Suzuki Samurai SJ410- Slabo ide,a puno trosi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko_skm
    CBC Član
    • 22.11.2009
    • 34
    • beograd

    Suzuki Samurai SJ410- Slabo ide,a puno trosi!

    Evo ovako u pitanju je Suzuki Samurai 1000 ccm 45 KS karburator verzija,sa venturi plinom(Uredjaj je Landi EC04,koliko sam citao starija verzija sa metalnim srafom za stelovanje lera/smese i ubusena dizna na karburatoru).Kad sam ga uzeo solidno je isao potrosnja 20-22 litre grad. Primetio da je pukla sajla blokade zadnjeg diffa i da je ostao zakljucan. Kad sam ga otkljucao i sanirao to potrosnja pala na oko 18 lit u gradu,a 13-14 na otvorenom. Napominjem u pitanju je 4 stepeni menjac. Kod mene je nekih 2 meseca,a prethodni vlasnik je po mojoj proceni bio vise nego neodgovoran.Jedino dobro je sto je uradjena generalna,barem tako kaze,a i vidi se po motoru. Ono sto sam primetio jeste da kad presaltam u trecu brzinu kao da ima blago trokiranje dok ne postigne malo vece obrtaje tacnije kao da ne sastavlja lepo,znaci nikakvo trznaje ili bilo sta samo malo brljucka i to samo u trecoj (znam da zvuci suludo ali tako je). Na jednom se desava da gubi snagu tacnije isto se desava i u drugoj i trecoj i jednostavno brljucka i na usponima gde sam glatko iz druge saltao u 3 sad ne mogu ni drugom da navucem obrtaje.Jos jedna bitna manifestacija je da kad ukljucim 4x4 nema snage da krene uzbrdo prvom pa sam bio prinudjen da ukljucujem reduktor da bi izasao uzbrdo. Jednostavno odlicno primi gas i kad treba da krene ugusi se. Napominjem i da na leru odlicno prima gas. Ubrzo sam presao na dela. i odradio sledece :


    PLIN

    -Komplet izmenio instalaciju ( bakarne cevi i burenca) za dovod plina
    -Tocilicu i cev do boce
    -Ventile ocistio od oksidacije i zamenio filter u ventilu
    -Zamenio membrane u uredjaju i lepo ga ocistio
    -Zamenio sva creva kao i ventil za stelovanje protoka
    -Proverio detaljno vise puta sapunicom sve i nigde ne pusta

    MOTOR
    -Zamenjeni kablovi i svecice sve NGK po katalogu za njega
    -Zamenio platine i kondenzator
    - Nastelovao paljenje malo ranije stavio(stelovano stroboskopom)
    -Platine nastelovane pomocu uredjaja
    -Zamenjen filter vazduha
    -Nastelovao ventile usis 15/20 ( po dokumentaciji kaze 14/19)
    -Proverena kompresija sve ok

    Situacija posle navedenih radova :

    Bolje vuce ali daleko je to od dobrog i dalje to nije to, deluje mi da i dalje brljucka u saltanju u drugoj i trecoj ali uspevam da presaltam u trecu na vecim usponima.Kad ukljucim 4x4 ima vise snage ne gusi se tako lako.(trenutno nemam uslove tj snega da testiram taj deo kako treba) Potrosnja 16 litara gradske voznje otvoren put nije testiran.

    Ono sto sam primetio izgleda da je auspuh u medju vremenu poceo malo da brboce i zadnji lonac je iscukan na sve strane od nasedanja. Citao sam da ovo moze da ima veze,a i doziveo na Mercedesovom motoru M103,kako mi auspuh dobije malu rupu auto oslabi i poveca potrosnju.

    Da li je mozda do auspuha? Da li je u pitanju sam uredjaj jer sam na dosta mesta procitao da se ovaj Landi nije bas proslavio da hoce da brljavi i dize potrosnju?
    Da li da pokusam stelovanje sa malo zatvorenim usisom?

    Potrudio sam se detaljno da objasnim situaciju kako bi dosta iskusniji mogli da dodju do zakljucaka, pa MOLIM za pomoc jer me je totalno izludeo i nemam vise ideja sta bi moglo biti! A suludo je da srljam dalje dok ne cujem misljenja izuzetno iskusnih majstora!
    HVALA UNAPRED
    Last edited by marko_skm; 24.12.2012, 04:36.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Slika karburatora, dizna? Mikser?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • marko_skm
      CBC Član
      • 22.11.2009
      • 34
      • beograd

      #3










      Evo par fotografija, ako treba jos nesto samo odma stize !

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Imaš diznu umesto miksera a ima mesta za njega i seo bi ko... TO što opisuješ deluje kao previše ili premalo gasa.. Moraće neki landirencista da ti objasni kako se podešava taj isparivač a ja bih rekao da probaš zameniti bobinu, vidim da je obična pa ne bi trebala biti skupa ili neku sigurno ispravnu da probaš pre kupovine.
        NGK ima zazor 0.8 najmanji a ima i 1.1 ne znam koje idu ali 0.8 je maksimum zazora za takav gas.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #5
          1. Dovod toplog vazduha u motor zatvoris (I zimi i leti)

          2. Smanjis usis na 2/3 pa prestelujes plin radi probe.

          3. Kad iskljucis 4x4 obavezno iskljuci i prednje poluosovine na tockovoma (Imas dugme LOCK-OFF)

          Comment

          • marko_skm
            CBC Član
            • 22.11.2009
            • 34
            • beograd

            #6
            @ Dora

            O mikseru sam i ja razmisljao,ali racunam on ne moze da utice na sve ovo u tolikoj meri.

            Kad je o bobini rec i ja sam SUMNJICAV na nju i ja bih uradio to sto si mi predlozio,onda je sigurno sve sto se struje tice u tip top stanju. Tako da cu to i uraditi ovih dana. Kazu u JapanX prodavnici da je nemaju i da uzmem od keca ili juga posto je indenticna tj slazemo se klasicna platinasta bobina.

            Sto se tice svecica mislim da je u pitanju zazor od 0.8. Na koliko predlazes da ga smanjim? 0.6?
            Tj prvo bih zamenio bobinu,pa onda dirao zazor mislim da je to pametnije i logicniji redosled radnje. Uzgred mislim da je problem visak plina( ispod odgovor br 2)

            @ b_samardzic

            1. Usis toplog vazduha zatvoren odavno tj koristim ga za hladan vazduh posto njega mogu da zatvorim jer je usis predvidjen za hladan vazduh zavucen u karoseriju i tesko mu je prici

            2. dans probao da pritvorim malo usis i dobio smanjenje plina na racvi za tri kruga,malo lepse vuce tako da mislim da je ipak bilo u pitanju visak plina. i dalje brljucka

            3.Tu i jeste trik. Ako obojca mislimo na lock hubove njih nema na tockovima,koliko se ja razumem,a poluosovine vrte li vrte kad se iskljuci 4x4. Jel treba slika tocka? Sta moze da bude u pitanju imas li ideju znacilo bi mi da i to resim? (ova problematika se raspredala i na drugim 4x4 forumima,ali nismo dosli do nekog resenja)

            Znam da ovo podize potrosnju i za litar dva ,a pritom bez potrebe opterecuje i haba ceo sklop!

            BITNO!!!

            Setio sam se jos nesto da napomenem. Kad upalim na benzin radi normalno,prima gas na leru normalno,ali kad ubacim u prvu i treba da krenem pocinje da se gusi - trokira ili ti brljavi,i tako u svakoj brzini na niskim obrtajima. Kad ga prevarim i pretrci te niske obrtaje posle je sve ok. Napominjem nisam stigao da ocistim karburator,tako da ne garantujem u njegovu ispravnost, a i cudno je kad mu izdzekam el. diznu auto se ponasa isto. Napominjem dizna radi otvara/zatvara.Mozda ova informacija pomogne!

            Hvala svima jos jednom na brzim i prakticnim odgovorima i nadam se da smo na dobrom putu da resimo problematiku!

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Ne vidim dobro na slici ali mi se čini da je dizna na početku karburatora umesto u difuzoru, ako je tako onda bi mikser bio drastično poboljšanje. Dizna ako nije u difuzoru ili neposredno oko njega nema dovoljan potpritisak a sa takvim kućištem filtera to ej sigurno. Zato imaš veliko popoboljšanje kad zaklopiš usis. Probaj to malo ozbiljnije...

              A bina jeste klasika, to se vidi odmah na slici, sve iz tog doba i tog principa su iste, samo naglasi kako su ti rekli da je za stari sistem a ne za elektroniku.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • marko_skm
                CBC Član
                • 22.11.2009
                • 34
                • beograd

                #8
                Sta ti je tacno difuzor?
                Ok uzecu mixer i montirati. Gde se on montira u ovom slucaju? Predpostavljam pre samog karburatora gde sad nailazi crevo sa filtera vazduha?

                Da li da trazim neki poseban mixer ili je sv jedno?

                Jos uvek nema nikog od Landievaca da kaze proces stelovanja,al se nadam da ce se pojaviti dok odradim sve ove izmene koje si mi preporucio!

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #9
                  dans probao da pritvorim malo usis i dobio smanjenje plina na racvi za tri kruga,malo lepse vuce tako da mislim da je ipak bilo u pitanju visak plina. i dalje brljucka
                  Ovo ukazuje da nesto debelo nevalja u vezi te dizne ili samog uredjaja.Pravilno postavljena dizna,veliku razliku pravi i na pola kruga stel srafa ,a o tri i da ne govorimo...i meni se cini da je postavljena daleko od difuzora.Moj bi predlog bio da se odmah montira mikser jer je mozda i nemoguce diznu postaviti gde treba.

                  Sto se tice bobine,ova na sebi ima otpornik,te stoga bi vise odgovarala od elektronskog paljenja.Treba proveriti i kako je sada povezana,ako je isklucen otpornik,a bobina fabricka,brzo ce izgoreti platine,a mozda i praviti probleme od samog pocetka.Izmeriti otpore bobine,da znamo sta se tu nalazi.

                  Potrosnja je prevelika,ne treba zaliti da se to dovede na nekih 10l

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Difuzor je suženje u grlu karburatoru, obično je iznad leptira.... Mikser ide na to mesto gde si napisao, uzmeš baš taj prečnik.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • chaboo
                      CBC Veteran
                      • 17.06.2012
                      • 195
                      • Beograd V.Mostanica
                      • citroen C5 hdi

                      #11
                      Da li je provereno zupcenje?

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #12
                        Vise ociju gleda pa zapazi
                        Razvodnik stoji u krajnjem polozaju,sto moze znaciti ili da paljenje ne valja ili nije uzupcen kako treba,ili da su tegovi u njemu zaglavili...ocigledno da samuraju treba malo vise paznje
                        A moze biti da je sve u redu,ali da u sklapanju motora nije pravilno uzupcen razvodnik,pa mora tako da stoji,treba ipak proveriti
                        Last edited by TECA; 24.12.2012, 22:52.

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          Ako bolje ide sa reduciranim usisom znaci da nije imao dovoljno plina
                          kad potopis gas tj nema dovoljno vakuma u prostoru gde se nalazi dizna.
                          Zato sluzi difuzor ispred leptira gasa.

                          Druga stvar oko razvodnika! Skini kapu sa razvodnika i pomeraj razvodnu ruku
                          u smeru kazaljke na satu treba da se okrece za 20-30 stepeni a opruga treba
                          da je vraca u suprotnom smeru od kazaljke sata. Ruka ne sme da ima slobodan
                          hod levo desno. Ako ima onda je sistem tegova i oprugica u kvaru. On sluzi
                          za pomeranje paljenja na ranije povecanjem obrtaja i srazmerno vakumu u
                          usisnoj grani. Ukoliko ima lufta onda obicno paljenje luta napred nazad i
                          zato auto secka. Ako imas stroboskop proveri dali je tacka paljenja fiksna
                          i pomera li se sa obrtajima.

                          Ako nema lock hubove znaci da je konstantno pogon na sva 4 tocka i
                          da prednji ne mogu da se iskljuce a 4x4 je verovatno blokada i nesmes
                          da vozis po suvom sa 4x4. Iskljuci 4x4 ubaci auto u 4 brzinu, podigni prednji
                          tocak i probaj da ga vrtis ako vrtis motor znaci da je const pogon na sva 4.

                          Zaboravio sam da dodam da osovina razvodnika nesme da ima lufta inace
                          platine ne mogu lepo da rade i nema fiksirane tacke paljenja.

                          Comment

                          • marko_skm
                            CBC Član
                            • 22.11.2009
                            • 34
                            • beograd

                            #14
                            @ Dora
                            Hvala na objasnjenju.

                            @ Teca
                            I ja mislim da je diznu ne moguce postaviti gde treba i da pod hitno treba staviti mixer, ako stignem sutra,ako ne onda prekosutra.

                            Sto se tice bobine predpostavljam da je otpornik ovo na njoj kvadratnog oblika,kako mi rekose u prodavnici neki grejac sta vec, kazu to ti je da nemas smatnje na radiju

                            Ako je to otpornik povezan je tj sa kont. brave ide na njega,pa sa njega na bobinu. Merenje otpora bobine se izvodi kako i sa cim? Predpostavljam unimer ili.....?

                            @ b_samardzic

                            Koliko kontam uzmem ruku zarotiram je u pravcu skazaljke za 20-30 stepeni i kad pustim mora da se vrati nazad?
                            Kako da proverim luft u osovini?
                            Imam strob provericu sutra.

                            Mozda ce ti zanimljiva informacija biti da dok nisam zamenio platine stare su jednom prilikom bile nastelovane recimo na 50 stepeni, sledeci put kad jepoceo da zeza nakacim aparat pokaze 55 stepeni,a srafovi stegnuti. Mozda ti ovo koristi kao informacija posto vidim da se razumes i ti i ostali,ja na zalost ne ali sam voljan da ucim. Pogotovo sto je ovo relatvno jednostavan motor i cista mehanika i dobro je nauciti sobzirom da je Samurai predvidjen za off road pa ne bi bilo lose da znam na terenu da otklonim ako nesto zakaze.

                            Koliko ja znam on ima part time znaci 2h i 4h (odnos 50/50%) znaci kao zakljucan centralni diff. i po pravilu bi trebalo da kad iskljucis 4x4 on rastereti prednje poluosovine. To se ne desava mislim da sam probao sa 2h u prvoj brzini da okrecem tockove i lagano se okrecu kao na leru,s tim sto okrece i poluosovine i prednji kardan,ali provericu jos jednom.

                            U zupcenje se ne razumem ali uhvaticu komsiju cim bude imao vremena on je mehanicar pa da proverim i to.

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #15
                              Otpor na bobini meris unimerom,raskacis zice na polovima i izmeris,podesi unimer na 200oma
                              To pravougaono nije grejac vec otpornik.Dobro je tako povezano ako je originalna bobina...kontakt na kraju,a drugi kraj na bobinu.Na tom istom polu treba da ima jos jedna zica,na kojoj treba da ima 12V u anlasovanju...time se skracuje otpor bobine, ima jacu varnicu za hladan start,zbog moguceg pada napona.Zato je bitno da znamo koja je bobina.

                              Na stroboskopu si video 55 jer se u radu malo samnjio zazor na platinama.....treba da ti je izmedju 65 i 70,sadasnje stanje kaze da ti je zazor preveliki sto za posledicu ima slabije punjenje bobine strujom.Ako ti osovinica razvodnika ima lufta neces imati stabilanoh tih 65-70.Ako ti dvel seta onda idi na manji zazor platina,da bude 70.Kada to uradis,podesi paljenje ponovo i ako se razvodnik nadje u polozaju oko sredine srafa,zupcenje je dobro.Paljenje podesavaj na sto manjem ler gasu.Kada to uradis dodaji gas i ako ti paljenje ide na 10-15 stepeni ka ranijem i tegovi u njemu su ispravni.

                              Comment

                              Working...
                              X