovo se lomim da li da ugradim plin, pa molim za par kreativnih sugestija i odgovor na pitanje:

    Da li moguce da ovom autu ugraditi ne-sekvencijalni sistem a da to radi pouzdano (da li je detonacija napravila belaj zbog lose lociranih klapni- nestrucne ugradnje)? Pre svega pitam zbog razlike u ceni uredjaja, obzirom da ne prelazim mnogo pa bi "otplata" ugradjenog sekvencijalnog sistema potrajala prilicno dugo.

    Nemam predrasuda prema plinu, pre 406ce sam vozio BMW 520i (e34) na plin dobre 3 godine, sa zadovoljstvom, no me brine mogucnost da zbog detonacije ne ostanem negde na putu (posebno u inostranstvu). NA BMWu su se detonacije tu i tamo desavale, spadne zastitna guma, otvorim haubu, vratim je na mesto i idem dalje.

    Citajuci ovo, cini mi se da ako se odlucim da metnem plinski uredjaj spremam se za Novi Sad, pa bi svaki Dorin hint bio dobrodosao.

    Unapred zahvalan, na odgovoru.
  • CLD
    CBC Senator XXL
    • 08.02.2005
    • 1225
    • Belgija - ranije Luna-Chico

    #2
    U bre mnogo ti prljav motor. Koliko kilometara ima 406.

    Comment

    • CikaKure
      CBC Senator XXL
      • 14.08.2005
      • 668
      • Beograd

      #3
      Ne vidim da si svojim pitanjem bio bas kreativan. Da zadovoljim znatizelju i da kazem da na satu pise da ima 125.000 km.
      Sad mi iskusno predlozi da ga operem.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Cao!

        Tehnicki gledano problem sa samodetonacijama u plenumu (rezonatoru) su manje vishe normalna pojava za svaki motor u izvesnim uslovima rada.

        Jedina razlika je u upravo tehnickoj izvodbi izbora materijala za izradu plenuma.
        Razlog prelaska na plasticne je u jeftinijoj izradi komplikovanijih i zahtevnih konstrukcija plenuma i smanjenje buhe ("HUKA") u****.
        Prvi od svih je bio Ford na Scorpio modelima u pocetku 90-ih godina gde je metalni usis svojom konstrukcijom stvarao neverovatan zvuk i resenje je bilo menjanje usisne grane u plasticnu.
        Trend je poceo da prati sve veci broj proizvodjacha u cilju tisheg rada motora.

        Dakle, iako autogas nije moj sektor, u ischekivanju da se pojavi neki od struchnjaka na forumu, mogu skoro u 100% sigurnosti da kazem da se ni jedan od njih nece usuditi da uzme odgovornost za instalaciju pod zadatim uslovima.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • CikaKure
          CBC Senator XXL
          • 14.08.2005
          • 668
          • Beograd

          #5
          Bojim se da nisam bas razumeo sta zelis reci. Kazes da su te detonacije u rezonatoru normalna pojava (manje-vise). Da li to znaci da se one ne mogu izbeci bez obzira koji sistem ubrizgavanja plina je instaliran ili se to ne odnosi na sekvencijalni sistem?

          Ocito da sam ja uspesno nasao jednog takvog "majstora" u Krnjaci

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Da, postoje uvek, ali je razlika u tome da sa obicnim mixerom imamo pun plenum sa gasom , dakle velika zapremina je puna gasa te jedna takva detonacja ima posledice tipa koje si doziveo.

            Sa sekvencionalnim sistemom, od same dizne koja se nalazi pri samoj glavi, zapremina gasne smese je minimalna, dakle u pitanju je 1/100 deo cak i manje od prvog slucaja, te je i detonacija isto tako bezopasna i bez posledica.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • CikaKure
              CBC Senator XXL
              • 14.08.2005
              • 668
              • Beograd

              #7
              Ok, ako dobro kapiram, sekvencijalni sistem bi resio problem i onemogucio da se ponovi neprijatna situacija.

              Ajd jos neka neko od "nadleznih" potvrdi, i da otklonimo mogucnost svake sumnje u zakljucak.

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Potvrdjujem
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • CLD
                  CBC Senator XXL
                  • 08.02.2005
                  • 1225
                  • Belgija - ranije Luna-Chico

                  #9
                  Originally posted by CikaKure
                  Ne vidim da si svojim pitanjem bio bas kreativan. Da zadovoljim znatizelju i da kazem da na satu pise da ima 125.000 km.
                  Sad mi iskusno predlozi da ga operem.
                  Ne necu da ti predlazem nista samo moj ima 160000 km. i nije toliko prljav.

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by Luna
                    U bre mnogo ti prljav motor. Koliko kilometara ima 406.
                    Originally posted by CikaKure
                    Ne vidim da si svojim pitanjem bio bas kreativan. Da zadovoljim znatizelju i da kazem da na satu pise da ima 125.000 km.
                    Sad mi iskusno predlozi da ga operem.
                    Kure, nema potrebe za ovakvim tonom. Samo opusteno.


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by CikaKure
                      Ok, ako dobro kapiram, sekvencijalni sistem bi resio problem i onemogucio da se ponovi neprijatna situacija.

                      Ajd jos neka neko od "nadleznih" potvrdi, i da otklonimo mogucnost svake sumnje u zakljucak.
                      Boost je lepo napisao da se detonacija dešava uvek i na benzinu ali je zanemariva jer je vrlo mala pa je većina vozača i ne primeti. Sekvencijalni gas se ponaša identično.

                      Dakle, postoej dva rešenja ili običan gas ali da skineš rezonator i zapušiš rupu ili sekvencijalni i da ostane sve kako je bilo i da radi kako treba...

                      Kako bi se odrazilo skidanje rezonatora na rad motora ne znam...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        na drugi nacin receno- potencijalni problem detonacije zapaljive smese postoji u svakom SUS motoru ali prakticna konstrukcija konkretnog motora i nacina pripreme smese podosta utice na verovatnocu takvog dogadjaja.

                        ubrizgavanje necega je (grubo) recimo 98% sigurno i pouzdano a u****vanje necega je recimo 60%.
                        to necega je benzin ili gas svejedno.

                        u****vanje je karburator ili venturi gasni sistem, onaj obican koji je tebi napravio probleme.
                        dakle, za taj motor i tu konstrukciju sa tim fabrickim materijalom izrade plenuma resenje je sekvencijalni sistem gasa i tada je verovatnoca detonacije na istom/ jednakom ili malo razlicitom nivou kao i kada je auto izasao iz fabrike na benzin.

                        znaci, nikada u praksi ili bas u ekstremno nepovoljnom spletu okolnosti.

                        sekvencijalni sistem je pouzdano resenje, krajnji zakljucak.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • CikaKure
                          CBC Senator XXL
                          • 14.08.2005
                          • 668
                          • Beograd

                          #13
                          @luna: ta razlika u cistoci motora verovatno potice od toga sto ti zivis u Belgiji, a ja u Srbiji. I dalje ne vidim kakve to veze ima sa temom.

                          @Uros: Kakvim tonom? Prosto sam coveku rekao da ne vidim da je svojim pitanjem dao doprinos kvalitetu diskusije na forumu (na otvorenu/zadatu temu). Zamisli sad da na tvoju opasku "Samo opusteno" pitam npr. da li je Velja Ilic odrzao predizborno obecanje u vezi davanja koncesija za objekte od kapitalnog znacaja (zato sam i potegao pitanje pranja motora)? Da ne bude zablude, nisam napet

                          Uz svo duzno postovanje prema f-ji moderatora ovde, pominjanje kreativnosti je samo konsekvenca napisa u prvom postu u ovom threadu i zelje da se vodi konstruktivna diskusija, nista vise od toga.

                          brick, Dora, hvala na preciznom objasnjenju.

                          Comment

                          • CLD
                            CBC Senator XXL
                            • 08.02.2005
                            • 1225
                            • Belgija - ranije Luna-Chico

                            #14
                            Ma uredu je covek nije razumeo sta sam mu rekao prvi put. Inace koliko znam 406 ima zastitu ispod motora pa mi je bilo cudno da je toliko prljav.

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Ma nema frke. Samo sam hteo da ti kazem da je ovde malo opustenija atmosfera i da je malo offtopica dozvoljeno. Ne moramo se striktno drzati naslova, mada jeste preporucljivo. Videces vec, primetio sam da si ceo dan na forumu

                              I nema potrebe da postujes moderatora ili administratora vise od bilo kog drugog clana foruma


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X