Kupio sam opel vectra b 1.6 16v 97god. sa aluminijumskom usisnom granom i ugradjenim landi renzo plinom koji ima kuciste sa elektronikom na koje idu dva utikaca i na njemu pise "lambda control system A/1" . Trosi 15 l/100km i gasi se na leru,u voznji ide solidno.Nalazim se u BiH i koji god servis kontaktiram kažu ne mogu podesiti plin jedino ako je direktno ubrizgavanje a kod mene je usisni sa lambda kontrolom.Ima i emulator, kada radi na plinu ne pali se lampica od dizni.Kažu to je stari sistem i nemaju opremu za njegovo podešavanje.Neki savjetuju da se ukloni elektronska kontrola plina pa da radi kao obični usisni plin.Možete li vi dati savjet šta da radim ili kome da se obratim da mi to podesi, ili ako je taj sistem sklon greškama da se ukloni elektronika? Hvala unapred.
landi renzo trosi 15l/100km
Collapse
X
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Dobro resenje dok nenadjes servisera koji ima softver ili dok sam ne prikupis potrebnu opremu.
Skines postojeci step motor, stavis mehanicku slavinu 19x19 i nastelujes.
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
To je ona račva na crijevu prije isparivača gdje kod običnog usisnog plina bude račva na kojoj se može zavrtati i odvrtati dotok samo kod ovog u mene tu je neki utikač obloženo zaštitnom gumom.Znači samo tu račvu skinem i postavim onu na zavrtenje i odvrtanje.Da li da sve ostalo, emulator, elektroniku plina ostavim kako je sad dok to ne rešim sa opremom za štelovanje.
Našao sam neko uputstvo za postavljanje i štelovanje na engleskom na lokaciji forum.fiat-bg.org/download.php?id=49540
pa bi molio ako još neko ima neko uputstvo ili zna kako se može podesiti ovakav plin da pomogne.Hvala
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Od elektronike sve ostavljas, zatim nastelujes protok po uputstvu sa naseg foruma, a potom i minimum(ler) na isparivacu.
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Pogledao sam u lepljivim temama kako štelovati isparivač, mislim da kod mene ide ovaj način1. Zatvoriti potpuno sraf za podesavanje ler gasa.
2. Zaustaviti motor i skinuti crevo za gas.
Onda ukljuciti spulnu reduktora i elektricnog ventila gasa privremenim
prikljuckom na akumulator.
3. Okretati sraf za podesavanje osetljivosti dok ne prestane mlaz gasa.
4. Podesiti sraf drugi put ali ga ne zatvarati previse.
Bolje je da postoji malo curenje nego da je sraf zategnut previse.
5. Iskljuciti privremenu konekciju spulni.
6. Otpustiti sraf za podesavanje ler gasa za jedan i po krug.
7. Vratiti sve kako je bilo na pocetku mehanicki i elektricki.
8. Startovati motor i podesiti ler gas SAMO pomocu tog srafa.
Još ostaje pitanje šta mi je na isparivaču ler gas, a šta smeša i šta smijem a šta ne da okrećem kod štelovanja.
Evo fotografije isparivača pa molim da mi kažete da li je ler štelovanje zaokruženo crveno ili je to smeša.
Takodje evo i slika te račve elekronske koju treba da skinem i stavim 19x19 slavinu.Opet molim ispravak ako gresim.
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Na prvoj slici crveno je zaokružen vijak za podešavanje lera na gasu a žuto je tzv otvor za drenažu (ispuštanje taloga iz isparivača).
Na drugoj slici NE DIRAJ TO ŠTO JE ZAOKRUŽENO CRVENO!!!
Pored tog dela ti ide crevo za gas. Proprati ga i na njemu ćeš naći step-motor, koji treba zameniti račvom onako kako ti je Ivan savetovao.
Podešavanje:
Prebaci na gas, drži motor na 3000 o/min i podesi vijak na crevu za gas;
Zatim podesi ler gas vijkom na isparivaču.
I to bi trebalo da radi...Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
"Pored tog dela ti ide crevo za gas. Proprati ga i na njemu ćeš naći step-motor, koji treba zameniti račvom onako kako ti je Ivan savetovao."
Izvini,GREŠKA, sad sam pogledao pažljivo,to je crevo za VODU/ANTIFRIZ.
Crevo za gas vodi od isparivača do u****.Na njemu mora biti step-motor,pronađi ga i stavi slavinu.
Vidi PP i srećno!Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Ako si stavio nov filter vazduha, podesi isparivač kada je zagrejan motor na crveno zaokruženom vijku.Zatim probaj auto u vožnji i ako slabo vuče otvori malo slavinu na crevu (predpostavljam da si zamenio step-motor za gas...)i probaj auto.
Zatim probaj u mestu da naglo daš gas i pustiš pedalu-sa ispravnim i dobro podešenim isparivačem mora da se lepo stabiliše ler gas.
Probaj pa napiši šta se dešava.
PozdravBolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Primjetio sam da i na benzinu i na plinu nekad pojača ler gas na 1500 obrtaja. Moguće da nije do plina, jer kad prebacim sa benzina na plin i obrnuto ler ostane isti. Jedino kad smanji gas na plinu na 500obrtaja i hoće da se ugasi tad ga prebacim na benzin i onda se ustabili. Na plinu kad dam gas do poda i naglo pustim, u većini slučajeva se ustabili na 800 obrtaja, ali PONEKAD se spusti na 500 i hoće da se ugasi.Nisam mjenjao onaj step motor dok vidim do čega je mogući uzrok je i ventil ler gasa na leptiru pošto je auto vožen sa probijenim vazdušnim filterom možda se zaprašio pa ne reguliše ler kako treba. Što se tiče potrošnje spustio je na 12,5 l/100 km kombinovano s tim da je dosta plina iscurilo dok sam skidao filter plina.
Na benzinu i plinu kad s lera naglo dam gas do poda ponekad se javi kratko trokiranje manje od pola sekunde.
Comment
-
-
Re: landi renzo trosi 15l/100km
Ja stvarno ne razumem zašto niko neće da shvati da venturi nije predvidjen da se pedališe gaspatos na leru, jednostavno sistem tehnički nije spreman za takve egzibicije. Detonacija u takvim prilikama izvaljuje i haubu a ne filter.
Comment
-
Comment