Renault laguna, 1998.god 1,8l 8V, 66kW, šasija VF1B56TKE1781xxxx
Problem je sledeći : nema varnice na jednom izlazu sa bobine (za klip br.2)
Danas smo se rođak (njegova je laguna) i ja zezali pola dana oko palenja. Prvo su mu prodali neodgovarajuće svećice (NGK sa 1,1mm zazorom, a treba da budu sa 0,8mm) i dok samo ih skidali, primetim da je jedna totalno mokra i masna. Ustanovimo da nema iskre na tom izlazu. Mešali smo i kablove i svećice međusobno, ali uvek je rezultat isti - mrtav izlaz sa bobine.
Sve upućuje da je riknula bobina, ali pre nego što ode sutra po novu, da pitam nešto.
Naime, rođak tvrdi da mu auto duže vergla i teže pali od trenutka kada ga je preuzeo sa ugradnje gasa (Lovato, klasični, nema lambda kontrolu, ugrađen pre oko 8 meseci, ~30.000km pređeno). Takođe mi je rekao i da mu pali nekad bolje-nekad lošije, u zavisnosti od položaja prekidača benzin/gas u kabini.
Mislio sam da je to slučajnost dok nisam naleteo na ovaj komentar (iz jedne druge teme, vezane za isti auto i slične probleme ) :
Desi se ponekad da sličan problem pravi "centrala" za gas.Lako se primeti: ako na automatskom položaju vergla znatno duže nego na položaju benzin,onda se može sumnjati i na dotičnu.
Isti problem može biti vezan za VN sistem u funkciji temperature motora-bobine/kvaliteta varnice.I to se lako proveri: u problematičnim uslovima varnica na svećicama izostaje ili je slabe energije,tj. bledunjavo žute boje.
Molio bih pojašnjenje povezanosti ovih stvari, i savet šta da se radi?
Da li da se ide na novu bobinu, da li da se otkopčavaju kablovi gasne instalacije sa visokonaponskog sistema, i onda pokuša ponovo? Može li biti da nije "riknula" bobina,nego da smetnju stvara gasni uređaj? kako sprečiti da se ponovi kvar, u slučaju da stavi drugu bobinu.
Pošto nema još ni godina kako je ugradio, može da reklamira instalaciju, ako će to "piti vode".
Problem je sledeći : nema varnice na jednom izlazu sa bobine (za klip br.2)
Danas smo se rođak (njegova je laguna) i ja zezali pola dana oko palenja. Prvo su mu prodali neodgovarajuće svećice (NGK sa 1,1mm zazorom, a treba da budu sa 0,8mm) i dok samo ih skidali, primetim da je jedna totalno mokra i masna. Ustanovimo da nema iskre na tom izlazu. Mešali smo i kablove i svećice međusobno, ali uvek je rezultat isti - mrtav izlaz sa bobine.
Sve upućuje da je riknula bobina, ali pre nego što ode sutra po novu, da pitam nešto.
Naime, rođak tvrdi da mu auto duže vergla i teže pali od trenutka kada ga je preuzeo sa ugradnje gasa (Lovato, klasični, nema lambda kontrolu, ugrađen pre oko 8 meseci, ~30.000km pređeno). Takođe mi je rekao i da mu pali nekad bolje-nekad lošije, u zavisnosti od položaja prekidača benzin/gas u kabini.
Mislio sam da je to slučajnost dok nisam naleteo na ovaj komentar (iz jedne druge teme, vezane za isti auto i slične probleme ) :
Desi se ponekad da sličan problem pravi "centrala" za gas.Lako se primeti: ako na automatskom položaju vergla znatno duže nego na položaju benzin,onda se može sumnjati i na dotičnu.
Isti problem može biti vezan za VN sistem u funkciji temperature motora-bobine/kvaliteta varnice.I to se lako proveri: u problematičnim uslovima varnica na svećicama izostaje ili je slabe energije,tj. bledunjavo žute boje.
Molio bih pojašnjenje povezanosti ovih stvari, i savet šta da se radi?
Da li da se ide na novu bobinu, da li da se otkopčavaju kablovi gasne instalacije sa visokonaponskog sistema, i onda pokuša ponovo? Može li biti da nije "riknula" bobina,nego da smetnju stvara gasni uređaj? kako sprečiti da se ponovi kvar, u slučaju da stavi drugu bobinu.
Pošto nema još ni godina kako je ugradio, može da reklamira instalaciju, ako će to "piti vode".
Comment