Laguna 1.6 1999 Venturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • potyo
    CBC Član
    • 30.04.2013
    • 97
    • Ada
    • Laguna 1.6 16V 1999

    Laguna 1.6 1999 Venturi

    Pozdrav ljudi

    Posedujem Lagunu 1.6 16V 1999 godiste, ima venturi sistem, ugradjen jos a Holandiji takode 1999, uvezen iz Holandije 2004, tada je dobio atest na plin, 10 godine. Sad mi je majstor rekao, da bi prosao ovaj novoizmisljeni atest, sistem more biti izmenjen, i mora da se ugradi sekvent uredaj, posto motor ima plasticnu usisnu granu. Da li je ovo tacno? Koji de usisne grane treba da bude od metala da bi mogao da ostane venturi sistem? Jer ja mislim, da izmedu leptira i glave motora i ovaj motor ima usisne grane od metala, samo taj deo od filtara vazduha do leptira je od plastike.
  • slavko_bgd
    CBC Senator XXL
    • 24.03.2009
    • 771
    • Batajnica
    • Stilo 1.6 16V MW

    #2
    - Iznad motora, od leptira do metalne flanšne usisnog kolektora na K4M motoru je plastika.
    - 2004 godine nije bilo striktnog pravnog osnova da se takve prepravke odbiju kao neispravne. Formalno-pravno, ako se pozoveš na čl117 Pravilnika o podeli MPV , možeš dobiti produženje do isteka atesta koji trenutno imaš.
    -nakon isteka važenja atesta, boca se mora zameniti ili ispitati (ako bude uslova za to), multiventil zameniti ili ne zavisno od situacije sa bocom a u vezi sa motorom, bez obzira što je vozilo proizvedeno pre 1.1.2000. godine (nije EURO3), zbog plastičnog u**** mora sekvent.
    - Dakle, nakon isteka važenja prethodno izdatih atesta koji su izdavani pre 12.02.2013. godine, sve prepravke i nove ugradnje moraju biti prema važećem novom Pravilniku.
    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

    Comment

    • potyo
      CBC Član
      • 30.04.2013
      • 97
      • Ada
      • Laguna 1.6 16V 1999

      #3
      Hvala na odgovor

      Znaci, po teoriji, sad mora da se uradi kontrola (koja kosta oko 6000 din), i ako je sve u redu, mogu jos godinu dana da vozim sa ovim sistemom. A u 2014 cu morati definitivno ugraditi sekvent sistem. Sta je sa cevima i ostalim stvarima? Da li oni moraju vec od sada da imaju oznake homologizacije, ili isto vazi samo ako je atest istekao/radi se o novoj ugradnji?

      Comment

      • slavko_bgd
        CBC Senator XXL
        • 24.03.2009
        • 771
        • Batajnica
        • Stilo 1.6 16V MW

        #4
        Originally posted by potyo View Post
        Hvala na odgovor
        Nema na čemu


        Originally posted by potyo View Post
        Znaci, po teoriji, sad mora da se uradi kontrola (koja kosta oko 6000 din), i ako je sve u redu, mogu jos godinu dana da vozim sa ovim sistemom. A u 2014 cu morati definitivno ugraditi sekvent sistem.
        Tako je. Kod svih kojima istekne važnost atesta nakon 12.2.13. za ponovno dobijanje atesta oprema i način ugradnje će morati da budu usklađeni prema novim uslovima,kao što sam već napisao u mom prethodnom odgovoru.


        Originally posted by potyo View Post
        Sta je sa cevima i ostalim stvarima? Da li oni moraju vec od sada da imaju oznake homologizacije, ili isto vazi samo ako je atest istekao/radi se o novoj ugradnji?
        Metalne cevi visokog pritiska (Cu i Če) ne moraju biti homologovane, ni po starom ni po novom.

        Dakle, stanje na vozilu u globalu ostaje onako kako jeste do isteka roka važenja ranije izdatog atesta, s tim što su osnovni kriterijumi na periodičnom pregledu(PP) sledeći:

        - obavezna su homologovana creva za gas niskog pritiska, bez obzira što su ranijih godina izdavana uverenja i sa nehomologovanim crevima, na osnovu ranije važećeg nacionalnog pravilnika;
        - multiventil mora imati tzv. ventil natpritiska, mora biti homologovan minimum prema 67R00, mora biti usklađen sa rezervoarom i mora biti pravilno postavljen;
        - ventilaciono kućište MV za cilindrične rezervoare mora biti homologovano prema 67R00 ili 67R01, neoštećeno, pravilno zaptiveno i pravilno postavljeno na rezervoar;
        - rezervoari zatečeni u vezilu na PP-u moraju biti homologovani prema ECE 67R (00 ili 01), dakle ne važe ranije oznake JUS ili drugih nacionalnih standarda. Takvi rezervoari se moraju zameniti bez obzira što je uverenje još uvek važeće i obično se traži da se u takvim slučajevima i veze rezervoara sa karoserijom o istom trošku usklade prema novom pravilniku; Posebna pažnja se obraća na rezervoare ispod poda vozila i cilindrične rezervoare u prtljažnom prostoru. Kod torusnih rezervoara u metalnom ležištu rezervnog točka jedini uslov je 2 vijka min M10 i min klase 5.8 .
        - metalni vodovi visokog pritiska za pod vozila moraju biti pričvršćeni metalnim patosnicama na rastojanju ne većem od 500 mm;
        - toleriše se udaljenost cevovoda i delova gasnog uređaja od izvora toplote na rastojanju ne manjem od 100mm (ranije je bilo 200mm) bez toplotne zaštite, odnosno min 50mm sa toplotnom zaštitom;
        - veze rezervoara sa karoserijom: za vozila sa ranije izdatim uverenjima uglavnom ostaje isti način pričvršćenja koji se zatekne na vozilu, osim u slučaju očiglednih bezbednosnih manjkavosti zbog kojih se takva vozila upućuju u servis na doradu;
        - za komponente sa vidnim oštećenjima od korozije ili mehaničkog uticaja po pravilu se zahteva zamena (prskotine na površini gumenih creva, "nažuljane" cevi, itd)
        - detaljno se kontroliše zaptivenost instalacije na curenje;
        -itd,itd,itd...

        U tvom slučaju, ako se primene bezbednosni kriterijumi na kontrolnom pregledu, može se desiti da bude tražen sekvencijalni uređaj zbog plastične usisne grane a može se desiti i da te još godinu dana puste tako u saobraćaj, zbog relativno kratkog roka važenja uverenja a na osnovu čl 117 "Pravilnika o podeli MPV..." . Ja bih voleo da zbog svih koji ovo čitaju napišeš epilog svog kontrolnog pregleda.

        U svakom slučaju kontrolni pregled je obavezan jer od 19.03.2013. bez potvrde sa KP-a nije moguće izvršiti tehnički ako je atest stariji od 5 godina, samim tim ni produžiti važenje registracije. U praksi,najjednostavnije je odvesti vozilo na KP a uočene nedostatke će osoblje koje pregleda napisati i uputiti vozilo na doradu. Nakon izvršene dorade, kontroliše se samo ono što je naznačeno kao nedostatak i predmet se po pravilu na drugom pregledu završava, isto kao i ranijih godina.

        Za nove ugradnje situacija je mnogo, mnogo jasnija nego ranije jer je sve mnogo detajnije regulisano novim pravilnikom, na osnovu kojeg ćeš morati da na plastikanca ugradiš sekvent, na primer.

        The end!
        Last edited by slavko_bgd; 01.05.2013, 21:56.
        Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

        Comment

        Working...
        X