Hitno mi je potrebna pomoc za popravku plinskog sistema a trenutno sam u C Gori. Auto je fiat tipo 1.6 karburator,uredjaj landi ec 04,magnet landi med. Ispala mi je sisica za povrat sa karburatora(dmtr 32 34)i i benzin curi tako da je alternativa nestala u istom danu. Kod plina je izgleda problem u mag ventilu koji ne klikce. Upalio sam auto zagrejan na plin i on se samo ugasio posle 30 sek.To mi se desilo pre par dana i posle provere kontakata koji su patinirali,ciscenja wd om sve je funkcionisalo vise od 100 km. Sada ne znam sta je. Plina ima.Ja sam u Bok kod Risnai. Neko ko zna a odavde je,bilo kakva pomoc je dobrodosla.
Hitno potrebna pomoc
Collapse
X
-
Re: Hitno potrebna pomoc
Dve solucije :
prva je da je crkao izlaz sa prekidaca
druga da je el magnetna spulna na gasnom ventilu
Probaj sa dugackom zicom sa plusa akomulatora na plus el magnetne spulne ako cakne (otvori onda je prekidac ostavi tako i docices kuci ) ako ne onda menjaj ceo gasni ventil tu u nekom servisu jer spasa ti nema .Nisam ginekolog al mogu da pogledam ...
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
Naletovana sisica i vracena,radi zasad. Ventil je skinut ,ociscen ,proban ponovo,crkla spulna. Na savet servisera izvadjen klip i tako na zavrtanje plina na boci prilikom gasenja motora cu moci da vozim ali bi ujutru trebalo da stigne nov ventil mada je bitno da su alternative tu. Hvala na pomoci. Javljam se . . .
Comment
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
Stigao nov ventil,montiran,sve vraceno na svoje mesto,malo prestelovan ler,dodjosmo u Bg.:-) bez i najmanjeg problema.Medjutim...
Posle par sati pauze krenem da ga upalim,zaverglam-nista? pogledam prekidac-centralu a lampica za plin slabije svetli,osetim goretinu i dignem haubu narogusen kad osigurac se istopio!?!? pregledam sve spojeve,sve korektno stoji,sto bi se reklo fabricki medjutim papucica za masu na spulni reduktora malcice pocrnele i teze sam je skinuo.vratim je stavim drugi osigurac i on zvekne odmah bez "gorenja",reko ajde kinez je ali za svaki slucaj premerim spulne,na ventilu 13 oma kako je i bilo a na spulni reduktora 3.5 oma a bilo je u toku prethodnog merenja 7,5 oma! Pretpostavljam da su namotaji spulne nagoreli pa je povukla jacu struju.Stavio sam jaci osigurac,od 15a umesto od 10a i radi bez problema i dima,naravno samo da premostim do servisa sutra.Mase i plusevi svi imaju dobar spoj Sa ostalim potrosacima i punjenjem akumulatora je sve u redu i uopste mi nije jasno zasto mi crkava i ova spulna? Uredjaj star 2 god. presao 22000 km.,renomiran proizvodjac,do ovog problema sve funkcionisalo prefektno. Da li mooze neko da mi da podatak za otpor spulne reduktora Landi ec 04 da vidim da li sam u pravu ili ako neko nesto ima na umu...
Comment
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
@fix
OMOV ZAKON : Jačina struje = Napon / Otpor {A}
I=U/R;
I=14V/3,5 Ohm;
I=4A
Snaga potrošača (P) = proizvodu napona (U) i jačine struje (I) . Jedinica je VA (Volt-amper ili Watt)
P=UxI >> I/U
I=18W/12V
I=1,5A
To ti je rešenje zadatka koji si dobio umesto objašnjenja ili pomoći od "stratosa".
Generalno, špulne kod Landi/Landirenzo TNG uređaja(i kod velike većine ostalih proizvođača) su otpora 13 ili 8 Oma i "vuku" od 0,9 do 1,5A struje.
Špulna većeg otpora ima manju snagu i obrnuto.
Snaga je nešto veća jer je nominalni napon 12 V a kada motor radi napon na instalaciji je 14V prosečno.
Dakle,kod tog uređaja postoje špulne 11W na gasnom ventilu i 18W na isparivaču i benzinskom ventilu ako je motor sa karburatorom.
Ukupna jačina struje (zbir svih istovremeno uključenih potrošača) ne sme da bude veći od 6 A, jer je to nominalna jačina struje releja unutar prekidača.
Zato se uz prekidač isporučuje najčešće osigurač od 7,5A .U tvom slučaju,jedna špulna vuče 4A a druga oko 1A, što je manje od 6A a daleko manje od 10A.
Računski, nejasno je zašto se topio osigurač od 10A...
Savetujem da izmeriš jačinu struje unimerom dok motor radi na gas.
To ćeš najlakše uraditi priključenjem unimera umesto osigurača. Dakle, jačina struje kad motor radi na gas ne sme biti veća od 5A(kod novog uređaja to je do 3,5A).
Najčešći razlog pada otpora ili pregorevanja špulne je dotrajavanje ili proboj zaštitne ispravljačke diode. Kod Landi/Landirenzo i još nekih kvalitetnih uređaja obavezno je prisustvo ove diode u namotajima elektroventila. Uloga diode je eliminacija naknadno indukovanih visokih napona (tzv špiceva ili pikova), koji se normalno javljaju pri isključenju elektroventila a koji mogu oštetiti upravljački uređaj (prekidač ili ECU).
Diode proizvođači špulni kupuju na tržištu.
To što je renomiran proizvođač ne znači da se ne kvari i ne znači da traje večno.Ako je crkla dioda, onda je neko zahebo i proizvođača i tebe.
Al' nebitno, nije to 100 zlatnika...
Pozdrav
SlavkoBolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
Kolega Slavko, da li to znaci da kada je slab akumulator i napon na njemu padne ispod 12 V da ce da bi spulna isporucila 18w snage da povuce :
za U=12v
I/U
I=18/12
I=1.5A
ako je U=9V
I/U
I=18/9
I=2A
A kad se ukljuci alternator napon u sistemu poraste na 14,4V pa struja kroz spulnu opadne srazmerno?
Pojasnite malo, molim Vas.UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Comment
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
ako si napisao da kada je U=9 V .. P=18 W onda je to tvoje greska ,nemozes u jednacini sa jednom nepoznatom da podrazumevas one delove jednacine koje treba da su ti poznati,nego mora da znas kolike su vrednosti.
to jest u ovom slucaju kada je U= 9 V .. P nije 18 W .. s tim sto i SNAGA (P) moze da se izmeri nemora da se izvodi iz U*I
ali sve formule koje je napisao su istinite i rade. ali nemozes da napises da je I=18w : 9 V AKO nezanas koliki je zaista napon i snaga uredjaja, moras da izmeris poznate stvari .. mozes i preko otpora da dobijes sve ostalo ako imas jos neki parametar (struju,napon) moze i snaga da se meri,ali retko ko ima Watmetar.
u ovakvim slucajevima ono sto se podrazumeva da se bar trenutno nemenja znacajno je otpor,pa je on kao neka konstanta..ali jednostavno kod ovako primitivnih stvari sto se tice znanja ( na nivou 1 godine srednje skole Elektro smera) sve se da izmeriti,pa je i rasprava o tome pomalo neprimerena za one koji su profesionalci u tom poslu
u svakom slucaju taj ce el.ventil povuci 18w da bi se otvorio , ako je zaribao povucice i vise.Treba tu da se proveri koliko mu je dobar sopj sa masom,mozda tamo vuce struju sbog koje izbija osigurac.Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
@zoranbg:
Tako je, baš tako.Zato sam "fix"-u i dao savet da izmeri jačinu struje u celom kolu.
Jedino što, ako je ventil zaribao, špulna neće povući više struje.Ne da joj otpor!
@plinadzija:
Hm, moglo bi se tako reći...Da bi pri 9V napona špulna "isporučila" 18W snage trebalo bi da jačina struje bude 2,0 A.
Ali, da bi jačina struje pri 9V bila 2A otpor treba da bude 4,5 Oma. I tako u krug...
Ili,za napon od 9V izračunate ponovo jačinu struje "I" pa zamenite u jednačini za snagu i dobijete koliku snagu će razviti špulna pri tom naponu. Otpor je, kao što je napisao "zoranbg" konstantan.
Ili, P=U*U/R (U*U je U na kvadrat).
Iz ove poslednje jednačine se računa snaga prema promeni napona pri konstantnom otporu.Isto je i kada se U zameni sa I.
Српски речено, снага електричног потрошача расте са квадратом прираштаја јачине струје или напона а опада пропрционално повећању отпора.
Kolega, samo da Vam kažem da ove godine slavim 20 godina mature.
Sve ovo što pišem, za mene nije matiš,fizika ili elektrotehnika nego ISTORIJA!
Al, 'ajd sad, ja kao da pomognem pa se vratio u srednju školu...
@ fix:
Sočinje li ga, Striko?
Veliki pozdrav svima!
p.s. ovo su samo osnove.Ako se neko,ne daj Bože, nadoveže sa koeficijentima,impendansama,indukcijama ili ko zna sa čime još, odo' o'ma da zveknem 'ladno pivo i da se bačim u more!Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment
-
-
Re: Hitno potrebna pomoc
Fala za impedanse i ostalo, to sam dao jos 98' hehe, ne bih bas da se vracamo na gradivo iz prve godine
Zezanje naravno, bilo kako da izracuna struju, spulna je samo glupa staticka otpornost u kolu jednosmerne struje... nece se menjati kolko god da se menja napon.UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Comment
-
Comment