w124 300E, loš rad na leru, relativno visoka potrošnja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alien108
    CBC Veteran
    • 03.06.2008
    • 129
    • Beograd

    w124 300E, loš rad na leru, relativno visoka potrošnja

    Vozim se s otim Mercedesem već četvrtu godinu, sve na gasos. Uređaj je Tomassini mali, al čim može do skoro 220, valjda je adekvatan.
    Problem je sa ler gasom koji je lošiji od benzinskog moda.
    Mora preko iljadarke da bih otklonio neuravnotežen rad što je za šestaka neočekivano visok broj.
    Na bencini radi serh normal čak i na 500 o/min.

    Kad pređe preko 1100 o/min, na TNG motor se potpuno smiri a izduvni gasovi su bez isprekidanog duvanja,
    primete se tek na 5 cm od izduva što je znak da je izgaranje prihvatljivo, jer nema posebnog mirisa.
    Čim se broj obrtaja spusti ispod 1000 počinje neuravnotežen rad i na izduvu je mnogo veći volumen gasova.
    Detonacija nema i nije ih bilo, ler motor sam očistio nedavno jer je glavio.

    TNG uređaj je prešao oko 30.000 km, promenjen filter pre 8.000 km.
    Ima dva dodatna modula (oba manja od pakle cigara) koja su u zakačena na vod od ler motora i pretpostavljam da dodatno regulišu rad na leru obzirom da je u pitanju KE sistem napajanja sa auto transmisijom i klimom.

    Na benzinu i TNG, broj obrtaja padne kada se menjač postavi u mod za vožnju što znači da fali neki input (od menjača ne, ali možda cut-of mikroprekidač na mehanizmu gasa).
    To ću proveriti iako mislim da to ne bi trebalo imati uticaj na rad u TNG režimu.

    Mislim, ako neki ima da zna o ovem, ja bi zamolio da kaže il jok.

    Pozdrav.

    P.S.
    Pakujem MS 2.2 elektroniku, pa se možda u neko vreme rešim KE sistema.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: w124 300E, loš rad na leru, relativno visoka potrošnja

    Sve što si nabrojao je ok, izgleda da je stvar do podešavanja ili neprilagodjenosti miksera tom motoru, odnos vazduh plin.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Plinadzija
      CBC Senator XXL
      • 29.07.2008
      • 1514
      • Paracin

      #3
      Re: w124 300E, loš rad na leru, relativno visoka potrošnja

      Ja mislim da posle 4 godine nece biti da se mikser odprilagodio pretpostavljam 4 zime paljenja na gas i rada na hladno treba probati da se to malko nasteluje pa ako ne pomogne remont isparivaca i onda jos 4 godine veselo veselo!
      UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

      Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

      Comment

      • Alien108
        CBC Veteran
        • 03.06.2008
        • 129
        • Beograd

        #4
        Regulator minimalnog broja obrtaja...

        Pomoć oko štelovanja lera na M103...

        Kao što već pomenuh u predhodnom postu, postoji problem sa radom ovog motora na leru.
        Podsećanja radi u pitanju je KE-jetronic a uređaj je Tomaseti.
        Ima regulator minimalnog broja obrtaja i ješ jedan modul na kome piste "STOP K-J"
        Detonacija nema, potrošnja u gradu je ispod 16 l, a u međuvremenu malo sam se pozabavio KE sistemom tj. dijagnostikom kako bih ga na benzinu doveo u red.

        Izmerio sam vrednosti na temp. davaču, cut-off prekidač, davač otklona klapne, prekidač minimuma i maximuma, vrednosti za ler motor,
        vrednosti za hidr. aktuator na K-glavi koji reguliše fino pritisak u sistemu, pritisak goriva (skoro 6 bara) bez oscilacija.
        Sva merenja su u okviru zadatih vrednosti prema radioničkoj dokumentaciji.
        Stavio sam i drugi računar da bih bio siguran da nije do njega.

        Zatim sam merio on/off ratio parametar na X11 terminalu koji je na kontaktu iznosio 90 Hz, a kod upaljenog motora se kretao na 50 Hz uz variranje +/- 10 Hz.
        Još nisam siguran ali se čini da ovo ukazuje na problem sa Lambda sondom.

        Obzirom da nikada nisam štelovao plinski uređaj sa regulatorom minimuma obrtaja primetio sam da smanjenjem vrednosti na tom modulu
        konačno mogu dovesti mašinu da pristojno radi na 700/800 obrtaja.
        Problem je šta je to samo kada je motor na radnoj temp. do tada se guši zbog previše plina i obzirom da je automatik lako ugasi ukoliko mu se ne doda malo gasa.

        Za sada ga držim tako podešenog jer mu je ponašanje približno jednako onome na benzinu gde se također oseti višak goriva na leru i u toku zagrevanja motora.
        Dizna za hladan start se nakon nekoliko sekundi isključi pa nije do nje.

        Predpostavljam da je u pitanju Lambda sonda zbog koje računar ne može dobro podesiti idealan odnos goriva i vazduha pa to ometa i plin.

        Kako bilo volio bih ako je moguće objašnjenja kako se šteluje regulator minimalnog broja obrtaja, na koju vrednost odnosno na šta treba obratiti pažnju
        i kako uopšte funkcioniše.
        Šta predstavlja mali modul veličine kutije šibica na kome piše "STOP K-J"?

        Hvala unapred!

        Comment

        • Alien108
          CBC Veteran
          • 03.06.2008
          • 129
          • Beograd

          #5
          AEB uređaji za gasne instalacije

          Nađoh PDF dokumentaciju o raznim modulima za gotovo sve sisteme ubrizgavanja goriva, pa i K, KE-jetronic firme AEB.


          Među njima su i ugrađeni kod mene regulator minimuma obrtaja i STOP K-J modul koji su opisani uz preporučenu shemu ugradnje.
          Nakon čitanja postaje jasno da su ova dva uređaja neophodna kod ugradnje gasne instalacije na KE-jetronic sisteme.
          Prvi ne dozvoljava da broj obrtaja padne ispod definisanog dok drugi uključuje benzinsku pumpu u toku rada na plin kada pritisak
          u K-glavi padne ispod dozvoljene granice čime klapna izgubi otpor tj. postane potpuno labava i time ometa rad na leru.

          Modul STOP K-J obezbeđuje taman toliko pritiska u sistemu da drži klapnu pod potrebnim naponom ali ne i toliko da se aktivira otpor brizgaljki, tj. da prorade.
          Ovaj uređaj se veže paralelno na vod elektrohidrauličnog aktuatora na K-glavi (KE sistemi ga imaju) i na relej pumpe.
          Od aktuatora dobija signal o pritisku u K-glavi i na osnovu njega po potrebi uključuje pumpu do potrebnog nivoa pritiska.

          Very The Pametno!

          Ostaje još nekoliko parametara koje imam proveriti na svom sistemu nakon čega ukoliko uspem da postignem dobar rad na leru (sumnjiva Lamb(a)da - ometa i benzin i gas)
          mogu rezimirati svoja iskustva sa gasnom instalacijom na mom KE-sistemu.

          Bilo bi dobro da se malo uključe i naše "plinađije" jer dosta naroda muči muku sa KE-jetronicom, a zapravo potrebno je pre svega adekvatno znanje o tom sistemu.

          Do tada ostaje da divanim sa sobom...
          Last edited by Alien108; 02.08.2011, 17:27.

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #6
            Evo,da ne divaniš sam sa sobom
            Mogu ti reći da si proučio KE sistem i pripadajući gasni sistem preko nivoa znanja većine majstora koji se bave ovom rabotom. Nema se šta dodati.
            Ali trka nije fer jer ti imaš veliku prednost,a to je odličan motiv...što manjka nama koji prčkamo po gasnim instalacijama ili bar većini nas.
            Ako se nismo razumeli: retko je koja mušterija koja je kod mene došla sa automobilom sa K ili KE jetronik sistemom bila spremna da plati kompletnu opremu za ugradnju i trud oko toga. Pitanje je i da li sam ja to imao čime i od koga da naučim,čak i da je bilo spremnih (da plate).
            U većini slučajeva se traži najjeftinija ugradnja...i kasnije najjeftinije budž rešenje za probleme,tako da sam odavno zaboravio da postoje takvi sistemi. Naravno da je ovo samo moje mišljenje i samo moje iskustvo,čisto da ne bude da nemaš sagovornika
            Izvinjavam se uvređenima,evo odma'.

            Comment

            • kdi
              CBC Senator
              • 16.11.2010
              • 238
              • leskovac

              #7
              ee svaka ti je na mestu stratos..
              pozdrav

              Comment

              • Alien108
                CBC Veteran
                • 03.06.2008
                • 129
                • Beograd

                #8
                Hvala za društvo.

                Želja mi je da pomognem sebi i drugima koji imaju probleme sa gasnim instalacijama na KE-sistemima.
                Moj vrli drugar sa identičnim automobilom je odustao od plina nakon niza detonacija koje nisu nimalo prijatne na ovim motorima zbog izbijanja veoma nepristupačnog gumenog "creveta" na ler motoru.

                Moj je kupljen sa već ugrađenom gasnom instalacijom kako sam je već opisao ali nisam do nedavno u potpunosti razumeo rad ova dva modula koja nisam do tada viđao na drugim gasnim instalacijama.
                Zato i postavih ovu temu jer se nadam da će neko objasniti princip rada i način podešavanja ili ponuditi da to uradi (naravno ne za dž!)
                Konačno sistem na mom vozilu je ugrađen u Srbiji, nažalost taj servis više ne radi.

                Moj motiv jest jak u smislu da dovedem rad motora u optimalno stanje koliko je moguće uz vašu pomoć jer su moja znanja ipak daleko skromnija, naročito iskustvo.
                Ako još nekome naposletku ovo pomogne tim bolje.

                Izvinjavam se i ja ukoliko sam bio nesmotren u svom izlaganju, ali i dalje računam na vašu pomoć u vidu sugestija, saveta, primedbi i naravno kritika.

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Ja bih se složio sa kolegama da je problem kvalitet smeše,kao što si i sam primetio. Prebogata je. Proveri da nemaš nekontrolisani prodor benzina u cilindre ili cilindar dok radi na gasu. Ako nije moguće podesiti smešu da bude zadovoljavajuća u svim režimima,obično je znak za neophodan remont isparivača. Takođe proveri da se nešto nije isprečilo ispred miksera za gas,znači od filtera za vazduh do mešača.

                  Comment

                  • Alien108
                    CBC Veteran
                    • 03.06.2008
                    • 129
                    • Beograd

                    #10
                    Slažem se, ali ostaje još nekoliko parametara kojima želim dovesti rad na benzinu u "optimalno" stanje jer i dalje nisam zadovoljan radom zbog također primetnog viška goriva.
                    Možda gorivo "curka" kroz kontrolni klip pritiska u distributoru goriva pa konstantno prlja optimalnu količinu i na benzinu i na plinu.
                    Glavne komponente za proveru su i dalje Lambda sonda i OVP (over voltage protection) modul koji bitno utiče na rad komfjuktora (neće da radi bez stabilizovanog napona).

                    To ćemo preko vikenda, kako bilo moja "zanimacija" ovim sistemima je bar smanjila potrošnju plina na ispod 16 l u gradu, kako je bilo kada sam ga pazario.

                    Zahvaljujem Stratosu jer kako već rekoše, svaka mu na mestu.
                    Svestan sam da se ovim sistemom nažalost iz više ili manje opravdanih razloga malo ko bavi jer zahteva prilično literature i iskustva, a radi se o zastarelom, komplexnom sistemu u biti sa osetljivom analognom arhitekturom koji se sve ređe sreće.
                    Moje interesovanje je zapravo pokušaj da iz ovog sistema izvučem maximum pre odluke da li ima smisla preći na EFI konverziju.

                    Nakon prilično čitanja po raznim stranjskim i domaćim forumima o svakojakim problemima sa KE-jetronicom, načinom njihovog otklanjanja, naročito dijagnostike uz neizostavnu originalnu radioničku dokumentaciju i ličnog iskustva, smatram se obaveznim da nakon svega iznesem svoja zapažanja i možda otklonim poneku zabludu oko problema sa plinom na ovim sistemima.
                    Pri tom naravno računam na stručnu pomoć ljudi od znanja sa ovog foruma.

                    Dakle na putu od najprostijeg ka najsloženijem još sam u Brickovoj "najprostijoj" fazi dijagnostičkog umovanja.

                    Comment

                    • TECA
                      CBC Senator XXL
                      • 14.10.2007
                      • 2355
                      • Oz

                      #11
                      Meni nije jasno kako aktuator pritiska moze dati informaciju o pritisku goriva?A u ostalom,ja bi to izbacio.sta mu smeta labava klapna?Ubacio bih novi isparivac i ako opet ne radi,trazio gde falsira vazduh.Sve, posla 2-3 sata.Toliko automobila sa k glavama radi i bez plinskog regulatora lera...

                      Comment

                      • Plinadzija
                        CBC Senator XXL
                        • 29.07.2008
                        • 1514
                        • Paracin

                        #12
                        Ne znam zasto neka meca hoce bez a neka nece, ja ih radio nekoliko i sve mi rade bez regulatora a dolazio mi jedan taxista kome nece da radi bez. Mada...taxista...
                        Sve u svemu ja bih tu pumpu u-gasio jer ce najpre biti da ta regulacija pritiska i ne regulise bas kako treba te benzin ulazi u smesu sa sve plinom, pa da vidim sta ce tad da kaze.
                        UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                        Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                        Comment

                        • TECA
                          CBC Senator XXL
                          • 14.10.2007
                          • 2355
                          • Oz

                          #13
                          Ma nema tu price,sece se dovod goriva,vako il nako,ako je ostalo u redu to radi samo tako,,,izmisljati toplu vodu ili traziti dlaku u jajetu je druga prica...ali svako ima svoju pricu koja se zavrsava na isti nacin,il se ne zavrsi nikad....vec sam rekao kako se prava prica zavrsi na obostrano zadovoljstvo...sa malim parama!

                          Comment

                          • Alien108
                            CBC Veteran
                            • 03.06.2008
                            • 129
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by TECA View Post
                            Meni nije jasno kako aktuator pritiska moze dati informaciju o pritisku goriva?A u ostalom,ja bi to izbacio.sta mu smeta labava klapna?Ubacio bih novi isparivac i ako opet ne radi,trazio gde falsira vazduh.Sve, posla 2-3 sata.Toliko automobila sa k glavama radi i bez plinskog regulatora lera...
                            Aktuator pritiska ne daje direktno signal o pritisku goriva već ga dobija iz računara na osnovu raznih parametara i treba da obezbedi optimalan pritisak za funkcionisanje mehaničkog sistema ubrizgavanja goriva. Ako parametri ukazuju da je potreban pojačan pritisak to će se odraziti i na signal iz kompjutera kao nalog aktuatoru da nadoknadi gubitak i obrnuto.

                            Tačno je da mnogo automobila radi bez ovih dodataka, ali isto tako ih je mnogo koji ne rade idealno ili imaju problema sa detonacijama.
                            Kod mene detonacija nema zbog regulatora, a očigledno je i da K-glavi "prija" kada ne ostane u potpunosti bez benzina, kao i brizgaljkama.
                            Zato ni kod paljenja na benzin nemam nikakvih problema zbog zapeklih "brizgaljki" ili prevrmeno istrošenih elemenata u distributoru.
                            Po meni modul STOP K-J ima smisla zbog navedenog.

                            Problem sa plinom na KE-sistemima verovatno je najizraženiji kod Mercova zbog njihove složenosti.

                            Moj je sa katalizatorom, automatskom transmisijom i klimom (inače kod W124 ima prilično varijacija u odnosu na godinu proizvodnje i izvedbu).
                            Parametri koji utiču na rad i na osnovu kojih računar upravlja sa aktuatorom i ler motorom su mnogobrojni (bar na mom).

                            -davač temperature motora,
                            -davač temperature ulaznog vazduha
                            -pozicija klapne protokomera
                            -status leptira gasa
                            -Lambda senzor
                            -korekcioni davač visine - pritiska vazduha
                            -Hall senzor na brizinomeru koji registruje brzinu kretanja
                            -cut-off mikrorekidač
                            -davač sa transmisije
                            -davač uključenja kompresora klime

                            potrebna je i provera OVP modula preko kojeg se kompjuter napaja jer je osetljiv na stabilnost napona, releja pumpe i pritiska goriva - dinamička.
                            Šta god da od ovih parametara izađe iz zadanih okvira sistem neće raditi valjano, pa tako ni na plin.
                            Zato nije čudno da kod neke Mece neće da radi kao kod drugih jer na primer samo oni mali Hall senzor iza merača brzine može zadavati problema sa gašenjem u toku vožnje.

                            Malo ko ima dovoljno vremena i potrebnu literaturu da bi ovo sve proverio u statičkom a kamoli dinamičkom režimu rada.
                            Kao što rekoh, malo strpljenja i napisaću koje probleme i na koji način sam rešavao uz adekvatne fotografije i vrednosti merenja koje se mogu obaviti običnim unimerom.

                            Upravo zbog odnosa većine "majstora" koji ovu problematiku u suštini promatraju na "uvce", a sve ostalo smatraju preterivanjem odvojio sam prilično vremena da pokušam sam i konačno skinem meni "nepoznate" sa ovog sistema.
                            Uz vašu pomoć može se doći do konačnog "bilansa" šta je bitno od svega da bi plin radio zadovoljavajuće, a šta predstavlja nepotrebno trošenje resursa (novca i vremena).

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Iajo... I do sada sam ih mrzeo zbog ovoga i nerado ugradjivao a sad kad si ovo sve lepo napisao na jednom mestu, fajront, nema više

                              Apropo poslednej rečenice..

                              Sve na takvom autu je trošenje vremena i novca u ovom smislu koji ti radiš. To je sve lepo i krasno ali.. To niko neće da plati, da hoće našao bi se već neko ko to sve radi.
                              Imam taj andrak davno kupljen i skupo plaćen, pokušana ugradjna na nekoliko auta i gle, neradi ni na jednom kako treba, ventil radi kako mu se hoće.

                              Ukratko, auto (sistem) koji je opravdan kao neki polazak u ubrizgavanje ali i tada proizvod bolesnog pedatnog mozga. Problem je nastao što se neko držao toga kao pijan plota pa sve do skorašnjih dana kad je elektronika već postala tepsija ribe. Auto (sistem) koji je trebao davno da izumre i srećom izumire sve više a dosta toga i zahvaljujući gasu jer kako si lepo primetio to nije predvidjeno da klepeće nanulama na suvo i normalno da crkne kao i membrane u mehanizmu od suvotinje crknu pa ler ode u PM i sto svega samo da bi se mi jedili.

                              Drago mi je ipak da si sve to lepo napisao da neko pročita kome treba.

                              Sa druge strane Teca je u pravu, ugradjeno ih je na hiljade što po audijima što po mercovima a nešto i po volvoima, sa regulatorom lera koji bi stvarno trebao na merca to fino radi i ne treba puno filozofije. Da će crći K glava crćiće, ona svakako crkne posle 120K kilometara i treba da se reparira a to ko uradi ovde kako treba...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X