Muku mucim sa velikom potrosnjom gasa. Auto je Fiat 131, 2000cc. Godinama je trosio 13-18 lit plina po gradu (leti 13-15, zimi 15-18), na otvorenom 10-12 i onda je odjednom povecao potrosnju na 25-28 lit plina po gradu. Ponekad je trzao i pucao iz auspuha.
Promenio sam svecice, kablove, stelovao paljenje. Majstor mi je servisirao isparivac, tj menjao membranu (lo-gas), postrosnja ostaje ista, a trzanje i pucanje iz auspuha prestaje.
Odem kod drugog majstora koji ima sondu za proveru izduvnih gasova, on mi stavi drugi isparivac, nasteluje plin preko sonde, potrosnja ostane ista. Proverimo kompresiju i rezultat je 8,7,6,6. Jeste kompresija slabija nego sto treba, ali ne verujem da potrosnja moze da se poveca duplo zbog toga. Po ovom hladnom vremenu upalim na benzin, sacekam da se malo zagreje, pa tek onda prebacim na plin i potrosnja je i dalje 25-28, mogu misliti kolika bi bila kad bi i palio na plin.
Ima li neko ideju sta da radim, vise mi se ne isplati da vozim auto, maltene mi je jeftinije da idem taksijem. Potrosnju na benzin nisam testirao jer auto jedva ide na benzin (zaprljan karburator), a majstor kaze da nema potrebe da radim karburator jer nema veze sa potrosnjom plina.
Promenio sam svecice, kablove, stelovao paljenje. Majstor mi je servisirao isparivac, tj menjao membranu (lo-gas), postrosnja ostaje ista, a trzanje i pucanje iz auspuha prestaje.
Odem kod drugog majstora koji ima sondu za proveru izduvnih gasova, on mi stavi drugi isparivac, nasteluje plin preko sonde, potrosnja ostane ista. Proverimo kompresiju i rezultat je 8,7,6,6. Jeste kompresija slabija nego sto treba, ali ne verujem da potrosnja moze da se poveca duplo zbog toga. Po ovom hladnom vremenu upalim na benzin, sacekam da se malo zagreje, pa tek onda prebacim na plin i potrosnja je i dalje 25-28, mogu misliti kolika bi bila kad bi i palio na plin.
Ima li neko ideju sta da radim, vise mi se ne isplati da vozim auto, maltene mi je jeftinije da idem taksijem. Potrosnju na benzin nisam testirao jer auto jedva ide na benzin (zaprljan karburator), a majstor kaze da nema potrebe da radim karburator jer nema veze sa potrosnjom plina.
Comment