Neces proci atest,
nece pokazivati tacno,
u jednom trenutku nece uzimati tecnu fazu vec gasnu pa i ako bude radio trosice previse,
mv nece da zaustavi tocenje kad treba pa ce u bocu da stane mnogo manje gasa nego sto treba ili, sto je mnogo opasnije, vise gasa nego sto treba te postoji mogucnost stvaranja preteranog pritiska i reagovanja sigurnosnog ventila...
Ako sam nesto zaboravio ne zamerite
UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Hvala na odgovorima, samo me jos zanima koji je idealan polozaj - negde sam procitao da je to 30 stepeni, ali ne znam kako da odredim ugao u odnosu na pod gepeka.
Hvala
Ugao se meri u odnosu na podlogu a ne na dno gepeka, na sledeći način:
Prvo velikom vaser-vagom ( L= 2m minimalno) proveriti da li je podloga na koju treba da stane vozilo idealno horizontalna.
Zatim parkirati vozilo na proverenu,idealno horizontalnu podlogu.
Dalje je potreban trougao 30/60/90 stepeni(raznokraki) i vaser-vaga (libela) manje dužine (30 - 60 cm) . Hipotenuzu trougla okrenuti na gore i na nju staviti libelu.
Kraću katetu prisloniti na poklopac multiventila. Kada mehur libele pokaže horizontalni položaj hipotenuze-ugao ventila je naštelovan.
Ima i metoda sa istim trouglom i viskom, ali je komplikovana za objašnjavanje.
U nedostatku trougla i libela, moguće je koristiti i uglomer (analogni, manje precizan i laserski-extra precizan).
A moguće je otići u najbliži autogas servis...
Pozdrav,
Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
@banekg
Moj predhodni post je bio malo šala ali malo i ozbiljan.
Hteo bih, koliko mogu, da pojasnim neke stvari:
Ugao multiventila jeste ugao ose koja je vertikalna na ravan pokazivača u odnosu na podlogu. Multiventil svojom konstrukcijom mora da obezbedi punjenje rezervoara, zatvaranje izlaza gasa (ručno ili daljinski komandovano), sprečavanje narastanja pritiska preko 27bar, pokazivanje nivoa napunjenosti (na MV) i ograničenje punjenja boce na 80%. Nivo punjenja od 80% direktno zavisi od ugla ose MV u odnosu na tlo. Veći ugao smanjuje % punjenja i obrnuto.
Ugao MV se podešava samo kod cilindričnih rezervoara, zakretanjem rezervoara oko uzdužne ose. Kod torusnih rezervoara ugao je nepromenljiv, ali rezervoar treba da bude postavljen horizontalno. Kod cilindričnih boca krak plovka mora biti u skladu sa prečnikom a kod torusnih u skladu sa visinom rezervoara (npr 360/30 ili 200/30 ).Standardni uglovi su 0, 30, 60 i 90 stepeni za cilindrične boce i 0 ili 30 za torusne.
Tih 20% slobodnog prostora u boci je prva sigurnosna mera koja obezbeđuje da u slučaju nekontrolisanog narastanja temperature gas ima prostor za širenje (dilatacija tečne faze). Na taj način se do neke temperaturne granice pritisak u boci održava ispod 27 bar. Ako nema tog slobodnog prostora, gas na mnogo nižoj temperaturi dostiže pritisak iznad 27 bar kada se izbacuje van boce preko sigurnosnog ventila.
Dovoljno precizno podešavanje ugla MV može se postići običnim uglomerom koji se koristi u građevini.
Čak i kada je ugao MV idealno podešen, nivo punjenja i kod najkvalitetnijih MV može odstupati u zavisnosti od temperature gasa, pritiska punjenja, stanja mehanizma za limitaciju i još dosta toga.
Važno je da MV bude postavljen kako treba i da se boca,pogotovo pri visokim spoljnim temperaturama, ne puni do kraja (prisilno punjenje ili neispravan limitator). Nekoliko puta sam video kako je iz boce u vozilima koja su bila parkirana na suncu gas preko sigurnosnog ventila izbacivan napolje. Ako je ventilacija MV loša, gas koji prodre u unutrašnjost vozila je velika potencijalna opasnost.
Eto, iz tih nekih razloga se insistira na tačnom uglu MV , limitaciji punjenja, sigurnosnom ventilu i pravilnoj ventilaciji MV.
Ko nije vičan da to samostalno odradi treba da prepusti taj posao servisu.
Pozdrav
Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment