Klapna za topao vazduh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #31
    Re: Klapna za topao vazduh


    za te generacije motora ali za rad na benzinu.
    Te generacije,takve konstrukcije. Zbog sistema spravljanja gorive smeše i zbog sistema kontrole momenta varnice. A i imalo se,nije bilo bitno koliko troši,bilo je bitno da radi.A tek ekologija...

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #32
      Re: Klapna za topao vazduh

      Evo jedne od ideja:
      NTC ili PTC u samom kućištu filtera ispred ulaza vazduha u karb a iza filtera. Na to nešto malo elektronike,čisto da drugar ne zaspi ,i elektro pokretač sa klapnom preko koga vršimo doziranje toplog/hladnog vazduha.
      Za elektropokretač predlažem step motor regulatora lera od,recimo opela monopoint. Ne vuče puno struje ali ima snage i za veće stvari.
      Koliko ostaje za zanimaciju tebi,zavisi od drugara koji će osmisliti elektronsko upravljanje.

      Comment

      • banekg
        CBC Senator XXL
        • 06.09.2010
        • 1274
        • Nis
        • Toyota Carina e 2.0

        #33
        Re: Klapna za topao vazduh

        Za elektro-pokretace koristim uglavnom motorice za CB od nekog renaulta (uz neke prepravke), jer toga imam u vecim kolicinama.
        Stratos - jos jednom hvala na odlicnoj ideji, pogotovu u vezi ler motora, a i NTC otpornik mi nije pao na pamet.
        A ako moze, jos jedno pitanje , Dora rece da za plin, sto hladniji vazduh to bolje, ili ipak postoji neka idealna temperatura?
        Long Live CBC!!!

        Comment

        • banekg
          CBC Senator XXL
          • 06.09.2010
          • 1274
          • Nis
          • Toyota Carina e 2.0

          #34
          Re: Klapna za topao vazduh

          Zanemarite zadnje pitanje (osim ako neko nema drugacije misljenje), jer sam ponovo pazljivo procitao celu temu i vidim da sam vise puta upozoren da za plin koristim Dorin savet - znaci da kad auto predje na LPG, uredjaj se iskljucuje i klapna ide dole.
          Long Live CBC!!!

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #35
            Re: Klapna za topao vazduh

            Gore ili dole nije bitno,bitno je da je vazduh što gušći,a to znači: primeni pravilo kao za špricer-ladan.
            Inače sa step motorom imaš idealnu regulaciju u obadva smera. ( Ako je kontroler odgovarajući. )

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              #36
              Re: Klapna za topao vazduh

              Sutra odma' idem da maznem motor od Proke ili Sekija, ako imaju i bacam se na posao. Hvala jos jednom.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #37
                Re: Klapna za topao vazduh

                Originally posted by banekg
                Za elektro-pokretace koristim uglavnom motorice za CB od nekog renaulta (uz neke prepravke), jer toga imam u vecim kolicinama.
                Ako si, kako kažeš, napravio klizač od cekasa i "elektro-pokretač" od CB za otvaranje drugog para leptirova na karbu, to je po mom mišljenju veliki promašaj i ne može da radi. Vakuum regulacija otvaranja drugog grla ni na jednom motoru nije zavisna od RPM-a,već od nekih drugih varijabila. Zato ti i ne radi na benzinu a da budem iskren ne verujem ti ni da "ubija kako radi na plin". A ako "ubija na plin" onda troši kao nenormalan pa se rešenje traži u LCS-u...Correct?!

                Originally posted by Stratos
                Inače sa step motorom imaš idealnu regulaciju u obadva smera. ( Ako je kontroler odgovarajući. )
                Stratos ti je dao dobru ideju.
                Kontroler napravi oko STM32F103xxx mikrokontrolera, za drajver uzmi AN2820 ili L6208 DMOS(preporučujem L6208).Datasheet imaš na netu pa izguglaj. Step motor može bilo koji bipolarni sa r56 namotajem jer je STM23F10xxxx za "medium density" i ako se dobro sećam L6208 je sa "half-step" i "full-step" opcijom. NTC zavisi od firmwarea odnosno fw se prilagođava NTC-u tako da može da se koristi bilo koji od 2K2 do 47K(jeftiniji i lakše se nabavljaju od PTC-a). Ova kombinacija ti je idealna zbog male brzine stepovanja i velikog obrtnog momenta za otvaranje klapne. Step motor možeš da postaviš i aksijalno (kao navoj, u osu gde je bio termoventil klapne i to je preporučeno rešenje) i radijalno ( kao vratilo, pod pravim uglom u odnosu na osu termoventila ili u osu rotacije klapne.Lakše za izvedbu ali nepouzdano zbog velikog opterećenja na mehanizam step motora). Imao sam negde šemu kontrolera i drajvera, ako budem raspoložen potražiću je. Samo da znaš, to je skupa igračka ali može da radi kao zmaj. Firmware možeš da napraviš u DOS-u, a možeš da izguglaš i neki gotov firmware, samo da ti ga drugari prilagode za tvoju aplikaciju.Vidim da se razumeš u motoristiku, elektroniku a bogami i u plin pa mislim da ti pravljenje dobrog sklopa za klapnu toplog vazduha neće predstavljati nikakav problem.
                Kada napraviš klapnu za topao vazduh, onda ćeš moći da napraviš bilo šta drugo za tvoj auto i samo će nebo biti tvoja granica!!! Srećan rad!

                Originally posted by banekg
                , Dora rece da za plin, sto hladniji vazduh to bolje, ili ipak postoji neka idealna temperatura?
                0K ili -273,15 C - idealna temperatura u****nog vazduha za svaki motor,samo Dora neće da ti kaže... Probaj i videćeš da sam u pravu. TIP: toplo se obuci!!!


                Pozdrav!
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                • banekg
                  CBC Senator XXL
                  • 06.09.2010
                  • 1274
                  • Nis
                  • Toyota Carina e 2.0

                  #38
                  Re: Klapna za topao vazduh

                  Hvala na pomoci.
                  Sto se tice ovog prvog, potpuno si u pravu, osim sto zaista na plinu radi izuzetno, ali ja mislim da je prosto objasnjenje - na mixeru imam cetiri otvora (iznad svakog grla karba po jedan. Napajaju se sa dva creva i to po jedno crevo provalci kroz jedan radni i jedan za visoke turaze. Kada su druge dve klapne zatvorene nema vakuma pa tu plin i ne ide, konstantno ide na prva dva radna otvora. Kada se pocne gaziti papucica gasa otvaraju se i druga dva i uvlaci vise plina sto iziskuje i odvrnutiju slavinu, pa verovatno i potrosnju, ali su to kratke situacije tipa preticanja i slicno po auto-putu. Na mestu gde sam ja postavio taj elektro-pokretac je bila obicna poluga iz one vakumske casice sa nekom gumenom membranom koja je pukla i zaseban je deo, tako da nisam primetio da je imao neku drugu ulogu. Na njega je islo vakum crevce.

                  E sad ja taj auto vozim 5 godina na plin i bez obzira na sva stelovanja od majstora iz grada i okoline i svih mogucih provera on trosi uvek 20l po gradu, 11l stari put KG-BG ona prosecna brzina od 90km, i 15l auto-put 120-150km. I verujete tako je uvek trosio u decilitar. Ja bih voleo da trosi manje, ali ne po cenu zivahnosti. LCS cu sigurno ugraditi (trenutno postavljam lambda sondu), jer mi se jako svidja kako uredjaj funcionise.
                  Auto ima ogroman usisni deo, ali nemam nikakve redukcije na usisu, niti su mi ikada bile potrebne, detonaciju nikad nisam imao na ovom autu, i sve u svemu sam veoma zadovoljan. Jedino sto bi jako voleo, je da nekad neko od vas jacih plinskih majstora sa ovog foruma, pogleda ovaj moj mesac i kaze mi svoje misljenje ili preporuku, mozda, za neki bolji. Novac ne zalim - kada su u pitanju elementi plinskog sistema.
                  Long Live CBC!!!

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    #39
                    Re: Klapna za topao vazduh

                    @banekg:

                    -Imaš u svom gradu MDS firmu koja pravi miksere. Drakče,ne znam prezime ali svi ga znaju. Kažu da je najbolji za te stvari.
                    -LCS je vrlo zabavna stvar na karburatorskom motoru. Imaš TPS senzor na carbu? Ako nemaš, iskoristi cekas sa pedale za gas. Pogotovo kad budeš sinhronizovao leptirove sa LCS-om . Mislim na princip: pukneš po gasu>leptiri se otvore>sve se otvori> motor srkne gas>gume ronzaju asvalt>totalno ludilo!!! Kad pustiš gas sve se zatvori i on smanji potrošnju.Samo moraš nekako da prevariš LCS da ti na full-throtlu radi u open-loopu a u cut-offu da bude =0, da ti smanji potrošnju i da motor manje "laufa".
                    Ja bih ti savetovao,pošto već ne žališ pare za plinski sistem, da ugradiš neki softverski LCS, ako imaš lap-top sve što ti treba je interfejs i softver.
                    Znanje imaš, još malo pokupi ovde na forumu šta ti treba i onda si na konju. Mogu i Švabe da te mrze što se toga nisu prvi setili!

                    Good work!
                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    • banekg
                      CBC Senator XXL
                      • 06.09.2010
                      • 1274
                      • Nis
                      • Toyota Carina e 2.0

                      #40
                      Re: Klapna za topao vazduh

                      Za Drakceta sam cuo, ali ovde vise puta procitah, da pravi male rupe i slicne zamerke. Takodje, sam procitao i da su njegovi mesaci najbolji, ali opet bih voleo da neko vidi moj mesac, mozda je i on odlican (mozda moj auto ne moze da trosi manje). Stavicu sliku.
                      Long Live CBC!!!

                      Comment

                      • banekg
                        CBC Senator XXL
                        • 06.09.2010
                        • 1274
                        • Nis
                        • Toyota Carina e 2.0

                        #41
                        Re: Klapna za topao vazduh

                        Sto se tice LCS-a, pre kupovine, cu se dobro informisati o svemu, da bi zadovoljstvo bilo BUENO Mnogo toga sam procitao ovde na forumu i prilicno sam blizu odluke - jos par tel. razgovora ili PP poruka i to je to.
                        Long Live CBC!!!

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #42
                          Re: Klapna za topao vazduh

                          Code:
                          ali ovde vise puta procitah, da pravi male rupe i slicne zamerke.
                          PRC. Ali opet bih spao,da sam sedeo na stolici!

                          Comment

                          • banekg
                            CBC Senator XXL
                            • 06.09.2010
                            • 1274
                            • Nis
                            • Toyota Carina e 2.0

                            #43
                            Re: Klapna za topao vazduh

                            Pa dobro rupe, ringle 'bem li ga. Planiram i do njega (dragceta) da odem da pogleda, mozda je ovaj mikser koji imam njegov.
                            Slikacu sutra moj mikser, i stavicu sliku nekog originala koji sam video na netu, pa ce se valjda naci neki komentar.
                            Long Live CBC!!!

                            Comment

                            • banekg
                              CBC Senator XXL
                              • 06.09.2010
                              • 1274
                              • Nis
                              • Toyota Carina e 2.0

                              #44
                              Re: Klapna za topao vazduh

                              E ovako prijatelji, posao uradjen uspesno - dobri momci su napravili kontrolnu jedinicu, sa nekim dodacima za zadavanje zeljene tempreature vazduha, postavljen step motor, sve mehanicki i elektronski reseno i sve radi. Ima samo jedan problem - ja volim da izmisljam rupu na saksiji, ali samo ako od nje ima konkretne koristi, a to u ovom slucaju nije tako.

                              Testiranja sam vrsio i na dnevnim i na nocnim tempreaturama, ustajao sam ovih dana rano ujutru kad je temperatura oko nule itd.

                              Kao i obicno, Dora je sve u pravu, topao vazduh je bezkorisan u potpunosti. Zadavao sam mu razne temperature, izlazio na auto-put, menjao brzinu kretanja, testirao na leru (hladan i vruc), sve sto mi je palo na pamet. Utisak je samo jedan - PO SVIM POKAZATELJIMA I U SVIM REZIMIMA, AUTO NA LPG RADI NAJBOLJE KADA JE USIS TOPLOG VAZDUHA SKROZ ZATVOREN - tako da mi je sprava potpuno bezkorisna i ide za nesto drugo.

                              Znam da sada teoretski to moze da se objasnjava ovako ili onako, ali mene teorija ne zanima, vec samo praksa.
                              Pozdrav svima i hvala na podrsci.
                              Long Live CBC!!!

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #45
                                Re: Klapna za topao vazduh

                                Dora je uvek u pravu čak i kad jeste U principu to što si ti napravio, prave i fabrike na nekim modelima, ne baš tako sofisticirano sa step motorima ali na tom principu sa termostatom i ostalo...

                                Mana uredjaja u odnosu na gas (plin) je ta što on ne voli promene uslova u smislu protoka vazduha a to se dešava kad se klapna pomera i traje sve dok ne dodje na skroz zatvoren topao vazduh a trebalo bi da je po tim uslovima naštelovan.

                                Ako želiš da cepaš dlaku i dalje, napravi ablendu (kao na foto aparatu) koja će održavati stalno isti protok vazduha ali mislim da to sve nije vredno truda
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X