Zdravo svima, prvi post na forumu, i odmah vrlo konkretno pitanje.
Peugeot 406, godiste 1998, motor 2000ccm, 16V. Slike motornog prostora prilozene (ulinkovane)
http://img356.imageshack.us/img356/9366 ... r017bh.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/6231 ... elf5ps.jpg
Pre nekih godinu i po dana ugradio plin i brze-bolje ga skinuo (pisao o tome na forumu 'vrele gume', ukratko ponavljam pricu ovde) usled detonacije koja je polomila rezonator vazduha i onesposobila auto za voznju do izvrsenja popravke/zamene rezonatora
Jos par cinjenica.
- Ugradnja uredjaja prvobitno odradjena u Jugogasu u Krnjaci (kasno shvatih to i sam, los izbor) nakon pregleda neiskusnog majstora koji je utvrdio da moze "obican uredjaj sa kontrolom lambda sonde"
- Kad se desila prva detonacija, polomio se rezonator izradjen od plastike, na prilozenim slikama se vidi ispod usisne grane. Plin sam skinuo, vratili su mi pare, nisam hteo da izvrsim prepravku u sekvencijalni sistem koja mi je sugerisana od gazde Jugogasa, prosto nisam imao poverenja vise u njih.
- Detonacione klapne (2 komada) su stavljene na filter za vazduh (jedna sa zadnje strane, ne vidi se na slici).
- Usisna grana je metalna, nema klasicnih kablova - modul je u pitanju, vidi se na fotografijama.
- Vozilo se do pojave tog problema ponasalo normalno, pri voznji na benzin i pri voznji na plin, presao sam bio nesto oko 2000km na gas za nekih mesec i po dana. Po skidanju uredjaja, vozilo na benzin radi bez problema.
Ponovo se lomim da li da ugradim plin, pa molim za par kreativnih sugestija i odgovor na pitanje:
Da li moguce da ovom autu ugraditi ne-sekvencijalni sistem a da to radi pouzdano (da li je detonacija napravila belaj zbog lose lociranih klapni- nestrucne ugradnje)? Pre svega pitam zbog razlike u ceni uredjaja, obzirom da ne prelazim mnogo pa bi "otplata" ugradjenog sekvencijalnog sistema potrajala prilicno dugo.
Nemam predrasuda prema plinu, pre 406ce sam vozio BMW 520i (e34) na plin dobre 3 godine, sa zadovoljstvom, no me brine mogucnost da zbog detonacije ne ostanem negde na putu (posebno u inostranstvu). NA BMWu su se detonacije tu i tamo desavale, spadne zastitna guma, otvorim haubu, vratim je na mesto i idem dalje.
Citajuci ovo, cini mi se da ako se odlucim da metnem plinski uredjaj spremam se za Novi Sad, pa bi svaki Dorin hint bio dobrodosao.
Unapred zahvalan, na odgovoru.
Peugeot 406, godiste 1998, motor 2000ccm, 16V. Slike motornog prostora prilozene (ulinkovane)
http://img356.imageshack.us/img356/9366 ... r017bh.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/6231 ... elf5ps.jpg
Pre nekih godinu i po dana ugradio plin i brze-bolje ga skinuo (pisao o tome na forumu 'vrele gume', ukratko ponavljam pricu ovde) usled detonacije koja je polomila rezonator vazduha i onesposobila auto za voznju do izvrsenja popravke/zamene rezonatora

Jos par cinjenica.
- Ugradnja uredjaja prvobitno odradjena u Jugogasu u Krnjaci (kasno shvatih to i sam, los izbor) nakon pregleda neiskusnog majstora koji je utvrdio da moze "obican uredjaj sa kontrolom lambda sonde"
- Kad se desila prva detonacija, polomio se rezonator izradjen od plastike, na prilozenim slikama se vidi ispod usisne grane. Plin sam skinuo, vratili su mi pare, nisam hteo da izvrsim prepravku u sekvencijalni sistem koja mi je sugerisana od gazde Jugogasa, prosto nisam imao poverenja vise u njih.
- Detonacione klapne (2 komada) su stavljene na filter za vazduh (jedna sa zadnje strane, ne vidi se na slici).
- Usisna grana je metalna, nema klasicnih kablova - modul je u pitanju, vidi se na fotografijama.
- Vozilo se do pojave tog problema ponasalo normalno, pri voznji na benzin i pri voznji na plin, presao sam bio nesto oko 2000km na gas za nekih mesec i po dana. Po skidanju uredjaja, vozilo na benzin radi bez problema.
Ponovo se lomim da li da ugradim plin, pa molim za par kreativnih sugestija i odgovor na pitanje:
Da li moguce da ovom autu ugraditi ne-sekvencijalni sistem a da to radi pouzdano (da li je detonacija napravila belaj zbog lose lociranih klapni- nestrucne ugradnje)? Pre svega pitam zbog razlike u ceni uredjaja, obzirom da ne prelazim mnogo pa bi "otplata" ugradjenog sekvencijalnog sistema potrajala prilicno dugo.
Nemam predrasuda prema plinu, pre 406ce sam vozio BMW 520i (e34) na plin dobre 3 godine, sa zadovoljstvom, no me brine mogucnost da zbog detonacije ne ostanem negde na putu (posebno u inostranstvu). NA BMWu su se detonacije tu i tamo desavale, spadne zastitna guma, otvorim haubu, vratim je na mesto i idem dalje.
Citajuci ovo, cini mi se da ako se odlucim da metnem plinski uredjaj spremam se za Novi Sad, pa bi svaki Dorin hint bio dobrodosao.
Unapred zahvalan, na odgovoru.
Comment