Kao sto sam napisao u naslovu. opel 1.6i monopoint C16NZ, plin lovato ugradjen prije mjesec dana u jednom od najboljih servisa za ugradnju plina. sve ok bilo do pojave prvih hladnih dana. kad prenoci napolju na temp od oko -3 upali na benzin kako je oduvijek palio, odmah. odradi na benzinu minut-dva i dodavanjem gasa prebaci na plin, nekad odmah pocne da stuca pa se ugasi a mislim kad sam zacepio dovod toplog zraka cepom da je tada pocelo sledece: upali, prebacim na plin i radi normlano na plin pod saugom i kad pocne da se grije odmah se gasi. dovezem kuci na benzinu, prebacim na plin kad je motor ugrijan na oko 60 stepeni opet nece. uvezem ga u garazu, ostavim 5 min i onda sve normalno. tada kad ga izvezem radi odlicno sve dok se opet dobro ne ohladi. ne radi mi senzor za topli zrak na usisu pa stalno stoji otvorena klapna u filteru zraka na pola, pola hladnog a pola toplog i ja sam i topli odavno preusmjerio na hladni. kontam da mu ne fali malo toplog zraka kad je hladan plin dok se ne ugije dovoljno usisna grana. inace ide savrseno kad ga izvezem iz garaze. i da, ako mze tacno pojasnjenje cemu sluzi mesingani sraf na vrhu. kod mene je odavijen 1 krug i jos 3/4.
Nece da radi na plin kad je hladno
Collapse
X
-
Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Mesingani šraf služi kao bajpas za membranu, ide konstantno gasa koliko ga odvrneš.
Vruć vazduh mu sigurno ne fali ali mu fali što je klapna ni tamo ni ovamo. Fiksiraj je da je hladan vazduh uvek otvoren, šrafom, bilo čime.
Kad to uradiš, preštelujte ga ponovo pa vidi kako će raditi...
-
-
Re: Nece da radi na plin kad je hladno
samo sam skinuo da ne vuce topli zrak sa izduvne grane i okrenuo ga prema tocku da vuce hladan zrak, dakle sad na obje strane vuce hladan zrak. dok radi pod saugom kad mi mu zatvorio ovaj drugi usis za vazduh poceo bi da obara obrtaje kao da hoce da se ugasi, tako da sam mu obje strane ostavio otvorene ali obje vuku hladni zrak. e sad mi reci za mesingani sraf. shvatio sam sta je, hvala na objasnjenju, ali dok je bio odvijen samo jedan krug kad bih dodao gas naglo bi ga vracao kad popustim papucicu i trenutno bi pao ispod 900grpm i onda se vratio na normlanih 900. dakle je li po tvom misljenju mnogo odvijen 1 krug i jos 3/4?
Comment
-
-
Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Kad bi trebao biti odvrnut tačno 1 i 3/4 onda bi napravili rupu tako kalibrisanu. Nije tako pa je zato šraf koji se odvija i zavija prema potrebi tako da ti ne mogu reći da li jedvoljno ili previše.
Potreba je ta da kad naglo pustiš gas kao što si već probao ne padne ispod normalnog obrtaja lera, lagano se spustio do lera. Koliko je to krugova ne znam.
Drugo, nije bitno samo da vuče hladana vazduh nego i da je prečnik nepromenjljiv, treba fiksirati klapnu toplo hladno na hladno.
Piše na jedno 1000 mesta na forumu.
Treće i ne treba da radi kad je hladnoZato postoji NTC koji prebacije tek na 30 stepeni ali ga niko ne ferma...
Comment
-
-
Re: Nece da radi na plin kad je hladno
Hvala na savjetima. dakle sa ovim krug i 1/4 vraca gas bas fino, nadam se da mu nece znaciti za potrosnju to sto sam ga odvrnuo za 3/4 kruga. inace ne volim nista da cackam i za svaki slucaj sam svaki sraf sa stelovanje oznacio gdje je bio kad je ugradjen. dole sam postavio sliku na kojoj se vidi polozaj klapne za vazduh, dakle bitno je da vuce vazduh samo kroz jednu iako na obje vuce hladan vazduh? sad cu da fiksiram klapnu samo na hladno i da vuce samo kroz glavni ulaz za hladni vazduh pa cu da probam kad se ohladi. inace danas i juce malo otplilo ovdje na jugu pa je radio dobro, osim jeden sitnice...kad podjem od kuce pustim ga da radi na benzinu minut i podjem na benzinu sledecih 400m do raskrsnice i prebacim na plin i svaki put kad je malo hladan kad hocu da se prestrojim na lijevo prije raskrsnice obrtaji na par sekudni opadnu i vrate se u normalu nakon par sekundi. cudno jer nece na pravcu vec samo kad udjem u krivinu da se prestrojim
Comment
-
-
Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Nije čudno za krivinu, i to piše natrista mesta zašto mada neki ne veruju u inercijuMesinganim šrafom i dobrim podešavanjem se to smanji dosta. Potrebno je maksimalno ukrutiti isparivač da ne mrda ili ne vibrira kao i preštelovati svaki put kad promeniš količinu vazduha kao sada, naravno šteluješ kad je vruć. Kako se šteluje piše u lepljivim (važnim) temama.
Comment
-
-
Re: Nece da radi na plin kad je hladno
Malo sam dosadan, meni je nastelovan plin prema ovakvom stanju klapne i okrenuta je i tada bila na hladno i ova za topli. nego ja sam je zatvarao cepom i tada je vuklo vazduh samo na ovaj ulaz oznacen plavom bojom i tada nije htio da radi, ama bas lose i onda sam obje otvorio opet za hladni vazduh znaci nisam mjenjao polozaj klapne nego samo zatvorio sa vana ulaz oznacen crvenom bojom. dakle dal' da klapnom zatvorim ulaz oznacen crvenom bojom i da vuce samo na plavi? napominjem, na oba sad vuce hladan vazduh a kad sam bio stavio cep na ovaj crveni tada se gusio dok je hladan. za savjete imas
kad dodjem u ns
Comment
-
-
Re: Nece da radi na plin kad je hladno
Originally posted by kumzarija View PostMalo sam dosadan, meni je nastelovan plin prema ovakvom stanju klapne i okrenuta je i tada bila na hladno i ova za topli. nego ja sam je zatvarao cepom i tada je vuklo vazduh samo na ovaj ulaz oznacen plavom bojom i tada nije htio da radi, ama bas lose i onda sam obje otvorio opet za hladni vazduh znaci nisam mjenjao polozaj klapne nego samo zatvorio sa vana ulaz oznacen crvenom bojom. dakle dal' da klapnom zatvorim ulaz oznacen crvenom bojom i da vuce samo na plavi? napominjem, na oba sad vuce hladan vazduh a kad sam bio stavio cep na ovaj crveni tada se gusio dok je hladan. za savjete imas
kad dodjem u ns
Comment
-
-
Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Nema ga da reče
Comment
-
-
Re: Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Originally posted by Dora View PostNema ga da reče. cudna stvar, kad nije hladno mnogo, upalim i pustim ga malo na benzinu i kasnije radi k'o sat na plinu, ma bez najmanjeg variranja. vidicemo sta ce biti pa javljam
Last edited by kumzarija; 26.11.2011, 02:06.
Comment
-
-
Re: Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Originally posted by kdi View Postdoro a da ga ne zeza ona rupica na mixeru za ler gas?
Comment
-
-
Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
Mali update na temu i koristan savjet za nekoga ko vozi monopoint sa gasom. Dakle, problem rijesen a sad cu da napisem i kako. Kad mi se to desi desi se uglavnom kad upalim auto na hladno i kad odradi malo na benzinu i onda prebacim na gas i nakon malo pocne da stuca. Prije neki dan mi se to desi, i imam osjecaj kao da ima malo plina a previse vazduha u tom momentu, i u tom trenutku kad prebacim na benzin na par sekundi mi se pojaca ler gas na 2500grpm. Ja tada ugasim, iskljucim step motor za ler gas i upalim auto i radi na gas savrseno. E sad, na mikseru je probijena rupa kuda normalno vuce zrak kad je auto hladan a step motor otvoren i to na benzinu savrseno radi ali kad prebacim na plin lambda u saradnji sa plavim davacom javi kompu da je temp niska a da smjesa nije najbolja (jer lambda drugacije javlja na gas) i onda komp preko step motorcica pokusava to ispraviti i otvara vazduh kao da radi pod saughom a step iz nekog razloga ostaje zaglavljen na otvoreno i tuda uvlaci puno vazduha i s**** smjesu vazduha i plina. ja sam to rijesio tako sto sam rupu koja je oko 10mm smanjio piksnom na 2mm dovoljno da na benzinu vuce vazduh pod saughom a da ne zeza plin. dakle problem rijesen. napominjem da je to rupica kroz koju multek vuce vazduh samo dok radi pod saughom i cim se ugrije zatvara tu rupu step motor a kod mene je nekad brljavio step i ostajao otvoren i vuklo je vazduha vise nego sto treba za plin. eto, ne znam sto sam ovo ispricao ali ne moze da skodi
Comment
-
-
Odg: Nece da radi na plin kad je hladno
a da smjesa nije najbolja (jer lambda drugacije javlja na gas)
Comment
-
Comment